Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

termotekkiä (tai siis jotain bilteman kopiota) kiedoin pakosarjaan....melko vittumaista tavaraa..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tulipahan opeteltua muovihitsausta.. Kohtahan uskaltais alkaa katteleen noita -90 ja uudempia muoviautoja ;D ku saa kolhut korjattua..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

rassasin uuden alustasarjan evoon, tarkalleen ix fq360 mr, ralliartin yläpäillä.
pienen pikaisen testin perusteella.. helvetin hyvä! hyvä parannus orkkis-sarjaan...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kolari FH:sta hytin purkua, huomen saadaan jo hytti nostettua poijees.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hemppis sanoi
Vaihdan vielä taustavalot valkoisiksi, sitte on bueno :D
(vai oisko punanen tausta ja valkoset neulat mitä ???)

Teeppä jotain erilaista mitä muilla ei ole :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tulipahan taas leikittyä hieman timpuria,ja rykäsin tollaisen lämpöpumpun kotelon.

Pulttaan seinään kiinni,niin ettei ihan ota puu maahan asti.
Ja saa "astian" tuonne,jottei suotta suoraan kivijalkaan tee jääkasaa kondensiosta.
 

Liitetiedostot

  • ilponkotelo.jpg
    ilponkotelo.jpg
    100.8 KB · Lukukerrat 354
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evon loota irti...loota auki ja rattaita pois.. loota kii...loota takaisin koneeseen ja vetoja :driver
3,5h jos käytii sorvarillaki välil 1h
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hemppis sanoi
Tulipahan ratkaistua Legnumin mittariston swappi ongelma (ongelmana oli siis että taustavalot ei syty)
Ennen: http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/hi_mittaristo/P2240859.JPG
Jälkeen: http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/hi_mittaristo/P3110998.JPG
Istutin taustavaloiksi uudet kylmäkatodiputket, ja vedin jokaiselle mittaristonneulalle uudet sähköt.
Vaihdan vielä taustavalot valkoisiksi, sitte on bueno :D
(vai oisko punanen tausta ja valkoset neulat mitä ???)

Heitäkkö Hemppis ohjeistusta tosta hommasta vaikka sinne sisävalo-threadiin? Vois kiinnostaa tehä itekki sama homma jos se onnistuu noihin karvalakkimittareihin :peukku Lähinnä mihin laitoit katodit ja miten kiinni, miten virrat ja miten noi neulat on valaistu eli miten niiden valoa vois vaihtaa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

En varsinaisesti vielä tänään muuta kun pesin auton, vaikka ei se näillä keleillä hirveesti hyödytä. Ajattelin rueta viik.loppuna rakentamaan erillisen säiliön tuolle evon vesiruiskulle mikä tulee coolerille.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Wolfie sanoi
Heitäkkö Hemppis ohjeistusta tosta hommasta vaikka sinne sisävalo-threadiin? Vois kiinnostaa tehä itekki sama homma jos se onnistuu noihin karvalakkimittareihin :peukku Lähinnä mihin laitoit katodit ja miten kiinni, miten virrat ja miten noi neulat on valaistu eli miten niiden valoa vois vaihtaa.

Jooh tarkoituksena on kirjoitella postaus sinne, kuvien kera (täl hetkel molemmat mittarit purettuina / helposti avattavissa). Mutta menee alkuviikon puolelle kun olen mökkeilemässä parasta aikaa :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

evoon uudet jarrut joka nurkkaan. Varmaan joku vitsaus sattunu mun kohdalle että se eka kulma on aina työläin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

se olis nyt katalysaattorit poistettu...nyt vaan innolla odottelee ens perjantaina ST-Motorssiin säädettäväks penkkiin...ahdot meinaa nyt nous norm. 1.5 ja piikkinä mennään 1.7 bar... ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tummentelin etuovien "tuulenohjaimet" / häikäsysuojat vai mitkä noi on? huomenna tummennan takaovien samat osat tuli muuten ihan pirun hienot vetäsin sellasella valojen tummennus kuultomaalilla muutaman kerroksen. En tiedä pitäskö noihin vielä kiiltävä lakka laittaa erikseen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoluutio5 sanoi
Tummentelin etuovien "tuulenohjaimet" / häikäsysuojat vai mitkä noi on? huomenna tummennan takaovien samat osat tuli muuten ihan pirun hienot vetäsin sellasella valojen tummennus kuultomaalilla muutaman kerroksen. En tiedä pitäskö noihin vielä kiiltävä lakka laittaa erikseen.

otas kuvat :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Projekti Vectraan vääntelin uudet jarruputket,vielä jäi vähää vaille.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoon laittelin uudet Yellowstuff jarrupalat eteen ja xenonit lähivaloille asensin :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Makeko sanoi
rassasin uuden alustasarjan evoon, tarkalleen ix fq360 mr, ralliartin yläpäillä.
pienen pikaisen testin perusteella.. helvetin hyvä! hyvä parannus orkkis-sarjaan...

Mitä toi setti sisältää eli mitkä iskarit/jouset tossa on?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

daunpaippia koittanu rakennella, saa nähä mitä tostaki tulee...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen tuli rykästyä tuo ilpon kotelo seinään kiinni,"kesäkelien" alkaessa pitää vielä sutia nuihin yläkulmarautoihin väriä,ja putkille "suojakotelo".

Kipon camberit tuli laitettua arvoihinsa,talli siivottua,ja hieman jo kirosinkin Eskon etupäätä,kun hitsattu lokarit kiinni..

Ja tosta toisesta foortista tuli rykästyä etuovet irti,ja sitä ennen gallu pois edestä.

Siinä rytäkässä meni hinausköysikin poikki (gallu oli hyvinkin jäätynyt paikalleen/toinen eturengas tyhjä),mutta sehän oli pientä siihen verrattuna mikä "show" oli saada se takas paikalleen..
 

Liitetiedostot

  • ilponkotelo02.jpg
    ilponkotelo02.jpg
    117.3 KB · Lukukerrat 457
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
Eilen tuli rykästyä tuo ilpon kotelo seinään kiinni,"kesäkelien" alkaessa pitää vielä sutia nuihin yläkulmarautoihin väriä,ja putkille "suojakotelo".

Kipon camberit tuli laitettua arvoihinsa,talli siivottua,ja hieman jo kirosinkin Eskon etupäätä,kun hitsattu lokarit kiinni..

Ja tosta toisesta foortista tuli rykästyä etuovet irti,ja sitä ennen gallu pois edestä.

Siinä rytäkässä meni hinausköysikin poikki (gallu oli hyvinkin jäätynyt paikalleen/toinen eturengas tyhjä),mutta sehän oli pientä siihen verrattuna mikä "show" oli saada se takas paikalleen..
Pirun hyvä tuli. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

_AH_ sanoi
Pirun hyvä tuli. :peukku
Juu,mutta YKSI perustavaa laatua oleva virhe tuohonkin tuli,kun yksin tuon paikalleen pungersin..

Kotelo oli jo seinässä kiinni,ja alaraudat kiinni,kun huomasin että ylärautoja ei saakkaan sisäpuolelle (liian ahras kolo),ja en jaksanut enään irrottaa,joten laitoin nuo yläraudat ulkopuolelle,hieman se kyllä omaan silmää häiritsee,mutta näillä mennään.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tässä muutama kuva onnistui tuo tummennus ihan ookoo ja mun mielestä ihan uuber hienot noin mustana jos vertaa niihin alkuperäisiin. On toi livenä mun mielestä paremp kun noissa kuvissa.
 

Liitetiedostot

  • DSC03940.JPG
    DSC03940.JPG
    143.5 KB · Lukukerrat 391
  • DSC03942.JPG
    DSC03942.JPG
    154.6 KB · Lukukerrat 391
  • DSC03948.JPG
    DSC03948.JPG
    158.4 KB · Lukukerrat 390
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^ nice!
Irroitit varmaan noi?

Itse tuli eilen purettua uuden tiimin kanssa EP3 Type-R täysin osiin :)
Kaaret ja tuulilasi ainoat osat, jotka jäi autoon kiinni...seuraavaksi pesu/puhallus, vahvistushitsauksia + uusi väri :peukku
Ja sit alkaakin kova kokoonpano :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoluutio5 sanoi
Tässä muutama kuva onnistui tuo tummennus ihan ookoo ja mun mielestä ihan uuber hienot noin mustana jos vertaa niihin alkuperäisiin. On toi livenä mun mielestä paremp kun noissa kuvissa.

Toivotaan ettei noille käy niinkuin valoille ku ne tummentaa. Tuppaa muovit halkeileen / tulee pieniä säröjä ihan täyteen. Itsekkin olen muutamat takavalon lasit pilannu ja nähny useammatkin..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri K sanoi
^ nice!
Irroitit varmaan noi?

Itse tuli eilen purettua uuden tiimin kanssa EP3 Type-R täysin osiin :)
Kaaret ja tuulilasi ainoat osat, jotka jäi autoon kiinni...seuraavaksi pesu/puhallus, vahvistushitsauksia + uusi väri :peukku
Ja sit alkaakin kova kokoonpano :driver
Itse asiassa en irrottanu, meinasin eka irrottaa mutta en jaksanutkaan. Suojasin vaan hyvin auton muualta, en nyt koko autoa mutta kuitenkin. Laittaa ensiks vaikka teipillä tarkasti ja sitten suojaa isommalta alueelta jollain.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eikös nuo ilmanohjaimet kannattaisi kokonaan raapaista pois? Pirun rumia ovat mielestäni, itselläni ei ole onneksi noita ollut kummassakaan Evossa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Eikös nuo ilmanohjaimet kannattaisi kokonaan raapaista pois? Pirun rumia ovat mielestäni, itselläni ei ole onneksi noita ollut kummassakaan Evossa.
No en mä oikein tiedä, mun mielestä ei mitenkään rumat ainakin nyt kun tummensin noi. Mutta nää on niitä makuasioita :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kyllä taas tuli kirottua noita saatanan saksalaisia,etuloksu 2:lla ruuvilla&14 pistehitsillä kiinni.

Nokkapellin paukuttelin muotoonsa,puskuri irti ja sitten kaikkien mallailua toisiinsa,hieman enemmän sai taas tehdä loksujen kanssa työtä,kun tarvike ei oikein istunut..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoluutio5 sanoi
Itse asiassa en irrottanu, meinasin eka irrottaa mutta en jaksanutkaan. Suojasin vaan hyvin auton muualta, en nyt koko autoa mutta kuitenkin. Laittaa ensiks vaikka teipillä tarkasti ja sitten suojaa isommalta alueelta jollain.
Itse olen sävyttänyt noita takalasin tuulenohjaimia, mutta irrallisena ja alapuolelta. Hyvin on kestänyt :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Uudet championit tuulilasille läiskimään..Putsasin eilen lumet lasilta ja päästin pyyhkijän alas niin sinkoili muovinpalasia ympäriinsä. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

HuBu sanoi
Itse olen sävyttänyt noita takalasin tuulenohjaimia, mutta irrallisena ja alapuolelta. Hyvin on kestänyt :peukku
No jos noi ei pysy niin kokeilen sitten tehdä tuon homman tolla tavalla.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Dynamicin lämppärin puhallin tuli avattua ja korjattua kun ei se toiminut enää :)
Hiili vissii niin lopussa että oli hypännyt pois kolostaan, mut kyl se alko pelaan kun puhdistin ja kokosin uudelleen :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ruuvasin tonnariin Teinin Flexit paikollee.....meni vähä liianki tonttiin (innostuin vähä liikaa)....

häytynee huomena ruuvata 20mm ylemmäs :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
Eilen tuli rykästyä tuo ilpon kotelo seinään kiinni,"kesäkelien" alkaessa pitää vielä sutia nuihin yläkulmarautoihin väriä,ja putkille "suojakotelo".
Ihan tyylikäs tuo Ilpon kotelo. :peukku Mutta kun on maahan asti yltävä, niin mielenkiintoista olisi kuulla tulevaisuudessa kommenttia siitä, kun tuolla härvelillä on aikalailla taipumus valaa vettä allensa ja sitten kun siihen pakkanen sorvaa oman osuutensa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MitsuMi sanoi
Ihan tyylikäs tuo Ilpon kotelo. :peukku Mutta kun on maahan asti yltävä, niin mielenkiintoista olisi kuulla tulevaisuudessa kommenttia siitä, kun tuolla härvelillä on aikalailla taipumus valaa vettä allensa ja sitten kun siihen pakkanen sorvaa oman osuutensa.
Aikaisemmin jo kirjoitin,ettei ole IHAN maahan asti yltävä (on ~50mm maasta),ja sen takia lähes alas asti,että saa "kipon" tuonne,johon kondenssivedet valuu.

Onhan siitä hieman vaivaa jos pari kertaa talvessa joutuu tyhjentään,mutta eipähän tee "jääkakkua" suoraan sokkelin juureen.


Ja kyllähän tuo omaankin silmään paremmalta näyttää kuin pelkkä masiina jalallaan..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
Aikaisemmin jo kirjoitin,ettei ole IHAN maahan asti yltävä (on ~50mm maasta),ja sen takia lähes alas asti,että saa "kipon" tuonne,johon kondenssivedet valuu.

Onhan siitä hieman vaivaa jos pari kertaa talvessa joutuu tyhjentään,mutta eipähän tee "jääkakkua" suoraan sokkelin juureen.


Ja kyllähän tuo omaankin silmään paremmalta näyttää kuin pelkkä masiina jalallaan..

Miten sä Kipon saat tollaseen mahtumaan? Ootko pistänyt sen kuutioksi?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Miten sä Kipon saat tollaseen mahtumaan? Ootko pistänyt sen kuutioksi?
Ei the Kippoa,vaan jonkun "kipon" (huomaa sanassa pieni kirjain).

Vaikka onhan se niin pieni,että melkein mahtuukin..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sisempi raidetangon pallonivel vaihdettu..Piti vaihtaa takaakin pitkittäistuen pusla mut ei ollukkaan työkaluja irrotukseen.Mutta loppu kolina etupäästä. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom