Mitä olet tänään rassaillut?

Mikez

Eclipse GS
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Tykkäykset
9
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Edelliseen päivitys, että nyt onnistui ;D

Pakosarjan ja etuputken välissä uusi tiiviste ja kaasuläpän akselilla uudet stefat
Dynyyn vai mihin? Onko sulla jälkiasenteinen "ebay" putkisto, jos on niin mistä sait oikean tiivisteen?

Mulla kans pakosarjan ja putken välinen laippa tiivistetty pelkällä massalla, kun putken mukana tullut tiiviste hapertui alle vuodessa eikä mitsun orkkis käy kun on liian pieni...
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mikez sanoi
Dynyyn vai mihin? Onko sulla jälkiasenteinen "ebay" putkisto, jos on niin mistä sait oikean tiivisteen?

Mulla kans pakosarjan ja putken välinen laippa tiivistetty pelkällä massalla, kun putken mukana tullut tiiviste hapertui alle vuodessa eikä mitsun orkkis käy kun on liian pieni...
Dynyyn juu ja ihan orkkikset pakosarja ja -putki.

Alkoi vaikuttamaan, että ei oikeaa saa tähän alkuperäiseenkään kuin ulkomailta, (Deltaa en vaivannut) enkä malttanut alkaa nyt odottamaan joten tein klingeriittilevystä itse. Saattaa olla semmonen vuodessa hapertuvan mallinen kyllä.... Saa nähdä.
 

Mikez

Eclipse GS
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Tykkäykset
9
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Dynyyn juu ja ihan orkkikset pakosarja ja -putki.

Alkoi vaikuttamaan, että ei oikeaa saa tähän alkuperäiseenkään kuin ulkomailta, (Deltaa en vaivannut) enkä malttanut alkaa nyt odottamaan joten tein klingeriittilevystä itse. Saattaa olla semmonen vuodessa hapertuvan mallinen kyllä.... Saa nähdä.
Mä ostin Motonetista Galantin tiivisteen ja näytti että olis käyny paikalleen orkkikseen, mut toi mun ebay-sarja on sen verran eri mitoituksella ettei enää käynyt. Kai Eclipsessä ja Galantissa on sama(nkokoinen) pakosarja?
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
36
Sijainti
Lohja
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Aloitin eilen 7g:n hitsaamisen. Muistin mukaan katsuri hakkas molempien takarenkaiden eteen pienet paikat. Noh, pieni oli suhteellinen käsite kun löytyi jonkun vanhat korjaukset mitkä oli tehty päin peetä... Ekan paikan kun sai kuntoon niin löytyi pyöränkotelosta "lasikuituhitsaus" mikä kruunasi päivän... Puoltoista päivää siinä meni mutta nyt on vasen puoli korjattu ja vanhat räpellykset hävitetty. Pelonsekaisin tuntein odotan mitä oikealta löytyy
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mikez sanoi
Mä ostin Motonetista Galantin tiivisteen ja näytti että olis käyny paikalleen orkkikseen, mut toi mun ebay-sarja on sen verran eri mitoituksella ettei enää käynyt. Kai Eclipsessä ja Galantissa on sama(nkokoinen) pakosarja?
Motonetin tiiviste on varmaan 8-venttiiliseen. Ainakin liian pieni oli GTin ihan vakiosarjaankin.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Tykkäykset
6
Sijainti
Hamina
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Viimisen saikkupäivän kunniaksi ajattelin yllättää vaimon ja leipoa maustekakun.Sit samalla hoidellu nettitilauksia pukinkonttiin.
 

Komu

New Member
Liittynyt
25 Syyskuu 2016
Tykkäykset
0
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttiin vaihdoin kannentiivisteen ja samalla tuli muutama muukin tiiviste uusittua. Jakohihna jäi liian kireälle, niin sitä joutuu vielä löysäämään :seina
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttiin uudet apulaitehihnat

Mikäs laturin&vesipumpun hihnassa on vaihtoväli? Ohjekirjaa en omista

Kuvassa uusi ja 60tkm ajettu


edit: kuvitelkaa kyseessä olevan joku evo, jos kiinnostaisi sitten vastata
 

Liitetiedostot

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
Mitä olet tänään rassaillut?

tommyz sanoi
Viimeinen ahtoputki hitsattu, sekä maalattu ja iat:lle väännetty jengat. Kohta ajetaan. :driver
:peukku :driver

Joku aika sit piti rassailla emännälle lämpöö.
 
M

mikada

Guest
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Noin 3 vuoteen ei ole saanu Galantista peräkopin luukkua avaimella auki, joten tulipa siis rassattua lukkopesä kuntoon. Nyt pääsee Galantin konttiin taas avaimellakin :)
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttiin pakosarjantiivistettä

Meinasi näyttää synkältä, puoli senttiä kannen sisälle katkennut pinnapultti. Syyläriä vaan pois edestä, jotta saa porakoneen mahtumaan koneen eteen ja yrittämään reikää siihen. Riittävän keskelle onnistui ja semmosella lyötävällä nelikulmaisella kiilatapilla lähti tynkä hienosti :) Vanhassa tiivisteessä oli 3. ja 4.pytyn kanavien ympärillä mustaa niin, että varmaan on vuotanut.

Nyt on uusi tiiviste ja kaikki mutterit 25nm kireydessä, nord-lockit välissä.
 
Liittynyt
27 Tammikuu 2013
Tykkäykset
6
Sijainti
Tuusula
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pajeron lähti tänään käyntiin kansiremontin jäljiltä. Yllättävän kivuttomasti meni, mitä nyt tuli oma parkkiruutu merkattua ihan huolella kun turbon öljyletku oli jäänyt kiristämättä... ;D
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttiin imusarjan tiivistettä. Taas on hiukan toivoa, että vika löytyi:
Edellisen asentajan jäljiltä oli v-mäisimmässä paikoissa olevat pultit melko löysällä ja yksi puuttui kokonaan ;D

Ja kyllä onkin hankalia ne imusarjan alapuolella olevat. Joku momentti niillekin pulteille on annettu, mutta ei toivoakaan saada mitään semmosta avainta sopimaan sinne.
 

Mikez

Eclipse GS
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Tykkäykset
9
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Galanttiin imusarjan tiivistettä. Taas on hiukan toivoa, että vika löytyi:
Edellisen asentajan jäljiltä oli v-mäisimmässä paikoissa olevat pultit melko löysällä ja yksi puuttui kokonaan ;D

Ja kyllä onkin hankalia ne imusarjan alapuolella olevat. Joku momentti niillekin pulteille on annettu, mutta ei toivoakaan saada mitään semmosta avainta sopimaan sinne.
Vähän ylikireälle rukousten kera ;D

Jotain mutteria kiristelin käsimomenttiin niin, että opettelin "tuntemaan" momenttiavaimen kanssa oikean kireyden... Kovin tieteellistä :D
 

tepi

Active Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Suomi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

cubeqtio sanoi
Rassaillut "toijjotaa".


Onks toi joku axial ?

Itsellä ax10. On muuten lepposaa hommaa crawlailla ja juoda kaljaa samalla. Sanokoot kuka mitä tahansa, mutta siinä hermo lepää. Asettaa ittelle haasteita jostain kivestä tms.... Että tostahan mennään ;D


edit: lukeehan siinä rungossa axial :D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
34
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tepi sanoi
Onks toi joku axial ?

Itsellä ax10. On muuten lepposaa hommaa crawlailla ja juoda kaljaa samalla. Sanokoot kuka mitä tahansa, mutta siinä hermo lepää. Asettaa ittelle haasteita jostain kivestä tms.... Että tostahan mennään ;D


edit: lukeehan siinä rungossa axial :D
Noiden polttisten kans ku ajelee niin se on kyllä kaikkea muuta kun hermon lepäämistä, aina perkele joku paskana. :D oon kerennyt särkeä jo kolme moottoria, yhdestä tuli veivi kyljestä läpi ja pari on mennyt kaadon seurauksena silleen että lohko haljennut. :(

https://www.youtube.com/watch?v=ke7wCwK18Yw tossa on ainaki yks video missä oli se lussumpi kone, mistä tuli veivi läpi. Nykyään on lähes kaksheppanen pannu. Ei oikei halua mennä suoraa kuivalla asfaltillakaan. :(
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttiin kytkimen pääsylinteriin uudet sisukset, vanhasta vuoti vähitellen nestettä ohjaamoon. Rockautosta korjaussarja 10,89 euroa ja on ihan made in japan -osa.

Kuvittelin sen ensin laittavani sylinteri paikallaan, mutta paljon pienempi homma on irrottaa sylinteri rintapellistä. Vanha sisäosa lähti lentämään laittamalla putken lähdöstä hiukan paineilmaa. Sylinteri olikin ihan priima vieläkin, kumit vaan kuluneet.

Vanhat nesteet oli 5 vuotta ja 60tkm olleet ja melkoisen mustat :eek: Rasittuuko neste kytkimen käytössä jotenkin enemmän, kuin jarruissa? Mikä tuolle yleensä on vaihtoväli huolto-ohjeissa?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
34
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nii kai se neste on sitä kumia just, ämpyilin omassa projektipäiväkirjassa vähä samansuuntasta.
 

SappGsrTbo

Member
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
3
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pitkästä aikaa pääsi ihmettelemään autoa, kun kelikin plussan puolella :)

Pääsin testailemaan vuoden haaveiltuja tukivarsia ja näyttäs istuvan paikoilleen ;D
 

Liitetiedostot

Mikez

Eclipse GS
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Tykkäykset
9
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

En rassaillut tänään vaan viikonloppuna, mutta kuitenkin. Vasempaan takakaareen hitsattu uutta peltiä, peltihomma onnistui tälleen lähes ensimmäiseksi kokeiluksi hyvin, mutta maalaria ei taida minusta tulla ;D Aivan karmea lopputulos, toivottavasti rapaantuu kunnolla ettei näe. Pitänee paremmalla ajalla vetää kunnollisella silotteella ja maalilla... Hitsaamista paljastui enemmänkin kun irrotin sivuilmanohjaimen, kynnyskotelo on muttunut aikalailla paperiksi. Mut nyt toistaiseksi vain ilmanohjain takas paikalleen näkösuojaksi eikä kerrota kenellekään :D Kesällä sitten työn alle.

Käsijarruvaijerit vaihdettu molemmille puolille, uudet. Kuten epäilinkin, sama vaijeri käy molemmille puolille aivan mukisematta, vaikka näillä onkin eri varaosanumerot. Oikealla puolella on yksi kiinnike enemmän, mikä ei tietenkään haittaa jos asentaa vasemmalle puolelle (näitä oikean puolen vaijereita löytää helposti mutta vasempia ei mistään). Mutta autonvaraosat24.fi sivustolla vaijerimalli oli muuttunut (tilasin oikean puolen vaijerin vuosi sitten, vasemman jouluna) ja tätä uudempaa mallia joutuikin modaamaan päistään että kävi paikalleen. Miksi piti se vanha täydellisesti istuva malli lopettaa ja ottaa uusi huonosti käyvä tilalle... Argh.

Vasemman puolen jumittunut satula heitetty romukoppaan ja vaihdettu UUSI ja TOIMIVA ja EHJÄ *sarkasmi* satula paikalleen. Paitsi että se on vissiin kasattu tehtaalla väärin, koska käsijarruvipu pomppaa ulos pesästään eikä käsijarru pidä. :seina Jos vipua pakottaa pohjaan ja kääntää samalla niin käsijarru pitää. Mikä tuota pitää pohjassa ja onko se korjattavissa? Tietääkö kukaan? Tämä satulamalli on siis sellainen, jossa käsijarruvipu kääntää jarrumäntää pohjasta ja vaikuttaa samoihin jarrupaloihin kuin varsinainen jarru (idiootein ratkaisu ikinä).

Samalla vaihdettu vuotavat banjopultin tiivisteet toisellekin puolelle ja ilmattu jarrut.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mikez sanoi
Vasemman puolen jumittunut satula heitetty romukoppaan ja vaihdettu UUSI ja TOIMIVA ja EHJÄ *sarkasmi* satula paikalleen. Paitsi että se on vissiin kasattu tehtaalla väärin, koska käsijarruvipu pomppaa ulos pesästään eikä käsijarru pidä. :seina Jos vipua pakottaa pohjaan ja kääntää samalla niin käsijarru pitää. Mikä tuota pitää pohjassa ja onko se korjattavissa? Tietääkö kukaan?
Älä vaan sitä käytettyä hukkaan heitä, vaan kunnosta se. Jos on mäntä jumissa, laita rasvanippa letkun paikalle ja pumppaa prässillä ulos. Männän takana oli joku kohtuu v-mäinen segersokka, tarvitaan pitkillä, suorilla päillä olevat sokkapihdit. Vaihdettavilla päillä olevat pihdit ei mahdu. Sokan jälkeen saa "kierretangon" irti ja tämän jälkeen sai sen käsijarrun vivun akselin vedettyä ulos.

Ihan tuoreessa muistissa ei ole, mutta kutakuinkin näin.

Lisäys: Onhan nuo ulkomaan elävät tehneet hyvät ohjeet:
http://www.dsmtuners.com/threads/how-to-rebuild-rear-brake-calipers.362859/
 

Mikez

Eclipse GS
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Tykkäykset
9
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Älä vaan sitä käytettyä hukkaan heitä, vaan kunnosta se. Jos on mäntä jumissa, laita rasvanippa letkun paikalle ja pumppaa prässillä ulos. Männän takana oli joku kohtuu v-mäinen segersokka, tarvitaan pitkillä, suorilla päillä olevat sokkapihdit. Vaihdettavilla päillä olevat pihdit ei mahdu. Sokan jälkeen saa "kierretangon" irti ja tämän jälkeen sai sen käsijarrun vivun akselin vedettyä ulos.

Ihan tuoreessa muistissa ei ole, mutta kutakuinkin näin.
Jotain tällaista kyllä suunnittelin, alkaa maksaa itsensä takaisin kun opiskelee tuonkin asian, jos tätä tahtia tarvii satuloita vaihtaa :)
 

Tunari-82

Active Member
Club Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Tykkäykset
5
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Maalannut talosta tummentunutta kuusi paneelikattoa valkoiseksi,ai että mitä hommaa,mutta kohta alkaa onneksi olla kaikki maalattuna.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantti alkoi pitämään melkoista plörinää, joten pakoputken hitsausta taas oli luvassa

5 vuotta vanha IMCO -merkkinen pönttö ruostunut aivan puhki :eek: Huonosti sai räittyä jotenkuten kasaan, mutta uutta on alettava hommaamaan.

Dynamicin takapöntön saatavuudesta otan ideoita vastaan, vai pitääkö siihen taas soveltaa joku irtopönttö
 
Liittynyt
27 Tammikuu 2013
Tykkäykset
6
Sijainti
Tuusula
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pajeron öljyvuoto paikannettu kampiakselin etustefaan. Sen verran sotkuiselta näytti jo aiemmin paikattujen vuotojen jäljiltä, että taidan samalla hakea jakopääremppaan tarvikkeet. Eipä tarvitse arvailla paljonko kunnollinen voitelu heikentää jakohihnan kestoa.
 

EeZka

Member
Club Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2016
Tykkäykset
5
Sijainti
Vieremä/Juva
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin jakopään hilut evoon. Samalla meni myös uusi vesipumppu paikalleen, kun ei ollut viime kerralla vaihdettu. Eilen alottelin ja äsken sain kasattua loppuun. N. 8h meni, kun ensimmäistä kertaa tein. Tasapainoakselin kanssa ihmetellessä meni jonkun verran aikaa. Toimii kuitenkin kuten ennenkin ja ei ainakaan vielä räjähtänyt, kun kävin lenkin ajamassa. ;D
 

Makkke

New Member
Club Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Tykkäykset
0
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Siinä on kyllä tekemistä ensi kertaa tehdessä, itse tein syksyllä kutosevoon ensimmäistä kertaa.

Millä irroitit oikeanpuoleisen ohjurirullan? Melko vaikea paikka jos ei halua edestä purkaa tehostimen runkoa. Itse rakensin sellaisesta syvästä ohuesta lenkkiavaimesta sellaisen työkalun jonka sai ujutettua rungon ollessa paikallaan. Melko näpertäminen siinä oli kuitenkin pyörittää pultti irti. :)
 

EeZka

Member
Club Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2016
Tykkäykset
5
Sijainti
Vieremä/Juva
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Makkke sanoi
Siinä on kyllä tekemistä ensi kertaa tehdessä, itse tein syksyllä kutosevoon ensimmäistä kertaa.

Millä irroitit oikeanpuoleisen ohjurirullan? Melko vaikea paikka jos ei halua edestä purkaa tehostimen runkoa. Itse rakensin sellaisesta syvästä ohuesta lenkkiavaimesta sellaisen työkalun jonka sai ujutettua rungon ollessa paikallaan. Melko näpertäminen siinä oli kuitenkin pyörittää pultti irti. :)
Ei käyny ees mielessä tuommonen. ;D Purin sen tehostimen pumpun ja rungon pois, ei ees oo kovin iso homma. Pumppu on 3 pultilla ja runko 4 pultilla kiinni ja ne kaikki saa räikällä helposti auki ja kiinni. ;)
 
Liittynyt
27 Tammikuu 2013
Tykkäykset
6
Sijainti
Tuusula
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pajeron jakohihna, kiristinrulla ja kampiakselin etustefa vihdoin vaihdettu. Kerrostalon parkkipaikka, keliolosuhteet ja pitkät työpäivät venyttivätkin pikku näpertelyn noin viikon hommaksi. ;D
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappi
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Innostuin poppilaitteita uusimaan ja nyt raavituttaa päätä:

Subbari&midivahvistin vaihtamalla alkoi viereinen diskantti&keskiäänivahvistin tekemään ilkeää suhinaa taustalle, molemmille pareille. Kuuluu vaikka auto ei käy.
Uudesta lankusta rca:t irrottamalla suhina loppuu. Vaihtelemalla etu-, taka-, ja subilähtöjen rca-kaapelia vahvistimesta toiseen vika vaan pysyy noissa diskanteissa.

Maadoituksetkin on kuin oppikirjasta, soitin ja vahvistimet samassa paikassa.

Seuraavan päivän edit: Suhinat ja rätinät poistui laittamalla rca:n miinuksesta johto vahvistimen "rca cable ground lead terminal"-liittimeen. Missään muussa vahvistimessa tommosta ole nähnytkään, eikä sitäkään ennen tarvinnut :eek: No mutta nyt soi hyvin
 
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
Askola
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kävinpä hakemassa Evoon tuoreen leiman. Katsuri ihmetteli kilsoja...edellisen katsastuksen jälkeen kertynyt 680km. No tää on harrastus,eikä aina ole aikaa. :)
 

Jouni_K

Active Member
Moderaattori
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Tykkäykset
2
Sijainti
Klaukkala
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli eilen sopivan sään sattuessa ja paremman tekemisen puutteessa vaihdettua Airtrekiin isommat suuttimet. Enää ei lopu kesken E85:llakaan, saattaisi jopa olla varaa hieman ahtoja nostaa... Säätöjä täytyy kyllä hakea vielä hieman paremmin kohdalleen, toistaiseksi rikastaa liikaa kylmänä.
 

A.S

New Member
Liittynyt
22 Helmikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Salo
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jo eilisen rassailut: purettiin kaverin Primera loppuun. Viime Lauantaina aloteltiin, akselistoja myöten kaikki irti. Ja koppa paaliin.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen rassailin paremman puoliskon käyttöautoa, oli päässyt tankin täyttöputken päälle kertymään hiekkaa ja sehän teki sisälokariin reiän. Noin 5x10cm palanen peltiä tuli vaihdettua. Samalla vaihtelin kaikki ovenkahvat ja otin oviaukoista pintaruosteet kiinni :)

Ei voi kuin kehua tuota viime kesänä ostettua Kemppi MinarcMig EVO 200, ikinä ei ole autopeltien hitsaaminen ollut noin helppoa. Kertaakaan ei palanut reikää peltiin, sen kuin vain veti saumaa. Nätti palko paloi tasaisesti läpi, eikä jälkihiontaankaan mennyt kuin kymmenisen minuuttia sähköviilalla, kun ei tarvinnut poistaa turhia roiskeita tai "lokinpaskasaumaa" :)

Niin ja oman käyttiksen uudet kesävanteet tuli hiottua maalausta varten, vielä pitäisi huulet kiillotella niistä niin pääsisi teippaushommiin. Mukavan kevyet pyöritellä tuollaiset Koseit :)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Edelliseen liittyen, tästä lähdettiin:



Ja tänään ollaan tässä vaiheessa:



Kunhan maali on kunnolla kovettunut, pyöräytän kumit päälle. Tuonne valkoisen ja kiiltävän rajaan ehkä kiertämään punainen pinstripe? Niin ja pulttien peitelätkät pitää vielä tehdä. Keskikupithan noihin on olemassa, mutta alun perin tuossa on ollut vielä teräksenvärinen kehys pulttikehän päällä sen lisäksi.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Legnumiin takasumarin ja vaihdoin parkkipolttimot (+ oikaisin lyhyiden valojen polttimot kun olivat ihan vinkurallaan).

Note-to-self: tästä eteenpäin aina jos pitää tehdä EA/EC:lle yhtään mitään valoihin liittyvää niin aina maski pois ja umpiota kiinni pitävät pultit auki. Saa todella tärkeät 10cm lisää tilaa sinne taakse vetämällä umpiota ulospäin.
 
Liittynyt
5 Helmikuu 2007
Tykkäykset
2
Sijainti
Mikkeli
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?



Ei nyt ihan tänään, mutta nopea käyttisprojekti valmistui lauantaina kun kävin hakemassa tuoreen leiman melkein parin vuoden seisonnan jälkeen! Myynti-ilmoituksessa taidettiin mainita että tuskin ihmeitä leimalle, mutta n. 5 päivää meni hitsatessa ja pari päivää jarrujen herkistelyssä + jarru- ja polttoainelinjojen uudelleenteossa.

Eilen tuli sitten pyöräytettyä nuo mutakumit alle ja nostettua hieman keulaa. Tulihan tuosta ihan miehekkään näköinen 8)
 
Liittynyt
13 Elokuu 2016
Tykkäykset
0
Sijainti
Koskenkorva
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Legnumiin takasumarin ja vaihdoin parkkipolttimot (+ oikaisin lyhyiden valojen polttimot kun olivat ihan vinkurallaan).

Note-to-self: tästä eteenpäin aina jos pitää tehdä EA/EC:lle yhtään mitään valoihin liittyvää niin aina maski pois ja umpiota kiinni pitävät pultit auki. Saa todella tärkeät 10cm lisää tilaa sinne taakse vetämällä umpiota ulospäin.
Et niitä luotettavan näköisiä johdotuksia kumminkaan samalla uusinut?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kekkonen sanoi
Et niitä luotettavan näköisiä johdotuksia kumminkaan samalla uusinut?
Ei riittänyt aika eikä kiinnostus, nuo sähköhommat ei ikinä ole olleet itselle mieluisimpia - etenkään jos tilat on vähänkään ahtaammat. ;D
 
Liittynyt
13 Elokuu 2016
Tykkäykset
0
Sijainti
Koskenkorva
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

itte jaksoin niitten lamppujen ja piuhojen kans tasan sen verran, että konepellin ku avas ja meinas ruveta kolvia kattelemaan niin "innostus" lopahti siihen paikkaan :D
 
Ylös Bottom