ja sitten niistä jarruista: hyvät nesteet nro1, niitä nyt kannattaisi muutenkin vaihdella.
hyvät palat nro2, vakiopalatkin varmaan menee, kunhan ne ei ole biltemasta. ja jos ajaa vakiopaloilla, niin ehdottomasti paksut (siis kulumattomat), pala eristää lämpöä, ettei se siirry kiehuttamaan jarrunestettä. ja kun vaihdat uudet palat, niin niitä kannattaa kuitenkin ennen radalle tuloa ajaa hieman "sisään" että ne kuluvat vanhojen levyjen uriin sopivaksi ja että lämpö kerkiää vaikuttaa niihin -ajamattomat palat lasittuvat helposti jos ne saavat heti alussa liikaa lämpöä (=rata-ajoa)
jarrukilvet levyiltä pois, ilmanohjausputkia, ja/tai levyjä mahdollisuuksien mukaan.
ja radalla viimeinen kierros ennen varikolle tuloa jäähdyttelykierros, jonkun verran vauhtia että ilma virtaa, mutta ei niin paljoa että joutuu jarruttelemaan. ja varikolla seisoessa ei kannata pitää autoa paikallaan ainakaan jalkajarrulla -kuumat levyt lasittaa palat ja lämpöä siirtyy nesteeseen. käsijarru tekee saman takajarruille, mutta ne on ylensä viileämmät, konetta joutuu tietty pitämään käynnissä että vesi kiertää... kaikista paras ehkä olisikin jos saisi auton pidettyä paikallaan ilman jarrua ja vaihdetta, joku palikka pyörän alle? aina tämä ei ymmärrettävästi ole mahdollista jos ei ole varikolla avustajaa.
vanteeksi kevyin ja ilmavin mahdollinen, peltivanne on usein painava ja umpinainen
mitähän muuta.. no täytyy kirjoittaa lisää kun tulee mieleen...