Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
4kpl oli viime vuonna rajana.

Sillä ei ole väliä kuinka paljon voittoa tekee,mutta JOS tekee yli neljästä,niin silloin menee normaali vero%.

Kyllähän voitosta vero pitää maksaa ihan siitä ensimmäisestä lähtien. Aivan toinen asia on, koska verottaja kiinnostuu aiheesta. Mitään tiettyä rajaa ei ole, ja puuttuminen yleensä perustuu aktiivisiin naapureihin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nokonzok sanoi
Kyllähän voitosta vero pitää maksaa ihan siitä ensimmäisestä lähtien. Aivan toinen asia on, koska verottaja kiinnostuu aiheesta. Mitään tiettyä rajaa ei ole, ja puuttuminen yleensä perustuu aktiivisiin naapureihin.
Tuota en kyllä purematta niele..

Viime vuonna kysyin asiaa Tampereen Verotoimistosta,ja sieltä tuli tosiaan vastaus että yksityishenkilön myymissä autoissa raja on 4kpl/kalenterivuosi.

Vai olisiko taas jaskaa puhuttu?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nokonzok sanoi
Kyllähän voitosta vero pitää maksaa ihan siitä ensimmäisestä lähtien. Aivan toinen asia on, koska verottaja kiinnostuu aiheesta. Mitään tiettyä rajaa ei ole, ja puuttuminen yleensä perustuu aktiivisiin naapureihin.

Tarkennetaan hieman. En tarkoittanut että myydään taxfreenä Eli jos hankkii auton ja rekisteröi ajaa 3kk ja myy pois, ostaa toisen yms...

Kun etsii vastauksia googlella löytyy 4:stä aina kymmeneen saakka. Tarvii varmaan kysyä verottajalta ko asiaa...

edit:
http://www.ake.fi/autoilunerityis/fi/sivu26.htm
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

eli tämmöne, onko jotain merkitystä lampda-anturin johdon väreillä?

kun ostin ton anturin niin, varaosatiskiltä annettiin paketti, jossa on musta ja valkoinenjohto kun taas autossa on sininen ja valkoinen johto :-[


Edit: oli ainoa 2-johtoinen lambda heillä
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Johtojen värillä ei ole merkitystä jos kyseessä ei ole joku eksoottisemmalla anturilla varustettu uusi auto.

http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm

Mitä luultavammin musta on signaali ja valkoinen maa (ihmeellisesti päin mielestäni...). Auton puolelta menee enemmän arvailuksi, mutta katso yleismittarilla onko toinen niistä johdoista maassa kiinni.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mitä joidenkin päässä liikkuu?

Äsken joku sankari poltti kumia ABC:n sisäänkäynnin edessä ja sitten savun keskeltä kumit kiljuen karkuun. Eikö mieleen juolahda että rekisteri jää aika varmasti jollekin mieleen? Itse olin toisella puolella tietä kaupan pihassa, mutta olihan siinä ABC:llä porukkaa näköjään niin kuin aina. En tiedä paljonko musta raita ABC:llä maksaa per metri mutta toivottavasti ei ole halpaa. Ymmärrän että joskus haluaa polttaa kumia mutta pitääkö sitä tehdä huoltoaseman vilkkaalla pihalla juuri siinä mistä ihmiset kulkevat sisään ja ulos?

Harmi ettei sattunut olemaan sinisiä tulossa kahville juuri tuolla hetkellä, olisi ollut kerrankin tarvetta ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Mitä joidenkin päässä liikkuu?

Äsken joku sankari poltti kumia ABC:n sisäänkäynnin edessä ja sitten savun keskeltä kumit kiljuen karkuun. Eikö mieleen juolahda että rekisteri jää aika varmasti jollekin mieleen? Itse olin toisella puolella tietä kaupan pihassa, mutta olihan siinä ABC:llä porukkaa näköjään niin kuin aina. En tiedä paljonko musta raita ABC:llä maksaa per metri mutta toivottavasti ei ole halpaa. Ymmärrän että joskus haluaa polttaa kumia mutta pitääkö sitä tehdä huoltoaseman vilkkaalla pihalla juuri siinä mistä ihmiset kulkevat sisään ja ulos?

Harmi ettei sattunut olemaan sinisiä tulossa kahville juuri tuolla hetkellä, olisi ollut kerrankin tarvetta ::)
Jostakin mieleen on jäänyt summa 84€ metri,eli ei mitään halpaa lystiä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nuhapumppu sanoi
Jostakin mieleen on jäänyt summa 84€ metri,eli ei mitään halpaa lystiä.
Mopoajoilta (markka-aikaan) oli 100mk/metri,eli onpa inflaatio puraissut siihenkin..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Mopoajoilta (markka-aikaan) oli 100mk/metri,eli onpa inflaatio puraissut siihenkin..
Pitänee tuota kysyä joskus poliisilta itseltään. Tuo summa muistu vaan mieleen,kun kaveri pyörii noissa teiden kunnossapito hommissa ja siltä sen olen kuullut.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Minkä takia näkökentän tummentavilla aurinkolaseilla voi ajaa ilman sakon uhkaa, mutta etusivulasien tummentaminen on sakotuksen arvoinen toimenpide?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

zare sanoi
Minkä takia näkökentän tummentavilla aurinkolaseilla voi ajaa ilman sakon uhkaa, mutta etusivulasien tummentaminen on sakotuksen arvoinen toimenpide?
Ilman mitään sen kummempaa faktaa, mutta näin maalaisjärjellä päätellen. Tummennettu lasi auttaa vain auringonpaisteessa, mutta pilvisillä ilmoilla, sateella ja pimeällä on haitaksi kuten aurinkolasitkin. Huonoilla keleillä aurinkolasit ovat kuitenkin helposti otettavissa päästä pois, mutta monikaan ei viitsi vaihtaa auton laseja kelien ja vuorokauden mukaan ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

zare sanoi
Minkä takia näkökentän tummentavilla aurinkolaseilla voi ajaa ilman sakon uhkaa, mutta etusivulasien tummentaminen on sakotuksen arvoinen toimenpide?
Kuljettajan tunnistaminen saattaa vaikeutua jos tuulilasissa on musta kalvo. ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

^

Entäpä jos laittais jonkun keltaisen polarisoivan kalvon, jonka pitäisi kirkastaa tuota mualimaa ratin takaa ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jossain olen kuullut tarjottavan selitykseksi että etusivuikkunoissa olevat kalvot naarmuuntuva ja näin ollen heikentävät näkyvyyttä ikkunasta ulos, varsinkin pimeällä. :-\
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MitsuMi sanoi
Ilman mitään sen kummempaa faktaa, mutta näin maalaisjärjellä päätellen. Tummennettu lasi auttaa vain auringonpaisteessa, mutta pilvisillä ilmoilla, sateella ja pimeällä on haitaksi kuten aurinkolasitkin. Huonoilla keleillä aurinkolasit ovat kuitenkin helposti otettavissa päästä pois, mutta monikaan ei viitsi vaihtaa auton laseja kelien ja vuorokauden mukaan ::)

kokeileppa ajaa joskus aurinkolasit päässä sadekelillä...parantaa kontrastia ja lätäköt näkyy :peukku
Tosin siis ei ihan rankkasateella
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
kokeileppa ajaa joskus aurinkolasit päässä sadekelillä...parantaa kontrastia ja lätäköt näkyy :peukku
Tosin siis ei ihan rankkasateella

Ruskea/kellertävä -sävyisillä aurinkolaseilla näkee selkeästi jopa kaatosateessa ja hämärässä, suosittelen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ms Frost sanoi
Ruskea/kellertävä -sävyisillä aurinkolaseilla näkee selkeästi jopa kaatosateessa ja hämärässä, suosittelen.

Offtopic
Muuta laseja ei käytetä kuin alistajalaseja mahdollisimman tummilla/peililinsseillä :peukku.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Hmm..häh?

Lueskelin tuossa ultimatemarketin IlPo:ista,ja siellä oli että heidän koneensa ei tarvitse kuin tyhjiöinnin,onko noissa perusmalleissakin kylmäaineet jo valmiiksi sisällä vai.?

Kun sittenhän heillä on myös valmiiksi tyhjiöityjä malleja,ja näissähän on jo kylmäaineet sisällä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Hmm..häh?

Lueskelin tuossa ultimatemarketin IlPo:ista,ja siellä oli että heidän koneensa ei tarvitse kuin tyhjiöinnin,onko noissa perusmalleissakin kylmäaineet jo valmiiksi sisällä vai.?

Kun sittenhän heillä on myös valmiiksi tyhjiöityjä malleja,ja näissähän on jo kylmäaineet sisällä.

Jep. Eli peruskauraa on se että kylmäaineet on (muistaakseni) ulkoyksikön sisällä. Kun asennat laitteen niin joudut imemään tyhjiön putkistoon sisä ja ulkoyksikön välille. Jos tätä ei tee niin laite joko huonosti tai ei ollenkaan. Käsitykseni mukaan valmiiksi tyhjiöity tarkoittaa että putket on kiinni (ulko?) yksikössä jo valmiiksi ja tarve on vain kytkeä putket kiinni pikaliittimillä niin kone toimii. Tietysti pikaliittimissä on olemassa aina pienoinen vuotoriski....Jos näin käy niin on tilattava kylmäkonehuolto paikalle joka osaa laskuttaa näissä tapauksissa. Varovaisuus on paikallaan kun tuusaa kylmäaineen kanssa: Pahat paleltumisvammat ovat mahdollisia.

Laite on muuten hintansa väärti kun katsoo testejä esim TM:n rakennusmaailmasta.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Joutuu nyt sitten jakopää remontin teettämään tuohon omaan lankkuun, kuinka paljon tuollaisella vesipumpulla rullaa eli kannattaako vaihtaa samalla? Rullattu autolla 170tkm ja tietääkseni ei koskaan vielä vaihdettu jollei edellinen omistaja ole 90tkm jakopäänhuollon yhteydessä sitä vaihtanut. Ja tässä tapauksessa jakopäänremmi ei pyöritä tuota vesipumppua. Hinta arvioksi annettu vesipumppuineen hihnoineen ja kiristimineen n. 300€, liekö sitten kallista vai ei...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Toye sanoi
Joutuu nyt sitten jakopää remontin teettämään tuohon omaan lankkuun, kuinka paljon tuollaisella vesipumpulla rullaa eli kannattaako vaihtaa samalla? Rullattu autolla 170tkm ja tietääkseni ei koskaan vielä vaihdettu jollei edellinen omistaja ole 90tkm jakopäänhuollon yhteydessä sitä vaihtanut. Ja tässä tapauksessa jakopäänremmi ei pyöritä tuota vesipumppua. Hinta arvioksi annettu vesipumppuineen hihnoineen ja kiristimineen n. 300€, liekö sitten kallista vai ei...

No ei ole kyllä pahan hintainen. Laita vesipumppu varmuuden vuoksi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Semmosta mietin ku galantti pitäs lokakuussa katsastaa ja meinasin kuukauden sisällä laittaa seisontaa (vai mikä väliaikane poisto se onkaa nykyää) et tuleeko jotai lisä maksuja sitte keväällä ku otan taas liikenteesee ja käytän konttorilla?! pitäs takarengas ostaa mut ei raaskis ku kuitekii kevääsee mennessä tulee isommat vanteet alle
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

White_Eagle sanoi
Semmosta mietin ku galantti pitäs lokakuussa katsastaa ja meinasin kuukauden sisällä laittaa seisontaa (vai mikä väliaikane poisto se onkaa nykyää) et tuleeko jotai lisä maksuja sitte keväällä ku otan taas liikenteesee ja käytän konttorilla?! pitäs takarengas ostaa mut ei raaskis ku kuitekii kevääsee mennessä tulee isommat vanteet alle

Rekisteriotteen teknisen ja ilmoitusosan kanssa konttorille, maksaa 10.40,-.

Liikennekäytöstä poisto katkaisee verot ja vakuutusmaksut ko. ajalta, mutta auto on katsastettava heti käyttöönoton jälkeen, mikäli katsastusaika menee umpeen liikennekäytöstä poiston aikana.

Ja kun auton katsastaa keväällä, ei saa kuukautta ajoaikaa jos auto ei menekään katsastuksesta läpi, vaan auto on ajokiellossa. Perinteinen kuukauden korjausaika on edelleen voimassa, mutta autoa ei saa käyttää sinä aikana.

Liikennekäyttöön otto maksaa saman 10.40 euroa, mikäli hinnat ei nouse tällä välin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

En raaskinut L200 puolelle tehdä uutta topiccia, joten kysyn täällä.

Pitäisi hankkia tuollainen L200 4WD lähinnä krossipyörien kuljetukseen ja tietysti töissäkin sillä pitäis päästä käymään. Paljonko noin verot vuodessa ja tietysti mitä noissa on ensimmäisenä lahoamassa, eli mitä kannattaa tutkia tarkoin ? Suhteellisen edullinen(n. 3000e) mitsu pitäisi saada, ja mielellään ihan kovapeltinen/korinen. Työkalut pysyy käsissä, joten jotakin tuommoiselle osaa itsekin tehdä tarpeen vaatiessa.

Suuri kiitos etukäteen jo.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Fouli sanoi
En raaskinut L200 puolelle tehdä uutta topiccia, joten kysyn täällä.

Pitäisi hankkia tuollainen L200 4WD lähinnä krossipyörien kuljetukseen ja tietysti töissäkin sillä pitäis päästä käymään. Paljonko noin verot vuodessa ja tietysti mitä noissa on ensimmäisenä lahoamassa, eli mitä kannattaa tutkia tarkoin ? Suhteellisen edullinen(n. 3000e) mitsu pitäisi saada, ja mielellään ihan kovapeltinen/korinen. Työkalut pysyy käsissä, joten jotakin tuommoiselle osaa itsekin tehdä tarpeen vaatiessa.

Suuri kiitos etukäteen jo.

Dieselvero 80-90 euroa/vuosi ja autovero päälle. Parhaiten/pahiten taitaa lahota korin kiinnikkeet ja helmat sekä lattiatilat luonnollisesti, mutta rungollisessa autossa ei niin suurta merkitystä... Eikä ne korin kiinnikkeet ole pahat tehdä uusiksi, kuten ei helmatkaan. Kannattaa tietysti valkata sellainen yksilö mikä on jo ostettaessa hyvä :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
Dieselvero 80-90 euroa/vuosi ja autovero päälle. Parhaiten/pahiten taitaa lahota korin kiinnikkeet ja helmat sekä lattiatilat luonnollisesti, mutta rungollisessa autossa ei niin suurta merkitystä... Eikä ne korin kiinnikkeet ole pahat tehdä uusiksi, kuten ei helmatkaan. Kannattaa tietysti valkata sellainen yksilö mikä on jo ostettaessa hyvä :)
Pakun veroillako noi meneekin, ja onko kaikki pakuiksi rekisteröity? :) Hetken foorumia selailtua kävi kyllä selväksi nuo ruosteviat, mutta sitten oli jotakin kansien halkeilua yms ? Kuinka usein noihin jakopään hihna pitää uusia ? Muutenhan toi taitaa melkolailla pomminvarma laite olla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Fouli sanoi
Pakun veroillako noi meneekin, ja onko kaikki pakuiksi rekisteröity? :) Hetken foorumia selailtua kävi kyllä selväksi nuo ruosteviat, mutta sitten oli jotakin kansien halkeilua yms ? Kuinka usein noihin jakopään hihna pitää uusia ? Muutenhan toi taitaa melkolailla pomminvarma laite olla.

Käsitykseni mukaan ainakin kaikki kahden (tai kolmen) istuttavalla hytillä on rekisteröity pakettiautoksi, tuplahyttisestä en tiedä. Kannen halkeilu ei ole niin yleistä vaparissa kuin turbodieselissä, ja molemmissa sitä saa tehokkaasti estettyä "turbo-timerillä" eli antaa pyöriä hetken aikaa ajon jälkeen niin lämmöt tasoittuu... Eikä ne kannet enää niin hinnan kiroissa ole vaikka paukkuisikin. Luja kone tuo 4D55/56 kyllä on :) Jakopään vaihtoväliin en osaa sanoa mitään, ehkäpä joku valveutuneempi kertoo sen?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

90 000km taitanee olla tehtaan suositus, mutta enemmän ajetuissa koneissa jakopään rattaat kuluneemmat ja semmonen 70 000 vois olla aika soppeli väli. tasapainoakselin hihna menee yleensä ennen jakohihnaa ja huonolla tuurilla menee sinne jakohihnan väliin. Jakohihnan kopan ylempi puolikas on helppo käyttää irti ja itse tiirailen joka öljyn vaihossa noita hihnoja. Eipähän tule ainakaan mitään ylläreitä jos ei hihnat sitte lahoa ihan toaalisesti 10 000 km aikana.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onkos evo 5:ssa ja ck1a lancerissa samanlaiset kiinnitys kohat takavaimetimelle?Ja tarkoitus olis maalata tosta lancerista venttiilikoppa ja vaihtaa tiiviste mutta tarvinkos muita kuin vk:n tiivisteen kun irrotan venttiilikopan? ??? Lisäys: Kone siis 4g13 nelipiste ruiskulla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mihin kierrosluku mittarin piuha laitetaa? ei siis tule galanttiin vaan talvi sierraan, siellä on siis maa,heräte,virta ja sit se mikä ottaa kierrokset mutta ei löydetty paikkaa mihi se laitetaan, koitettiin kyllä puolan + puolelta mutta ei toiminu.. (LUE: mittarista ei edes varmuutta onko kunnossa mutta halusin varmistaa että ollaanko kokeiltu oikeasta paikasta)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Puolan - napaan muistelisin. Siihen napaan siis josta menee johto virranjakajalle (kärjille jos sellaiset on)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Evo 3 tyhjäkäyntimoottorin puhdistuksesta.

Otin irti sen ja puhdistin sen crc brakleen aineella. Oli tosi paskainen. Kannattaakos tuota käämi puolta, eli sitä missä on ne pienet laakerit niin rasvata/voidella jollakin tavalla jotta olisi entistä herkempi ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Vaikken täysin tiedäkkään kyseisen moottorin rakenteesta kaikkea, niin siltikin suosittelisin kyllä laittamaan vaikka synteettista vaseliinia sinne jos siellä laakerit on. Brakleen ottaa nimittäin rasvat aika tehokkaasti sieltä pois.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Slider sanoi
Vaikken täysin tiedäkkään kyseisen moottorin rakenteesta kaikkea, niin siltikin suosittelisin kyllä laittamaan vaikka synteettista vaseliinia sinne jos siellä laakerit on. Brakleen ottaa nimittäin rasvat aika tehokkaasti sieltä pois.

Eli tarkennetaas

Puhdistin tällä brakleanilla vain karstoittuneet osat, käämin puolelta ei uskaltanut puhdistaa, ja eikä siihen kyllä edes ole tarvettakaan.
Laakerit ovat suojatut molemmin puolin, mutta siellä on sellainen kuin ruuvin kierre, johon meinasin jotakin todella notkeaa voitelua ainetta. Vaikka suhaus crc voitelu ainetta. Jos tuosta moottorista tulisi vähän herkempi. Mutta onko siinä sitten vaarana että jos sinne menee jotakin paskaa että se rupeaa sitten vittuilemaan sen takia ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Käämit ovat kyllä suojattuja, ja eivät ota nokkiinsa, tuskin tulee ongelmia vaikka sinne vähän jotain lirahtaisi. Tieten tahtoen niitä ei kuitenkaan kannata uittaa missään voiteluaineessa. :p CRC:kään ei taida muutenkaan olla mitään johtavinta nestettä.

Jos se on siis sellainen pyörivä kierre millä liikutetaan jotakin osaa, siihen on aika turha crc:tä laitella. Mielummin vaikka sitä synteettistä vaseliinia, saattaa kestää yli 15min se voitelukykykin. :p Jos se kierre on sellainen kun kuvittelen, niin yleensä niissä on tehtaan puolesta jotain valkoista hyvin kiinteää vaseliiniä, mikä säilyttää voitelukyvyn pitkään. :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Oon nyt yrittäny etsiä että saako tota evo 4 ecua säädettyä ja on jäänyt vähän epäselväksi tämä asia? :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mitä hyötyä on erillisestä hukkaportista ??? :-[
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Minkä firman logo tämä on tai on ollut?

Niin en kaipaa arvauksia vaan tietoa! Täällä kun niitä arvailijoita riittää.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

[jo sanoi
Oon nyt yrittäny etsiä että saako tota evo 4 ecua säädettyä ja on jäänyt vähän epäselväksi tämä asia? :nykii

Ei saa, ECU:ssa on maskirommilla oleva prosessori eli ohjelma on kiinteästi prosessorissa eikä sitä ole mahdollista ohjelmoida uudelleen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

veikka81 sanoi
Mitä hyötyä on erillisestä hukkaportista ??? :-[

Yleensä ne ovat isompia kuin turboihin integroidut hukkaportit. Jos turbon sisäinen hukkaportti riittää kapasiteetiltaan niin hyöty on lähinnä arvostuksen nousu essolla ja mahdolliset ongelmat katsastuksessa. Ja onhan ne useimmiten helposti säädettäviä ja jousia voi vaihtaa. Tosin sähköiset ahtopaineensäätimet mahdollistavat nekin monia juttuja.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Ei saa, ECU:ssa on maskirommilla oleva prosessori eli ohjelma on kiinteästi prosessorissa eikä sitä ole mahdollista ohjelmoida uudelleen.
No mitäs muutoksia sit pitäis tehdä et tosta säädettävän sais?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

[jo sanoi
No mitäs muutoksia sit pitäis tehdä et tosta säädettävän sais?

Vaihtaa ECU johonkin toiseen jota pystyy säätämään. Vaihtoehtoja riittää aina uudempien mallien ecuista aftermarket osiin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Pystyykö tuollasen perus LED -näyttöisen seossuhdemittarin kytkemään auton oman lambda-anturin rinnalle vai sekottaako tietoja?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miten vetämätön -155 karkeakuvioinen rengas voi lähteä vesiliirtoon,vaikka kuormaa päällä,ja vettä ~1-2cm.?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Miten vetämätön -155 karkeakuvioinen rengas voi lähteä vesiliirtoon,vaikka kuormaa päällä,ja vettä ~1-2cm.?
Vesi ei vain poistu kunnolla renkaan alta,sehän on syy vesiliirtoon. Kyllä Sigmallakin mentiin kerran jos toisenkin luisua kun takana oli Kumhot ja vettä oli satanut sopivasti. Mutta sitten kuinka suuri mahdollisuus tuo on,on varmaan aika pieni.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nuhapumppu sanoi
Vesi ei vain poistu kunnolla renkaan alta,sehän on syy vesiliirtoon. Kyllä Sigmallakin mentiin kerran jos toisenkin luisua kun takana oli Kumhot ja vettä oli satanut sopivasti. Mutta sitten kuinka suuri mahdollisuus tuo on,on varmaan aika pieni.

Itselle ei onneksi oo vielä sattunut, vaikka tuota vettä on nytteki pari päivää tullut siihen malliin että sitä vettä on sitte tielläkin ollut oikeesti melko paljon... kai se vesi sitten mieluummin poistuu sigman renkaiden alta kuin alkaa nostattaa tuota keijukaista vesiliirtoon ;D ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MetanolMan sanoi
Itselle ei onneksi oo vielä sattunut, vaikka tuota vettä on nytteki pari päivää tullut siihen malliin että sitä vettä on sitte tielläkin ollut oikeesti melko paljon... kai se vesi sitten mieluummin poistuu sigman renkaiden alta kuin alkaa nostattaa tuota keijukaista vesiliirtoon ;D ;D
No kyllähän se tietenkin niin on että jos on autossa paljon massaa ja suhteellisen kapeat renkaat, niin saa olla melko sliksit että lähtee helposti vesiliirtoon. Itsellä kun oli aikoinaan 82 takapotku Lanceri ja kun alle tuhannenkilon autoon touhussa täräytin vähän leveämmät renkaat niin olihan se lysti kun kesälläkin sade kelillä pystyi viemään 1400 kaasari Lanceria sladissa mukulakivillä samaan malliin kuin talvellakin ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kyseessä oli siis pikkukärry,joka painoi "tapahtumahetkellä" ~300kg,ja alla tosiaan 155 rinkelit karkealla kuviolla..

Ei selity "tuntuma" millään muulla kuin vesiliirrolla,vaikka se ihmeellistä onkin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kenellekään tietoa mistä mahtaisi saada edullisesti autonpaikkamaalia (mielellään spray muodossa), ei tunnu tätä metallinharmaan sävyä löytyvän oikeen mistään, on käyty motonetit, biltemat, lähimmät autovaraosaliikkeet yms. läpi?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom