Uuden omistajan evo V murheita

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Oli ihan kokeiltava ja ajateltava tätä nykimistä tuossa työmatkalla. Itsellä tuli esiin lähinnä kakkosvaihteella hidasteesta poistuttua. Olen ainakin aiemmin ajatellut kun meno epätasaista, että kaasujalkakin heiluu ;D
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Juu, ominaisuus tuo on, ja esiintyy kyllä monessa etuvetomitsussakin jossa väljää siellä täällä..

Hieman saa tilannetta parannettua jos vaihtaa KAIKEN uuteen, mutta siinä palaa rahaa..
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

-JP- sanoi
Ihan oikein olet ajatellut. :peukku

Mulla ainakin ihan tosissaan tapahtu tänään aika raa'asti tuo töyssyn jälkeinen "jalka heiluu kaasulla" efekti keskustassa,noh,se kun kerran saa sen heiluriliikkeen nii voi morjes sitä seuraavaa kymmentä metriä ::)
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Ainahan sitä voi haaveilla paremmasta ajotuntumasta, taitaa olla vaan liian paljon ajettu auto alla että on väljää jokapuolella. Noo, kohtahan siitä saa ottaa kannen ylös ja kattoo venttiilit ;D
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Ainahan sitä voi haaveilla paremmasta ajotuntumasta, taitaa olla vaan liian paljon ajettu auto alla että on väljää jokapuolella. Noo, kohtahan siitä saa ottaa kannen ylös ja kattoo venttiilit ;D
Makkooo87 sanoi
Mulla ainakin ihan tosissaan tapahtu tänään aika raa'asti tuo töyssyn jälkeinen "jalka heiluu kaasulla" efekti keskustassa,noh,se kun kerran saa sen heiluriliikkeen nii voi morjes sitä seuraavaa kymmentä metriä ::)

Opetelkaan nyt vaan ajamaan. Teidän autot ovat ihan kunnossa. Eli älkää korjatko vikaa mitä teillä ei ole , saatte vaan rahanne katoamaan.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

-JP- sanoi
Opetelkaan nyt vaan ajamaan. Teidän autot ovat ihan kunnossa. Eli älkää korjatko vikaa mitä teillä ei ole , saatte vaan rahanne katoamaan.

Täytyyhän se työllä ansaittu raha johonkin hukuttaa, siis se osa mikä jää jäljelle bensa laskujen jälkeen ;D
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Makkooo87 sanoi
Mulla ainakin ihan tosissaan tapahtu tänään aika raa'asti tuo töyssyn jälkeinen "jalka heiluu kaasulla" efekti keskustassa,noh,se kun kerran saa sen heiluriliikkeen nii voi morjes sitä seuraavaa kymmentä metriä ::)

Parit hyvät naurut saatu kun oon päästänyt kaverin ajamaan. ;D Helposti alkaa poljin heilumaan mukana kun alkaa pomppimaan > loputon jatkumo. ;D

Joko kytkin tai kaasu pohjaan ni helpotta. ;)
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Ennakkokartat aiheuttaa tollasta jos säädetty myöhäselle.. esim "pop n bang":n merkeissä.
 
Vs:

Jp:n kanssa samoilla linjoilla että kyseessä on näiden ominaisuus mihin pitää opetella. Reilummalla kaasulla tilanne rauhoittuu ja ajamalla oppii.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Noniin, nyt tarvis sitten tiivistää CAS liitos, kun ei o renkaan vaihdolla loppunut öljyvuoto.

Mitä silokonia ja onko tohon jotain erikoistyöohjeita?

Ilmeisesti ylempi jäähdytysletku tarvii ottaa termostaatista irti että pääsee cas pultteihin?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Noniin, nyt tarvis sitten tiivistää CAS liitos, kun ei o renkaan vaihdolla loppunut öljyvuoto.

Mitä silokonia ja onko tohon jotain erikoistyöohjeita?

Ilmeisesti ylempi jäähdytysletku tarvii ottaa termostaatista irti että pääsee cas pultteihin?
EI LIIMAA!

Laitoitko ALKUPERÄISEN o-renkaan?

Tarvikkeissa mitoitus sinnepäin..

Ja jos sen irti otat, niin merkkaa paikka tai säädä sytkä uusiksi.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Siis kumman haluat tiivistää: asentotunnistimen vaiko sen kannen?

Ja kuten ST sanoi niin EI LIIMAA.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Ulosantini on taas sekavaa niinkuin aina, mutta siis tarkoitus oli tiivistää kaikki tuosta.

Eli se o rengas on vaihdettu oem varaosaan, sitten se kannen paperi? tiiviste on hankittuna myös oem osana muttei vaihdettu vielä. sitten olisi se nyt sitten cas runko vai laippa mikä tulee kantta vasten niin se väli. Olen ymmärtänyt että sinne laitetaan tiivistesilikonit?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Ulosantini on taas sekavaa niinkuin aina, mutta siis tarkoitus oli tiivistää kaikki tuosta.

Eli se o rengas on vaihdettu oem varaosaan, sitten se kannen paperi? tiiviste on hankittuna myös oem osana muttei vaihdettu vielä. sitten olisi se nyt sitten cas runko vai laippa mikä tulee kantta vasten niin se väli. Olen ymmärtänyt että sinne laitetaan tiivistesilikonit?

Mut varmaan listitään tästä.. muuuutta itse laitin mustaa tiivistesilikonia sinne. Ei liimaa.. :)
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Siihen laippaan juu liimaa, ja nimenomaan liimaa.

Cuben tapauksessa ei niin väliä kun jo ensi kesänä saa kuitenkin käydä koneen uusiksi läpi..
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

ST sanoi
Siihen laippaan juu liimaa, ja nimenomaan liimaa.

Cuben tapauksessa ei niin väliä kun jo ensi kesänä saa kuitenkin käydä koneen uusiksi läpi..

Kiitos luottamuksesta. :D
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

cubeqtio sanoi
Kiitos luottamuksesta. :D
No eikös se nyt ole ihan normaalia että race-kone väh kerran vuodessa levällään, muuten ollut väärinkäyttöä.?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi

Jos käy autosi alla vilkaisemassa , niin se ensimmäinen putki turbolta pitäisi saada isommaksi. Käy katsomassa auton alla mitä sinne tarvitaan , osaat sen jälkeen itse päätellä millainen sarja on sinun käyttöön paras.

Loppujen lopuksi on kokolailla ihan sama millaiset putket hankit tai mikä on valmistaja ?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

-JP- sanoi
Loppujen lopuksi on kokolailla ihan sama millaiset putket hankit tai mikä on valmistaja ?

Ei muuta väliä kuin sopivuus ja kestävyys.

Siellä nyt tällä hetkellä on vakio putkisto, mutta 9 turbo.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Evo 5:ssa päästiin ainakin 520 hv asti vakioputkella coolerilta eteenpäin. Turbo-cooleri väli oli teetetty isompi, mutta tiedä sitten olisiko sitäkään oikeasti tarvittu. 9 turbolla tuskin viitsisin uhrata asialle suurempaa ajatusta vaan käyttäisin vakioputkia.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

ast sanoi
Evo 5:ssa päästiin ainakin 520 hv asti vakioputkella coolerilta eteenpäin. Turbo-cooleri väli oli teetetty isompi, mutta tiedä sitten olisiko sitäkään oikeasti tarvittu. 9 turbolla tuskin viitsisin uhrata asialle suurempaa ajatusta vaan käyttäisin vakioputkia.

Kai se on parempi sitten uskoa ja mennä vakio osilla. Katsoa sitten penkissä mistä ottaa kiinni.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Ehkä tyhmä kysymys, mutta tarviiko auto säätää uudelleen jos vaihtaa VTA dumpin kierrättäväksi? Olis tarkoitus laittaa evo 9 metalli dumppi ton ssqv tilalle
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mahtaakohan laturi vedellä viimeisiään vai onko maadoitusvikaa?

Oireina latausjännitteen tippuminen ~12.5v kun kytkee kuormaa tyhjäkäynnillä. Nousee muutamassa sekunnissa ~14.4v.
Sitten kun nostaa kierrokset pariin tonniin ja päästää tyhjäkäynnille ja nostaa takas pariin tonniin niin valot himmenee ja kirkastuu, eli kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille jännite tippuu ~13v ja nousee muutaman sekunnin päästä normaaliin.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Voi olla myös jännitteensäädin tiensä päässä. Mulla ois yks ehjä laturi tallissa.
Katsohan nyt ekana kuitenkin että kaikki liitokset on kunnossa.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

No, piti laturi vaihtaa mutta en sitten viel viittiny kun tämmönen löyty...

ABS toiminta parani vaihtamisen jälkeen ja jännite ei tipu ihan niin alas kuin aikaisemmin kuormaa kytkettäessä.
 

Liitetiedostot

  • laturi sulake.jpg
    laturi sulake.jpg
    189.2 KB · Lukukerrat 462
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Onko se paha merkki jos kuivalla asfaltilla "heiluttaa" autoa,eli kääntää rattia puol kiekkaa puolelta toiselle, niin kuuluu semmoista aasimaista ääntä takapäästä? Ja mitä asialla voi tehdä, muutakuin kovaa ajoa?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Onko se paha merkki jos kuivalla asfaltilla "heiluttaa" autoa,eli kääntää rattia puol kiekkaa puolelta toiselle, niin kuuluu semmoista aasimaista ääntä takapäästä? Ja mitä asialla voi tehdä, muutakuin kovaa ajoa?

AYC nesteet vaihtoon, tyypillinen oire.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Topikki on yhtä sillisalaattia joten pistin lukkoon.

Pientä vinkkiä: haulla löydät moneen kysymykseen vastauksen ja mikäli et saa selville mikä olisi sinun ongelmaasi vastaus niin kysy siinä topikissa asiasta. Mikäli ko aiheelle löydy topikkia niin tee uusi.

Syy miksi näin: helpompi löytää tulevaisuudessa haulla tietoa, kun yhdestä aiheesta yksi topikki. Kun taas yksi topikki ja 12 aihetta ei palvele ketään.

Mikäli jotain kommentoitavaa niin saa pistää mulle privaa. :peukku
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom