Vs: Jarrupalat ratakäytössä
Basbarduu sanoi
Eikös tossa oo jo aika selkeesti mainittu?
Toi on ast:n kokemus. Kuitenkin minun ja ast:n autoissa jonkun verran eroa. Paino, teho, alusta, ajotapa, kokemus ja pieni ero jarruissa. Ast pääsee huomattavasti lujempaa radalla kuin minä.
nahkuri sanoi
jaa, että noilla orangeilla en siis taida ajaa seuraavaa kolmeakymppiä, minkä vakiopalat olivat alla.
tyhmä kysymys, mutta voisiko ast tai cubeqtio kertoa, tuntuiko auto pysähtyvän noilla jotenkin paremmin, kuin muilla ok ratapaloilla, jotka kuitenkin ilmeisesti kestävät suht hyvin näihin verrattuna. vaikeaa tietty verrata, kun keli ja rengastuskin on usein erilainen. itselläni ei ole aiheesta kokemusta, kuten ei juuri rata-ajostakaan. mutta tuntuuhan tuo aika suolaiselta hinnalta per jarrutusmetri..
Mitäs tähän nyt kirjoittaisi..
Itselläni siis vakiohko Evo VI GSR
- Brembot (juuri itse huolletut kaikki tiivisteet + pölysuojat)
- Shimmit joka satulassa
- Orange palat joka kulmassa
- Stoptechin (vai mitkä lie olikaan) uritetut joka kulmassa
- Hel -punosletkut joka nurkassa
- Carbonlorrean -jarruneste
- ei mitään lisäilmanohjauksia jarruille
- 17x8,5" vanteet
- 225/45 AD08 -renkaat
- BC BR -alusta (edessä noin -2 astetta ja takana -1,5 astetta ja aurausta takana 3mm)
- etu/takakallistuksenvakaajat
- putkisto + filtteri + säätö
Tolla setupilla oranget toimi minulla mielestäni hyvin. Eivät häipyneet ja ajatkin paranivat huomattavasti. Ei muuta voi olla kuin tyytyväinen. Suurin negatiivinen minun kohdallani on tuo kuluminen. Tänään aamulla silmämääräisesti tarkastin palat -> aika loppu olivat. Takana siis 40 kierrosta Botnialla ja saman verran ellei enempi Alastarolla myös maantieajoa noin 1200-1500km. Molemmilla kerroilla jarrut pelasivat hienosti ja toimivat mallikkaasti myös maantie/kaupunkiajossa. Ei ulinaa tai mitään.
Ennen orangeja itselläni on ollut yellowit ja PF .11 materiaalialla olevat palat. Yelloweista ei voi puhua edes samana päivänä sillä ne ovat aika puhtaasti katupalat. Kyllä niillä muutaman (2-3 kierrosta) voi ajaa suht kovaa, mutta sitten hiipuvat. Kun yellowit on kuumat niin purenta katoaa melkein täysin jonka seurauksena ei ole jarruja. Yellowien kuluminen on huomattavasti maltillisempaa kuin oranget.
PF .11 palat olivat taas hyvät etenkin kestoltaan 1½ vuotta oli mulla ja takana 10-12 ratapäivää. Silloin tosin mentiin vähän hiljempaa (teho, alusta ja renkaat eri), mutta kyllä ne hyvin kestivät 4-5 kierrosta kovaa ja sen jälkeen jäähyä 1-2 kierrosta niin taas peleissä 3-4 kierrosta.
Tosin uskon orangien toiminta kadulla on ihan ok. Kestosta en tiedä. Rataa ne nyt ei ainakaan kestä pitkään. Harmi.
Noh nyt bluet testiin Kemoraan.