Vs: E85 bensiini (joko joku ajelee tällä) / aikoo ajella kohta
Suutin on solenoidi jossa käämilangassa kulkeva sähkövirta saa aikaan magneettikentän joka aiheuttaa mekaanisen liikkeen (suuttimen neulaventtiilin avautuminen).
Magneettikentän suuruus riippuu virran suuruudesta ja vaikuttaa mm. suuttimen avautumisnopeuteen ja siihen jaksaako se ollenkaan avautua.
Avautumisviiveelle (latency) on eri jännitteille taulukko koska jännite vaikuttaa virran suuruuteen käämilangan sähköisten ominaisuuksien pysyessä vakiona (staattisessa tilassa yksinkertaistettuna I=U/R). Jätän tarkoituksella lämpenemisen aiheuttamat muutokset koska ne ovat melko pieniä oikein mitoitetussa järjestelmässä.
Nimim. Urranilla suuttimien virta ei ole sama millä niitä käytetään luovuttaja-autossa. Virta on suuttimien alkuperäistä käyttökohdetta pienempi joten latenssiarvot vähintäänkin kasvavat, pahimmassa tapauksessa suuttimet aukeavat keskenään eri nopeudella jolloin sylinterikohtainen seos voi heittää.
Suutin on solenoidi jossa käämilangassa kulkeva sähkövirta saa aikaan magneettikentän joka aiheuttaa mekaanisen liikkeen (suuttimen neulaventtiilin avautuminen).
Magneettikentän suuruus riippuu virran suuruudesta ja vaikuttaa mm. suuttimen avautumisnopeuteen ja siihen jaksaako se ollenkaan avautua.
Avautumisviiveelle (latency) on eri jännitteille taulukko koska jännite vaikuttaa virran suuruuteen käämilangan sähköisten ominaisuuksien pysyessä vakiona (staattisessa tilassa yksinkertaistettuna I=U/R). Jätän tarkoituksella lämpenemisen aiheuttamat muutokset koska ne ovat melko pieniä oikein mitoitetussa järjestelmässä.
Nimim. Urranilla suuttimien virta ei ole sama millä niitä käytetään luovuttaja-autossa. Virta on suuttimien alkuperäistä käyttökohdetta pienempi joten latenssiarvot vähintäänkin kasvavat, pahimmassa tapauksessa suuttimet aukeavat keskenään eri nopeudella jolloin sylinterikohtainen seos voi heittää.