Vs: Yleistä E3*-tietoutta
Mistäs kannattais tilata venttiilinnostimia Dohc moottoriin? Camskill?
Linkki Camskilliin
Kiirekin toki olis, tarve ois ainakin 3, mut enempikin tietty voi ostaa jos sopivan hintasia.
Tossa löysinkin yhden ketjun täältä, missä noita oli eritelty, onko joku tuotenumero mikä tarkoittaa sitä 3mm reiällä olevaa tasuria? Joku näistä kaiketi?: MD149309, MD337687, MD377054?
Toisenkautta ois kiva OEM Mitsu, mut luulen et hinta taitaa olla sen verran taivaissa, että sen voi unohtaa, hyvä tarvike kelpaa varmasti hyvin.
Niitä pikkureikäisiä ei kait "kannata" laittaa, niitä oi täys 16 sarja, mutta viittiskö niitä sitten kolme tuonne koneeseen laittaa? :-X
Öljynsuodatin juttuja:
Listasin M-filterin öljynsuodattimet missä on sama kierre kuin 4G63:ssa: M20x1,5.
Kirjahan kertoo että oikea ois MH348. Halkaisija (d) 80mm, pituus (l) 72mm
No pitihän niitä vaihtoehtoja kartoittaa. Tässä ei ole nyt sitte huomioitu muita kuin oikea kierre, jokainen voi ite päätellä käykö autoon. Ite otin nyt MH3333:n, halusin mahdollisimman ison fyysisesti, jotta suodatuspinta-alaa riittää, kun kone on juuri menossa kasaan uusilla kaluilla, toki tuossa ei ole vielä varmaa, mahtuuko esim pakoputken kanssa tuo suodatin, mutta aika näyttää. Tuolla ois tarkoitus käytellä kone lämpöseksi ja vaihtaa sitten vielä kerran uudet öljyt.
Ja, olihan tuo MH3333:n suuresta koostaan huolimatta 50 senttiä halvempi kuin MH384 tai muut mitä sattui robbarin hyllyssä olevaan käypiä. ;D
Se ois ollu vielä kiva tietää mitä M-filtterin kirjassa olleet 1, 2, 3, 4 sarakkeet tarkoitti. 1 ja 2 oli jotain lukuja, pääasiassa jotain 40-70 väliltä, liekö jotain avautumispaineita tms? ja 3 ja 4 oli vain rukseja, hyvin harvan suodattimen kohdalla, mutta selitystä näille sarakkeille ei ollu missään...
*googletusta*, ahaa, eli 1 ja 2 on tiivisterenkaan ulko ja sisähalkaisija (no heh, loogista joo!), 3 on puhtaanpuolen venttiili (josta englanninkielinen teksti kertoo mun mielestä paremmin mitä se tarkoittaa: Anti-drain valve for filtered oil), 4 puhtaanpuolen putki. No, missään M20 kierteisessä ei ole 3 tai 4 kohdan puhtausjärjestelmää, eli meidän ei tarvi siitä välittää. ;D
Lisäsin nyt noi parin suodattimen tiivistekoot vielä sitte kun asia nyt selvis. Pitääpä täydentää vielä tuota, ja poistan sitten varmasti epäsopivat suodattimet, kun ehdin tarkastella kokoja paremmin.
Tässä nyt listaa ja koot:
MH348 d80 l72 tiivisteen koko 64/56
MH382 d66 l85
MH390 d95 l124
MH397 d95 l120
MH3305 d85 l85
MH3315 d95 l120
MH3322 d75 l105
MH3323 d90 l100
MH3331 d95 l72
MH3333 d75 l100 tiiviste 70/62
MH3343 d90 l125
MH3361 d95 l85
MH3362 d102 l125
MH3363 d66 l65
MH3369 d80 l72
MH3384 d75 l50
MH3385 d75 l85
MH3386 d66 l85 (tämä oli edellisen omistajan jäljiltä) Tiiviste 61/53
MH3387 d75 l70
MH3390 d66 l85
MH3396 d95 l95
MH3397 d66 l65
MH3401 d66 l75 *tässä ei ohitusventtiiliä
MH3417 d85 l75
MH3424 d80 l100
MH3426 d75 l85 *tässä ei ohitus- eikä tyhjäksivuotoventtiiliä
MH3427 d66 l75
Mut tosiaan tuollanen d102 kokonen suodatin ei varmaankaan mahdu edes tuohon Gallun suodattimen paikalle halkaisijansa puolesta. d75 tulee justiinsa sopivasti samaan tasoon tuon mutikan kanssa johon suodatin tulee kiinni
Uskaltaisin väittää että vielä joku 90mm menee, ite tiivistysrenkaanhan koko ei järkyttävästi muutu vaikka suodatinmalli muuttuisi, lähinnä taitaa rajoittaa onko muuten fyysisesti tilaa laittaa kuin iso suodatin autoon.