Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

raxu sanoi
Jepjep, ilmeisesti juuri tuo korkeussäädön säädinmekanismi on särki, rikki, kaput. Empä tuon vuoksi viitsisi muuten ehjää umpiota vaihtaa, pitää tutkia kun pimeys saapuu :)

jaa juu, se taitaakin olla galanteissa ja lancereissa tyyppivika että se korkeussäätö hajoaa :D (itsellä tosin ei ole vielä mennyt) Mut tulipahan yleispätevät ohjeet jos joku etsii :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Minkä takia aikanaan siirryttiin mustapohjasista kilvistä valkopohjaisiin? Yksinkertaisesti kontrastisyyt?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Minkä takia aikanaan siirryttiin mustapohjasista kilvistä valkopohjaisiin? Yksinkertaisesti kontrastisyyt?

niin tosiaan, eikös tuo ole jo rasismia? mustat takas! ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Offtopic, leima tuli, ajovalo näytti vähän liian ylös, ei muuta huomautettavaa :driver
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jassoo tämä aihe voisi sopia mulle!
Mua askarruttavasta aiheesta olisi varmaan keskusteluja, mutta en löydä haulla, enkä jaksa selata ja etsiä niin paljoa ::) Joten tyydyn kysymään täältä ;D

Minkä kokoiset vanteet ja renkaat mahtuu pyörimään 98 vuosimallin carisman alla madallus jousien jälkeen? (onko näitä montakin erikokoa)

Olen vihdoinkin päättänyt alkaa rakentelemaan tuota kuvan karmeaa carismaa. Rakentelun päätin aloittaa ajomukavuuden parantamisesta. Tuo on aivan törkeä kiikkulauta kurviin ajaessa.
Eikös vanteilla, renkailla ja madalluksilla pääse jo jonnin verran alkuun?
Mikä muu voisi parantaa ettei olisi tommonen kiikkulauta?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Sassy sanoi
Minkä kokoiset vanteet ja renkaat mahtuu pyörimään 98 vuosimallin carisman alla madallus jousien jälkeen? (onko näitä montakin erikokoa)

Olen vihdoinkin päättänyt alkaa rakentelemaan tuota kuvan karmeaa carismaa. Rakentelun päätin aloittaa ajomukavuuden parantamisesta. Tuo on aivan törkeä kiikkulauta kurviin ajaessa.
Eikös vanteilla, renkailla ja madalluksilla pääse jo jonnin verran alkuun?
Mikä muu voisi parantaa ettei olisi tommonen kiikkulauta?

Riippuu tietenkin pitkälti madalluksesta, mutta ainakin 7x17 vanne 205/40 renkailla mahtuu, vanteen ET:n ollessa 40-42 luokkaa.
Iskarit olisi syytä vaihtaa jousien kanssa, varsinkin kun oletan että autollasi on ajettu jo kohtuullinen määrä kilometrejä. Kallistuksenvakaajiakin voi etsiskellä, mutta Carismaan niitä ei kovin helpolla löydä, ja veikkaan ettet niitä kaipaakaan, kunhan saat kunnon jouset ja iskarit vaihdettua.

Jousia ja vanteita tilatessasi kannattaa huomioida että 1.6 ja 1.8 on erilaiset jouset, eri pulttijako ja eri keskireikä. Ihan kaikki liikkeet eivät tätä aina huomioi....
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Iskareista en ole varma miten uudet olivat kun liikkeestä tuon kävin ostamassa, mutta kieltämättä on tullut aika paljon ajokilometrejä tänä kesänä ;D
Olisiko suositella hyvä merkkisiä iskareita? ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Sassy sanoi
Olisiko suositella hyvä merkkisiä iskareita? ;D

Mulla oli aikoinaan Carismassa Konit, mutta onhan niitä halvempiakin tarjolla. Sachs ja mallina Advantage on esimerkiksi ihan hyvä perus kaasuiskari, mikä toimii vielä maltillisen madalluksen kanssa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jooh sen takia kyselenkin noita merkkejä, että toimisi sitten mahdollisemman hyvin madalluksien kanssa :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Asiasta enemmän tietävät voisivat kertoa miten tuo EU:n ulkopuolelta tulevien lähetyksien tullisysteemi menee pienempien lähetyksien kanssa? Olisin tilaamassa Japanista osia Celeen, mutta joudunko maksamaan vaikka jostain nyrkin kokosesta paketista tullin vai mitä häh?

Tuli Hong Kongista pienoismallit postissa eikä niiden kanssa mitään tulleja ollut, paketti tuli ihan normaalisti lähimpään postiin. Olisin arviolta ~5 kg:n lähetystä tilaamassa pieniä osia...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

EU:n ulkopuolelta saattaa saada paketteja postissa ilman tulleja, jos paketit näyttävät normaaleilta, yksityishenkilön lähettämiltä.

Huonolla tsägällä niihin taas napsahtaa jotain tulleja, jos hokaavat ne kaupalliseksi liikenteeksi. Näin luulen ma.
Postia kuitenkin kulkee aikas paljon, tuskin niitä ihan kaikki nyssäkät jaksaa edes kiinnostaa...

Isot pojat oli kuulemma joskus tilanneet viinaakin postiin samalla systeemillä, ilman veroja, tulleja tai mitään. Kunnes tulli hokasi mitä sen tietyn firman paketeissa oikein kulkeekaan... ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Niko Päivinen sanoi
EU:n ulkopuolelta saattaa saada paketteja postissa ilman tulleja, jos paketit näyttävät normaaleilta, yksityishenkilön lähettämiltä.
Itsellenikin kun jenkeistä pikkusälää tilasin (tuli isossa kirjekuoressa),niin eipä kiinnostunut tullin väkeä..


MUTTA,EIKÖ tosiaan ole 97-> gallua tuotu virallisesti diisselinä suomeen.?
Kun myynti-ilmoituksia ei ainakaan kovinkaan paljon näy..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Tuli Hong Kongista pienoismallit postissa eikä niiden kanssa mitään tulleja ollut, paketti tuli ihan normaalisti lähimpään postiin. Olisin arviolta ~5 kg:n lähetystä tilaamassa pieniä osia...

Pienoismalleista ei makseta tullia. Vain alv. Toki tämä ei nyt ollut syy että meni ohi tullin.

Hyvää luettavaa:
http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/019_2007.pdf
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nyt pätkii muisti..

Saikos tehostettua ohjausta käännellä ilman että auto on käynnissä?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Nyt pätkii muisti..

Saikos tehostettua ohjausta käännellä ilman että auto on käynnissä?

ei kait sille mitään estettä ole ??? pakkohan auto on saada esim. käännettyä tien suuntaan hinatessa
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

En ole koskaan kuullut moisesta että ei saisi renkaita käännellä pumpun käymättä. Eikä kyllä tule mieleen mitään mikä siellä rikkikään menisi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

1) Minkä takia kynsiin ei koske, kun ne kasvaa?

Esimerkiksi tilanne, kun on jäänyt nakki johonkin väliin ja kynsi rupeaa irtoilemaan niin sattuu aika törkeän paljon. Mutta miksei kynnen alle koske silloin, kun kynsi tulee pikkuhiljaa ulos kynsinauhan alta? Eiks tämä ole verrattain sama tilanne?

2) Jos ajaa tien päästä päähän peruuttamalla, kummalla puolen tietä pitää ajaa?

3) Jos on paikka X, jonne vie vain yksi tie, joka on yksisuuntainen, pitääkö sinne ajaa peruuttamalla?

4) Miksi kaikki kirsikan väriset huonekalut on eri värisiä?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
1) Minkä takia kynsiin ei koske, kun ne kasvaa?

Esimerkiksi tilanne, kun on jäänyt nakki johonkin väliin ja kynsi rupeaa irtoilemaan niin sattuu aika törkeän paljon. Mutta miksei kynnen alle koske silloin, kun kynsi tulee pikkuhiljaa ulos kynsinauhan alta? Eiks tämä ole verrattain sama tilanne?

Ensimmäisessä tapauksessa kynnen alta paljastuu yleensä veresnahkaa, toisessa kynnen paikalle on ehtinyt muodostua suojaavaa ihokerrosta..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kun kerran tefloniin ei tartu mikään niin miten sitten tefloni tarttuu pannuun.?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
2) Jos ajaa tien päästä päähän peruuttamalla, kummalla puolen tietä pitää ajaa?

Varmaan oikeata laitaa.. mutta keulasta vai perästä katsottuna ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
2) Jos ajaa tien päästä päähän peruuttamalla, kummalla puolen tietä pitää ajaa?
Samaa kaistaa mitä normaalistikkin eteenpäin ajaisit.
3) Jos on paikka X, jonne vie vain yksi tie, joka on yksisuuntainen, pitääkö sinne ajaa peruuttamalla?
Yksisuuntaisuus määrää kaistan tai tien ajosuunnan, ei sitä, ajetaanko kaistaa tai tietä etu- vai takaperin.

;D ;D ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Kun kerran tefloniin ei tartu mikään niin miten sitten tefloni tarttuu pannuun.?
" If nothing sticks to Teflon, how do they get it to stick to the pan?

Originally it didn't stick well - you had to use special utensils or the Teflon would chip off.
Today, they roughen the pan's surface by sandblasting it. A primer is applied to the surface and then the Teflon is embedded in the primer.

koko juttu: http://home.nycap.rr.com/useless/teflon/index.html
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Haetaan osalle nimeä ja käyttö tarkotusta! ;)
Eli saksantuonti pajerossa (-95 2.8tdi) konetilassa kytkettynä akkuun (+ ja -) noin tupakki askin kokoinen kuusikulmainen möltti, teksti taisi olla "schotter" tai jotain. kannessa kuva konehuoneesta jonka päällä kissa kaapeli hampaitten valissä!? lisäksi tässä on oranssi ledi joka palaa. Pieni sirinä myös kuuluu kokoajan. Ja muita piuhoja ei ole. 90% varmuudella jälkiasennettu.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

L.Knuuttila sanoi
Haetaan osalle nimeä ja käyttö tarkotusta! ;)
Eli saksantuonti pajerossa (-95 2.8tdi) konetilassa kytkettynä akkuun (+ ja -) noin tupakki askin kokoinen kuusikulmainen möltti, teksti taisi olla "schotter" tai jotain. kannessa kuva konehuoneesta jonka päällä kissa kaapeli hampaitten valissä!? lisäksi tässä on oranssi ledi joka palaa. Pieni sirinä myös kuuluu kokoajan. Ja muita piuhoja ei ole. 90% varmuudella jälkiasennettu.
Oiskohan entinen omistaja kypsyny naapurin lemmikkien makoiluun konepellillä ja päättäny että tuuppa kolli seuraavan kerran, niin tulee sävähdyttävä makuunautinto ;D. Tai oikeastaan tehokkaaminhan tuo toimii jos naapurin koira tulee kuseksimaan renkaisiin :). Tuota pitäisi hieman tuotekehitellä ja tehdä siitä vähän tehokkaampi, niin pitäis varkaatkin kauempana autoista ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Auto on ollut kyllä maatilalla ,että varmaan kissojakin on ollut ;D pitää napata kuva tosta huomenna niin saadaan ihmetellä ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

L.Knuuttila sanoi
Haetaan osalle nimeä ja käyttö tarkotusta! ;)
Eli saksantuonti pajerossa (-95 2.8tdi) konetilassa kytkettynä akkuun (+ ja -) noin tupakki askin kokoinen kuusikulmainen möltti, teksti taisi olla "schotter" tai jotain. kannessa kuva konehuoneesta jonka päällä kissa kaapeli hampaitten valissä!? lisäksi tässä on oranssi ledi joka palaa. Pieni sirinä myös kuuluu kokoajan. Ja muita piuhoja ei ole. 90% varmuudella jälkiasennettu.


se on eläin karkotin, ettei eläimet mene koehuoneesen lämmittelemään :)
ihan kätevä laite maatilalla... omaa kokemusta on miten transitin alta käynistyken
& rouskahuksen jälkeen löyty kaikke epämiellyttävää siivottavaa :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

JKorpela sanoi
se on eläin karkotin, ettei eläimet mene koehuoneesen lämmittelemään :)
ihan kätevä laite maatilalla... omaa kokemusta on miten transitin alta käynistyken
& rouskahuksen jälkeen löyty kaikke epämiellyttävää siivottavaa :nykii

No kai se on uskottava! ;) Ei tullut itselle kyllä ensimmäisenä mieleen ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Lisää tumpelo-sarjaa: en ole koskaan vaihtanut etuvalon polttimoa. Miten sen polttimon saa -97 Lancerista irti? Sen liittimen saan kun nykäisen vain, mutta sitten jään "jumiin" siihen vaiheeseen kun siellä ne kolme metallikantaa ovat paljaana. Yritin vähän käännellä niin sieltä kuin siitä mustasta muovikannestakin jos irtoaisi tai aukeaisi, muttei onnistunut.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tikru sanoi
Lisää tumpelo-sarjaa: en ole koskaan vaihtanut etuvalon polttimoa. Miten sen polttimon saa -97 Lancerista irti? Sen liittimen saan kun nykäisen vain, mutta sitten jään "jumiin" siihen vaiheeseen kun siellä ne kolme metallikantaa ovat paljaana. Yritin vähän käännellä niin sieltä kuin siitä mustasta muovikannestakin jos irtoaisi tai aukeaisi, muttei onnistunut.
Hmm. Taidat puhua varmaankin mustasta kumisesta kannesta ::). No nykäse musta kansikin irti siitä lirpakkeesta, mikä on yläpuolella. Sen jälkeen vapauta lukitsin jousi ja volaa poltin putoaa käsiin. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä ;). Luultavasti ei ole 97 Lancerissa paljoa erilaisempi operaatio kuin 95 Lancerissa tai 00 Gallussa. ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jeps, kiitoksia. En varmaan uskaltautunut tarpeeksi voimakkaasti sitä kumikantta kiskomaan, täytyy käydä uudelleen. :-*
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

osaisko joku viisaammista kertoa mulle että kun pitäis tilata osia ni tilaanko 1G vai 2G osia ku ei oo hajuakaan.. :)

tekniikkahan siis on -91 galant VR4

kiitos.. :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

silverstone sanoi
osaisko joku viisaammista kertoa mulle että kun pitäis tilata osia ni tilaanko 1G vai 2G osia ku ei oo hajuakaan.. :)

tekniikkahan siis on -91 galant VR4

kiitos.. :)

1G eclin osat on samoja :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Niin no katsot nyt että sulla on sitten 6 bolt kampura eli vauhtipyörä on 6 pultilla kiinni. Jos laatikko on paikallaan niin sitten öljypohjanmuodosta erottaa ko asian :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miksi 1.Gen Pajeroita myydään joka paikassa 2.4 TD:nä?? Keskiarvo 2,3 ja 2,5:stä??
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nyt mulla on oikein äärinmäisen typerä kysymys...
olisiko jollakin lähettää kuvaa millanen toi carisman peltisarja on, vai mikä nyt onkaan nimeltänsä :roll: Itseasiassa ukko tahtoo nähdä semmosen kuvan. Se väittää, että saletisti on tota carismaa viritelty ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Sassy sanoi
Nyt mulla on oikein äärinmäisen typerä kysymys...
olisiko jollakin lähettää kuvaa millanen toi carisman peltisarja on, vai mikä nyt onkaan nimeltänsä :roll: Itseasiassa ukko tahtoo nähdä semmosen kuvan. Se väittää, että saletisti on tota carismaa viritelty ::)

carismassa on vakiona sellainen peltisarjan näköinen pakosarja, EA 2.0 galantissa myös ulkoisesti vähäkuin
peltipakosarja olisi :nykii (kuvaa ei valitettavasti ole)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tyhmä kysymys: Saako auton renkaat pois vanteila kotikonstein? Tarkoituksena olisi viedä vanteet kunnostettavasti

;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Moukku sanoi
Tyhmä kysymys: Saako auton renkaat pois vanteila kotikonstein? Tarkoituksena olisi viedä vanteet kunnostettavasti

;D
Kotikonstien jälkeen viimeistään ne tarvii kunnostusta :D

Miksi shampoon vaahto on AINA valkoista vaikka itse shampoo olisi sinistä lektaista vihreää tai jopa mustaa?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Moukku sanoi
Tyhmä kysymys: Saako auton renkaat pois vanteila kotikonstein? Tarkoituksena olisi viedä vanteet kunnostettavasti

;D
Kyllähän noi pois saa, eikä oo loppupeleissä pahakaan rasti.
Eikä itseasiassa mee vanteetkaan välttämättä piloille...

Hommaat vaan kunnolliset rengasraudat ja jotain liukuvoidetta (kotikäyttöön tarkoitettu ei tässä hommassa toimi ;) ;D)
sitten vaan vääntämään :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

carismassa on vakiona sellainen peltisarjan näköinen pakosarja, EA 2.0 galantissa myös ulkoisesti vähäkuin
peltipakosarja olisi (kuvaa ei valitettavasti ole)

Monissa Mitsuissa on (valitettavasti?) jo vakiona melko toimivat pakosarjat. Peltisarjalla ei välttämättä saa hepan heppaa lisää, ehkä muutaman kilon painoa pois jos sitäkään.
(Peltisarjojen tehomittaus olisi muuten mielenkiintoinen tutkimuskohde dynopäiville.)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Moukku sanoi
Tyhmä kysymys: Saako auton renkaat pois vanteila kotikonstein? Tarkoituksena olisi viedä vanteet kunnostettavasti

;D

Jos käytät rengasrautaa, niin varo hampaita.. ;D Kerran meinas etuhampaat hävitä ku lipsahti rauta.. Kaivurilla tai traktorin kauhalla (jos kuormaajassa on kaksi-toimiset sylinterit) voi helposti puristella kumit "irti" ennen kuin kampeaa ne vanteilta pois.. Siinä vaan helposti vahingossa rusikoi vanteet pilalle, jos ei oo kaveri kattomassa etr osuuko vanteeseen.. Iso pajavasara toinen konsti, mut tulee helposti hiki ja harhalyönti osuu yleensä vanteeseen :(
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

JKorpela sanoi
carismassa on vakiona sellainen peltisarjan näköinen pakosarja, EA 2.0 galantissa myös ulkoisesti vähäkuin
peltipakosarja olisi :nykii (kuvaa ei valitettavasti ole)

Sekin vielä.. Miten mä amatööri mitsu naisena nyt sitten tiedän onko tolle tehty jotain vai ei... (jälleen kerran ihmettelen miksi olen ostanut itselleni auton joka on täysin vieras ::) )
Tietty helpointa voisi olla, että itse ottaisi kuvan ja lähettäisi sen tänne teitin katseltavaksi, mutta mun omat työajat ovat sellaisia etten ehdi kuvaaman päivänvalossa ::) Kameran teho ei riitä tuolla katuvalon alla ja olen sen verta fiini etten kehtaa parkkihalliin mennä kuvaamaan :nykii Vkonloppunakin olen ruotsissa, että sekin valo menee hukkaan :-\
Höh, miksei kellään nyt voi olla kuvaa? ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Sassy sanoi
Sekin vielä.. Miten mä amatööri mitsu naisena nyt sitten tiedän onko tolle tehty jotain vai ei... (jälleen kerran ihmettelen miksi olen ostanut itselleni auton joka on täysin vieras ::) )
Tietty helpointa voisi olla, että itse ottaisi kuvan ja lähettäisi sen tänne teitin katseltavaksi, mutta mun omat työajat ovat sellaisia etten ehdi kuvaaman päivänvalossa ::) Kameran teho ei riitä tuolla katuvalon alla ja olen sen verta fiini etten kehtaa parkkihalliin mennä kuvaamaan :nykii Vkonloppunakin olen ruotsissa, että sekin valo menee hukkaan :-\
Höh, miksei kellään nyt voi olla kuvaa? ;D
No kun mainittit tuolla että olit ajanu 180 km/h ja jos oli jo lämä lattiassa, niin siitä voi päätellä, että ei sitä ole ainakaan tehokkaammaksi viritetty ;). Itellä oli vm 95 Lanceri 1.6 koneella ja kulki 205 mittarin mukaan ja se oli täysin vakio. (tehtaan mukaan 190 km/h huippunopeus sille) :) Eikö niissä ole suurinpiirtein samat koneet ja ilmanvastuskertoimessa ja painossakaan ei tainnu olla mitään dramaattisia eroja.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No siis en mä tiedä olisiko se kovempaa kulkenut, mä en vaan uskaltanut ajaa kovempaa ;D
Hmm.. No ihmeen pirtsakka se sitten on.. Nimittäin kiihtymään... Mutta ei varmaan ole semmoisia osia jotka vaikuttavat kiihtymiseen, mutta ei loppu nopeuteen ::).
Mä en ymmärrä mitään tästä viritys puolesta.. Mulla on vasta opiskelut kesken tuolla konehuoneen puolella ;D Tähän mennessä olen vasta erikoistunut koriin ja sen rakenteluun ;D ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kumpikos olikaan teholtaan suurempi,LION vai NIMH akku.?

Ja onkos kellään kokemusta APC:n akuista läppäreissä,pitäisi "vanhukseen" hankkia uusi ja vaihtoehtona on "merkitön" ja APC,hintaeroa muutama kymppi,mutta kannattaako satsata enään?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Kumpikos olikaan teholtaan suurempi,LION vai NIMH akku.?

Ja onkos kellään kokemusta APC:n akuista läppäreissä,pitäisi "vanhukseen" hankkia uusi ja vaihtoehtona on "merkitön" ja APC,hintaeroa muutama kymppi,mutta kannattaako satsata enään?

LI-ION akkuun saadaan enemmän energiaa varastoitua samaan tilavuuteen. Jos kone hyväksyy ja osaa ladata kummatkin niin NiMH alkaa olla kyllä esihistoriaa. Kannattaa vaan varmistaa että molemmat tosiaan kelpaavat.

Muutamalla kympillähän saa jo akun moneen koneeseen :) Muutama Hong Kongista lähetetty akku on tullut tilattua ebaysta ja kaikki ovat toimineet kohtuullisen hyvin. Kaverilla tosin yksi akku hajosi myöhemmin niin ettei kone enää tunnista sitä, mutta eipä tämä niin tavatonta ole merkkiakuissakaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
LI-ION akkuun saadaan enemmän energiaa varastoitua samaan tilavuuteen. Jos kone hyväksyy ja osaa ladata kummatkin niin NiMH alkaa olla kyllä esihistoriaa. Kannattaa vaan varmistaa että molemmat tosiaan kelpaavat.

Muutamalla kympillähän saa jo akun moneen koneeseen :) Muutama Hong Kongista lähetetty akku on tullut tilattua ebaysta ja kaikki ovat toimineet kohtuullisen hyvin. Kaverilla tosin yksi akku hajosi myöhemmin niin ettei kone enää tunnista sitä, mutta eipä tämä niin tavatonta ole merkkiakuissakaan.
Suosituslistan mukaan kummankin tyypin akut pitäisi käydä.

Toisaalta,hieman kahden vaiheilla pitäisikö hankkia sittenkin uudempi kone,tuo nykyinen on muuten kaikinpuolin ok (noh,lukuunottamatta tietenkin akkua) mutta siitä puuttuu hyvin olennainen USB-portti..

Itse en tuota "kiina-kuraa" suosi,ellei ole aivan pakko.

Niin monet kameroiden&kännyköiden akut tullut nähtyä,että ei kiitos.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom