Tulpanjohdot???

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Niih sellasta vaan ajattelin kysyä että onko kukaan kokeillu noita Nologyn HotWires-tulpanjohtoja???

Ajattelin tohon Coltiin tilata sellaset, jos vaan tietäis et ne on niin hyvät ku kehutaan!!?

Hintahan niis on yks huono puoli (n.300¤ sarja :-/) Mut muut kokemukset kiinnostais :)

p.s. Ei pidä sekoittaa tarvikeliikkeen (m.m. Motonet joskus ainakin myyny) piuhoihin!!
 
Niih sellasta vaan ajattelin kysyä että onko kukaan kokeillu noita Nologyn HotWires-tulpanjohtoja???

Ajattelin tohon Coltiin tilata sellaset, jos vaan tietäis et ne on niin hyvät ku kehutaan!!?

Hintahan niis on yks huono puoli (n.300¤ sarja :-/) Mut muut kokemukset kiinnostais :)

p.s. Ei pidä sekoittaa tarvikeliikkeen (m.m. Motonet joskus ainakin myyny) piuhoihin!!

Mitäs vikaa motonetin "hot wireissä" :eek: ??? :)
Noh, kieltämättä joka kerta kun nykäisee juuresta, on peloinen sekainen tunne että se muovi päästä jää tulppaa kiinni.
nim. kerran kävi ja tappelun kautta vasta sai pois :-/ ;)
 
;D Sanoinko mä että Motonetin piuhoissa vikaa olis ???
Totesin vaan ettei pidä sekoittaa niihin ;) :D

Ja mulla kävi Lancerin (-93) kanssa silleen et ostin ihan alkuperäiset (MMC:n n.+700mk) tulpanjohdot niin ku nappasin johdot seuraavan kerran (alta viikko) irti niin yhdestä johdosta jäi koko v...n mikälie "pötkylä" sinne tulpannokkaan... Ei helvetisti naurattanu :mad:
 
;D Sanoinko mä että Motonetin piuhoissa vikaa olis ???
Totesin vaan ettei pidä sekoittaa niihin ;) :D

Ja mulla kävi Lancerin (-93) kanssa silleen et ostin ihan alkuperäiset (MMC:n n.+700mk) tulpanjohdot niin ku nappasin johdot seuraavan kerran (alta viikko) irti niin yhdestä johdosta jäi koko v...n mikälie "pötkylä" sinne tulpannokkaan... Ei helvetisti naurattanu :mad:

No et sanonut :)
Kun pötykkä jäi tulppaan kiinni niin tökkäsin vain johdon väkisellä takaisin ja repäisin niin että rystyset rutisi :)

Tuosta pääsis varmaan eroon, kun sen säädettävänpään liimais vaikka tönköksi sinne liukuvaan putkeen.

Noi motonetit maksoi muistaakseni 34.8 erkkiä niin kyllä saa ostaa vaikka suoraan 2kpl sarjat niin ei haittaa jos leipoo.

Aivan sika hinta muuten tuo 300 erkkiä pelkistä tulpanjohdoista  :eek:
 
;D Saanpahan ainakin kirkkaankeltaiset johtimet  ;D 8)
JOS ne tilaan!!

Spinneri lehdes niitä joskus testattiin ja siinä mittaukset näytti että tehot nous n.3% ja vääntö n.4%
Eli ei vissiin ihan mitä tahansa paukkulankaa ole nämä piuhat ;D

Toisaalta olen kyllä ihan samaa mieltä et hinta on järkyttävä, enkä oo edes emännälle vielä puhunu mitään (Se huomais kolmen satkun loven lompakos melko nopeesti eli ei paljo kannata yrittää huijaustakaan ;)) joten voi olla että haaveeks jää ;) :D

Lisäänpä tähän vielä linkin: http://www.nology.com/hot.html
 
Mitäs vikaa motonetin "hot wireissä"   :eek: ???  :)
Noh, kieltämättä joka kerta kun nykäisee juuresta, on peloinen sekainen tunne että se muovi päästä jää tulppaa kiinni.
nim. kerran kävi ja tappelun kautta vasta sai pois  :-/ ;)

itellä just tommoset motonetin johot ja liian lähellä kantta tai pakosarjan tiivistettä ni iskee kipinää :(
 
itellä just tommoset motonetin johot ja liian lähellä kantta tai pakosarjan tiivistettä ni iskee kipinää  :(


Nuo tarvikeliikkeiden kauppaamat halvat Hotwires -johdot ovat kyllä karmeinta **skaa mitä konepellin alle voi laittaa. :mad:
 
Kaasutinexpertiltä (ilmeisesti myös nology wiresin maahantuoja?) tilaamani lancerin kaasuttimen korjaussarjan mukana tuli paksu nippu mainoksia kaikenmaailman ihmeaineista. Yhteistä kaikille oli amerikkalainen alkuperä ja aivan järjetön hinta!
Mukana oli myös pari paperia nology hotwireseistä, ainakaan itse en ottanut ko.tuotetta vakavasti!
Johdot tuottivat muistaakseni n. 350hv koneeseen amerikkalaisen testilaboratorion mukaan ehkä noin 5 lisähummaa, ja honda civic kiihtyy johtojen avulla 40 mailista 60 mailiin jopa 0.2 sekuntia paremmin! luvuista en ole varma, mutta tuota luokkaa kuitenkin. itsellä on Championin tulpanjohdot, maksoi muutaman euron kappale (muistaakseni n.5,pituudesta riippuen), ei ongelmia ainakaan vielä *kop kop*. Alkuperäisetkin toimi hyvin, tulpanhatut alko vaan murenemaan.
 
sounds like BS to me.

näitä ns. "capacitor wires" keksintöjä tulee aina silloin tällöin ja ne on kyllä todettu kusetukseksi.

Ameriikassa on tapana liiotella mainoksissa, siellä se on normaalia ja ihmiset ovat tottuneet siihen (tietävät että liioitellaan)

Samaa kategoriaa kuin motor up (mielestäni), mainoksessa luvataan kuukin taivaalta, mutta miten kävi TM:n testissä? Ei mitään vaikutusta mihinkään..... eikä se kuitenkaan ilmaista ole, joten BS.
 
Nuorena ja villinä :eek: tein Gorillaan itse johdot.
Kupariytimellä oli kaikki johdot.
Ei vastusta yhtään johdoissa, mutta poppia ei voinut kuunnella auton ollessa käynnissä.

Aika lahjakkaasti otti häiröitä omiin laitteisiin ja varmaan naapurikin kiroili töllöä katsellessaan kun olin lähettyvillä autoni kanssa :)

Lopussa antauduin ja laitoin häiriösuojat johtojen ja tulppien väliin :-/
 
jani.t kirjoitti
Toisaalta olen kyllä ihan samaa mieltä et hinta on järkyttävä, enkä oo edes emännälle vielä puhunu mitään (Se huomais kolmen satkun loven lompakos melko nopeesti eli ei paljo kannata yrittää huijaustakaan ;)) joten voi olla että haaveeks jää ;) :D


sama vika rahikaisella et toi muija on välillä vähän ärähtänyt mun ostoksille ja moni asia on jäänyt haaveeksi  ;D mut ei ne kuulemma vaihtamalla parane ja toisaalta helpommin saa uuden muijan kun hyviä kavereita et mielummin tussun alla kun taivas alla ;D
 
sounds like BS to me.

näitä ns. "capacitor wires" keksintöjä tulee aina silloin tällöin  ja ne on kyllä todettu kusetukseksi.

Ameriikassa on tapana liiotella mainoksissa, siellä se on normaalia ja ihmiset ovat tottuneet siihen (tietävät että liioitellaan)

Samaa kategoriaa kuin motor up (mielestäni), mainoksessa luvataan kuukin taivaalta, mutta miten kävi TM:n testissä? Ei mitään vaikutusta mihinkään..... eikä se kuitenkaan ilmaista ole, joten BS.

Ei kai kaikki amerikassa valmistettu ole paskaa ??? ???

Ja tunnen kyllä myös minäkin tuon amerikkalaisen mainonta tyylin, mutta tätä tuotetta en kuitenkaan lähtis vertailemaan mihinkään MotorUppiin!
Ei kai vaikka esim. Holleyn tuotteetkaan mitään paskaa ole vaikka joskus ovat kovasti kehuneetkin niitä!?

Ja toi testi mikä spinneri lehdes oli niin se EI ollu mikään tehtaan testi vaan ihan suomi-ponchoon tehtyjen muutosten lomassa tehty testi!!

Enkä mä ole teholisäyksen takia niitä miettinytkään (mukava bonus tietty) vaan ihan laadullisista syistä,kuten kerroin niin ei ne mitsun omatkaan häävit ollu!

Ja sen takia kysyinkin kokemuksia, EN mielipiteitä!!(Myös muista laadukkaista piuhoista saa kertoa ;))

Jutustelu on aina mukavaa, kunnes se menee samalle linjalle niinku alusiipi keskustelu meni 8)

Jonttu, olen aivan samaa mieltä tosta tupsun alla olemisesta  ;) ;D
 
no ei nyt KAIKKI ole skeidaa mitä ameriikasta tulee, muistelen vaan että näitä (capacitor wires) olis ollu ennenkin tarjolla eri nimellä, eikä niitä pitkässä juoksussa ole kehuttu.

Pistän sulle linkin aiheesta kunahn löydän sen, voit lukea itse.

Ja Mitsun omat johdot ei todellakaan ole häävejä, sekin on itse todettu.

Kokemuksia ei siis ole ko. johdoista, tavallisista (amerikkalaisista muuten) kisajohdoista sen sijaan on hyviä kokemuksia ja hintakin on halvempi kuin Nologylla.

Mites se testi oli muuten tehty oliko teho lisääntynyt PELKILLÄ johdoilla?
 
kerroin muistaakseni joskus täällä juttua noista motonetin hotmwires johdoista,sanonpahan vaan että eipä tee mitään,ennemmin ostaa kerralla sellaset johdot jotka ei irtoa päistä.ne hotwires johdot on suorat tulppapäistä,joten irtoaminen on melko todennäköistä varsinkin kun on lämmin kone-->johtojen kumit kuumat ja turvonneet-->antaa periksi ja irtoaa.ostin hieman kalliimmat noin 40 egen johdot,jotka ei ole suorat,eipä ole vielä irronnu.on ihan eri tuntuisetkin,ei mitkään narut.
 
Itelläkin on ollut murheita tulpanjohtojen kanssa..
Minkä valmistaja johdot on nuo 40egen piuhat??
 
ne on vissiin merkiltään Kerr Nelson merkkiset,siinä paketissa lukee KErr NElson highvolt suurin piirtein noin,hyvät on ollu.
 
tässä eräs teoria aiheesta. Olen lukenut muitakin kaverin postauksia ja tuntuu tietävän mistä puhuu... jokainen saa tietysti itse päättää mitä mieltä on Dennisin teorioista:

http://www.dsm.org/archives/1997/10/19971028.txt/32.html
 
Juuri kävin Rauman Mitsu-huollossa ja kyselin alkuperäisiä tulpanjohtoja Lanceriini. Vaihtoehtoja oli kaksi hinnat 120-140 Egeä, joten aika tyyriit.
Mitään kauhean halpoja ei tietty kannata ostaa, mutta kertokaapa joitain hyviä merkkejä.
Minkäs laisia mittaustuloksia pitäisi saada, jos noitten vanhojen kuntoa alkaisi mittaamaan?
 
G63 DOHC koneen tapauksessa johdot menee yleensä vaihtoon läpilyöntien takia, ei ylimääräisen vastuksen tai katkoksen vuoksi... mittaamalla näitä ei näe....

En nyt muista missä rajoissa vastuksen pitää olla, mutta ainakin voit mitat kaikki johdot ja todeta että ovatko vastus arvot lähellä toisiaan, jos yhdessä johdossa on vaikkapa 10 kertainen vastus muihin verrattuna, niin johto voipi olla viallinen. Muista että johdon pituus yleensä vaikuttaa arvoon hieman...
 
ai niin, unohtui: O-Jayn Galanttiin ostettiin ACCEL merkkiset kisajohdot (amerikkalaiset, Jani T huom. ;))

Ei ollu halvimmat, mutta hyviltä vaikuttaa. En vaan tiedä saako Lanceriin samalta valmistajalta...
 
Virranjakajan kannessa ilmenee turhan runsasta hapettumista ja epäilivät tuolla huollossa vian olevan johdoissa. Tiedä sitä sitten. Pitänee mittailla löytyykö vika johdoista.
 
Niko Päivinen sanoi
ai niin, unohtui: O-Jayn Galanttiin ostettiin ACCEL merkkiset kisajohdot (amerikkalaiset, Jani T huom. ;))

Ei ollu halvimmat, mutta hyviltä vaikuttaa. En vaan tiedä saako Lanceriin samalta valmistajalta...

Moi.
Noub.... ei löydy Lanceriin :(. Mulla on kans Accelit pelit-
täneet hyvin :).
Mut sit taas nick:samita :lla oli Accelit ja siinä ilmeni
läpilyöntejä tässä loppukesästä(osti ne viimekeväänä)
kilometreistä en tiedä. Noh ostohetkellä oli kyllä Impan
kanssa juttua, et noi johdot on tarkoitettu Galant, Eclip-
se 4G63:siin ja sit taas Evo1-3:ssa coilpack on erinlai-
nen(eriasennossa) ,josko tällä ois ollut merkitystä??
Johdonlähtö olis pitänyt olla 90 ast.kulma. Accel=suora.
t:Arska
 
niiiiin, mistähän kohti ne on lyöny läpi? Jos ne on sieltä juuresta, tulpan luota niinkuin yleensä, niin ei kai sillä coil packin lähdöllä sitten niin isoa väliä ole? G63 DOHC tapauksessa sen tulppa kolon kuivana pitäminen lienee ainoa keino, en usko että johdon merkillä on merkitystä..
 
No joo, mä oon kans vähä samaa mieltä tost johdon
päästä, et tuskin sillä mitään merkitystä tos kohtaa
on. Sit Impalla ei ole sitä suojakantta niitten johtojen
päällä siinä venakopassa ja sit onhan sillä ne aikas avonaiset IIVO -mallin poistoritilät siinä pellissä ilman
vedenpoisohjausta.. josko ehkä? Ja sit toinen merkit-
tävä tekijähän on tietenkin tulppa/tulpankunto, noh
tästäkin Impan kans spekuloitiin. Sillä helpoimmasta
paikastahan se kipinä sen tiensä aina hakee ;) oli
se sit vaik johdon läpi ;D.
t:Arska
 
no mutta sehän voi just johtua siitä että ilmanpoisto aukosta tuleva vesi kastelee johdot kauttaaltaan ja sitte tapahtuu....?
 
Takaisin
Ylös Bottom