Jarrupalat ratakäytössä

Vs: Jarrupalat ratakäytössä

JaniB sanoi
Vieläkö Cube tykkäät Orangeista? Pystyi ilmeisesti vetämään kierrostolkulla häipymättä Alastarolla?

Pitää viimeistään ens kaudeksi hommata jotkut paremmat palat kun ei noilla PF.11 tee yhtään mitään.
Muitakin ehdotuksia saa esittää???

10 minuuttia sitten ruuvattu alle Ferodon DS2500:t. Kolmas pari menossa ja tyytyväinen olen ollut, vaikka netissä nuo palat onkin haukuttu ihan p*skoiksi. Toimii radalla myös, ainakin mun rauhallisen ajotavan kanssa. Tuntuma pysyy hyvin samanlaisena kylmänä ja kuumana, eikä kitinänvaimennuslevyjen kanssa edes kilju pahasti. Ei kuluta levyjäkään pahasti...
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

JaniB sanoi
Vieläkö Cube tykkäät Orangeista? Pystyi ilmeisesti vetämään kierrostolkulla häipymättä Alastarolla?

Mulla kesti 2-3 nopeaa kierrosta putkeen ja sitten alkoi hiipumaan. Ei suurtakaan eroa suuntaan tai toiseen Carbotech XP10 paloihin joiden kanssa tapahtui sama juttu. Ei vaan jarrujen koko riitä, paremmat levyt ja jäähdytysputket voisivat ehkä jotain auttaa. Keväällä vaihdettu RBF 600 jarruneste kiehui myös, mutta nyt ei ollut palojen takana mitään shimmilevyjä mikä voi vaikuttaa asiaan.

Viikonloppuna tsekkaan palojen kunnon, olivat uudet ennen ratapäivää. Käry oli kauhea ensimmäisten kierrosten jälkeen kun maali paloi karrelle, mutta muuttui sitten melko normaaliksi. Yhtään vinkaisua ei paloista ole kuulunut radalla tai kadulla.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

mulla rupes noi oranget ihan snadisti vinkumaan, kun ajeltiin alastarolta pois. en ole autolla sunnuntain jälkeen ajanut, mutta kitinä oli todella mieto, eikä juurikaan häirinnyt.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast: oliko sulla vitosen jarrujäähykanavat? Lämpöihin varmaa auttais noi titaanist shimmilevyt myös.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

JaniB sanoi
Vieläkö Cube tykkäät Orangeista? Pystyi ilmeisesti vetämään kierrostolkulla häipymättä Alastarolla?

Pitää viimeistään ens kaudeksi hommata jotkut paremmat palat kun ei noilla PF.11 tee yhtään mitään.
Muitakin ehdotuksia saa esittää???

Kyllä tykkää. Itsellä tosiaan mahdollista vetää vkl kuumissa oloissa about 5-7 kierrosta ja sen jälkeen 1-2 jäähyä (alkoi öljyn lämmöt nousee - jäähdyttely ei ollut jarrujen takia). Toimii hienosti. Itselläni tosiaan Stoptechin uritetut jotka hankin Mamasanilta (kiitos Mikon :peukku ). Nesteenä on Carbonlorrainin nesteet.

Eli mun jarrut:
- vakiobrembot
- vakioshimmit joka kulmassa
- EBC oranget joka kulmassa
- Stoptech uritetut joka kulmassa
- HEL -punosletkut
- nesteet by Carbonlorraine

Kutosessa ei ole mitään jarrujäähdytysputkia (tai itselläni ei ainakaan ole muuta kuin ne puskurin alla ja nekin puhaltavat konehuoneeseen ja toinen renkaan eteen alas.

ast sanoi
Mulla kesti 2-3 nopeaa kierrosta putkeen ja sitten alkoi hiipumaan. Ei suurtakaan eroa suuntaan tai toiseen Carbotech XP10 paloihin joiden kanssa tapahtui sama juttu. Ei vaan jarrujen koko riitä, paremmat levyt ja jäähdytysputket voisivat ehkä jotain auttaa. Keväällä vaihdettu RBF 600 jarruneste kiehui myös, mutta nyt ei ollut palojen takana mitään shimmilevyjä mikä voi vaikuttaa asiaan.

Viikonloppuna tsekkaan palojen kunnon, olivat uudet ennen ratapäivää. Käry oli kauhea ensimmäisten kierrosten jälkeen kun maali paloi karrelle, mutta muuttui sitten melko normaaliksi. Yhtään vinkaisua ei paloista ole kuulunut radalla tai kadulla.

Sun pitää ajaa tolla mun hitaalla smurffilla ens ratapäivillä. Saat sitten sanoa onko eroja jarrujen suhteen. Alusta nyt ainakin on löysempi ja tehoja puuttuu vrt sun autoon.. :)

nahkuri sanoi
mulla rupes noi oranget ihan snadisti vinkumaan, kun ajeltiin alastarolta pois. en ole autolla sunnuntain jälkeen ajanut, mutta kitinä oli todella mieto, eikä juurikaan häirinnyt.

Ekat 200-500km mullaki ne vinkui. Kunhan saat kilsoja niin pitäis kadota ulina.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Vasemmalla: EBC Orangestuff, ajettu sisäänajo ja Alastaron ratapäivä

Oikealla: Carbotech XP10, ajettu tuhansia kilometrejä kadulla, Botniaring, Ahvenisto, Motopark, Alastaro, 12 kierrosta Nürburgringiä ja Spa

Sama auto, samat renkaat, vastaavat levyt, samat jarrusatulat, samat kierrosajat, sama ajotyyli.
 

Liitetiedostot

  • Orangestuff.jpg
    Orangestuff.jpg
    55.9 KB · Lukukerrat 604
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

LOL @ Antin Orange stuffit. ;D

Jenkit sanois noista varmaankin "TOAST"?

Noh, kuten puhuttiin, jollain toisella kuljettajalla ja vähän hitaammassa autossa nuo olisivat varmasti olleet ihan OK palat. Nyt se raja on vaan ylitetty, ja tulos on tuossa...
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Vasemmalla: EBC Orangestuff, ajettu sisäänajo ja Alastaron ratapäivä

Oikealla: Carbotech XP10, ajettu tuhansia kilometrejä kadulla, Botniaring, Ahvenisto, Motopark, Alastaro, 12 kierrosta Nürburgringiä ja Spa

Sama auto, samat renkaat, vastaavat levyt, samat jarrusatulat, samat kierrosajat, sama ajotyyli.

Edit: Kysymys poistettu kun luin faktat tosta vähän ylempää.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Vasemmalla: EBC Orangestuff, ajettu sisäänajo ja Alastaron ratapäivä

Oikealla: Carbotech XP10, ajettu tuhansia kilometrejä kadulla, Botniaring, Ahvenisto, Motopark, Alastaro, 12 kierrosta Nürburgringiä ja Spa

Sama auto, samat renkaat, vastaavat levyt, samat jarrusatulat, samat kierrosajat, sama ajotyyli.

Oho... Ketaako katsoo omasta autosta.. :p Voi tulla kallista jos joka toinen ratapäivä (mun tapauksessa) menee etupalat uusiksi..

Jos se on tuon materiaalin tapa kulua kun menee liian kuumaksi.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Joo ei noi vakiobrembot tunnu enää riittävän ollenkaan. Itellä sama homma et joutuu tekee jarrurempan 1-2 ratapäivän jälkeen(palojen vaihto yms)... ei naurata ollenkaan. Jos joku haluaa testata niin tuossa olis yhellä pajalla hyllyssä Endlessin palat jotka "pitäis" kestää pidempään. Hinta on vaan tosi suolanen, 320€ pelkät etupalat :-X
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Maxxximus sanoi
Joo ei noi vakiobrembot tunnu enää riittävän ollenkaan. Itellä sama homma et joutuu tekee jarrurempan 1-2 ratapäivän jälkeen(palojen vaihto yms)... ei naurata ollenkaan. Jos joku haluaa testata niin tuossa olis yhellä pajalla hyllyssä Endlessin palat jotka "pitäis" kestää pidempään. Hinta on vaan tosi suolanen, 320€ pelkät etupalat :-X

Sanotaan näin, että jos ne kestää 5-7 ratapäivää versus 1-2 niin on ne halvemmat. :D
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

OT: Näyttää siltä, että Bremboja taitaa tulla kohta myyntiin... ;) Saa laittaa viestiä, jos niitä jää ylimääräiseksi. :peukku
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Mulla on käytössä performance frictionin levyt ja palat, jotka ovat kestäneet todella hyvin ainakin bemarissa..
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

petkin sanoi
Mulla on käytössä performance frictionin levyt ja palat, jotka ovat kestäneet todella hyvin ainakin bemarissa..

Itsellä kesti myös PF -palat hyvin.. tosin materiaali irtosi palasta.. ennen kuin oli edes lopussa.. :(
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Itellä oli viimevuonna samat palat mitä tänäkin vuonna ja kestivät n.6 ratapäivää ongelmitta. Tälle vuodelle tullut lisää voimaa/vääntöä + pitoa rengasvaihdon myötä. Taitaa olla vaan niin et noissa bremboissakin on rajansa ja se on nyt tullu siihen pisteeseen. Tuntuu et olis liian kallis kokeilu et vaihtaisin jotkut yyber levyt ja toivoo et se auttais asiaan, säästän mielummin ne rahat uuteen jarrusettiin.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Orange Stuffin kestävyydestä kysytty suoraan tehtaalta. Vastaus oli seuraavanlainen:

Orange is a one use race pad lasts around 45 minutes to 1 hour

It does not last as long as yellow or blue which are the pads you should use for track events

Also it will wear even quicker if not used front and rear


Kuka haluaa siniset kokeiluun? Voidaan katsoa hinta kohdilleen.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Brittipojat myyvät vähän eri käyttöön noita kyllä, en ole nähnyt aikaisemmin sanallakaan mainintaa että olisi tuollainen kertakäyttöpala. No oppia ikä kaikki, reilun 300 euron kokeilu tuokin.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Itellä ei endlesseillä xp8 paloilla tullut kuin 3 ratapäivää ajettua ja asennettaessa pintaa oli 60% ja nyt on ehkä 40-50% jäljellä. Muutakin ajoa pääasiassa kaupungissa on tullut varmaan parituhatta kilometriä. Hyvin tuntuu kestävän IMO.
Takana on yellowstufin palat, jotka ovat ehkä ¨50%:t. Ratapäiviä on niillä tullut varmaan 10kpl.

ps. Lähtiskö kukaan botniaringille tänään? :)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

jaa, että noilla orangeilla en siis taida ajaa seuraavaa kolmeakymppiä, minkä vakiopalat olivat alla. :p

tyhmä kysymys, mutta voisiko ast tai cubeqtio kertoa, tuntuiko auto pysähtyvän noilla jotenkin paremmin, kuin muilla ok ratapaloilla, jotka kuitenkin ilmeisesti kestävät suht hyvin näihin verrattuna. vaikeaa tietty verrata, kun keli ja rengastuskin on usein erilainen. itselläni ei ole aiheesta kokemusta, kuten ei juuri rata-ajostakaan. mutta tuntuuhan tuo aika suolaiselta hinnalta per jarrutusmetri..
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

nahkuri sanoi
tyhmä kysymys, mutta voisiko ast tai cubeqtio kertoa, tuntuiko auto pysähtyvän noilla jotenkin paremmin, kuin muilla ok ratapaloilla, jotka kuitenkin ilmeisesti kestävät suht hyvin näihin verrattuna.

ast sanoi
Mulla kesti 2-3 nopeaa kierrosta putkeen ja sitten alkoi hiipumaan. Ei suurtakaan eroa suuntaan tai toiseen Carbotech XP10 paloihin joiden kanssa tapahtui sama juttu.

Eikös tossa oo jo aika selkeesti mainittu?
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

nokonzok sanoi
Orange Stuffin kestävyydestä kysytty suoraan tehtaalta. Vastaus oli seuraavanlainen:

Orange is a one use race pad lasts around 45 minutes to 1 hour

It does not last as long as yellow or blue which are the pads you should use for track events

Also it will wear even quicker if not used front and rear


Kuka haluaa siniset kokeiluun? Voidaan katsoa hinta kohdilleen.

Soittelen sulle kohta..
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Basbarduu sanoi
Eikös tossa oo jo aika selkeesti mainittu?

Toi on ast:n kokemus. Kuitenkin minun ja ast:n autoissa jonkun verran eroa. Paino, teho, alusta, ajotapa, kokemus ja pieni ero jarruissa. Ast pääsee huomattavasti lujempaa radalla kuin minä.

nahkuri sanoi
jaa, että noilla orangeilla en siis taida ajaa seuraavaa kolmeakymppiä, minkä vakiopalat olivat alla. :p

tyhmä kysymys, mutta voisiko ast tai cubeqtio kertoa, tuntuiko auto pysähtyvän noilla jotenkin paremmin, kuin muilla ok ratapaloilla, jotka kuitenkin ilmeisesti kestävät suht hyvin näihin verrattuna. vaikeaa tietty verrata, kun keli ja rengastuskin on usein erilainen. itselläni ei ole aiheesta kokemusta, kuten ei juuri rata-ajostakaan. mutta tuntuuhan tuo aika suolaiselta hinnalta per jarrutusmetri..

Mitäs tähän nyt kirjoittaisi..

Itselläni siis vakiohko Evo VI GSR
- Brembot (juuri itse huolletut kaikki tiivisteet + pölysuojat)
- Shimmit joka satulassa
- Orange palat joka kulmassa
- Stoptechin (vai mitkä lie olikaan) uritetut joka kulmassa
- Hel -punosletkut joka nurkassa
- Carbonlorrean -jarruneste
- ei mitään lisäilmanohjauksia jarruille
- 17x8,5" vanteet
- 225/45 AD08 -renkaat
- BC BR -alusta (edessä noin -2 astetta ja takana -1,5 astetta ja aurausta takana 3mm)
- etu/takakallistuksenvakaajat
- putkisto + filtteri + säätö

Tolla setupilla oranget toimi minulla mielestäni hyvin. Eivät häipyneet ja ajatkin paranivat huomattavasti. Ei muuta voi olla kuin tyytyväinen. Suurin negatiivinen minun kohdallani on tuo kuluminen. Tänään aamulla silmämääräisesti tarkastin palat -> aika loppu olivat. Takana siis 40 kierrosta Botnialla ja saman verran ellei enempi Alastarolla myös maantieajoa noin 1200-1500km. Molemmilla kerroilla jarrut pelasivat hienosti ja toimivat mallikkaasti myös maantie/kaupunkiajossa. Ei ulinaa tai mitään.

Ennen orangeja itselläni on ollut yellowit ja PF .11 materiaalialla olevat palat. Yelloweista ei voi puhua edes samana päivänä sillä ne ovat aika puhtaasti katupalat. Kyllä niillä muutaman (2-3 kierrosta) voi ajaa suht kovaa, mutta sitten hiipuvat. Kun yellowit on kuumat niin purenta katoaa melkein täysin jonka seurauksena ei ole jarruja. Yellowien kuluminen on huomattavasti maltillisempaa kuin oranget. :) PF .11 palat olivat taas hyvät etenkin kestoltaan 1½ vuotta oli mulla ja takana 10-12 ratapäivää. Silloin tosin mentiin vähän hiljempaa (teho, alusta ja renkaat eri), mutta kyllä ne hyvin kestivät 4-5 kierrosta kovaa ja sen jälkeen jäähyä 1-2 kierrosta niin taas peleissä 3-4 kierrosta.

Tosin uskon orangien toiminta kadulla on ihan ok. Kestosta en tiedä. Rataa ne nyt ei ainakaan kestä pitkään. Harmi.

Noh nyt bluet testiin Kemoraan.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

timppa811 sanoi
Huomiseks näytti parempaa keliä, joten meenki sillon. Vaiha vuoroa :)

Oho! Mää missasin tän! prkl.. ois melkee voinu.. jarruitta.. :D
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tässä kuva omista paloista. Kuva pahimmasta josta materiaali kadonnut.

Myös verrokiksi orange, yellow (40 kierrosta radalla ja jotain 4000 km maantieajoa) ja uusi blue.
 

Liitetiedostot

  • frontpad.jpg
    frontpad.jpg
    117.2 KB · Lukukerrat 783
  • threepads.jpg
    threepads.jpg
    108.2 KB · Lukukerrat 786
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

ast sanoi
Mulla kesti 2-3 nopeaa kierrosta putkeen ja sitten alkoi hiipumaan. Ei suurtakaan eroa suuntaan tai toiseen Carbotech XP10 paloihin joiden kanssa tapahtui sama juttu. Ei vaan jarrujen koko riitä, paremmat levyt ja jäähdytysputket voisivat ehkä jotain auttaa. Keväällä vaihdettu RBF 600 jarruneste kiehui myös, mutta nyt ei ollut palojen takana mitään shimmilevyjä mikä voi vaikuttaa asiaan.

Eli oikotietä onneen ei ole :-\
Kyllä nuo PF.11 kestää juuri sen 2 kierrosta Alastarossa, viimeisellä vedolla yritin jatkaa kolmannen putkeen niin pääsuoran päässä ei ollutkaan enää jarruja ja oli pakko vetää suoraksi ja ylävarikolle. Tuntuu että häviäminen tapahtuu todella äkäisesti eikä tuntuma eri jarrutusten välillä ole samanlainen.

Kylläpä oli Oranget menneet huonoon kuntoon :eek: Mitä meinaat seuraavaksi koittaa? Odotellaan myös Cuben kokemuksia sinisistä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

JaniB sanoi
Tuntuu että häviäminen tapahtuu todella äkäisesti eikä tuntuma eri jarrutusten välillä ole samanlainen.

Kyllä, PF .11 teki juuri noin minullakin. Selvyyden vuoksi PF .11 ei ole läheskään saman tason pala pidoltaan ja lämmönkestoltaan kuin esim. Carbotech XP10 tai Orange Stuff. Kestävä fast road pala jolla voi käydä joskus radallakin suht vakiotehoisella autolla mielestäni. Tosin eräällä klubilaisella toimii hämmentävän hyvin enkä osaa sanoa mistä se johtuu.

JaniB sanoi
Kylläpä oli Oranget menneet huonoon kuntoon :eek: Mitä meinaat seuraavaksi koittaa?

K-Sport 330mm + Carbotech XP12.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

JaniB sanoi
Kyllä nuo PF.11 kestää juuri sen 2 kierrosta Alastarossa, viimeisellä vedolla yritin jatkaa kolmannen putkeen niin pääsuoran päässä ei ollutkaan enää jarruja ja oli pakko vetää suoraksi ja ylävarikolle. Tuntuu että häviäminen tapahtuu todella äkäisesti eikä tuntuma eri jarrutusten välillä ole samanlainen.

Käytä parempia nesteitä. Alastarossa voi vetää vaikka 12 kierrosta putkeen tai enemmän jos vaan muuten äijä ja vehkeet pelittää.

En oikein pääse perille kun ihmiset puhuu , "tuntumasta" , Joko auto on pysähtyäkseen tai sitten ei. Toisilla paloilla se tapahtuu nopeammin toisilla hitaammin , mutta jos pitää poljinta pohjassa niin ei pidä tuntua miltään ?! ???

Toki auton taipumus on käyttäytyä eri nopeuksista jarruttaessa erilaiselta. Hitaammasta vauhdista pysähtyy/hidastuu nopeammin kuin kovasta vauhdista.

Eli ajatko joka kierroksen aina samaa vauhtia ? Tuletko mutkaan aina samasta kohdasta rataa ? Missä kohtaa jarrutat ? Missä kohtaa päästät jarrun ? jne. jne.

Moni yhtälö saattaa muuttua eri kierrosten välillä , myös sää olosuhteet jos vertailet tapahtumia eri ajo päivien välillä.

Eli 100% varmuudella jos auto ei pysähdykkään parin kovan kierroksen jälkeen , niin syynä on huonot nesteet.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Eli 100% varmuudella jos auto ei pysähdykkään parin kovan kierroksen jälkeen , niin syynä on huonot nesteet.

Valitettavasti käsityksesi on väärä. Tuntuma muuttuu aina jarrujen lämpötilan muuttuessa. Toisilla paloilla muutos on pienempää ja loogisempaa, toisilla taas epäloogista ja niin suurta että luotto jarruihin katoaa vaikka ne vielä pitäisivätkin.

Poljinta ei voi "pitää pohjassa", pyörät menevät muuten lukkoon (paitsi ABS autoissa, mutta niissäkään ei liene järkevää jarruttaa aina ABS rutisten). Siksi jarrujen stabiili ja hyvä tuntuma on tärkeä että saadaan aina jarrutettua maksimiteholla.

Lämpötilan noustua tarpeeksi palojen kitkakerroin laskee eli jarrut ns. häipyvät. Tähän auttaa jäähdyttely. Se tapahtuuko tämä 2 vai 12 kierroksen jälkeen riippuu monestakin tekijästä, mutta yksinkertaisin keino parantaa tilannetta on kovempiin lämpötiloihin suunnitellut jarrupalat.

Jos poljin painuu äkkiä syvemmälle tai pohjaan asti niin vikaa voi hakea nesteistä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Käytä parempia nesteitä. Alastarossa voi vetää vaikka 12 kierrosta putkeen tai enemmän jos vaan muuten äijä ja vehkeet pelittää.

Ei auta. Mulla oli viimeksi viikon vanhat RBF600 nesteet, eikä ne kiehuneet.
En kyllä käsitä miten kukaan pysyisi ajamaan täysillä 12 kierrosta mitään rataa putkeen PF.11 paloilla.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Alastarossa täytyy kaksi kertaa yhden kierroksen aikana "jarruttaa" , muuten vain hidastetaan vähän vauhtia...

Jarrulämpöihin auttaa myös ilmanohjurit jarruille auton alla.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Mulla on alkanut nyt 50% kuluneina nuo ds2500.set vinkua aivan prkeleesti,onko muilla samoja kokemuksia?
Tänään otin palat irti ja putsasin/ karhensin hieman kitkapintoja ja laitoin takapuolelle kuparitahnaa,mutta ei apuja.
Orkkis kitinänvaimennus levytkin on paikoillaan.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tunari-82 sanoi
Mulla on alkanut nyt 50% kuluneina nuo ds2500.set vinkua aivan prkeleesti,onko muilla samoja kokemuksia?
Tänään otin palat irti ja putsasin/ karhensin hieman kitkapintoja ja laitoin takapuolelle kuparitahnaa,mutta ei apuja.
Orkkis kitinänvaimennus levytkin on paikoillaan.

Muistaakseni mulla teki joskus aikoinaan samaa. Auttoi kun vaihtoi palat.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

-JP- sanoi
Muistaakseni mulla teki joskus aikoinaan samaa. Auttoi kun vaihtoi palat.
Mulla on tuossa hyllyssä uudet samanlaiset,mutta meinasin säästää ne ensi keväälle,kun näissäkin vielä on pintaa
Pitää koittaa jos ne radalla lakkaisivat vinkumasta,kun joutuvat tositoimiin.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Tunari-82 sanoi
Mulla on tuossa hyllyssä uudet samanlaiset,mutta meinasin säästää ne ensi keväälle,kun näissäkin vielä on pintaa
Pitää koittaa jos ne radalla lakkaisivat vinkumasta,kun joutuvat tositoimiin.
Loppuihan se vinkuminen,kun saivat vähän radalla "runtua" :peukku
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Kävinpä itse koittamassa ensimmäistä kertaa rata-ajoa. Yellowstuffeilla kävi niin, että pystyi ajamaan noin 4-5 nopeaa kierrosta Ahvenistolla, jonka jälkeen jarrupito loppui aika pahasti, ja edes ABS:ä ei meinannut saada ottamaan. Myös poljintuntuma muuttui vähän, joten mietin että olisiko toissakeväänä vaihdetut nesteet vähintäänkin osasyynä?
Ensimmäisen setin jälkeen savua tuli kyllä hyvin rankasti etujarruista. Jarrut jäivät myös rohisemaan kevyesti jarruttaessa.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

MakeM sanoi
Myös poljintuntuma muuttui vähän, joten mietin että olisiko toissakeväänä vaihdetut nesteet vähintäänkin osasyynä?

Mahdollisesti kyllä. Teräspunosletkut vai orkkikset vaikuttavat ,ehkä myös jonkinverran asiaan.

Ensimmäisen setin jälkeen savua tuli kyllä hyvin rankasti etujarruista.

Uudet palat ? Uudet levut ?

Jarrut jäivät myös rohisemaan kevyesti jarruttaessa.

Pölyä jarruissa. Melko normaalia , häviää rohinat viikon normaali ajon jälkeen tai kunnes puhdistat jarrut.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

On noilla kadulla ajettu muutaman tuhatta kilometriä, ja sisäänajo tehty myös.
Tosin noissa on kitinänvaimentimina sellaiset kumisen näköset paskat, saattoivat aiheuttaa savuamisen. Hyvä tietää että ei huolta rohinan kannalta.
Jarruletkut on orkkikset. Ikävä kyllä tuossa pääsuoran jälkeen kun haluaa pysähtyä huonosti vaikka jarruttaa kuinka.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

MakeM sanoi
On noilla kadulla ajettu muutaman tuhatta kilometriä, ja sisäänajo tehty myös.
Tosin noissa on kitinänvaimentimina sellaiset kumisen näköset paskat, saattoivat aiheuttaa savuamisen. Hyvä tietää että ei huolta rohinan kannalta.
Jarruletkut on orkkikset. Ikävä kyllä tuossa pääsuoran jälkeen kun haluaa pysähtyä huonosti vaikka jarruttaa kuinka.

Kolmosen jarrut vaan on yleisesti ottaen ankeat. Mulla on ihan sama probleema omassa nelosessa RS-jarruilla. Muutama nopea kierros on mun mielestä jo ihan hyvä suoritus. Sanoisin, että silloin kaikki on jarruissa kunnossa, ne ei vaan millään riitä kunnon rata-ajoon.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

nokonzok sanoi
Kolmosen jarrut vaan on yleisesti ottaen ankeat. Mulla on ihan sama probleema omassa nelosessa RS-jarruilla. Muutama nopea kierros on mun mielestä jo ihan hyvä suoritus. Sanoisin, että silloin kaikki on jarruissa kunnossa, ne ei vaan millään riitä kunnon rata-ajoon.

Samaa olen kyllä ennenkin kuullut. Onhan nuo tietysti melko pienet, plus kelluva satula ei vaan oikein ole toimiva juttu.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Ei omia kokemuksia, mutta kyllä Pagid ihan vakavasti otettava valmistaja on. Tavaraa on tietty laidasta laitaan eri käyttöön.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Pagid on TMD:n valmistama pala. Käytännössä Mintex on sama tuote.
Muistaakseni molemmilla nimillä löytyy jarrukokemuksia MLR:stä. Nimenomaan noista "race paloista".

Mulla on vitosessa tällä hetkellä Pagid:n peruspalat edessä. Ihan hyvin toimii katukäytössä.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Videolta katsottuna kestikin kyllä tosiaan vain se 2-3 nopeaa kierrosta. Noh, ei olisi vaan vakiotehoisella uskonut että noin äkkiä hyytyy :)
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

MakeM sanoi
Videolta katsottuna kestikin kyllä tosiaan vain se 2-3 nopeaa kierrosta. Noh, ei olisi vaan vakiotehoisella uskonut että noin äkkiä hyytyy :)

Ajotekniikalla on myös iso vaikutus.
 
Vs: Jarrupalat ratakäytössä

Varmasti juu. Itse yritin tietysti jarruttaa mahdollisimman lujaa ja lyhyen aikaa, turhia laahailematta :)
Jos tollaseen iLuurin kiihtyvyysanturiin on mitään luottamista, niin 0,8-1g välillä kaikki kovemmasta vauhdista.
 
Takaisin
Ylös Bottom