Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Kun kerran mikroon ei saa laittaa mitään rautaista,niin miksi sitten mikron ulkokuori on peltiä.?

Kyllä sinne rautaa saa laittaa, mutta ei sellaista joka heijastaisi mikroaallot takaisin magnetroniin, joka niitä aaltoja tuottaa. Eli esim foliot, lusikat, haarukat jne heijastavat aallot takaisin ja mahdollisesti hajoittavat magnetronin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Kyllä sinne rautaa saa laittaa, mutta ei sellaista joka heijastaisi mikroaallot takaisin magnetroniin, joka niitä aaltoja tuottaa. Eli esim foliot, lusikat, haarukat jne heijastavat aallot takaisin ja mahdollisesti hajoittavat magnetronin.

...ja toinen syy on siinä, että folio sun muut resonoi itseään vasten ja saa näin aikaan mukavan kipinäsuihkun :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Imperio sanoi
Saahan sinne mikroon laittaa ihan mitä haluaa. Kattokaa vaikka -> Team Radantaus testaa
Siellä kävi illan aikana kaikkea mikä käteen sattui ja mikroon mahtui ;D

Teillä on siis ollut tavallisen tylsää siellä maaseudun rauhassa........... :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ms Frost sanoi
Teillä on siis ollut tavallisen tylsää siellä maaseudun rauhassa........... :p

Kunnon video kuva ois ollut parempaa kuin muutama kuva ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jos takavetoseen autoon laittaa etuvetoisesta peräsin olevat vanteet, voiko sillä olla mekitystä aurauskulmiin? Siis jos et muuttuu rankasti...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Bazeeba sanoi
Jos takavetoseen autoon laittaa etuvetoisesta peräsin olevat vanteet, voiko sillä olla mekitystä aurauskulmiin? Siis jos et muuttuu rankasti...
Ei kulma ole siinä vanteessa joten se ei muutu.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Vaihtelin Galanttiin iskarit taakse ja vanhat näytti olevan Sachs Super Touring.
Onko tossa alunperin tommoset vai lieneekö tohon joskus vaihdettu.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miksi Lancerissa vasen sivupeili on tuollainen suurentava paska? Miten tollasen kanssa on yleensä tarkoitus peruutella mihinkään.

Saako ton vaihdettua normaaliksi ja millainen operaatio se olisi?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

J.P. sanoi
Miksi Lancerissa vasen sivupeili on tuollainen suurentava paska? Miten tollasen kanssa on yleensä tarkoitus peruutella mihinkään.

Saako ton vaihdettua normaaliksi ja millainen operaatio se olisi?

Riippuu vähän millaisesta lancerista puhutaan, on tehty perhanan monta vuotta lancereitakin ;) Mut minun tietooni ei ainakaan ole tullu että yhessäkään lancerissa, tai missään muussakaan mitsussa, olis mitenkään erikoisen suurentavia ollu sivupeilit. Hieman ne aina vääristää, joissakin malleissa peileissä on varoitusteksti "objects may be closer than they appear" ...

Eli jos tarkoitit tuolla että sivupeilisi suurentaa jotenkin extrapaljon, niin siihen on todnäk joku vaihtanu lasin itse sellaiseen. eiköhän noita normaali sivupeilin laseja löytyisi vaikka romarilta :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ittelläni ollu pari Nissanin dieseliä ja sen lisäks töissä ajellu erinäisillä diesleillä, mitsua, toyotaa, sitikkaa, pösöä, opelia...ei muista kaikkia. Sen olen huomannut että ainoat dieselit jotka saa sammumaan kytkintä nostamalla on pösöt ja citikat, sen lisäks opelin dieselkin on aivan paska, en tiedä kenen konetta käyttää, mutta kaikissa noissa japseissa on kyllä vääntöö riittäny tyhjäkäynnistä alkaen.VW:stä ei hirveesti kokemuksia:
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

J.P. sanoi
Miksi Lancerissa vasen sivupeili on tuollainen suurentava paska? Miten tollasen kanssa on yleensä tarkoitus peruutella mihinkään.

Saako ton vaihdettua normaaliksi ja millainen operaatio se olisi?

Eikös japseissa ole kaikki peilit vähän suurentavia. vanhemman saksalaisen peileistä ei osaa peruuttaa ku näkyy vain 10 cm korkea suikale eikä siis näe taakse juuri mitenkään. Kyllä Japsin peileistä on kuitenkin aina taakse nähny. Ei ne silti mitenkään erikoisen paljoa ole suurentanut.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nathrac sanoi
Ittelläni ollu pari Nissanin dieseliä ja sen lisäks töissä ajellu erinäisillä diesleillä, mitsua, toyotaa, sitikkaa, pösöä, opelia...ei muista kaikkia. Sen olen huomannut että ainoat dieselit jotka saa sammumaan kytkintä nostamalla on pösöt ja citikat, sen lisäks opelin dieselkin on aivan paska, en tiedä kenen konetta käyttää, mutta kaikissa noissa japseissa on kyllä vääntöö riittäny tyhjäkäynnistä alkaen.VW:stä ei hirveesti kokemuksia:

No missä se kysymys on, vai ahistaako muuten vaan honda kun se ei aamulla lähtenyt käyntiin
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

firman uudessa Citikassa on Fordin kone. että eiköhän haukut mene siis sinne suuntaan. :) eikä kyllä sammu ihan tosta vaan tuo kone. saa nelosella ajella tasasella sellasta kolmeekymppiä ihan vaan nostamalla kytkimen ylös. kiihtyy vaan pentele jos ei paina jarrua.

vanhassa firman hiacessa on sellanen kuminauhakone että sekään ei ihan heti sammu mutta ei se kyllä kuljekkaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

J.P. sanoi
Miksi Lancerissa vasen sivupeili on tuollainen suurentava paska? Miten tollasen kanssa on yleensä tarkoitus peruutella mihinkään.

Saako ton vaihdettua normaaliksi ja millainen operaatio se olisi?

MetanolMan sanoi
Riippuu vähän millaisesta lancerista puhutaan, on tehty perhanan monta vuotta lancereitakin ;) Mut minun tietooni ei ainakaan ole tullu että yhessäkään lancerissa, tai missään muussakaan mitsussa, olis mitenkään erikoisen suurentavia ollu sivupeilit. Hieman ne aina vääristää, joissakin malleissa peileissä on varoitusteksti "objects may be closer than they appear" ...

Eli jos tarkoitit tuolla että sivupeilisi suurentaa jotenkin extrapaljon, niin siihen on todnäk joku vaihtanu lasin itse sellaiseen. eiköhän noita normaali sivupeilin laseja löytyisi vaikka romarilta :)

MVa~1 sanoi
Eikös japseissa ole kaikki peilit vähän suurentavia. vanhemman saksalaisen peileistä ei osaa peruuttaa ku näkyy vain 10 cm korkea suikale eikä siis näe taakse juuri mitenkään. Kyllä Japsin peileistä on kuitenkin aina taakse nähny. Ei ne silti mitenkään erikoisen paljoa ole suurentanut.

Mulla oli kans Gti Lancerissa kuskin peili suurentava. Ja aivan varmasti oli alkuperäinen peili. En tullu sen kanssa kyllä koskaan kovin hyvin toimeen... :mad:
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Minkä takia autopäätteissä vahvistinpuolen trankut ovat niin jumalattoman kokoisia fyysisesti ja virtakestoltaan, kun taas virtapuolen fetit on tuollaisia säälittäviä p*skoja? Virtaahan nuokin vahvistuken trankut tarvii... ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Välillä näkee E3x-Galanteja joissa on nokkamerkki/keulakoriste vai mikä lie tähtäin sit onkaan viralliselta nimeltään.. Mikäs tarina näillä on, joku 'erikoismalli' tms.? :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

TArkoittanet keulakoristeella sitä joka on pystyssä konepellissä. Näkyy myös pajeroissa silloin tällöin. 80-luvun lisävaruste ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

voiko erikois rekisterikilven pituuden valita vai onko se samanmittainen kuin normaali rekisterikilpi?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

InF sanoi
voiko erikois rekisterikilven pituuden valita vai onko se samanmittainen kuin normaali rekisterikilpi?

Eu kilvet on aina saman kokoiset. Vanhanmallisissa käsittääkseni pituus muuttui tekstin mukaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
Paitsi siis onhan 2 rivisiä olemassa

Juu kyllä vaan. Itellekki sellanen tulossa. Tosin senkin koko on aina vakio kirjainten/numeroiden lukumäärästä riippumatta. Eli 118 x 442 mm tai 200 x 256 mm.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jep. Eli lyhyt kilpi on historiaa. Eikä ileisesti edes ilman EU-tunnustakaan saa lyhyttä kilpeä. Pajeron etukilpi vääntyi puskurin kanssa aika solmuun toissa syksynä ja kun tilattiin uus, niin olikin normaalimittainen, vaik onkin vain 3kirjainta-2numeroa. Vai pittääkö se erikseen tilata se lyhyt??
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Oman auton erikoiskilvityksestä on kulunut jo muutama vuosi,mutta ellei mikään ole sen jälkeen muuttunut niin ainakin silloin
pystyi tilatessa valitsemaan lyhyen normaalin kilven,ja niin halusinkin koska tunnus sellaiseen mahtui,se on tietysti edellytys...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tietääkö joku mistä saa toyota carina2 (ruiskuversio) -90 pakosarjaa (korinro AT171L, moottori 1.6i kat 16V 4A-FE 105 hp)? Uutena tai varaosana, ei käytettyjä koska tyyppivika. asap ::) kaikki vinkit tänne...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kuinka kauan pakokaasumittaus -lappunen on voimassa? Eli jos jollain korjaamolla saa säädettyä auton niin että päästöt on rajojen sisällä, niin kuinka kauan se lappunen kelpaa katsastus inssille?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

akkrut sanoi
Kuinka kauan pakokaasumittaus -lappunen on voimassa? Eli jos jollain korjaamolla saa säädettyä auton niin että päästöt on rajojen sisällä, niin kuinka kauan se lappunen kelpaa katsastus inssille?

Muistelisin että se kelpaa katsastukses 3kk sen lapun ottamisen jälkeen, aivan täysin varma en tosta kyllä oo..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mikki87 sanoi
Muistelisin että se kelpaa katsastukses 3kk sen lapun ottamisen jälkeen, aivan täysin varma en tosta kyllä oo..
Jep,oikeassa olet,3kk.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Kuinka paljon 4G63 tai vastaavan moottorin kampiakseli painaa? Sinnepäin riittää.
Henkilövaaka:15,4kg ja oli kiinni hihnapyörät sekä vp:n pultit, eli joku 15 vissiin kuivapaino jossei toi vaaka kamalasti heitä :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kiitos, olin oikealla hehtaarilla ajatuksissani mutta tarkka luku on aina tarkka luku. :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jees. siis toi oli eclipsen vanhan kampuran arvo, mutta uskoisin että ne aikalailla samoja on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

japanin auto ilmoituksessa lukee FSR osalistassa / ominaisuuksissa. Mitähän tarkoittaa ?

Full Service Required ? ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Front, Side, Rear luultavasti siinä asiayhteydessä missä tuo esiintyi eli sama kuin "Full Aero".

Voi se silti huoltoakin tarvita, toivottavasti ei kuitenkaan liikaa :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

samitsu sanoi
Oman auton erikoiskilvityksestä on kulunut jo muutama vuosi,mutta ellei mikään ole sen jälkeen muuttunut niin ainakin silloin
pystyi tilatessa valitsemaan lyhyen normaalin kilven,ja niin halusinkin koska tunnus sellaiseen mahtui,se on tietysti edellytys...

mä oon nyt saanu semmosen käsityksen että voin tilata halutessani lyhyemmän ei eu erikoiskilven mutta mistään en löydä tietoo että kuinka lyhyt se voi minimissään olla
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

InF sanoi
mä oon nyt saanu semmosen käsityksen että voin tilata halutessani lyhyemmän ei eu erikoiskilven mutta mistään en löydä tietoo että kuinka lyhyt se voi minimissään olla

No jos tarkoitat kilven mittoja niin onkohan niitä nyt neljänlaisia,eli EU,tavallinen,lyhyt tavallinen (mitkä siis minulla on ne tilatut) ja sitten vielä
sellainen melkein neliön mallinen johonkin ahtaisiin sijoituspaikkoihin...? muita mittavaihtoehtoja ei ole...? jos taas meinaat kilven sisältöä niin
oliskohan se ollut minimissään kaksi kirjainta ja yksi numero,toisessa autossa minulla on silleen mutta kilpi ei ole minun tilaamani...? :)
ja numero tai eka numero ei voi olla nolla,ja muitakin rajoituksia siinä saattaa olla mutta on niistä olemassa jossain ohjekin saatavilla...!?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

samitsu sanoi
No jos tarkoitat kilven mittoja niin onkohan niitä nyt neljänlaisia,eli EU,tavallinen,lyhyt tavallinen (mitkä siis minulla on ne tilatut) ja sitten vielä
sellainen melkein neliön mallinen johonkin ahtaisiin sijoituspaikkoihin...? muita mittavaihtoehtoja ei ole...? jos taas meinaat kilven sisältöä niin
oliskohan se ollut minimissään kaksi kirjainta ja yksi numero,toisessa autossa minulla on silleen mutta kilpi ei ole minun tilaamani...? :)
ja numero tai eka numero ei voi olla nolla,ja muitakin rajoituksia siinä saattaa olla mutta on niistä olemassa jossain ohjekin saatavilla...!?

Kilvistä: http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Suomen_rekisterikilvet/

Erityiskilpiehdot: http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Suomen_rekisterikilvet/Erityiskilpi.htm
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tässä erittäin puolityhmä kyssäri... Eli kummasta saa helpommin ja halvemmalla lisäponeja irti Evo Lancerista vai Sti Imprezasta?
Esim jos haetaan 350hp niin mitä evo kaipaa, sti:ssä tämä kai hoituu pelkällä lastulla/ohjelmoinilla.

ja tarkemmin tarkoitan 2004-2007 sti:tä ja Lancerin 8ja9 malleja. Sekä mitkä on lähinnä suurimmat muutokset VIII ja IX mallien välillä?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Näin lonkalta heitettynä taitaa viripotentiaali olla perus virityksillä aika sama. Evo 9 venyy vissiin parikymmentä heppaa pisemmälle mitä STI eli tuonne 400 huitteille mittauspaikasta riippuen.

Muutoksia putkisto turbolta taakse, ohjelma ja (bensapumppu?).
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Samppa sanoi
Näin lonkalta heitettynä taitaa viripotentiaali olla perus virityksillä aika sama. Evo 9 venyy vissiin parikymmentä heppaa pisemmälle mitä STI eli tuonne 400 huitteille mittauspaikasta riippuen.

Muutoksia putkisto turbolta taakse, ohjelma ja (bensapumppu?).

Entäs noiden 8 ja 9 versioiden eroavaisuudet? kyllähän ne googlellaki selviää mutta jos joku täällä haluaisi sen kertoa, koska esim sellaiset asiat kuten moottorimuutokset ei välttämättä näy heppamäärissä vakiona mutta lastun vaikutuksessa voi olla suuriakin eroja esimerkkinä bmw vanhemmassa 204hp dieselistä irtosi lastulla jotain 250-260hv ja uudemmasta 218hv diesel mallista saa 300hv.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ysiin tuli mukaan Mivec ja sen myötä siitä irtoaa tehoa käsittääkseni hiukka enemmän perus muutoksilla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Minkä takia jarrusatula on auton etuakselilla keulan puolella mutta taka-akselilla perän puolella ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Minkä takia jarrusatula on auton etuakselilla keulan puolella mutta taka-akselilla perän puolella ???

Ei toi ole mikään sääntö, myös päinvastaisia ratkaisujaon olemassa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Markok sanoi
Ei toi ole mikään sääntö, myös päinvastaisia ratkaisujaon olemassa.

Mutta mihin kukin ratkaisutapa perustuu? Onko noille jarrujen asetteleluille jotain perusteltuja syitä (ilmanvirtaus esim)?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Uskoisin, että jarrusatulan sijoitteluun vaikuttaa ensisijaisesti pyörän ripustuksen ja ohjauksen rakenne ja sitä kautta käytettävissä oleva tila.

Pajero: simpukka akselin etupuolella, kääntövarsi navan etupuolella -> satula navan takapuolella
Useimmat Colt, Lancer, Galant: hammastanko akselin takapuolella, kääntövarsi navan takapuolella -> satula navan etupuolella.

Luulen että vasta kaaaaaukana kaaukana tuon jälkeen tulee EHKÄ ilmanvirtaus, kilpureissa jopa painopiste. Rumpujarruissa kenkien asettelulla oli joku itsetehostava tsm. juttu, mutta en ole ihan varma oliko levyjarruissa samaa ilmiötä. Epäilen, koska satuloita näyttää olevan milloin milläkin puolella napaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mistä saa HKS ilmansuodattimiin uusia suodatinelementtejä?

linkki suodattimeen -> http://www.alamomotorsports.com/HKS/hkssmf.htm
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Niko Päivinen sanoi
Uskoisin, että jarrusatulan sijoitteluun vaikuttaa ensisijaisesti pyörän ripustuksen ja ohjauksen rakenne ja sitä kautta käytettävissä oleva tila.

Luulen että vasta kaaaaaukana kaaukana tuon jälkeen tulee EHKÄ ilmanvirtaus, kilpureissa jopa painopiste. Rumpujarruissa kenkien asettelulla oli joku itsetehostava tsm. juttu, mutta en ole ihan varma oliko levyjarruissa samaa ilmiötä. Epäilen, koska satuloita näyttää olevan milloin milläkin puolella napaa.

Takavetoisissa myös on aina (?) tai ainakin BMW:eissä, päin vastoin nuo satulat kuin etuvetoisissa mitä ollut.. oon aina ollut siinä uskossa että siinä on joku fiksu idea pitää satula pois siltä puolelta johon "p*skaa" voi teoriassa jotenkin lentää :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuo kääntövarren sijainti riippunee melko pitkälti tuosta vetotavasta, vaikka siihenkin on mielestäni poikkeuksia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom