vr4 galanttiin perä

beisikki

New Member
Liittynyt
12 Elokuu 2009
Heipä hei!

Eli tulipas uudelle galantin omistajalle pulma. Perä rikki. Merkkihuollossa käytin ja sielä ehdotettiin 4400e +asennukset maksavaa ratkaisua johon en miellelläni lähde mukaan. Eli onko jollain kokemusta samanlaisesta tapauksesta? Mistä kannattaisi vielä kysellä ja mistä muista autoista mahtaisi perä käydä tähän malliin?
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Onko sulla AYC perä siellä, oletan nyt että kyse on 8g mallista kun viesti on 8g osiossa. Vai onko kenties kyse vanhasta 88-92 korisesta vr4:sta. Type-V malliin käy kokemusten mukaan ainakin evo kolmosen perä.
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Eli AYC löytyy. 8G:stä en tiedä mitään mutta vuosimalli on 1996. :D
 
Vs: vr4 galanttiin perä

mystinengalant sanoi
Type-V malliin käy kokemusten mukaan ainakin evo kolmosen perä.

Keskitasauspyörästö vain. Ei kuoret, ei välitys etc. Ilmeisesti noita koko periä on sovellettu uudemmista evoista joissa on kai lähestulkoon samaperävälitys. Nämä siis avoimissa perissä.
 
Vs: vr4 galanttiin perä

tepi sanoi
Keskitasauspyörästö vain. Ei kuoret, ei välitys etc. Ilmeisesti noita koko periä on sovellettu uudemmista evoista joissa on kai lähestulkoon samaperävälitys. Nämä siis avoimissa perissä.

Bogger, ei sitä voi kaikkee luulla tietävänsä. Voisko topicin alottaja kertoo minkä verran ajettu auto kysees. :p
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Kiinnostaisi tietää miten se on rikki? Ihan päreinä, vonkuu, jotain muuta?

Merkkiliikkeessä hinnat kohdallaan, tuollahan saa jo uuden auton :)
 
Vs: vr4 galanttiin perä

nokonzok sanoi
Kiinnostaisi tietää miten se on rikki? Ihan päreinä, vonkuu, jotain muuta?

Merkkiliikkeessä hinnat kohdallaan, tuollahan saa jo uuden auton :)

:eek:fftopic Saa varmaan jo kaksikin varaosiksi 8) (tax-free)
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Autolla on ajetteu n. 170tuhatta. En tiedä vielä miten päreinä perä on.. Ajaessa perästä kuuluu nopein välein kova pamahdaus ja nykii jarruttaen.
 
Vs: vr4 galanttiin perä

beisikki sanoi
Autolla on ajetteu n. 170tuhatta. En tiedä vielä miten päreinä perä on.. Ajaessa perästä kuuluu nopein välein kova pamahdaus ja nykii jarruttaen.

Nii etuperä vaiko takaperä? varmistetaan ny tämäkin asia...
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Harri K sanoi
Nii etuperä vaiko takaperä? varmistetaan ny tämäkin asia...

Ei kaiketi tarvinnut perää laittaa, jos sama auto kyseessä niin jakolaatikko olisi mennyt.
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Noh, tuohon ei näköjään vastausta saa :mad:

Eipä siinä, on mulla toinenkin kysymys koskien VR-4:n voimansiirtoa yleisesti. Minkälaista ääntä voimansiirto pitää teidän Leguissa ja Galluissa esim. 120 km/h nopeuksissa? Oman kokemuksen mukaan sellainen melko selkeä "vonkuminen" kuuluu, johtuuko sitten osittain renkaista, vaihteistosta, peristä vai mistä, mutta kuitenkin selvästi erotettava ääni. Tuohan ei liene mikään poikkeuksellinen ääni ole nelivedolle, mutta olisi hyvä kuulla vähän muiltakin oletteko säikähtäneet voimansiirron äänimaailmaa.
 
Vs: vr4 galanttiin perä

VR4Dreamer sanoi
Minkälaista ääntä voimansiirto pitää teidän Leguissa ja Galluissa esim. 120 km/h nopeuksissa? Oman kokemuksen mukaan sellainen melko selkeä "vonkuminen" kuuluu, johtuuko sitten osittain renkaista, vaihteistosta, peristä vai mistä, mutta kuitenkin selvästi erotettava ääni.

Pyöränlaakeri(t) kun vaihdat niin hiljaista on...ei siellä voimansiirto saa vonkua yhtään
 
Vs: vr4 galanttiin perä

lainataan hieman topiccia, eli omasta meni takaperä sököksi ja ajettu myös 170 tkm +risat.
ei pitänyt mitään ääntä etukäteen vaan tuli puskan takaa pamaus kesken ajon, minkä jälkeen rohisi. katsotaan miten pahasti kävi, pari tapahtuneeseen liittyvää kuvaa löytyy "mikä mieltänne painaa" osiolta
 
Vs: vr4 galanttiin perä

akio sanoi
lainataan hieman topiccia, eli omasta meni takaperä sököksi ja ajettu myös 170 tkm +risat.
ei pitänyt mitään ääntä etukäteen vaan tuli puskan takaa pamaus kesken ajon, minkä jälkeen rohisi. katsotaan miten pahasti kävi, pari tapahtuneeseen liittyvää kuvaa löytyy "mikä mieltänne painaa" osiolta

Kyllä mä kyydissä istuneena mielestäni oon jo viimevuoden puolella sanonut sulle että perä pitää ääntä kys. autossa. Ihan selkeä perän ääni siellä oli. :(
 
Vs: vr4 galanttiin perä

mystinengalant sanoi
Kyllä mä kyydissä istuneena mielestäni oon jo viimevuoden puolella sanonut sulle että perä pitää ääntä kys. autossa. Ihan selkeä perän ääni siellä oli. :(
oot vai ;D
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Harri K sanoi
mielestäni pitäs mennä.

Juu evon AYC perä sopii siihen kun vaihtaa kardaanin laippa VR-4 perästä evon perään, tarvitsee myös 2 noin 5 mm paksua aluslaatta kun pulttaa kiinni
Itsellä on Evo 9 S-AYC, kun alkuperäinen alkoi pitäämään ääntä 110 tkm kohdalla
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Tällähetkellä briteissä myynnissä monta VR-4 AYC perää hintaan 75£ kpl :peukku
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Anderz sanoi
Tällähetkellä briteissä myynnissä monta VR-4 AYC perää hintaan 75£ kpl :peukku
Ei onneksi ole kallista :) koitan silti hommata tuon SAYC perän. ei sellaista ole osunut silmään :D
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Harri K sanoi
Pyöränlaakeri(t) kun vaihdat niin hiljaista on...ei siellä voimansiirto saa vonkua yhtään

Tykkääkö tuo syyä nimenomaan takapyörän laakereita ? Omassa legussa tuntunu, et tummoinen älämölö olisi kasvanut, ja tuntuu että takaata juurikin tulee.

Öljytkin juuri vaihettiin, ja mitään irtoromua perästä ei tullut ja pysys autokin hiljasena.

Rengasmeteliin kerkisi jo tottumaan kun ajeli dinosaurusten aikana valmistetuilla kesäpyörillä ;D

E: Pitäis viellä 4-pyöräsuuntima tehdä alustan noston ja talvirengaiden takia, voi toki johtua siitäkin. Mutta kaverin mielestä meteli olisi hiukan kasvanut.
 
Vs: vr4 galanttiin perä

Syö ihan laakereita joka nurkasta normalisti. Jos yli 100tkm mittarissa niin alkaa laakerit meneen peräkkäin.
 
Takaisin
Ylös Bottom