Terve.
Elikkäs tiedän kyllä että foorumeilta hakemalla löytyy tietoa mutta mielummin aloitan puhtaalta pöydältä. Itsellä kokemusta enemmän jälkiahdetuista bensakoneista ja niiden säätämisistä aftermarket ecujen kanssa
Joten tämä diesel vp37 sähköisen jakajapumppu homma on aika harmaan peitossa.
Elikkäs autohan ei ole mitsubishi mutta mitsun valmistama 4d56 moottori sieltä löytyy
2.5l turbo intercooler vm 03 240tkm ajettu ja löytyy mm MAP anturi imusarjassa ja perkeleen EGR ventiili mikä lähtee kyllä heti pois kun saa aikaiseksi.
Mitä vikoja löytyy? mitä pitää huomioda tämän ikäisessä 4d56 koneessa? Kannen halkeamisesta olen kuullut juttua ja nokkapukkien löystymisestä onko uudemmassakin versiossa samat lapsen viat?
Sitten tehoboxsi mitä olen tähän meinannut laittaa. Tarjottiin MICI valmistamaa purkkia mikä ohjaa pumppua ja map anturin avulla syöttöä. Tarjolla oli 4 johtimella varustettu missä on pumppulle vain yksi signaali johto ja 6 johtoisessa on 2 kpl niitä. Miten 4d56 koneessa on toteutettu pumpun ohjaus onko siellä 2kpl signaali johtoja (arvion mukaan signaalilla haetaan kaasupolkimen asentoa. Kopion volvossa 2kpl signaali johdollisessa ohjauksessa toinen mittaa polkimen asentoa 0-100% ja toinen johto 100-0% jolloin saadaan varmiste että signaali on aina oikea) Jos saitte selvää kertokaa kumpaa versiota oletta laittanu tai mitä ootte ylipääntäänsä laittanu näihin koneisiin.
Sitten onko järkevää muuttaa mm ahdinta karvan isompaan, cooleria ja putkistoa? Tehoja nyt ei mitään hirveitä haeta vaan että kone jaksaa kivasti vetää kilpurin radalle ja takaisin.
Elikkäs tiedän kyllä että foorumeilta hakemalla löytyy tietoa mutta mielummin aloitan puhtaalta pöydältä. Itsellä kokemusta enemmän jälkiahdetuista bensakoneista ja niiden säätämisistä aftermarket ecujen kanssa
Joten tämä diesel vp37 sähköisen jakajapumppu homma on aika harmaan peitossa.
Elikkäs autohan ei ole mitsubishi mutta mitsun valmistama 4d56 moottori sieltä löytyy
2.5l turbo intercooler vm 03 240tkm ajettu ja löytyy mm MAP anturi imusarjassa ja perkeleen EGR ventiili mikä lähtee kyllä heti pois kun saa aikaiseksi.
Mitä vikoja löytyy? mitä pitää huomioda tämän ikäisessä 4d56 koneessa? Kannen halkeamisesta olen kuullut juttua ja nokkapukkien löystymisestä onko uudemmassakin versiossa samat lapsen viat?
Sitten tehoboxsi mitä olen tähän meinannut laittaa. Tarjottiin MICI valmistamaa purkkia mikä ohjaa pumppua ja map anturin avulla syöttöä. Tarjolla oli 4 johtimella varustettu missä on pumppulle vain yksi signaali johto ja 6 johtoisessa on 2 kpl niitä. Miten 4d56 koneessa on toteutettu pumpun ohjaus onko siellä 2kpl signaali johtoja (arvion mukaan signaalilla haetaan kaasupolkimen asentoa. Kopion volvossa 2kpl signaali johdollisessa ohjauksessa toinen mittaa polkimen asentoa 0-100% ja toinen johto 100-0% jolloin saadaan varmiste että signaali on aina oikea) Jos saitte selvää kertokaa kumpaa versiota oletta laittanu tai mitä ootte ylipääntäänsä laittanu näihin koneisiin.
Sitten onko järkevää muuttaa mm ahdinta karvan isompaan, cooleria ja putkistoa? Tehoja nyt ei mitään hirveitä haeta vaan että kone jaksaa kivasti vetää kilpurin radalle ja takaisin.