tyhjänä käynti kylmänä

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Galant -99 käy tyhjäkäyntiä kylmänä huonosti. Testerissä todettu että ohjainboksi ohjaa kaikkea hyvin, mutta se rasia systeemi imusarjan kyljessä toimii väärin.

Onko jotain vinkkejä??

Naapurin setä vaan kyseli että onko jotain vinkkiä ettei tarttis uutta ostaa.
 
Sit ei oo... Galantin GDI:t on 2.4

Ajattelin vaan ku GDI koneissä noitä käyntihäröjä ilmenee.
 
Jaaha, siis ilmamäärämittari on rikki? Tuskimpa noin uudessa vielä mitään liitinvikoja on, mutta ne kannattaa tarkistaa silti. Joku virtuoosi voi yrittää korjata sen mittarin, mutta luultavaa on, että uuden joutuu ostamaan. Tietysti sinne voi yrittää vaihtaa lämpöanturin, paineanturin tms. mutta hankalaa tulee olemaan.

Kannattaa lukea vikakoodit. Niistä pitäisi selvitä mikä komponentti ilmamäärämittarista on pasana.
 
vai tarkoittaako se "rasia imusarjan kyljessä" sitä tyhjäkäynniin säätömoottoria?

siitähän oli juttua toisaalla, samoin kuin siitä kaasuläpän putsaamisesta...

asiaa (ainakin sivuten) löytynee "tyhjäkäynti" hakusanalla, eism. tämä thread:

http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=2288
 
Perhana joo, tuli luettua vääri. Miten tajusinkin että kaveri olis tarkottanut "ilmanputsarin kyljessä". No, rankka viikonloppu takana...

Joo, varmaan se on ISC, tai jos laitteessa on muuttuvapituuksinen imusarja, niin saattaa olla senkin säätömoottori. Vaikuttaisiko tämä nyt sitten tyhjäkäyntiin...?
 
Voisi olla vika ecussakin. Testeri voi sanoa mitä haluaa ja jos ecu on viallinen, se kertoo viallisia tietoja testerillekin. Se palikka kun ei koskaan uskalla tunnustaa olevansa itse pashana...

Tyhjäkäyntimoottori voi toki olla viallinen, mutta voipi myös olla, ettei ecu jaksa antaa sille tarpeeksi sähköä jotta se pyörisi.
 
Tyhjäkäyntimoottorin voi mitata jos tietää mistä mittaa. Merkkikorjaamon pitäisi ainakin tietää.

Muistelen että olisin kuullut että näitä tyhjäkäyntimoottoreita menee silloin tällöin noissa uusissa mitsuissa....?
 
Kysymys!:

Miksi tämä moottori ei toimi ;D ;D

http://www.efisakh.katorga.ru/kors_4g64.htm
 
Tepi sanoi
Kysymys!:

Miksi tämä moottori ei toimi ;D ;D

http://www.efisakh.katorga.ru/kors_4g64.htm

Onko Tepi ajatellut meidän mosien imusarjan puhtautta, jonne huohotus johdetaan ;D
 
Ihan normia se on. Lancerillakin "huohottaa" samanlailla.
Eli niitä oon ny ainaskin 3 mosaa jotka tekee samanlailla.
Vois laittaa pollin ;D

Mitsu jää ny mulla seisontaan ja varmaan tukin egr venttiilin niin sekään ei pääse paskastaan imusarjaa.
 
Tepi sanoi
Ihan normia se on. Lancerillakin "huohottaa" samanlailla.
Eli niitä oon ny ainaskin 3 mosaa jotka tekee samanlailla.
Vois laittaa pollin ;D

Mitsu jää ny mulla seisontaan ja varmaan tukin egr venttiilin niin sekään ei pääse paskastaan imusarjaa.

Tees polli ;D
Hassua vain, että Molmiksen mylly ei honottanut yhtään :eek:

Tuosta egr:stä. Teetkö umpinaisen laipan sen venttiilin juuren vai miten olet suunnitellut?
Miksi muuten laitat seisontaa ???


EDIT: aijuu, oululaisella kaverilla o 4g92 mosalla oleva 110tkm ajettu -94 lankku ja siinä EI ole huohotusta :p
 
siis en usko ettei molmiksel huohottanu. Kaikkie autoje pitäs huohottaa...

tehkää tämä testi: 5 snt koliko (mikä kait vastaa entistä 10 pennistä) no öljytikun reiän päälle. jos pysyy paikallaa ni ei huohota liikaa.. jos lentää ni huohottaa...
 
Tiedoksi kaikille, autoni moottori:

-ajettu 210tkm :eek:
-ei venttiilit rapise. :eek:
-ei huohota. :eek:
-ei ylimääräisiä ääniä, käy kuin rolex. 8)
-ei suttaa öljyä 12-17tkm öljynvaihtovälillä. :eek:
-ei syö pisaraakaan öljyä 12-17tkm öljynvaihtovälillä. :eek:
-Aina käytetty laatu öljyä... 8)
-autolla on ajettu, moottorin rasitusta säästämättä, ei karstaa. ;D

Kannattaa pitää moottoria hyvänä, niin ei jätä tienpäälle
= CASTROL RS 0W-40 IN WINTER USE, suositus vaihtoväli 20-30tkm 8)
=CASTROL TWS 10W-60 SUMMER USE, Suositus
vaihtoväli 20-40tkm 8)

Yllämainitut ranskalaisin viivoin kerrotut asiat,
todistettavissa, ja osa todennettu kahden kerhomme jäsenen läsnäollessa.

Ks. henkilöt voisivat julkistaa mielipiteensä asiaan? 8)

edit: ks. hlöt myös koeajoivat ks. auton.. toivoisin myös kommenttia, että eikös ole myös hevoset tallessa?
 
Vaikee kyllä kaikkia allekirjoittaa, mutta kone kävi kyllä nätisti ja ilman mitään huohotuksia :eek:
Hepat o tallella, kitkat eivät vain 4:llakaan tarjonneet tarpeeksi pitoa ;D
 
Molmis sanoi
....todistettavissa, ja osa todennettu kahden kerhomme jäsenen läsnäollessa.

Muokkasin vähän, onko parempi...
Kävin myös tutkimusretkellä (lancer).. pakkasta -5 ja ruokkikselle menossa, kylmänä käyntiin ja venakopasta korkki auki, pikkusen hulisi, nenä kiinni, ei tuntunut painetta, käsipäälle, ei ali ei ylpainetta, ei ainakaan niin paljon että nokkaan tai hanskaan ois tuntunut.. käsipesu, syömään, ja autokäynnissä sen ajan (oli kuin sauna).. sama testi.. auto kävi hyvin.. sama oli tilanne..
Että semmosta..
Minusta kyllä on aivan´normaalia että huohotusta ei ole.. Mutta.. kyllähän sitä sitten ajan kuluessa ilmaantuu,
kun kone väljistyy?
MIVEC:n kun sais, niin tosta sais kyllä joku sitten koneen, jos tarvis..
OT+OT:Kuinkas muuten tuollainen tbo coltin 1.6 sopisi tohon meitin mallin lankkuun?
 
Eipä tuo minun 220000tkm ajettu V6kaan huohota, vaikka on useampi sylinteri pukkaamassa, ja öljyä menee litra/3000km (normaalia käyttäytymistä tuossa)
 
Molmis sanoi
Minusta kyllä on aivan´normaalia että huohotusta ei ole.. Mutta.. kyllähän sitä sitten ajan kuluessa ilmaantuu,
kun kone väljistyy?


Kyllä, mutta koneellani on ajettu todistetusti (sukulaisella ollut uudesta asti- aikaisempi omistaja) 53tkm vähemmän :eek:
 
weitec sun tapauksessa, en epäile etteikö kone olisi kunnossa, sillä kyllähän minä kuulin kuinka se pakkasella kävi ja käymään lähti.. kuin uusi auto 8).
(liitteenä kuva). öljyt oli ok yms..

joten sille huohotukselle täytyy löytää jokin looginen selitys.. tuoksúikos se pakokaasulle.. vai ei ns. millekkään?

Lukeehan btw lancunkin huolto-ohjekirjassa että tikun väli=1L öljyä vaihtovälillä 7500km on aivan normaalia.
Ja isommissa moottoreissa ja suuri tehoisissa on ohjeessa yleensä, 1L/1000km normalia..

Omassa lancussa ei kyllä huku ollenkaan, mutta yksi, huoltomieskin sanoi käyttämistäni öljyistä ja näytti taulukon jonka mukaan voisi käyttämäni vaihtoväli olla 2kertaa pidempi, koska castrolin ks. öljyt on suunniteltu siihen... ja myös koska 1-2kk:n välein niitä vaihtelen, ja samalla aina suodattimen.. niin kustannukset silläkin rintamalla on kohtuulliset tuon 1500e/kk bensiini kulujen päälle..

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
Mystistä on tosiaan. En oo haistellut hatsia, mutta öljypumppu toimii ainakin kunnolla sillä heti sotkee venttilikopankannen ;D

Lähiviikkojen aikana mittaan puristuspaineet niin niistä saa ainakin osviittaa.

Tuossa vermeessä on vaihdettu öljyt 10tkm välein.
Lisäsin nyt jäähdytinnestettä, että paisuntasäiliö on max. merkissä, tutkin että katoaako nestettä.

MUTTA, soitin ex-omistajalle ja se kertoi että yön yli oli pitänyt aikoinaan lohkolämmitintä päällä ja vastuksen/lokin välistä oli ilmeisesti palanut joku o-rengas. Nestetippoja oli alkanut valua tantereeseen.
Oli pitänyt vaihdattaa se uuteen.
Olisiko tuossa perää että samalla olisi myös kannentiiviste saanut osumaa :mad:
 
Ei se lohkolämppäri polta kannen tiivistettä.

Tänään purin omaa mosaa ja yllätys yllätys imuvenat kantaa ;D

Huomenna saapi harjotella kannen irrotusta ja sitten jos toi mauri virtanen tekis rahalla mun nokka-akselille jotain. 8)
 
Tepi sanoi
Tänään purin omaa mosaa ja yllätys yllätys imuvenat kantaa ;D

Omassa oli kesällä liiankin isot välykset imu/pakovenoissa joten siitä ei ainakaan minulla pomppaa. Toki jos venat fuskaa niin :-*
Ohivuototesti sitten kertoo 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom