Onko joku jo kaivellut tietoa vaihdelaatikoiden kestävyydestä viritettäessä eli millaisille laskennallisille maksimitehoille ja -väännöille nuo laatikot mahtaa olla rakennettu? Oletetaan nyt vaikka, että tehotavoite olisin n. 400 hp ja vääntö olisi luokkaa 500 Nm. Paukkuuko jo turvalliset rajat automaattilaatikossa?
Lähtökohtaisesti kaiketi manuaali kestää tehon ja erityisesti väännön lisääntymisen paremmin (kytkin "sulakkeena") ja on edullisempi korjata vahingon sattuessa, mutta onko tietoa, että millaisia tehoja/vääntöjä ne kestävät vakiosisuskaluilla todistetusti tai laskennallisesti?
Lähtökohtaisesti kaiketi manuaali kestää tehon ja erityisesti väännön lisääntymisen paremmin (kytkin "sulakkeena") ja on edullisempi korjata vahingon sattuessa, mutta onko tietoa, että millaisia tehoja/vääntöjä ne kestävät vakiosisuskaluilla todistetusti tai laskennallisesti?