Pajeron omistajan arkea

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
do diin, maanpäällinen helvetti on lähestulkoon kärsitty ja kohta pääsee taas ajamaan AUTOLLA.

Ostin siis -89 IC Pajeron, josta leivotaan perheen käyttöauto/ racing teamin huolto-auto.

Autolla on ajettu 300tkm, ja siitä on 25tkm sitten rempattu (laakeroitu ja synkat vaihdettu) laatikko (se vahvempi). Alla on yhdet renkaat Mangelsseilla, aurinkolippa, karjapuskuri ym. 4wd hilpettä. Sisustus (harmaa) melko ehjä (autossa ollut joskus istuinsuojat), mutta likainen (koira, tupakoitu). Keskuslukitus, ei muita herkkuja. H39 tumma harmaa. Vetokoukku.

Ihastuin autoon heti koe-ajon ensimmäisen 0,5km aikana ja ostin pois, varsinkin kun hinta oli melko sopiva.

Tähän mennessä todettua vikaa/laitettavaa:
-tankki vuotaa
-eberi (jälkiasennus) ei toimi
-taka-akselin stefa vuotaa öljyä rumpuun (tilaan laakerin, vaihdan sen samalla)
-rungossa mätää takalehtijousen etukorvakkeen kohdalla, apparin puoli
-kolarijäljet etuloksussa ja ovessa (vedin jo ruuveilla sen verran ulos ettei osu avatessa loksu oven reunaan)
-takajouset jonkun verran kuoleentuneet
-takalasinpyyhkijä ei toimi
-ohjaustehostin pitää ääntä ja vuotaa (voipi olla pumppu entinen) ja simpukka vuotaa nestettä
-karjapuskuri ruosteessa (kosmeettista)
-sairaan rumat lisävalot (poistettu, samoin kuin ziljoona rosvoliitintä ja ämpärillinen johtovirityksiä)
taka-sivulasi korvattu pleksillä (murtauduttu sisään joskus)
-syylarin korkin tiiviste entinen
-jakopää remontin kilometrit käsillä (tilasin molemmat hihnat ja kiristäjät sekä "Jahvetin" kehoituksesta vesipumpun, vaihdetaan ensi viikolla) Kustannukset: jakopää 86e ja pumppu 60e.
-pyyhkijät huonot, lasissa kiveniskemiä.
-sisältä pyyhitty kaikki pinnat ja imuroitu yhden kennelin verran koiran karvaa (silti sisällä vieläkin hieman tympeä tuoksu -verhoilut mennee pesuun kunhan ilmat paranee)
-sisältä rikki keskikonsoli (varkaiden jäljiltä)
-sisällä ylimääräinen koiraverkko (poistettu jo)
 
tuohon koiran karvojen poistoon auttaa yks operaatio, jonka itse tein yhteen E33 galaan, tosin aikaa vievä, mut karvat lähtee.. ja sit vaan pienimuotoinen "verhoilupesu" jos haluaa..
(tosin galaan ei tarvinnu tehdä sitäkään, hajunpoistaja lyötiin pariksi viikoksi sisälle ja avot, ei haissu dogi enää)

- Imuroi pirssi
- Operaatio teippimyrsky, leveellä pakkausteipillä teippaa sisältä sentti sentiltä, aina yks lattia kerrallaan (apparin lattia, kuskin puoli jne..) sit veto, ja karvat jää SATA kertaa paremmin teippiin kuin imurilla ikinä.. muutama tunti menee, mut hyvä tulee.. ;D

en tiedä oliko tästä hyötyä, mut vinkkinä vaikka :p
 
Toi simpukan vuotohan on tyyppivika kuten varmaan tiesitkin. Eli uutta tai korjattua akselia tilalle uuden stefan kera. Helppo homma kun on kunnon jatkovarsi :)
 
"butcher": kyllä karvat lähti jo (oli käytössä paremman mallinen imuri), mutta verhoilu on tahroinen ja se haju....
mikäs se sellanen hajunpoistaja on?

"V. Taavila": joo mä melkein arvaisin, että se on tyyppivika, kun "Jahvetti" sanoi siitä.... ei kai sen akselin vaihtoon tarvii koko simpukkaa purkaa? Ja saaks niitä korjattuja akseleita muualta kuin merkkiliikkeestä?
 
Sitä en tiiä saako muualta mutta ei tarvi purkaa muuta kun se simpukan "pohja". Eli se tulee sieltä alakautta irti.
 
niko: niitä hajunpoistajia on esim. sellaisissa pyöreissä purkeissa. Ne ikäänkuin imevät hajun pois autosta ja jättävät tilallsensa pienen ominaishajunsa. Karvojen poistoon varmaankin paras olisi sellainen tarrarullat jota käytetään siihen kun otetaan miesten puvuista karvoja pois. tohon tahrojen poistoon olen nähnyt sellaista ainetta joka suihkutetaan verhoiluun ja annetaan kuivua ja sitten imuroidaan pois. merkkiä en muista(ei ollut mikään tunnettu) ja en kylläkään ole nähnyt sitä toiminnassa.
 
karvat on jo imuroitu. 8)

Mutta täytyy etsiä niitä hajunpoistajia jostain, jos kerran niistä on hyviä kokemuksia ihmisillä?

Ja noita verhoilunpesuaineita olen nähnyt kyllä -ja tullut siihen tulokseen, että paras tulos syntyy ihan rehellisellä vedellä, pesuaineella, harjalla ja sienelle. Veden kanssa ei vaan saa lotrata ja sittenkin se on tehtävä lämpimällä ilmalla, jotta kosteus haihtuu penkeistä ja matoista.
 
Niko Päivinen sanoi
"butcher": kyllä karvat lähti jo (oli käytössä paremman mallinen imuri), mutta verhoilu on tahroinen ja se haju....
mikäs se sellanen hajunpoistaja on?

me ostettiin ainakin pari semmosta ihan shelliltä, siellä myytiin niitä.. mut sitä punasta tarraa ei saa ottaa pois..

ja mitä verhoilunpesuun tulee, olen pessyt nyt täs muutaman vuoden vanhat penkit ja ei uskos että old man was right.. se löi käteen katsos semmosen purkin ku Golden Products Carpet Clean, tjsp.. ja siinä sekotussuhde jotain 1:15 (eli kahvikupillinen vettä ja korkillinen pesuainetta), ja sit vatkataan niin maan perkeleesti että on ämpäri täynnä vaahtoa.. :eek:, sillä vaahdolla sit hinkataan pestäväkohde ja annetaan kuivua, ja imuroidaan.. ja puhdasta tulee.. ainakin kattopahvi puhdistui täysin.. outoa, sinänsä en ikinä ole nuihin GP tuotteisiin uskonut, mut tuo ainakin tuntu toimivan.. :eek: (ja tuossa on se hyvä puoli että se ei sinänsä kovin mahottomana KASTELE penkkejä..) 8)
 
ihan Wurthin lasinpesu spray/vaahto toimii verhoilun pesussa. Vaahtoa vaa sumutetaa ja annetaan kuivaa ja jo lähtee imuroimalla :)
 
kyllä simpukka tarvii purkaa jos meinaa vaihtaa akselin tai stefan ps.löytyy ehjä simpukka jos tarviit ja taitaa löytyä tankkikin
 
Siis tietysti miten purkaamisen käsittää. En ite ainakaan joutunut sitä purkamaan kun akselin ja stefan vaihdoin erääseen yksilöön, riitti kun avasi alakautta.
 
Hajunpoistoon vois olla yksi hyvä vaihtoehto Forte:n
ilmastointilaitteen hajunpoistopurkki,sen kun tyhjentää
autoon niin pari viikkoa tosin tuoksuu aika tehokkaasti
mut sen jälkeen pitäis jäädä jäljelle vain mieto koiraa
miellyttävämpi tuoksu... :) Jos kiinnostut sellaisesta niin
voin kertoa tarkemmin,jos et saa käyttöohjetta purkin
myyjältä,jos taas et saa hankittua muualta niin voin
toimittaa sellaisen purkin,maksaa ehkä 20-30e...?
 
V.Taavila sanoi
Siis tietysti miten purkaamisen käsittää. En ite ainakaan joutunut sitä purkamaan kun akselin ja stefan vaihdoin erääseen yksilöön, riitti kun avasi alakautta.

Näin minäkin sen käsitin suoritettavaksi eli pelkkä akseli pois alakautta, mutta pystyykös tuon "kunnostuksen" suorittamaan kotikonstein vain kannattaisko viedä koneistamolle ( Mitsukorjaamon heppu, jolla olen käynyt silloin tällöin, kertoi vievänsä akselin koneistamoon kunnostettavaksi ennen uuden stefan asentamista )
Mulla olis kyllä myös varaosa-simpukka, mutta se on vanhemman malliseen, joten sen kääntövarren joutuisi uusimaan. Eli mielummin sen vanhan kunnostaisin jos vain tietäisin miten sen tekisin ??
 
tarkoitin siis purkamisella KOKONAAN purkamista, jossa joutuu napsimaan kaikki kuulatkin pois sieltä sisältä yms. Tähän ilmeisesti ei jouduta turvautumaan.

Miten se akseli nyt sitten "kunnostetaan"? Viedäänkö se vaan sorvattavaksi (pinta sileäksi vai?) Miten se stefa voi enää pitää jos akselin halkaisija on pienempi kuin ennen? Ja äkistään voisi kuvitella, että akselissa on iskarin varren tapaan jonkinlainen kova pinnoite päällä -mitä tapahtuukaan jos sen menee sorvaamaan pois?

Ilmeisen moni oli sitä mieltä, että pelkkä stefan vaihto ei auta.. no, se riippuu kaiketi akselin kunnosta....

(siirrän tämän threadin TEKNIIKKAAN kohta, koska tässä rupeaa olemaan asiaa niin paljon...)
 
Akseli kunnostetaan kemiallisella metallilla, että saadaan lisää pintaa jonka jälkeen se luonnollisesti hiotaan/sorvataan.
 
bummer.

Avaimet irtoaa lukosta auton käydessä. Tosin lukkopesä takertelee muutenkin, autohan on ollut varkailla, se on saattanut saada kipeää siinä rytäkässä. Mutta eihän se nyt kyllä mitenkään ennenkuulumatonta ole ilman luvattomia lainaajiakin. Onko ideoita?
 
Valmistenumeron kanssa lähimpään merkkivaraosiin ja uutta avainta tilaamaan. Voipi auttaa jos vanhasta on kriittiset haitat kulunu.
 
joo täytyy nyt kattoa. Jos spiidikonnat on rikkonu sen lukon, niin ei uusi avainkaan välttämättä auta.

Mulla olis kyllä Coltin lukkopesiä, mutta en ole vielä keksinyt miten lukkopesä irtoaa valukuorestaan...
 
Varmaan poraamalla. Mitsuissa on muistaakseni lukkopesät kiinnitetty katkeavilla pulteilla.
 
Niko Päivinen sanoi
Avaimet irtoaa lukosta auton käydessä. Tosin lukkopesä takertelee muutenkin, autohan on ollut varkailla, se on saattanut saada kipeää siinä rytäkässä. Mutta eihän se nyt kyllä mitenkään ennenkuulumatonta ole ilman luvattomia lainaajiakin. Onko ideoita?

Mulla on avaimet niin kuluneet, että sama vika vaivaa

Mä ratkaisin tuon teettämällä yhden "katsastus-avaimen" jossa ei ole niin syvät koloset, ei lähde vetämällä pois. Ei tietenkään ole ihan lainkirjaimen mukainen, mutta eipähän vastaavasti tarvitse sammuttaa joka kioskilla käynnin yhteydessä 8)

Saattaa nimittäin tulla kalliskin lukkopesä "timanttitiskiltä" haettaessa.

Oliko ne sun avaimet kuinka kuluneet ??
 
Mitsun orkkis avain on jotain 10e luokkaa. Ja tosiaan uuden veroinen eikä mikään kopio kun numeron mukaan valmistettu.
 
joo kyllä ne avaimetkin on kuluneet, mutta sen lukkopesän kunto arveluttaa hieman myös...

"V. Taavila": ymmärsit väärin; niillä katkeavilla on kiinni se koko lukko kompleksi, mutta siitä pitäisi vielä saada se lukkosylinteri irti......
 
Niko Päivinen sanoi
joo kyllä ne avaimetkin on kuluneet, mutta sen lukkopesän kunto arveluttaa hieman myös...

"V. Taavila": ymmärsit väärin; niillä katkeavilla on kiinni se koko lukko kompleksi, mutta siitä pitäisi vielä saada se lukkosylinteri irti......

Ainakin opeliksissa oli semmoinen pikkuinen nuppi lukkorungossa, josta painamalla lukkosylinteri irtosi käännettynä ekaan pykälään avaimesta vetämällä tms.

Se takalasinpyyhkijän toimimattomuus voipi johtua vain jämähtämisestä (mulla oli ainakin hapettut) liotushoito auttoi ja nyt pelaa
 
jees. Katellaan, raportoin kyllä projektin edistymisestä.

Hain tänään harakiristä:

-KAIKKI hihnat (Conti, jakopäähän 2, laturi, tehostin)
-hihnan kiristäjät x2 (jotkut japanilaiset)
-KAIKKI suodattimet (öljy, ilma, PA)
-vesipumppu
hinta: 209e koko läjä

pyöränlaakeri jäi vielä uupumaan, se tulee tällä viikolla.
sen hinnaksi jäi 35e.

Keksin muuten taas yhden vian: nopeusmittari valehtelee aivan törkeän paljon. Isommat renkaat seuraavaksi?
 
no niin, jakopää puuhattu kuntoon, ilmeisesti onnistuneesti kun lähti laakista käyntiin eikä täristä :D

Samalla vaihdoin öljyt ja ilman- ja öljynsuodattimen

kustannukset: (sis. vesipumppu ja kiilahihnat joita ei vielä vaihdettu) 209e osat ja 60e öljyt (10 litraa, joista käytettiin 6,5 litraa, täyssynteettinen Teboil Diamond).

vikalistalle lisätty jäähdyttimen korkki -vuotaa nestettä aika reilusti. No, sitä tiivistettä kun katsoo niin ei ihme, kovettunut ja repaleinen...

vikalistalle samoin lisätty venttiilikopan tiiviste, hikoilee kauttaaltaan.

suodatin remontin yhteydessä pääsin kokeilemaan ahtimen laakeria, laakeri tuntui tosi hyvä kuntoiselta. Positiivista.
 
Joo tuo simpukan akselin korjaus kemiallisella metallilla kuulostaa aika hölmöntouhulta. se tuskin kauheen pitkään on pitävä. enkä ole kenenkää entises työpaikas nähny tai kuuullu vievän akselia edes koneistamoon. uutta kyllä laitettiin. ja siin pitää kyl muistaa sit et pyörien pitää olla suorassa ja sektori akselin mentävä takas samaan asentoon just eikä melkeen. tälläin mie ton homman muistan käyneen:) jaa saattaa olla si tosi lujassa tuo sektori-akseli tuossa simpukan-akselissa. ja sitä sektori-akselia ei sit saa lyödä käyräksi:) ;D
mut sielähän on kyl merkit siihen miten akselin kuuluu olla ;D

et si vaihtanu polttoainesuodatinta. oliko uuuten näköinen.
 
en vaihtanu p-aine suodatinta vielä, kahdestakin syystä: 1) olen pitänyt tapana vaihtaa se syksyllä ennen pakkasia ja 2) vuotava tankki menee vaihtoon -ajattelin kerätä asennushiekat tuohon vanhaan suodattimeen vielä ;D

Suodatin on kyllä hyllyssä odottamassa.

Sitten päiväkirjaa taas:

eilen hitsasin runkopalkkeja, molemmilta puolilta lehtijousen etukiinnikkeen ympäriltä (taitaapi olla tyyppillinen paikka).

Sitten säädin takajarrukenkiä vähän lähemmäksi, kuivasin toisen rummun öljystä (en vaihtanut stefaa/laakeria vielä), vedin kengät hiekkapaperilla ja pysäköin auton rinteeseen yöksi (niin että se vuotava stefa on ylempänä)

Rekkarikilven valojen kanssa oli hieman ohjelmaa, kantojen kiinnikeraudat ovat melko valmista kamaa. Uudet polttimot sisään, suojakoppa nippusiteillä kiinni ja katsastukseen.

Korjasin jäähdyttimen korkin: nappasin Coltista hyvän käytetyn 8)

Leimahan sieltä pätkähti.
Jarrut (EV 2,8 EO 2,4, TV 1,5 TO 1,5 kässäri 2,0 molemmat) -eli hyvin toimi vaikka eilen vielä yksi rumpu ui öljyssä. Jarrut kyllä ravistavat hieman, varmaan levy kiero edessä, mutta siitä ei tullut sanomista.

Päästöt: 1,89 (varmaan seitsemän huudatuksen jälkeen, kele) alussa se oli yli 3, mutta se on kuulemma normaalia kun putkesta irtoaa nokea. Olen melko tyytyväinen tuohon 1,89:iin.

Sanomistakin tuli: etuvakaajasta puuttui kumit molemmilta puolilta, etuiskarien alapää oli löysällä. (AHAAAAAAA, sekös siellä kolisee :D)

Vakaajan kumi-tanko hässäkässä voi muuten sitten säästää kun tekee itse: osat ja kumit valmiina 50e/ puoli, kumit irtona 80c kpl +10mm pultteja 2kpl -säästöä syntyy siis itse tekemällä about 80e

Kiltti setä ei laittanut noita vikoja edes otteeseen, koska menen katsastamaan tuon laitteen parin viikon päästä uudestaan (niin, tämäkin selvisi konttorilla: jos olisin tullut vasta parin viikon päästä, olisin saanut 2004 leiman suoraan -tämän päiväinen oli vasta myöhästynyt 2003 leima :p)

No, pysyypähän päästölappu voimassa ja tiedän ainakin mitä siihen pitää korjata....

Iskari testin tulos olisi ollut hauska nähdä, mutta sitä ei noissa lapuissa ollut...

Ei muuten tullut virtalukosta sanomista -en kyllä nähnyt muistiko setä edes kokeilla sitä...
 
Sopiikos tiedustella, mistä sait sopivia kumeja vakaajiin? Meikkis on väsännyt taakse itse päätytangot, lähinnä siksi, että paikalliset Harakirit ei pysty toimittamaan sopivia tankoja lainkaan tähän IC-malliin. Olen joutunut tekemään ne kumipuslat Rellun puslista, enkä ole ihan tyytyväinen. Eli jos jostain saa noin halvalla suoraan sopivat kumit, niin olisin kiinnostunut. Paikalline kumitukkukin myi ei-oota.
 
no ihan paikallisesta (myy Koivusen kamaa) kyselin, en minä niitä vielä ostanut, kun pitää irrotaa vanhat malliksi.... mutta kerron kyllä mitkä laitan sinne. Ja kumeja olisi kyllä saanu suoraan Pajeroon (à 14e), mutta katsoin että siitä välitangosta puuttuu minun autostani jotain välilautasia, eli parempi tehdä kokonaan uudet tangot ja kumit....
 
Nuo etuvakaajan pään kiinnikkeet maksaa orkkis n. 10e puoli, jossa on kaikki hilut mitä tarttee, en pidä kovin hintavana. Tuosta simpukan remontista, jos olen oikein ymmärtänyt, mitenkähän eräät on onnistunut vaihtamaan akselin alapään tiivisteen alakautta ottamatta akselia pois eli nostamatta akselia ylös?? Semmoselle fakiirille olis töitä tarjolla ;) Nimittäin varsinainen tiivistehän on siellä "putkessa", näkösällä on vain pölytiiviste.
 
Järvenpään lukko korjasi Lanceristani virtalukon josta myös lähti avain irti virrat päällä uuden avaimen teettämisen jälkeenkin. Olisikohan maksanut 30 euroa ja lukkopesän sai pois parin päivän päästä viemisestä. Ei ainakaan toistaiseksi avain irtoa.
 
no niin, nyt on eka pitempi reissu heitetty, Pajerosta voisi oikeastaan matka-autona todeta: kulku kohdallaan, kulutuksessa ei hurraamista. Siis täytyy oikein ihmetellä miten tuollainen lähes 2000kg tiiliskivi kulkee: ensimmäinen vakio-auto jossa saa mittarin ajettua maksimilukemaansa (no mittarivirhettä on se 8km/h 100km/h näyttämässä). Hieno moottori, vaikkei siinä olekaan pumppusuuttimia, common railia tai muuttuva geometrista ahdinta. Naftaa kyllä tuntui hupenevan, tarkkoja lukuja ei osaa sanoa mutta AINAKIN 10l/100km. Täytyy tietenkin muistaa, että en mitenkään kyllä yrittänyt pihistellä naftaa, kyllä se varmaan pienemmälläkin kulkee. Satkun vauhdista (todellista nopeutta) ohitukset sujuvat kivasti kun vaan niittaa kaasun pohjaan.

Ajettavuuteen liittyviä pikku juttuja selvisi Jahvetin opastuksella (yksi väljä nivel keulassa, jota katsastuksessa ei löydetty) ja se tehostimen pumppu tosiaan taitaa olla tiensä päässä...

Paluumatkalla kiinnitin huomiota moottorin lämpötilaan, joka yli 100km/h (todellista) vauhdeissa sitkeästi pysytteli puolivälin yläpuolella..... kone kuitenkin toimi ihan normaalisti.... no, tänä aamuna katselin sitten konehuoneeseen koneen käydessä tyhjäkäyntiä, ja kyllä se perinteinen kansivika löytyy meikäläisenkin Pajerosta -koneen käydessä paisuntasäiliöön tulee pakokaasun hajua ja painetta. Eli melkoisella varmuudella kansi halki.
Joku saattaisi saada hepulin tästä arviolta 1000e kulu-erästä, mutta itse olin kyllä mielessäni budjetoinut tämän Pajeroa ostaessani -300tkm ajettu, kantta ei vielä vaihdettu -eiköhän se jossain vaiheessa nasahda. Kyllä tosiasiat on tunnustettava vaikka kuinka katsoisi maailmaa Mitsubishi-lasien läpi -tuo kansi harvoin kestää yli 350tkm-400tkm, tiesin sen kyllä. En nyt tiedä oliko se jo halki vai hajotinko sen itse tuolla Alastaron reissulla, no, eipä tuon väliä, olin jo mielessäni varautunut tähän.

Eli seuraava raportti aiheesta: Pajeron kannen vaihto. 8)
 
Kannen vaihdostahan mullakin oli oma thread, mutta todettakoon nyt vielä kerran ! Käytetyn kannen tarkistamisen tarkistamisesta : esikammiot ovat yleensä haljenneet käytetyistä (moottorikorjaamon tieto) ja rullapainimiakin on kahta eri "vahvuutta" eli sit jos ja kun käytettyä niin sillä leveämmällä rullalla oleva kannattaa valita !

Ps. Maahantuojan toimesta "Victor Reintz"-tiivisteet on vedetty pois markkinoilta, mutta jos joku tyrkyttää sellaista vielä niin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan !Mulla on nyt alkuperäinen mitsun pahvi, johon luotan !
 
en osta käytettyä kantta, enkä laita tuota vanhaa kantta takaisin edes siinä tapauksessa, että se sattuisi olemaan ehjä ja vika olisikin kansipahvissa (epätodennäköistä).

Ja tiesin tapaus "V. Reinzinkin" -juttelin korjaamon kaverin kanssa ja se kertoili vähän samaa tarinaa. Tilasin jo PAYEN merkkisen japanilaisen pahvin tuohon.

Kysymys muuten Pajero miehille: kuuluuko teidän autossanne ahtimen ääni ohjaamoon isolla vaihteella kiihdyttäessä? Minulla nimittäin kuuluu, melko selvästi jopa. Se ei ole häiritsevä ääni, mutta sen kyllä kuulee selvästi, sellainen suhina....

(Täydennykset vikalistaan)
-kansi (auts)
-joku ohjauksen nivel edestä
-nelivedon merkkivalon katkaisija ei toimi (piuhat katkottu katkaisijalta)
-aurinkolipan kiinnitys saattaa vuotaa vettä A-pilarin sisään
-yksi vanne on kiero
 
Niko Päivinen sanoi
>Ja tiesin tapaus "V. Reinzinkin" -juttelin korjaamon >kaverin kanssa ja se kertoili vähän samaa tarinaa. >Tilasin jo PAYEN merkkisen japanilaisen pahvin tuohon.

Toivotaan, että on kunnollinen !

>Kysymys muuten Pajero miehille: kuuluuko teidän >autossanne ahtimen ääni ohjaamoon isolla vaihteella >kiihdyttäessä? Minulla nimittäin kuuluu, melko selvästi >jopa. Se ei ole häiritsevä ääni, mutta sen kyllä kuulee >selvästi, sellainen suhina....

Voipi olla , että automaatin kanssa se suhina ei kuulu niin helposti ?? Olisikos se sitten kenties siitä "ylipaine" venttiilistä johtuvaa suhinaa, siis jos hukkaporttia on viritetty yli 0.8 ahdoille , toimiessaanhan tuo venttiili päästää imusarjan paineen mäelle muistaakseni 0.85bar ahdoille ja mullahan ei ahdot ole kuin 0.65 max.

>(Täydennykset vikalistaan)
>-nelivedon merkkivalon katkaisija ei toimi (piuhat >katkottu katkaisijalta)

Tuosta kysymys: sullako on napista neliveto vai tarkoitatkos jakolaatikolta tulevaa "rajakytkintä"
 
eeen usko, että se ylipaineventtiili pitäisi sellaista ääntä, se on sellainen tasainen kohina (niinkuin ilma virtaa putkistossa).

Täytynee asentaa se ahtopainemittari, että tietää missä ne huitelee. En usko, että niitä on ruuvattu, mutta ainahan hukkaportti voi olla jumissa tai muuta...

Neliveto on kepistä, mutta laatikossa oli pakkivalon katkaisijan tapainen katkaisija, josta oli vedetty johdot poikki -eikä minulla pala kojelaudassa se 4wd valo niinkuin Jahvetin Pajerossa, päättelin että näillä on jokin yhteys.
 
kantta odotellessa kasasin kahdesta keskikonsolista yhden ehjän varkaiden rikkoman tilalle. Samalla tuleekin sitten vaihdettua sinne ne pikku polttimot jotka valaisevat lämppärin säätimiä, tuhkakuppia, tupakansytytintä, ne olivat kaikki palaneet. Silkkaa laiskuutta edellisiltä omistajilta olla vaihtamatta niitä, konsoli irtoaa minuutissa.

Eberin säädin tulee samalla siirrettyä johonkin muualle.

-liimattu mitsubishiclubfinland.com tarra taka-ikkunaan, kustannukset 3e (vasta kolmas tarra meni tarpeeksi suoraan :p)

tilasin etujarrulevyt: 37e kpl + paremmat tarvikepalat jotain 34e

kansiremonttia varten täytyy käydä ostamassa pari avainta joita ei pakissa ole, kuusiokoloavain kannenpultteja varten (1/2" karalla) ja pitkä hylsy suuttimia varten.
 
Niko Päivinen sanoi
-liimattu mitsubishiclubfinland.com tarra taka-ikkunaan, kustannukset 3e (vasta kolmas tarra meni tarpeeksi suoraan :p)


vooe elämä sun kanssas...vesivaakakaa eikä työntömitta auttanu vai ;D
 
se lasi nyt vaan on sen verran kupera, että tyydyttävä lopputulos vaati hieman harjoittelua ennen kuin oikeat työvälineet löytyivät ;D
 
Niko Päivinen sanoi
se lasi nyt vaan on sen verran kupera, että tyydyttävä lopputulos vaati hieman harjoittelua ennen kuin oikeat työvälineet löytyivät ;D


OT: ettei ollu vinos aina liimaaja vaa ;)
 
en kyllä suoranaisesti ole PAJERO mies mutta se 4WD:n merkkivalonjohto voi olla" poikki "sieltä konehuoneesta tulipellissä PA suod vieressä.
 
jaskajokunen sanoi
>Voipi olla , että automaatin kanssa se suhina ei kuulu niin helposti ?? Olisikos se sitten kenties siitä "ylipaine" venttiilistä johtuvaa suhinaa, siis jos hukkaporttia on viritetty yli 0.8 ahdoille , toimiessaanhan tuo venttiili päästää imusarjan paineen mäelle muistaakseni 0.85bar ahdoille ja mullahan ei ahdot ole kuin 0.65 max.


mulla ainakin se ylipainevettiili alkaa huutamaan vasta 1.2barin paineessa ja sen kyllä kuulee.....
silti ahdot ei putoo kun kiloon

ja Nikolle kyllä ahtimen ääni kuuluu ihan samanlailla mullakin
ja kuuluu se kaverin ranskiksessakin samallalailla kun lähtee kiihdyttämään.....
 
Jahvetti: kummat oli kalliit, levyt vai palat? Vai molemmat? Tarjolla olisi ollut myös halvempia italialaisia paloja, mutta otin suosiolla nuo kalliimmat japanilaiset palat...

Hain juuri äsken ne levyt ja palat kaupasta, ne ja 5 niitä erikoispieniä polttimoita keskikonsoliin: 115e

Tarviiks levyjen vaihtoon irroittaa muuta kuin pyörä ja satulan kiinnikerauta?
 
se on semmonen juttu että se koko napa puretaan aivan atomeiksi kaikki pultit mitä siinä on ,auki sitte kun alkaa tuntua että se levysysteemi lähtee käsiin ihan tuosta kun ottaa,niin siellä rasvan alla on noin 6-7 cm halk oleva levy (joka ei tuu sillä meisselillä kaivamalla pois no perk..)siinä levyssä on 2 kpl 6mm reikää jossa on kierre niihin pultit ja aukipäin, se kirii sen laakerin.ne pultit jolla se levy on siinä navassa kiinni kantsii aukoo paikallaan ollessa(suosit kaveria painamaan jarrua),niin on helpompi kun ei tartte penkkiin sitä koittaa saaha kiinni.ja uusilla rasvoilla kasaan.ja levyistä säilytys rasva pois,vanhat palat voi pistää joksikin aikaa hiomaan siitä levstä sen alkukarkeuden ,ja se kantsii kans puhdistaa se napalukko,jospa se näillä ite vaihoin levyt keväällä ja tuntu siinä kohtaa ennen ku hoksasin että se levy juttu oliki mutteri,että nytkö se ammattitaito loppu.
 
eikös se ole automatik mallia se on semmonen köntti en oo sitä ite purkanu mulla kun on käsikäyttöset.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom