Vs: Uutisia
Ite kun opetin vaimoa niin tuli monta kertaa ihmeteltyä (muutenkin ns. analyyttisessä tilassa kaikkien ajamisesta, etenkin vaimon, opettaessa) just porukoiden ajotapoja liikenteessä. En mä mikään enkeli itekkään ole mutta mielestäni otan silti muut huomioon aika hyvin.
Siinä pohdin että oikeesti mä oon sitä mieltä että jokaisen tulisi käydä pikaiset teoriatunnit liikennejärjestelyistä ja keskeisimmistä "ongelmakohdista" kuljettajan tavoissa kun on totuttu ajamaan, miten on totuttu ajamaan. Vaikka 20 vuotta siitä kun kortin on saanut, ja sen jälkeen iästä riippuen 10v välein ja loppua kohden tihentyen. Myös itse suostuisin maksamaan tästä esim. 500e/kerta. Ja lopussa testattaisiin sun kelpoisuus liikenteeseen nopeella ajokokeella ja psykologisella testillä ja mahd. tarpeellisella lääkärin testillä.
Se ois IMO vain yhteiskunnan varjelua (ei holhousta) ja sillä pystyttäs aika hyvin ehkäsemään tommoset. Silloin toi Pappa olis osannut tulkita liikennemerkeistä/muutenkin miten toi tie menee ja onnettomuus olis vältetty. Varmasti jo 20v sitten kortin saaneissa on paljon jo sellaisia joille tulee liikenteessä täysin vieraita tilanteita/merkkejä/liikennejärjestelyjä. En nyt viittaa teihin, rakkaat autoista ja autoilusta kiinnostuneet, vaan esim. siihen teidän naapurin nais ihmiseen joka ajaa vain aurinkoisilla päivillä, koska sateessa ja lumessa ajaminen on liian vaikeata.
Ja sitten ne ketkä ei sopeutus yhteiskuntaan ja tähän lähes sosialistiseen ajatukseen siitä että "Liikenteessä et ole yksin, vaan olet siellä muiden kanssa. Ota ne huomioon" niin toivottavasti luonto korjaisi sut pois, ilman että muille koituisi haittaa
Tai ainakaan jälkien siivoomista enempää. Oli toisella foorumilla puhetta siitä onko turvavöiden kiinni pitäminen tyhmä juttu. Mä en moralisoi sitä mitenkään. Mä ajattelen asian siten että: "I'm not saying we should kill the stupid people, we should just take the warning signs off". Asia erikseen kun puhutaan kasvatusneuvoista tai takapenkillä istuvista. Siinä kun tappaa jo muutkin.