Ylimääräisiä räminöitä lancerissa ja muitakin ongelmia

Henkkajjj

New Member
Liittynyt
17 Tammikuu 2008
Elikkäs minulla on lancer glxi 1.5 -90 ja tyhjäkäynti on niin matalalla että konepelti rämisee ja kaikki muutki osat esim. kojelauta. mitä tilkkeitä konepeltiin voisi laittaa räminän estoksi ja miten tyhjäkäyntiä saa nostettua?? tarviiko testeriä vai saako jostaki ruuvista säädettyä? esim. kaasuläpän luona olevasta ruuvista??
Ja sitten vielä se että miten katalysaattori haisee reippaan kaasunkäytön jälkeen aivan järkyttävälle? siis ruudin ja kananmunan sekoitukselle? ei muut katalysaattorilla varustetut autot haise noin pahalle :seina
 
Vs: Ylimääräisiä räminöitä lancerissa ja muitakin ongelmia

Veikkaanpa, että ensin kun selvitätä miksi auto käy normaalia matalemmilla kiekoilla, niin nuo muut ongelmat korjautuvat siinä samalla. Ja ongelma ei mahda korjautua tyhjäkäynnin säädöllä vaan hakea syy miksi tyhjäkäynti on menny tuolle mallille. Eli älä korjaa pelkkää seurausta vaan korjaa syy. Ja alkajaiseksi kannattaa tsekata perinteisesti ECU:n kunto. :peukku
 
Vs: Ylimääräisiä räminöitä lancerissa ja muitakin ongelmia

HAKU + "Lancer" + "tyhjäkäynti" =

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14571.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13783.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8247.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2288.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16766.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13121.0

Kun kyseessä on ruiskuauto, niin lähtökohtaisesti siihen säätöruuviin ei pitäisi kajota ikinä. Silloin kun ruisku toimii, se säätää tyhjäkäynnin itse. Joskus sitä ruuvia on joku klonkswagen-korjaamo ruuvaillut, silloin se pitää säätää uudelleen. Jos näyttää, että ruuviin ei ole koskettu, älä sinäkään koske. Linkeissä ohjeita säädöstäkin. Samainen klonkkari-korjaamo on yleensä säätänyt myös sytkän väärin.

Asioita joita voit tutkia/joissa voi olla vikaa: tyhjäkäyntimoottori, läpän anturointi (jos on), tyhjäkäyntiruuvien epäasiallinen ruuvailu, läpän likaisuus, imuvuoto, lambdavika, pakovuoto ennen lambdaa, sytkän säätö, ECU.
Asiaan voivat myös vaikuttaa: tulpat, tulpanjohdot, suodattimet, suuttimet. Lue tai käy luetuttamassa vikakoodit, sillä pääsee joskus vian jäljille, joskus taas ei. Viallinen ECU ei välttämättä anna oikeita koodeja, jos vika on ECUssa.

Vikakoodien lukeminen:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5412.0

Sytytyksen säätö:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19196.0

Haku:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?action=search

Katalysaattorin haiseminen on normaalia, katti putsaa päästöistä paljon kaikkea, mutta ei rikkiä -> haisee. Hajua voi yrittää häivyttää tankaamalla vähärikkisempää bensaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom