Vs: Mitä olet tänään rassaillut?
En rassaillut tänään vaan viikonloppuna, mutta kuitenkin. Vasempaan takakaareen hitsattu uutta peltiä, peltihomma onnistui tälleen lähes ensimmäiseksi kokeiluksi hyvin, mutta maalaria ei taida minusta tulla ;D Aivan karmea lopputulos, toivottavasti rapaantuu kunnolla ettei näe. Pitänee paremmalla ajalla vetää kunnollisella silotteella ja maalilla... Hitsaamista paljastui enemmänkin kun irrotin sivuilmanohjaimen, kynnyskotelo on muttunut aikalailla paperiksi. Mut nyt toistaiseksi vain ilmanohjain takas paikalleen näkösuojaksi eikä kerrota kenellekään
Kesällä sitten työn alle.
Käsijarruvaijerit vaihdettu molemmille puolille, uudet. Kuten epäilinkin, sama vaijeri käy molemmille puolille aivan mukisematta, vaikka näillä onkin eri varaosanumerot. Oikealla puolella on yksi kiinnike enemmän, mikä ei tietenkään haittaa jos asentaa vasemmalle puolelle (näitä oikean puolen vaijereita löytää helposti mutta vasempia ei mistään). Mutta autonvaraosat24.fi sivustolla vaijerimalli oli muuttunut (tilasin oikean puolen vaijerin vuosi sitten, vasemman jouluna) ja tätä uudempaa mallia joutuikin modaamaan päistään että kävi paikalleen. Miksi piti se vanha täydellisesti istuva malli lopettaa ja ottaa uusi huonosti käyvä tilalle... Argh.
Vasemman puolen jumittunut satula heitetty romukoppaan ja vaihdettu UUSI ja TOIMIVA ja EHJÄ *sarkasmi* satula paikalleen. Paitsi että se on vissiin kasattu tehtaalla väärin, koska käsijarruvipu pomppaa ulos pesästään eikä käsijarru pidä. :seina Jos vipua pakottaa pohjaan ja kääntää samalla niin käsijarru pitää.
Mikä tuota pitää pohjassa ja onko se korjattavissa? Tietääkö kukaan? Tämä satulamalli on siis sellainen, jossa käsijarruvipu kääntää jarrumäntää pohjasta ja vaikuttaa samoihin jarrupaloihin kuin varsinainen jarru (idiootein ratkaisu ikinä).
Samalla vaihdettu vuotavat banjopultin tiivisteet toisellekin puolelle ja ilmattu jarrut.