Vs: Ylimääräisiä räminöitä lancerissa ja muitakin ongelmia
HAKU + "Lancer" + "tyhjäkäynti" =
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14571.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13783.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8247.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2288.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16766.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13121.0
Kun kyseessä on ruiskuauto, niin lähtökohtaisesti siihen säätöruuviin ei pitäisi kajota ikinä. Silloin kun ruisku toimii, se säätää tyhjäkäynnin itse. Joskus sitä ruuvia on joku klonkswagen-korjaamo ruuvaillut, silloin se pitää säätää uudelleen. Jos näyttää, että ruuviin ei ole koskettu, älä sinäkään koske. Linkeissä ohjeita säädöstäkin. Samainen klonkkari-korjaamo on yleensä säätänyt myös sytkän väärin.
Asioita joita voit tutkia/joissa voi olla vikaa: tyhjäkäyntimoottori, läpän anturointi (jos on), tyhjäkäyntiruuvien epäasiallinen ruuvailu, läpän likaisuus, imuvuoto, lambdavika, pakovuoto ennen lambdaa, sytkän säätö, ECU.
Asiaan voivat myös vaikuttaa: tulpat, tulpanjohdot, suodattimet, suuttimet. Lue tai käy luetuttamassa vikakoodit, sillä pääsee joskus vian jäljille, joskus taas ei. Viallinen ECU ei välttämättä anna oikeita koodeja, jos vika on ECUssa.
Vikakoodien lukeminen:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5412.0
Sytytyksen säätö:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19196.0
Haku:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?action=search
Katalysaattorin haiseminen on normaalia, katti putsaa päästöistä paljon kaikkea, mutta ei rikkiä -> haisee. Hajua voi yrittää häivyttää tankaamalla vähärikkisempää bensaa.