Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eclipsen laatikko irroitettu. vaikeimman kautta. sisempi vetoakselin pää jäi kiinni laatikkoon. pitänee pistää palasik laatikko ja katella mikä on.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lauantai-illan ajelun jälkeen kun ajoin auton talliin, iski sitte inspiraatio:
http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/ajopc/
Sommitteluvaihe menossa, ylempi näyttö tulee kellon paikalle, uppoo aika hyvin ku tekee pikku lovet sinne. :peukku
Ylempi näyttö on 7" LCD, alempi 10,4" TFT kosketusnäyttö.

Menisköhä sitä koht nukkumaan ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hemppis sanoi
Lauantai-illan ajelun jälkeen kun ajoin auton talliin, iski sitte inspiraatio:
http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/ajopc/
Sommitteluvaihe menossa, ylempi näyttö tulee kellon paikalle, uppoo aika hyvin ku tekee pikku lovet sinne. :peukku
Ylempi näyttö on 7" LCD, alempi 10,4" TFT kosketusnäyttö.

Menisköhä sitä koht nukkumaan ::)
ei saatna taas se koistinen kikkailee... ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

hevoskärry tuli tehtyä loppuun...
meni galantin yhdet 14" alut alle ;D

aika vinkeen näkönen erllis jousitettu tuli ;D
joskos meidän pullanorsu sitä kiskois ;D

samalla sain autotallin tyhjäksi ja HB galantin sisälle "sulamaan"

myös lt:tä tuli yritettyä käyntiin... ei lähe kesälaatu diiselillä 15asteen pakkaessa ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mr mmc sanoi
hevoskärry tuli tehtyä loppuun...
meni galantin yhdet 14" alut alle ;D

aika vinkeen näkönen erllis jousitettu tuli ;D
joskos meidän pullanorsu sitä kiskois ;D

samalla sain autotallin tyhjäksi ja HB galantin sisälle "sulamaan"

myös lt:tä tuli yritettyä käyntiin... ei lähe kesälaatu diiselillä 15asteen pakkaessa ::)

Ja muista kattoa että renkaissa riittää kantavuus :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mr mmc sanoi
joo pelko on suuri.... kärryn paino kuskin kanssa 140kg ja vanhat talvipyörät alla :p
;D ;D

Mut kato se kokonaismassa mitä se on. Noi heppakärryt kosahtaa aika usein itseasiassa kantavuudeltaan liian pienistä renkaista.... :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Mut kato se kokonaismassa mitä se on. Noi heppakärryt kosahtaa aika usein itseasiassa kantavuudeltaan liian pienistä renkaista.... :p

Taitaa kuitenki kärry olla hevosella vedettävää mallia jolloin ei taida kovin nopeesti melkein pelkällä kuskinpainolla kantavuudet renkaista ylittyä.. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kippoon ajattelin tänään vaihtaa ehjän mittarikehyksen tuosta varaosacoltista,ja sitten ajattelinkin jo että vaihdetaan myös kulkusille tuleva puhallus-suutinkin,kun sitä ei Kipossa ole.
Noh,eihän siellä sitten reikääkään tietenkään ole,enkä nyt jaksanut alkaa puhkomaan,joten manjaana..
Mittarikehyksen lisäksi kuitenkin vaihdettua tuli myös se pieni lokero siinä ratin vieressä,vanhasta kun oli läppä lähtenyt.

SW:n kansi tuli myös "kalustettua",nyt vain tiippareitten orottelua Veholta.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mikki87 sanoi
Taitaa kuitenki kärry olla hevosella vedettävää mallia jolloin ei taida kovin nopeesti melkein pelkällä kuskinpainolla kantavuudet renkaista ylittyä.. :peukku

Niin joo, sanoihan tuo Jouni että kuskin kanssa, oho ;D Krapulakirjoitukset voidaan jättää omaan arvoon :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Legnumiin vaihdoin litkuja.
-Vaihdelaatiikkoon vaihdoin loputkin öljyt. Eipä ollut pahemmin vaihtanut Amsoil ATF väriään 1000km:n aikana.
-jakolaattikkoon
-perään molemmat itse vaihdettavissa olevat
-moottoriin + X-1R käsittely kun faija sitä niin kehui ja tarjosi. :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Etutolpat puhdistin ja vaihdoin jouset. Muutaman pultin taisin pakosarjaan ruuvailla paikalleen ja jotain muuta pientä säätämistä ja tallissa ajan kuluttamista. Jos tuo pikku hiljaa taas alkas kasautua...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Cooleri+ahtoputket vihdoin ja viimein kiinni..

http://betray.suntuubi.com/datafiles/gallery/9/IMG_2958.jpg

Ja tämä on omistettu kaikille risuviiksi aka Completos on taivas-ihmisille! ei herneitä :driver

IMG_2934.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kävin tossa kuudenmaissa aamulla laittamassa tohon kaverin vanhaan saabiin keskikonsoolin paikalleen.Tulipa näpsä ja ihan siistin näköinen.Tein viimeviikola itse ton konsolin vanerista ja päällystin 60%:lla mustalaisen nahalla.Tuli hyvä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nyt oon työharjottelussa volvo truck centerillä, tänää tuli vaihettua jarrukello, rasvattua muutamat kardaanit, katsastustarkastus, digipiirturin perus tarkastus, nopeus rajottimen tarkistus ja kaikkee pientä , ja muutama pieni sähköjuttu! :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

sulatellut evoa eilisen jääratareissun jäljiltä ja tutkinut vaurioita, totesin että auto pysyi tälläkertaa muuten ehjänä mutta muutaman kerran ku meni kurvi pitkäks ja kylki tömähti (pehmeään) lumipenkkaan niin helmat yrittävät irrota kun ovat molemmilta puolilta takareunastaa pudonneet muutaman millin alaspäin, no mutta uutta sikamassaa väliin niin pysyy taas paremmin ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Puolisen tuntia sitten aattelin että "meenpä kolaamaan talon katolta lumet pois", 40-50cm lunta, kaksikerroksinen talo, harjakatto huopapinnalla. Homma luisti ihan hyvin, vähän liiankin hyvin kun huopakaton pinta oli melkein peilijäässä, lumet tuli alas tosi liukkaasti, mutta samoin kävi kolaajalle pariin otteeseen ;D

Pari kertaa kun oli tippunu katolta 1,3 metriseen lumihankeen kolan kera, ei enää huvittanut kiivetä katolle takas kun oli lunta joka paikassa. Tulis ny suojakeli päiväksi - kahdeksi niin jäätyis se alimmainen lumikerros katon pintaan kiinni nii siel katolla pysyis edes kymmenen minuuttia.

Vaatteiden vaihto kuiviin ja auton kimppuun -> :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pajeroon vaihtelin äsken alle taas nuo talikumit... Säälittävän kokoiset ne kyl on :/ samalla ruuvasin levikkeet irti kun näyttää niin törkeältä ilman isoja renkaita.

Sitten ruuvasin syöttöjä lisää. Ei meinaa riittää kaasuvivussa enää säätövara että saisi tyhjäkäynnin matalammaksi, nyt pyörii pikkuisen vajaa 1000 tyhjää.... Ja matalalta kiihdyttäessä päästää vähän voimasavua, mutta vetääkin kyllä paljon nätimmin :driver vielä pitäisi se ylipaineventtiili vaihtaa imusarjaan.

Huomasinpa kans että mistä vetely kiihdyttäessä johtuu: kuskin puolen takatukivarsi (tai mikä se pitkittäinen osa nyt onkaan mikä pitää taka-akselia pituussuunnassa paikoillaan) on puoliksi irti, toinen kumi oli näköjään tipahtanut välistä pois. Ei ihme että vähän kulkusuunta meinaa muuttua kiihdyttäessä :D :D :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
Pajeroon vaihtelin äsken alle taas nuo talikumit... Säälittävän kokoiset ne kyl on :/ samalla ruuvasin levikkeet irti kun näyttää niin törkeältä ilman isoja renkaita.

Sitten ruuvasin syöttöjä lisää. Ei meinaa riittää kaasuvivussa enää säätövara että saisi tyhjäkäynnin matalammaksi, nyt pyörii pikkuisen vajaa 1000 tyhjää.... Ja matalalta kiihdyttäessä päästää vähän voimasavua, mutta vetääkin kyllä paljon nätimmin :driver vielä pitäisi se ylipaineventtiili vaihtaa imusarjaan.

Huomasinpa kans että mistä vetely kiihdyttäessä johtuu: kuskin puolen takatukivarsi (tai mikä se pitkittäinen osa nyt onkaan mikä pitää taka-akselia pituussuunnassa paikoillaan) on puoliksi irti, toinen kumi oli näköjään tipahtanut välistä pois. Ei ihme että vähän kulkusuunta meinaa muuttua kiihdyttäessä :D :D :D
Hommaa se vaparin imusarja,on paljon parempi virtauksellinen kuin tuo turbon oma. Sitten viilaat vähän karaa paremman malliseksi niin saa lisää vetoja aika helposti. Siitä sitten alkaa tämä kierre,eli nestepää,putkisto,turbo alkaa kasvamaan ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nuhapumppu sanoi
Hommaa se vaparin imusarja,on paljon parempi virtauksellinen kuin tuo turbon oma. Sitten viilaat vähän karaa paremman malliseksi niin saa lisää vetoja aika helposti. Siitä sitten alkaa tämä kierre,eli nestepää,putkisto,turbo alkaa kasvamaan ;D

Jos jossain tulee vastaan vaparin sarja niin hommaan, se on varma. Ja karakin tulee kyllä jossain vaiheessa ihan uuden mallinen :) tuo vakio nestepää riittää yllättävän pitkälle. Isompi turbokin mulla jo on, en oo vielä päättänyt tuleeko siihen vain se vai pajeron vakio lisäksi (esiahtimeksi), niin ja isompi välijäähdytinkin pitäisi saada... Mut katotaan nyt milloin hajoaa tuo alakerta, kun yksi mäntä on ollut jo elokuusta asti halki :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kippoon tuli jo vaihdettua camber-pultit&RT-pää,ja pikaisesti katsoin aurauksen sinnepäin rullamitalla,ja camberin sinnepäin tälläisellä:

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/19/huge/19-1302_h.jpg

..ja olipas taas hauskaa kun vein penkkiin.

Edessä aurausta 0,01'&0,02',ja camber kuskin puolella -1,0' (tuo biltsun mittari näytti karvan vajaa -1,0'),vänkärin puolella -1,32' (biltsu ~-1,4').
Eli eipä vaatinut toimenpiteitä,aurausta jätettiin tarkoituksella hieman enemmän kuin ohjearvo.


Eli toisinsanoen,PITKÄSTÄ aikaa pitää itsekkin käydä piltsussa,hakea tuo mittari ja tehrä vielä kierretangosta&putkesta hieman "helpompi" auraus-"keppi",ja unohtaa kokonaan tuollaiset HIFI-laserpenkit..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lorottelin Leggusta jarrunesteet ulos (oli muute vaihtokypsät lirut) sitte otin jarrusatulat irti, putsasin teräsharjalla ja jarrukliinerillä kaikki neljä satulaa, ja huomenna satulat saa uuden maalin pintaan (vanha maali saanu vähän alustamassaa yms muuta mössöö päälle). Samal ihmettelin jarrupaloja, kaikki palat on kulunu sillei jännästi, että männänpuoleisessa palassa on 5mm uraa jäljellä, toisessa 2mm.. Jos niil hetken viel ajelis ja laittais syksyllä katsurin mieliks uudet palat :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hemppis sanoi
päälle). Samal ihmettelin jarrupaloja, kaikki palat on kulunu sillei jännästi, että männänpuoleisessa palassa on 5mm uraa jäljellä, toisessa 2mm..

Liukutapit satuloissa jumissa...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Laiskotti niin kovin niin auton pesu oli vain pesukoneeseen ajo. ;D Paikoinhan se oli niin kovin jo pinttynyttä että tänään täytynee käydä tallilla hinkuttamassa käsin loppuun.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No työkaluja olen huoltannu ja putsaillu.Tuli irtonainen keikka riihimäelle,kun sinne tulee uus katsastusasema.Pitäis potkasta ens viikolla sinne matot.Ei se ole kun sataviiskyt neliöö,eli maanantaina pohjat matto tiistaina ja keskiviikkona poikkee ja hitsaa työmaan pois.Siinä ne meikäläisen työt sitten taas on.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Volvon kimpussa ähelsin taas vaihteeksi,joitain saumoja tuli hitsuuteltua ja hiottua. Mutta nyt alkaa näyttämään siltä että konehuoneeseen sopii kaikki liikkumisen kannalta oleelliset romut paikoilleen. :eek:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

seisoin melkein 3 tuntia 18c pakkasessa tuulen nopeuden ollessa n.17m/s katsomassa ralliautoja.

..ei elämäni parhaita päätöksiä :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kenwoodin uuden soittimen laittelin tuossa kiinni muijan colttiin, samalla tuli päiviteltyä pari kaiutinta. nyt taas kuuluu. tuli sitä vr4seenkin laitettua uuden kaiuttimet etuoviin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

simonsays sanoi
seisoin melkein 3 tuntia 18c pakkasessa tuulen nopeuden ollessa n.17m/s katsomassa ralliautoja.

..ei elämäni parhaita päätöksiä :D

Normi ammattikatselijan aikaa :)
Eilen ja tänää samaa tuli tehtyy ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen käytiin kattelemassa asuntoja. Eli reilusti kilometrejä huonosti auratuilla teillä. Muuten ei ongelmaa, mutta vanteisiin pakkautuva lumi tuntuu jäädyttävän jarruja hyvin tehokkaasti. Pahimmilla pöperötaipaleilla joutui aina välillä ajamaan jarrua vasten että sai jarruja takaisin. Ilmeisesti levyn ja palan väliin jäätyy nopeasti kunnon kerros, joka ei sitten helpolla irtoakaan.

Noh, isommalle tielle päästyä harjailin vanteita puhtaaksi, mutta en tietenkään tajunnut liikauttaa autoa, että jarrusatuloiden takaakin pääsisi harjaamaan. 80 vauhtia ja paikat putoilee hampaista. Joten jos joku ihmetteli eilen Tampereen lähellä ideaparkin kohdilla matelevaa mustaa evoa, se olin minä. Kovempaa ei uskaltanut motarilla ajaa. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Peke sanoi
Oliko iso jumppa?
Itekin pitäs vaihtaa samalla Xenonit ku kokkailee valot.


Itse otin puskurin pois niin homma helpottui. Muuten oli ihan polttimo pois, xenoni tilalle ja johtosarjan väliin ballasti. Eli siis todella helppo homma.

Mulla tuli xenonkauppa.com ballastit niin piti ballastin päähän laittaa virtajohto "väärinpäin" liittimeen, eli jos ei muuten tule sähköa. Hieman tuota sillon ihmeteltiin miksi ei toimi. Olen kuullut että on muissakin evoissa ollut noin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

harriveikko sanoi
No työkaluja olen huoltannu ja putsaillu.Tuli irtonainen keikka riihimäelle,kun sinne tulee uus katsastusasema.Pitäis potkasta ens viikolla sinne matot.Ei se ole kun sataviiskyt neliöö,eli maanantaina pohjat matto tiistaina ja keskiviikkona poikkee ja hitsaa työmaan pois.Siinä ne meikäläisen työt sitten taas on.
No ohan se hyvä ku pääset käymää riihimäellä asti :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Suuttimen ne kupariholkit vaihoin, ja sitten venttiili välykset kuntoo, ja paisari uusiks!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

uutta vakaajaa takaiskareiden yläpäähän mallailin.. sopiihan se sinne! Seuraavaksi H-palkkituki koneen alapuolelle... :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Peke sanoi
Oliko iso jumppa?
Itekin pitäs vaihtaa samalla Xenonit ku kokkailee valot.

Tosiaan varmaan isoin homma tossa oli puskurin pudottaminen, joka ei sekään mikään vaikea homma ole :)
Hieman joutui myös vääntämään ja uudelleenmuotoilemaan sitä "rautalankasalpaa" vai mikälie, joka lukitsee polttimon paikoilleen. Tuon xenonin kanta kun on paljon ohuempi kuin orkkiksen.
Muuten oli kyllä hyvinkin plug&play homma. Ballastit laitoin umpion pohjaan kiinni, siellä oli passelisti valmis reikä johon ruuvi istui hyvin ja toisen puolen varmistin ammattimaisesti nipparilla :D
Hyvin pelittää ja näkee ihan eri tavalla :peukku

puerco sanoi
Itse otin puskurin pois niin homma helpottui. Muuten oli ihan polttimo pois, xenoni tilalle ja johtosarjan väliin ballasti. Eli siis todella helppo homma.

Mulla tuli xenonkauppa.com ballastit niin piti ballastin päähän laittaa virtajohto "väärinpäin" liittimeen, eli jos ei muuten tule sähköa. Hieman tuota sillon ihmeteltiin miksi ei toimi. Olen kuullut että on muissakin evoissa ollut noin.

Mulla on AMP:n sarja katuauto.fi:stä ja noissa oli ihan sama homma. Ehdin jo kiroilla muutamaan otteeseen että olivat rikkinäisen sarjan lähettäneet kun ei tahtonut pelittää mutta onneksi kokeilin vielä laittaa nuo liittimet "väärinpäin" niin johan alkoi pelittää :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tämmöstä tänään... Vähän kyl pelotti lähtee veistelemään noita niskatukia, mutta ihan hyvät niistä onneks tuli :)

dsc00376z.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Katin heivasin legusta mäkeen ja tein korvausputken tilalle.
Asentelin limousineen dvd soittimen ja huomenna vois vedellä piuhat näytölle...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pade sanoi
Mulla on AMP:n sarja katuauto.fi:stä ja noissa oli ihan sama homma. Ehdin jo kiroilla muutamaan otteeseen että olivat rikkinäisen sarjan lähettäneet kun ei tahtonut pelittää mutta onneksi kokeilin vielä laittaa nuo liittimet "väärinpäin" niin johan alkoi pelittää :)

sama homma cobran setissä. siinähän se riemu olisikin revennyt, kun olisi ollut valmiiksi rikkinäinen sarja jo asennettuna edes toiselle puolelle.. ;D

miten muuten noissa muissa xenonkiteissä, pitikö niissä soveltaa, että sai xenonpolttimon johtojen ja umpion välisen reiän edes jotenkin tiiviiksi? jos nyt oikein muistan, mulla on siinä erkkaa lisänä, sillä se sarjan oma kumitiiviste oli ihan liian löysä (ilmeisesti tarkoitettu itse porattavan reiän tiivisteeksi). vähän jäi vaivaamaan, että mahtaako sinne umpioon päästä kosteutta ajan saatossa. ::) toistaiseksi ei onneksi ole ollut ongelmaa! ja valotkin paranivat reippaasti, eikä kuviossakaan ole moittimista.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nahkuri sanoi
sama homma cobran setissä. siinähän se riemu olisikin revennyt, kun olisi ollut valmiiksi rikkinäinen sarja jo asennettuna edes toiselle puolelle.. ;D

miten muuten noissa muissa xenonkiteissä, pitikö niissä soveltaa, että sai xenonpolttimon johtojen ja umpion välisen reiän edes jotenkin tiiviiksi? jos nyt oikein muistan, mulla on siinä erkkaa lisänä, sillä se sarjan oma kumitiiviste oli ihan liian löysä (ilmeisesti tarkoitettu itse porattavan reiän tiivisteeksi). vähän jäi vaivaamaan, että mahtaako sinne umpioon päästä kosteutta ajan saatossa. ::) toistaiseksi ei onneksi ole ollut ongelmaa! ja valotkin paranivat reippaasti, eikä kuviossakaan ole moittimista.

Mulla jäi ainakin tuo kitin mukana tullut tiiviste vähän miten sattuu sinne koska ei todellakaan sopinut siihen vakiona löytyvään kumitattiin. Olisi ehkä pitänyt koittaa jollain tiivistää vähän paremmin mutta toivotaan ettei sinne kauheesti kosteutta karkaisi.
Muutenkin oli vähän niukasti tilaa siellä sen orkkis kumitatin sisällä kun jätin sinne alle kaikki nuo liittimet sun muut..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pade sanoi
Mulla jäi ainakin tuo kitin mukana tullut tiiviste vähän miten sattuu sinne koska ei todellakaan sopinut siihen vakiona löytyvään kumitattiin. Olisi ehkä pitänyt koittaa jollain tiivistää vähän paremmin mutta toivotaan ettei sinne kauheesti kosteutta karkaisi.
Muutenkin oli vähän niukasti tilaa siellä sen orkkis kumitatin sisällä kun jätin sinne alle kaikki nuo liittimet sun muut..

hyvä tietää, että sama onkelma olisi todennäköisesti ollut muunmerkkisilläkin kiteillä.

niin ja eihän sinne pääse kosteutta, jos ajelee vain kuivilla keleillä. ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No ensin töissä sellaset kuus tuntia,sen jälkeen räpeltäny tunnin verran tota naperon risaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom