Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Shadow sanoi
No irtipoikkihan sieltä yks oli :(

ja mää niin ootin tähän selitykseksi että ite jeesus löyty kiukaasta tai avaruuden mavon reikä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

oudie sanoi
ja mää niin ootin tähän selitykseksi että ite jeesus löyty kiukaasta tai avaruuden mavon reikä ;D

Juu vähän sama juttu ;D Tai sitten että olin mukamas alkoholin vaikutuksen alaisena ja näin omiani ;D Mutta ehkä se olikin jeesus ja mää olen VALITTU :-* Alan parantaa ihmisiä pelkän kosketuksen avulla tms ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Shadow sanoi
Juu vähän sama juttu ;D Tai sitten että olin mukamas alkoholin vaikutuksen alaisena ja näin omiani ;D Mutta ehkä se olikin jeesus ja mää olen VALITTU :-* Alan parantaa ihmisiä pelkän kosketuksen avulla tms ;D

Tänne on turha tulla hiplailemaan ja tökkimään, en ole niitä miehiä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Veikka sanoi
Tänne on turha tulla hiplailemaan ja tökkimään, en ole niitä miehiä ;D

Jaahas tämä oli ilmiselvä kutsu :-*
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ShaQ sanoi
Ei siitä mun mielestä se koko etsin mihinkään liiku. Ainakaan itse en oo huomannu että se mihinkään liikkuisi ja itsellä 550d ::) sen kumikehyksen saa vaan pois ja tilalle laitettua sen "tulpan" joka yleensä on kaulahihnassa kiinni.
No ei liiku ei,näköjään..

Mutta jotain apuja siihenkin onneksi on..

http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=121
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Teemu T. sanoi
Tulivat eilen gu10-kantaiset ledit Saksasta ja se kannattaa huomioida, että ovat aika paljon pidempiä kuin halogeenit. Eivät mahtuneet ihan heittämällä paikoilleen, vaan huomenna joutuu pikkasen viilaamaan noita ulkolamppujen kupuja. Ei ole paljosta kiinni ja luulen, että sen verran saan raastettua kuvun reunasta, että ledit mahtuvat.

6 kpl tilasin näitä ledejä ja kaksi on jo pimentynyt. Tässä naputtelen reklamaatiota saksaksi. Markalla saa markan tavaran, niin se vaan on, kele tana.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Shadow sanoi
Kävin äsken saunassa. Heitin kauhallisen löylyä. Yhtäkkiä kiukaasta tuli pirun kirkas valo :eek: Ihan kun siellä olis ollu joku lamppu tms. Näytti tulevan yhestä vastuksesta. Mitä tapahtu ???

Jos on halpa kiuas niin eipä ole kannatusta vaihtaa/ vaihdattaa vastuksia. Uusi tilalle on edullisempi vaihtoehto.

Mutta jos on 80- luvun kiuas missä oma ohjaus sähkölämmitteisen talon keskukselle säännöstelemään virrankulutusta kiukaan lämmitessä. Uusissa kiukaissa ei ole releohjausta sisällä kuten vanhoissa. Eli vanhoissa sähkösysteemeissä tulee vaatimaan erillisen releen ohjaamaan lämmityspattereita. Rellen paikka on mulla nyt sähkökaapissa.

Mulle kävi niin että en moisista systeemeistä tiennyt mitään ja puolet pattereista pimeänä jatkuvasti. Mutta kun laittoi saunan lämpiämään niin patteritkin lähti samalla lämpiämään.

Vajaa vuosi meni kun hokasin että jotain outoa. Ilmalämpöpumppu piti huolen peruslämmöstä. Mutta kun pakkasta oli reilu 20 astetta niin eipä se riittänytkään. Oli muuten hamsterilla kiire sähköpyörässä kun sauna lämpesi samaan aikaan kun kaikille pattereille meni sähköt. ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Uus kiuas tulee ja tänään näköjään oli saapunu :) Edellinen oli muistaakseni jotain kymmenisen vuotta vanha.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Shadow sanoi
Uus kiuas tulee ja tänään näköjään oli saapunu :) Edellinen oli muistaakseni jotain kymmenisen vuotta vanha.

Just tuli otettua ensimmäiset löylyt uudesta kiukaasta, olihan melkoinen ero vanhaan.. :peukku edellinen oli ilmeisesti melkein 30v vanha.. ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tuo toijota kun on minulla rekisteröity 3 paikkaiseksi huoltoautoksi niin seuraava kysymys olisikin että kun rekisteriotteessa sanotaan: ''Ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu auto'' niin tarkoittaako tuo että minulla saa olla esim tavaratilassa ylimääräisiä asentajia mikäli olen töissä huoltoajossa vai onko huoltomiehistö kuljetettava rekisteriotteeseen merkityillä istumapaikoilla joita löytyy 2kpl kuljettajan vierestä...?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

maurichia sanoi
Tuo toijota kun on minulla rekisteröity 3 paikkaiseksi huoltoautoksi niin seuraava kysymys olisikin että kun rekisteriotteessa sanotaan: ''Ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu auto'' niin tarkoittaako tuo että minulla saa olla esim tavaratilassa ylimääräisiä asentajia mikäli olen töissä huoltoajossa vai onko huoltomiehistö kuljetettava rekisteriotteeseen merkityillä istumapaikoilla joita löytyy 2kpl kuljettajan vierestä...?
On kuljetettava merkityillä istumapikoilla,ellei otteeseen ole merkitty seisomapaikkoja.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Onko jalkapalloa harrastavia? Tarttis saada nappulakengät, kokoa 48. Mistähän kannattas koittaa? Suomalaiset kaupat mitä googlella äkkiä tuli vastaan niin katselin mutta ainakaan äkkiseltään en löytänyt kun pari viikkoa sitten katselin. Voisin tilata myös ulkomailta jos löytyy joka järkevä mesta.

Alkaa tympästä tuo Etniesin kengillä pallon potkiminen...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Sopisi ehkä paremmin tuonne katsastusteknisiin kysymyksiin,mutta kysyn silti täällä. Onko pakkivalon pakko olla sellainen että syttyy vain kun pakki laitetaan päälle? Eli saako olla erillisen käsin käytettävän katkaisijan takana vai pitääkö olla sillälailla että kytkeytyy vasta kun pakin laittaa päälle?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Sopisi ehkä paremmin tuonne katsastusteknisiin kysymyksiin,mutta kysyn silti täällä. Onko pakkivalon pakko olla sellainen että syttyy vain kun pakki laitetaan päälle? Eli saako olla erillisen käsin käytettävän katkaisijan takana vai pitääkö olla sillälailla että kytkeytyy vasta kun pakin laittaa päälle?

Sähköliitännät
6.4.7.1 Niiden on oltava sellaiset, että valaisin voi syttyä ainoastaan, jos peruutusvaihde on päällä ja jos moottorin käynnistys- ja pysäytyslaite on sellaisessa asennossa, että moottorin toiminta on mahdollista. Valaisin ei saa syttyä eikä pysyä sytytettynä, jos jompikumpi edellä mainituista edellytyksistä ei täyty.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

miikka sanoi
Sähköliitännät
6.4.7.1 Niiden on oltava sellaiset, että valaisin voi syttyä ainoastaan, jos peruutusvaihde on päällä ja jos moottorin käynnistys- ja pysäytyslaite on sellaisessa asennossa, että moottorin toiminta on mahdollista. Valaisin ei saa syttyä eikä pysyä sytytettynä, jos jompikumpi edellä mainituista edellytyksistä ei täyty.
Näin vähän arvelinkin homman menevän. Eli ei muutakuin uutta pakkivalo anturia etsimään.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Näin vähän arvelinkin homman menevän. Eli ei muutakuin uutta pakkivalo anturia etsimään.

ja ommuute kiva vaihtaa, jos pajerosta on kysymys...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

nostokurki sanoi
ja ommuute kiva vaihtaa, jos pajerosta on kysymys...
Pikkuaskilliseen ~10min menee vaihtoon,johdothan voi päästellä poikki.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Pikkuaskilliseen ~10min menee vaihtoon,johdothan voi päästellä poikki.

höh. Isolla askilla olevaan oli vähän pidempi homma, piti laatikkoa päästää alaspäin ihan reilusti että mahtui avaimen kanssa väliin... Siksi odotin kytkinremppaan asti :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mikä tämä on? Audi A3 öljypohjassa oli irrallaan eikä kuulu olla siellä. Johto oli litistetty öljypohjan väliin.

scaled.php

scaled.php

scaled.php
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ainakin gen2 sai vaihdettua super select laatikolla olevaan ihan paikallaan, tuon pakkivaloanturin siis.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Aiheesta syvät tulppakaivot. Ruvennut vituttamaan välillä kun monessa autossa on semmoiset noin 8 metriä syvät ja kapeat kaivot tulpille. Nyt tuli taas ongelmia kun olisin vaihtanu kaverin carismaan tulpat, noh mun pikkutulppahylsy ei edes ylettynyt pohjalle asti kun seinämät liian paksut :seina Ja huvittavinta on noi hylsyt joissa on kumi pitämässä tulppaa kiinni. Arvatkaa pitääkö se? Ei? Se tulppa jää sinne kaivon pohjalle eikä meina nousta ylös, pahimmassa tapauksessa se kumi jää kiinni siihen tulppaan, jos kaivo on syvä niin ei ole olemassa pihtejä joilla sen tulpan nostais. Noh ostin nyt semmosen työkalun missä a) ei ole mahdollisuutta sille että hylsy irtoaisi varresta eli yhtenäinen rakenne ja b) on magneetti. Onko tämä nyt idioottivarmin ratkaisu?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
Aiheesta syvät tulppakaivot. Ruvennut vituttamaan välillä kun monessa autossa on semmoiset noin 8 metriä syvät ja kapeat kaivot tulpille. Nyt tuli taas ongelmia kun olisin vaihtanu kaverin carismaan tulpat, noh mun pikkutulppahylsy ei edes ylettynyt pohjalle asti kun seinämät liian paksut :seina Ja huvittavinta on noi hylsyt joissa on kumi pitämässä tulppaa kiinni. Arvatkaa pitääkö se? Ei? Se tulppa jää sinne kaivon pohjalle eikä meina nousta ylös, pahimmassa tapauksessa se kumi jää kiinni siihen tulppaan, jos kaivo on syvä niin ei ole olemassa pihtejä joilla sen tulpan nostais. Noh ostin nyt semmosen työkalun missä a) ei ole mahdollisuutta sille että hylsy irtoaisi varresta eli yhtenäinen rakenne ja b) on magneetti. Onko tämä nyt idioottivarmin ratkaisu?

omassa pösön 205 mi16:sta on juuri tuo ongelma, et ne tulpat on josaan öljypohjassa asti, mutta tuolla magneetilla olen ite pärjänny hienosti :peukku

E: Mites muuten vr4:n tulppien kanssa ? tarviiko jotaki spesiaalia
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MäTSi sanoi
omassa pösön 205 mi16:sta on juuri tuo ongelma, et ne tulpat on josaan öljypohjassa asti, mutta tuolla magneetilla olen ite pärjänny hienosti :peukku

E: Mites muuten vr4:n tulppien kanssa ? tarviiko jotaki spesiaalia

muistaakseni ei mitään hirveen spesiaalia ne ei ole sentään ihan niin pohjalla....
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Joo no nyt on hyvä tulppa-avain, maksoikin jopa kympin, ainoo että se on kiintee niin ei saa hirveetä vääntöö siihen helposti...

Mutta asiaan: K&N Vapaavirtauspaneelin puhdistus. Oon ajanu tuolla paneelilla 21tkm ja tätä kertaa ennen kerran pessyt. Tulisiko pestä useammin? Ongelma on siinä että ekallakaan kerralla ei lähtenyt mielestäni likaselta puolelta ihan kunnolla puhtaaks vaikka tein ohjeiden mukaan. Annoin liota siinä sen omassa puhdistusaineessa (laitoin molemille puolille) 10 min. Sitten hanavedellä huuhtelu ekaks puhtaalta puolelta sitte likaselta sitte puhtaalta. Silti se likainen puoli vaan ei ole yhtä puhdas ku puhdas, pitäiskö olla. Muutenki tossa näkee sen reitin missä menee eniten ilmaa (pölyy kertyy tiettyyn kohtaan) . Puhdistusta ennen kopistelin pölyt pois ja harjasin. Onko se niin tarkkaa tuon kanssa että pitääkö se ilman öljyjä saada ihan valkoiseksi tai niin hyväksi kun se toinen puoli? Onko suodatin jotenkin pilalla? Pitäisikö vaihtaa normiin ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
Joo no nyt on hyvä tulppa-avain, maksoikin jopa kympin, ainoo että se on kiintee niin ei saa hirveetä vääntöö siihen helposti...

Mutta asiaan: K&N Vapaavirtauspaneelin puhdistus. Oon ajanu tuolla paneelilla 21tkm ja tätä kertaa ennen kerran pessyt. Tulisiko pestä useammin? Ongelma on siinä että ekallakaan kerralla ei lähtenyt mielestäni likaselta puolelta ihan kunnolla puhtaaks vaikka tein ohjeiden mukaan. Annoin liota siinä sen omassa puhdistusaineessa (laitoin molemille puolille) 10 min. Sitten hanavedellä huuhtelu ekaks puhtaalta puolelta sitte likaselta sitte puhtaalta. Silti se likainen puoli vaan ei ole yhtä puhdas ku puhdas, pitäiskö olla. Muutenki tossa näkee sen reitin missä menee eniten ilmaa (pölyy kertyy tiettyyn kohtaan) . Puhdistusta ennen kopistelin pölyt pois ja harjasin. Onko se niin tarkkaa tuon kanssa että pitääkö se ilman öljyjä saada ihan valkoiseksi tai niin hyväksi kun se toinen puoli? Onko suodatin jotenkin pilalla? Pitäisikö vaihtaa normiin ?

Haloo tietääkö kukaan, saihan tosta likaa irti mutta mites ton öljyn kanssa, laitoin aika kevyesti (eli suht kaukaa) mutta nyt kun puhaltaa läpi suodattimesta niin ei mene todellakaan lähelläkään yhtä helposti kuin kuivasta, onko tämä ok?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
Haloo tietääkö kukaan, saihan tosta likaa irti mutta mites ton öljyn kanssa, laitoin aika kevyesti (eli suht kaukaa) mutta nyt kun puhaltaa läpi suodattimesta niin ei mene todellakaan lähelläkään yhtä helposti kuin kuivasta, onko tämä ok?
Tubesta löydät varsin kattavat ohjeet pesuun ja öljyn laittoon.Ite pesen kerran kaks vuodessa joskus jopa kolme.Eka laitat oman liuottimen ja annat vaikuttaa sit vaan hanan alla puhtaalta puolelta likaselle päästät vettä ettei p*ska valu puhtaallekkin puolella. Sit vaan öljyä sen verta että filtteri on taas punanen..muista antaa kuivua pesun jälkeen ja samoin anna öljyn imeytyä rauhassa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Voiko joku kertoa mitä päästömittauksessa käytännössä tehdään?

Kysyn lähinnä siksi, kun käytin carisman mittauksessa ja sen jälkeen on alkanut gdi oireilemaan. Ennen mittausta ei minkäännäköistä vikaa missään...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Pumpkinca sanoi
Tubesta löydät varsin kattavat ohjeet pesuun ja öljyn laittoon.Ite pesen kerran kaks vuodessa joskus jopa kolme.Eka laitat oman liuottimen ja annat vaikuttaa sit vaan hanan alla puhtaalta puolelta likaselle päästät vettä ettei p*ska valu puhtaallekkin puolella. Sit vaan öljyä sen verta että filtteri on taas punanen..muista antaa kuivua pesun jälkeen ja samoin anna öljyn imeytyä rauhassa.

Joo noitten ohjeiden mukaan tein mutta siellä on semmosia pinttymiä mitkä ei lähteny ekalla kertaa pois... mut "uusi lika" lähti. No siellä se nyt on kiinni....
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Miixxa sanoi
Voiko joku kertoa mitä päästömittauksessa käytännössä tehdään?

Kysyn lähinnä siksi, kun käytin carisman mittauksessa ja sen jälkeen on alkanut gdi oireilemaan. Ennen mittausta ei minkäännäköistä vikaa missään...
Ja minkähän laisia oireita tuli mittauksen jälkeen? Korkeat päästöarvot ja ennen mittausta ei ollut mitään ongelmia päästöjen kanssa ::) No päästömittauksessa työnnetään tikku pakoputken päästä sisään ja mitataan päästöt tyhjäkäynnilla ja reilulla 2000rpm:llä bensa-autoissa ja kun puhuit GDI:stä, niin bensa-autosta siis puhutaan. Yhteenvetona, niin päästömittaus ei vioita millään lailla ainakaan bensa-autoa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MitsuMi sanoi
Ja minkähän laisia oireita tuli mittauksen jälkeen? Korkeat päästöarvot ja ennen mittausta ei ollut mitään ongelmia päästöjen kanssa ::) No päästömittauksessa työnnetään tikku pakoputken päästä sisään ja mitataan päästöt tyhjäkäynnilla ja reilulla 2000rpm:llä bensa-autoissa ja kun puhuit GDI:stä, niin bensa-autosta siis puhutaan. Yhteenvetona, niin päästömittaus ei vioita millään lailla ainakaan bensa-autoa.

Diisseli siellä voikin vioittua mutta bensa-autolle ei tehdä muuta kun mitataan tyhjäkäynnillä päästöt ja sitten pidetään kierroksia paikallaan noin 2000-3000rpm alueella, mikä kuormittaa moottoria huomattavasti vähemmän kun esim maantieajo (paikallaan ei juuri kuormaa tule)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MitsuMi sanoi
Ja minkähän laisia oireita tuli mittauksen jälkeen? Korkeat päästöarvot ja ennen mittausta ei ollut mitään ongelmia päästöjen kanssa ::) No päästömittauksessa työnnetään tikku pakoputken päästä sisään ja mitataan päästöt tyhjäkäynnilla ja reilulla 2000rpm:llä bensa-autoissa ja kun puhuit GDI:stä, niin bensa-autosta siis puhutaan. Yhteenvetona, niin päästömittaus ei vioita millään lailla ainakaan bensa-autoa.

Siis kun GDIssä on noita nykimis yms. lastentauteja, joita ei ole autossa ollut minun aikana ikinä ennen tuota päästömittausta. Itse asiassa toimi paremmin kuin ikinä kun vajaa viikko ennen mittausta fiksasin tuon pakoputken alkupään...
Enivei läpi meni testeistä ei siinä mitään, mutta heti kun sain auton takaisin niin oli kengurubensaa tankissa ja on edelleen, lsäbonuksena myös tyhjäkäynti on ruvennut heittelemään... ::) Ja tiedän että em. on niitä GDIn tyyppivikoja ja tiedän myös miten ne korjataan, mutta ihmettelen vain että miten ne saa 10min noin sekaisin koko kiesin -.-
Muutenkaan tiedä mitäs helkkaria se poju siellä touhus, kun mm. huudatti konetta rajotinta vasten useaan otteeseen vaikka kone oli lämmin 10km ajon jäljiltä(meni siis suoraan halliin).
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Joutuuhan niitä välillä kuumentamaan ja rääkkäämään enemmän tai vähemmän että saa arvot täyttymään mutta kaasu pohjassa huudatus nyt ei ole asianmukaista... Joku 4-5000 kierrosta riittää hankalammassakin tapauksessa jos tilanne nyt yleensäkin sillä voi korjaantua... Siinähän saattaa joutua maksumieheksi jos rajoitinta vastaan huudattelee... :( :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

No hiukan kyseenalainen firma nyt onkin kyseessä ja sinne menin vain ja ainoastaan naurettavan halvan hinnan perässä tuon pakoputkirempan jälkeen. Onko ne s**tana katkasseet sen tikkunsa sinne putkeen vai miten saa hetkessä sekaisin motin? :driver
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Miixxa sanoi
No hiukan kyseenalainen firma nyt onkin kyseessä ja sinne menin vain ja ainoastaan naurettavan halvan hinnan perässä tuon pakoputkirempan jälkeen. Onko ne s**tana katkasseet sen tikkunsa sinne putkeen vai miten saa hetkessä sekaisin motin? :driver

Ei sen tikun katkaisemallakaan sinne mitään tuollaisia vikoja saa. Veikkaisin vain että sieltä on kaasuläppäkotelosta antautunut ne liimaukset (kts. haku) tai sitten on lähtenyt egr:n mukanaan tuoma karsta liikkeelle ja mennyt jonnekin tk-motin/kaasuläpän väliin. Ota kaasuläppäkotelo irti ja putsaile kunnolla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Luuliko se katsastusmies sitä DIeseliksi? Ja mittasi diesel-mittarilla? No ei kai. Eihän sellaista kukaan tee?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

No nyt en kyllä tosiaan tiiä mitä setä on ronkkinu...

Mitsui hyytyi moottoritiellä 120 vauhdista 90, kiihtyi reiluun sataseen, hyytyi, kiihtyi, hyytyi.... :nykii

Voiko olla mahdollista että ne on menny säätämään jotain syöttöjä tms. mittauksen aikana? Ei suostu uskomaan että itsestään ja täysin seinästä tuollaisia oireita ilmaantuu :mad:
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Onnistuin tosiaan eilen räjäyttämään kipsi-venttiilin konetilaan, jousi löytyi auton alta mutta katsokaas mihin se kuula meni!


small


Miten voi olla mahdolista? :D No se ei sieltä tule..... Kaiveltu jollain pinseteillä, ja pölynimurillaki koitettu vetää. Kysymys... Onko tuo pallo magneettinen? Minulla nimittäin ei ole semmosta magneettikärkeä ja meinasin että jos hankkisi :D

Mutta oikeesti kuinka hyvä tuuri voi olla että toi kolahtaa just tonne. Eli paikka on automaatin suodattimen paikan valutorso...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
Onnistuin tosiaan eilen räjäyttämään kipsi-venttiilin konetilaan, jousi löytyi auton alta mutta katsokaas mihin se kuula meni!




Miten voi olla mahdolista? :D No se ei sieltä tule..... Kaiveltu jollain pinseteillä, ja pölynimurillaki koitettu vetää. Kysymys... Onko tuo pallo magneettinen? Minulla nimittäin ei ole semmosta magneettikärkeä ja meinasin että jos hankkisi :D

Mutta oikeesti kuinka hyvä tuuri voi olla että toi kolahtaa just tonne. Eli paikka on automaatin suodattimen paikan valutorso...
Kokeileppa magnetisoida vaikka joku meisseli, pelkällä irto magneetilla onnistuu,ja sillä nostaa tuo pois tuolta. Itse olen muutaman ruuvin onkinut sillä tavalla. Toinen on että otat 1m pätkän letkua johon teet viillon noin 20cm päästä että saat siitä paineilma pistoolin pillin letkun sisään,toinen pää tuohon poteroon ja ei muutakuin painetta letkuun,toimii todella tehokkaana imurina.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Nuhapumppu sanoi
Kokeileppa magnetisoida vaikka joku meisseli, pelkällä irto magneetilla onnistuu,ja sillä nostaa tuo pois tuolta. Itse olen muutaman ruuvin onkinut sillä tavalla. Toinen on että otat 1m pätkän letkua johon teet viillon noin 20cm päästä että saat siitä paineilma pistoolin pillin letkun sisään,toinen pää tuohon poteroon ja ei muutakuin painetta letkuun,toimii todella tehokkaana imurina.

No paineilman voi unohtaa kun kompuraa ei ole, mutta mites magnetisoin meisselin, mulla on kyllä yksi magneetti jääkaapinovessa :D En kyllä ole huomannut että se meisselin pää magnetisoituisi kun se on yhdistettynä magneettiin vai magnetisoituuko se sittenkin?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
No paineilman voi unohtaa kun kompuraa ei ole, mutta mites magnetisoin meisselin, mulla on kyllä yksi magneetti jääkaapinovessa :D En kyllä ole huomannut että se meisselin pää magnetisoituisi kun se on yhdistettynä magneettiin vai magnetisoituuko se sittenkin?

Kyllä se vähän näyttäs magnetisoituvan mutta tuli epäilyä että tuo kuula olis jotain muuta materiaalia :/
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
Kyllä se vähän näyttäs magnetisoituvan mutta tuli epäilyä että tuo kuula olis jotain muuta materiaalia :/

Ota pätkä lasinpesurin letkua, toinen pää koloon ja toisesta sitten imet ja nostat samalla ylöspäin: alipaine on voimaa, eiku... :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mystiselle vielä parit niksit, kun ainakin kokemuksien mukaan nuo kuulat on yleensä jotain aivan muuta kuin rautaa...

Jos löytyy semmonen sähkärin tinaimuri, niin toimii oikein hyvin tämmösessä tapauksessa. Tarttee vaan olla hyväkuntoinen eli ehjä/tiivis se nokka.
Toinen on että teippaat bensaletkua tms. jesarilla imuriin ja sitten kalastelemaan kuulaa... ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

mystinengalant sanoi
No paineilman voi unohtaa kun kompuraa ei ole, mutta mites magnetisoin meisselin, mulla on kyllä yksi magneetti jääkaapinovessa :D En kyllä ole huomannut että se meisselin pää magnetisoituisi kun se on yhdistettynä magneettiin vai magnetisoituuko se sittenkin?
Otat jonkun vanhan kaiuttimen ja vetelet meisseliä muutaman kerran siinä päällä molemmin puolin,nuo jääkaappi magneetit tee mitään kunnon magnetismia siihen. Tosin voihan tuo olla RST:tä jolloin magneetilla ei tee mitään. Käy jonkun luona jolla on kompura niin pääset kokeilemaan tuota imuhommaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Kiitoksia kaikille vinkeistä! Paineilmaa ei valitettavasti ole käytössä mutta testataan toi tinaimuri seuraavaks ja sitten se letku.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Jes lainasin töistä sopivan letkun ja sillähän se lähti imasemalla.... :peukku Nyt on taas boost-control.. :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Voiko ilmastoinnin toimimattomuus(ei puhalla kylmää, kaikkia muita lajeja kylläkin) johtua muusta, kuin kylmäaineen loppumisesta? Viimeisin huolto tehtu 5000tkm sitten mutta tästä aikaa jo kaksi vuotta, joten ilmeisesti aineet karanneet?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

^Voi. Vika voi olla kompurassa ja myöskin magneettikytkimessä (mulla oli magneettikytkimen kanssa ongelmia). Mutta noista sun spekseistä päättelisin että kylmäaineet karannu. Ite kun saan yleensä ilmaseks täyttää niin oon täyttäny joka vuos, ja aina sinne on menny lisää..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

No kompura ym. mekaniikka toimii ainakin silmä/korvamääräisesti oikein, ei vaan saa oikeasti kylmää ilmaa kabiiniin. Eli täytön kautta kokeileen->
 
Takaisin
Ylös Bottom