Venttiilien säädöstä alle rajojen..

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli, minä olen nyt nuita venoja säädelly sen verran että en ole vielä wanhaa mitsun konetta nähny joka ei jonkun verran naputtaisi, kuulinkin eräältä asentajalta vinkin joka saattaisi auttaa, ainakin erään toisen sällin pökötissä oli auttanut, eli säätää venttiilit hieman pienemmälle kuin mitä suositellaan. :eek:

eli jos mitsussa on yleensä noi 0.25, 0.15, niin onko pelkoa että venttiili palaa tjsp jos ne säätäs 0.20 ja 0.10.. (ja pyörittäs koneen läpi ettei osu venat mäntiin nuilla säädöillä..) ;D
 
niin kyseessä on 8 valve sohc.. MEKAANISILLA nostajilla.. et en tiedä mitä laakereita meinaat.. :p
colperossa ei olluku liukupinnat, eli siellä ei laakereita ole.. vaan tight fit nokalla siihen missä se o.. ja koneella on ajettu vaan 250tkm..

en löytäny räjäytyskuvaa että olisin voinu katella et mitä meinaat.
 
no niitä "tight fit" laakereita juuri, Butch-veliseni: ne ovat laakerit, vaikka eivät olekaan vaihdettavat ;D
 
Jep, kevytmetallikansi ja siinä suoraan laakerointi on lähinnä ongelmien kerjäämistä. Minulla on toisessa 4G63 kannessa laakerointi aika heikossa hapessa ja ongelmina oli juuri naputus varsinkin kylmänä ja venttiilivälysten muuttuminen itsestään. Syviä naarmuja on sekä kannessa että nokassa ja välystäkin löytyy eli metallia on poistunut. Ehjä kansi ei mielestäni naputa kuuluvasti vaikka venttiilit onkin säädetty ohjearvoihin.

Varmaan tuon voisi korjata holkittamalla laakeripesät.
 
tämä kyl naputtaa kylmänä ja lämpimänä ihan samanlailla ;D (siis ihan vähän)

mutta takaisin topicciin, eli liekkö siitä olis haittaa säätää nuita hieman tiukemmalle?

voishan tuon nokan mauserilla mitata jne, mut pitäs saada ne oikeat arvot niille.. mut samanlailla se colttikin naputti, tosin hieman enemmän, tai oikeestaan KAIKKI wanhat mitsut tuntuu naputtavan nuin.. (ainakin mitä mulla on), coltista mittasin AIVAN kaikki kolot ja kaulat ja jne kannesta, kaikki oli kuin uudet, silti naknaknaknaknak.

pitänee vielä tähdentää että tämä ei ole semmonen venan nakutus kuin kuolemaa tekis, vaan semmonen tasanen naknaknak, joka oikeestaan ei edes kuulu kuin tyhjäkäynnillä..
 
Takaisin
Ylös Bottom