Pajeron ruiskuun pätee aivan samat niksit kuin mihin tahansa muuhun saman aikakauden Mitsubishin ruiskuun. Sama pätee tietty myös tyhjäkäynnin ongelmiin, kannattaa käydä siis lueskelemassa Lancer ja Galant miesten tarinoita tässä välissä.
vikamahdollisuuksia yleisesti aiheeseen liittyen, ei suoranaisesti Pajeroon:
-ECU (jonka voi muuten korjata/korjauttaa myös ennaltaehkäisevästi)
-imuvuoto
-likainen/ jumitteleva kaasuläppä ja kaasuläppäkotelo (muistatko Pasi mitä sanoin siitä EGR:stä?)
-EGR yleensä
-väärin säädetty / rikkinäinen läpän asennontunnistin
-väärin säädetty / rikkinäinen tyhjäkäyntimoottori
-vialliset anturit (lämpötila, ilmamäärä)
-ilmastoinnilla ja/tai automaatilla varustetuissa saattaa olla lisäksi kytkimiä jotka ohjaavat tyhjäkäyntiä korkeammaksi kun moottorille tulee kuormaa -näiden toiminta?
-huohottimen putket, letkut, venttiilit
-tietysti nämä mekaaniset jutut: venttiilien tiiviys, ruiskusuuttimien kunto, bensanpaine, tulpat, pakovuodot ennen lambdaa...
Pystyykö Pajerosta muuten lukemaan vikakoodit? Onko kukaan tutkinut?
Ensimmäiseksi tutkisin sen kaasuläpän tienoon ja tukkisin sen EGR:n ASAP.