1990 Lancer GLXI tyhjäkäynti seilaa ja nykii ajossa

Ne kylmän koneen välysarvot on tosiaan pienet, lämpimällä koneella saat välykset oikein. Tämä kone tosiaan rapisee aika tavalla jos välykst on liian isot. Muuten jo kuulostaa hyvältä koska kierokset ei enää hypi. Eli ECU vian voi melkein sulkea pois, koska kierrokset on tasaiset. Jos kaasuläpän tunnistimen kalibroindi ei muuta kierroslukua tuonne 750- 800 välimaastoon, on tehtävä vähän säädöä. Vaan sitä ei ensihätään, sitten vasta kun muut konstit on tehty.
 
Ne kylmän koneen välysarvot on tosiaan pienet, lämpimällä koneella saat välykset oikein. Tämä kone tosiaan rapisee aika tavalla jos välykst on liian isot. Muuten jo kuulostaa hyvältä koska kierokset ei enää hypi. Eli ECU vian voi melkein sulkea pois, koska kierrokset on tasaiset. Jos kaasuläpän tunnistimen kalibroindi ei muuta kierroslukua tuonne 750- 800 välimaastoon, on tehtävä vähän säädöä. Vaan sitä ei ensihätään, sitten vasta kun muut konstit on tehty.
Vähän kyllä yllätti että kylmäsäätöväli on pienempi kun luulisi että lämmetessä välykset kapenee mutta ei se niin ollutkaan
 
Vähän kyllä yllätti että kylmäsäätöväli on pienempi kun luulisi että lämmetessä välykset kapenee mutta ei se niin ollutkaan
Tuosta käytiin eräällä toisella autofoorumilla keskustelua joku vuosi sitten. Aiheen alku alkoi syystä, aloittajan auto ei käynnistynyt kylmänä, oli kylläkin talvi. Hetken piuhan päässä lämpiämässä, hyvin käyntiin. Tuon auton omistaja sattui olemaan koneinsinööri, ymmärsi hyvin miten alumiini ja teräs likkuu lämpötilan mukaan. No minä ennätin ekana:) väittämään jotta ventiilivälykset pienet, kantaa kylmänä. Paljon oli tullut vastaväitteitä, uskoivat kyllä kun koneinsinööri teki selkokielellä nämä alumiinin ja teräksen lämpöliikkeet selväksi. Ventiilien säädöllä auto oli korjaandunut, työläämpi kylläkin kun kyseessä palasäädö. Tuota en jaksa muisttaa, miten oli moottoreissa joissa teräsvalu lohko ja kansi.
 
Tuosta käytiin eräällä toisella autofoorumilla keskustelua joku vuosi sitten. Aiheen alku alkoi syystä, aloittajan auto ei käynnistynyt kylmänä, oli kylläkin talvi. Hetken piuhan päässä lämpiämässä, hyvin käyntiin. Tuon auton omistaja sattui olemaan koneinsinööri, ymmärsi hyvin miten alumiini ja teräs likkuu lämpötilan mukaan. No minä ennätin ekana:) väittämään jotta ventiilivälykset pienet, kantaa kylmänä. Paljon oli tullut vastaväitteitä, uskoivat kyllä kun koneinsinööri teki selkokielellä nämä alumiinin ja teräksen lämpöliikkeet selväksi. Ventiilien säädöllä auto oli korjaandunut, työläämpi kylläkin kun kyseessä palasäädö. Tuota en jaksa muisttaa, miten oli moottoreissa joissa teräsvalu lohko ja kansi.
Jaaha, asentotunnistimen lukema ei sit liiku suuntaan jos toiseen vaikka kääntösäteen laidasta laitaan liikuttaa, lukema 4.68 + pinnistä on ja pysyy. 0 pinnistä liikkuu numerot kokoajan kun kääntelee
 
Jaaha, asentotunnistimen lukema ei sit liiku suuntaan jos toiseen vaikka kääntösäteen laidasta laitaan liikuttaa, lukema 4.68 + pinnistä on ja pysyy. 0 pinnistä liikkuu numerot kokoajan kun kääntelee
Syttyykö moottorin vikavalo jos käännät tunnistinta auton keulasta katsoen vasemmalle, aivan äärilaitaan.
 
Syttyykö moottorin vikavalo jos käännät tunnistinta auton keulasta katsoen vasemmalle, aivan äärilaitaan.
Ei kerennyt kokeilla kun otettiin jo takapakkia. Joku viisas mies kertoi aikaisemmin että kannattaa se kansi koneistaa ja nyt vuotaa kannentiiviste :D :D. No onneksi tuo on opettelumielessä ostettu niin repästään auki kun on jo harjoteltu ja tehdään samalla tasotukset puhistukset ohjurit ja venttiilit niin jospa se siitä. Sehän meni jo liian hyvin ekaksi kerraksi
 
Ilmeisesti uusi tiiviste oli tarkoitettu 12v koneeseen, liekkö siinä syy vaiko noissa tiivistepinnoissa mene ja tiedä. Vähän on eroja jäähdytyskanavissa ainakin ja materiaali oli aivan eri
 
Vaihdoitko muuten uudet kannenpultit? Yleensähän ne on venyvät ja kertakäyttöiset. En nyt etsinyt topicista olitko jo maininnut pulteista jotain. Tarvikkeena pulttisarja ei paljon maksa.
 
Vaihdoitko muuten uudet kannenpultit? Yleensähän ne on venyvät ja kertakäyttöiset. En nyt etsinyt topicista olitko jo maininnut pulteista jotain. Tarvikkeena pulttisarja ei paljon maksa.
Joo pultit on uudet. On mielenkiintoinen homma että ihan jokainen sivu jolla on rekisterihaulla varaosat näyttävät väärälle koneelle noita tiivisteitä, liekköhän vielä pituuseroa noilla pulteillakin. En verrannut etes vanhoihin juuri sillä verukkeella että ne on venyvät. Voi myös olla että olisi pitäinyt tasaisemmin kiristää ennen momenttiin vetämistä, moni juttu on voinut mennä pieleen
 
Vaihdoitko muuten uudet kannenpultit? Yleensähän ne on venyvät ja kertakäyttöiset. En nyt etsinyt topicista olitko jo maininnut pulteista jotain. Tarvikkeena pulttisarja ei paljon maksa.
Ei välttämättä ole kertakäyttö kamaa, wsm on mitta-arvo minkä mukaan voidaan käyttää uusiksi jos jää alle.
 
Alkoi muuten eilen illalla taas tuo tyhjäkäynnin heittely ja putken pupatus kun antoi hetken pyöriä, toki tuo väärin asennettu tiiviste nyt varmaan ei hyvä asia ole käynnille mutta venttiilit pitäisi olla kunnossa joten ollaankohan tässä taas ihan hakoteillä. Testaan tuon kaasuläpän asentotunnistimen vielä kääntää tänään ennenkun alan uusiksi purkuhommiin, mutta vähän epäilyttää että tuo yksi lukema ei muutu suuntaan jos toiseen. Lisäksi tuo tyhjäkäyntimoottorin pitämä apinaorkesteri pistää korvaan samantien kun virrat laittaa päälle, kommunikoiko nämä kaksi anturia keskenään eli voisiko tuo asentotunnistin sekoittaa tyhjäkäyntimoottorin ohjausta jos se on viallinen
 
Tyhjäkäyntimoottorin apina orkesteri, sellainen oli minullakin 3 vuotta sitten. Se korjaantui kun huomasin Torissa myytävänä hp lanserin, jakohihna katkennut ajossa, hintaa 80e. Auto oli noin 300 km päässä, laitoin viestiä, saanko purkaa sitä autoa jos tuon 100 e rahaa. Viesti tuli heti, saat purkaa. Sääliksi kävi kyllä sitä autoa alkaa purkamaan, oli muuten hieno versio hp lancerista. Ilmastointikin oli, takaluukun heijastinpanelissa valaistu, mirage teksti. Vaan ei muuta kuin purkuhommiin, kaasuläppäkotelo kaikkine härpäkkeineen, ilmamassamittarin, sitten nappasin ecun. Viimeiseksi otin vielä sen heijastinpaneelin;);) Nyt se majailee omassa hp,ssä. Apinaorkesteri lakkasi viimein kun ruuvasin sen puretun ecun paikoileen, se oli muuten huollettu muutama vuosi takaperin, oli huoltotarra kannessa. Vieläkin vähän harmittaa se auto, jos olisi ollut vähän lähempänä olisin ottanut kannen irti, ja katsonut mitä on syönyt.
 
Tyhjäkäyntimoottorin apina orkesteri, sellainen oli minullakin 3 vuotta sitten. Se korjaantui kun huomasin Torissa myytävänä hp lanserin, jakohihna katkennut ajossa, hintaa 80e. Auto oli noin 300 km päässä, laitoin viestiä, saanko purkaa sitä autoa jos tuon 100 e rahaa. Viesti tuli heti, saat purkaa. Sääliksi kävi kyllä sitä autoa alkaa purkamaan, oli muuten hieno versio hp lancerista. Ilmastointikin oli, takaluukun heijastinpanelissa valaistu, mirage teksti. Vaan ei muuta kuin purkuhommiin, kaasuläppäkotelo kaikkine härpäkkeineen, ilmamassamittarin, sitten nappasin ecun. Viimeiseksi otin vielä sen heijastinpaneelin;);) Nyt se majailee omassa hp,ssä. Apinaorkesteri lakkasi viimein kun ruuvasin sen puretun ecun paikoileen, se oli muuten huollettu muutama vuosi takaperin, oli huoltotarra kannessa. Vieläkin vähän harmittaa se auto, jos olisi ollut vähän lähempänä olisin ottanut kannen irti, ja katsonut mitä on syönyt.
Niin, kuuluisiko sen nakuttaa ollenkaan ennen käynnistystä vai onko siinä joku tietty rytmi taikka ääni joka kertoo että ois mäsä
 
Taikka oisko mahollinen skenaario että ilmaa ei ole missään vaiheessa vuotanutkaan vaan tuo tps sensori antaa signaalia että läppä olisi kokoajan auki ja siksi syynää liikaa ilmaa?
 
Sen kuuluisi surahtaa, kerran. Ei jäädä nakuttamaan, sehän tekee sitä sitten vielä kun kone käy, tyhjäkäynti tietysti pompii, ja pakoputkessa puputtaa. Silloin kun minulla oli tuota tyhjäkäynnin rynkytystä, ei auttanut tyhjäkäyntimoottorin vaihto, ei ilmamassamittarin eikä kaasuläppäkotelon vaihtaminen. Homma korjaantui vasta ECU,n vaihtolla. Se vanha ECU hypitti tyhjäkäyntiä 500- 1000 välillä, taajama ajossa nyki rankasti, noin reilun 80 nopeuden jälkeen ei niinkään. Sen kyllä huomasin kun ilmamassamittarin ja tyhjäkäyntimoottorin liittimet oli irti, kävi tasaisesti 650 kierroksilla, perusasetuksen kun olin siihen ruuvannut, vaan ajossa nykiminen kyllä säilyi.
 
Sen kuuluisi surahtaa, kerran. Ei jäädä nakuttamaan, sehän tekee sitä sitten vielä kun kone käy, tyhjäkäynti tietysti pompii, ja pakoputkessa puputtaa. Silloin kun minulla oli tuota tyhjäkäynnin rynkytystä, ei auttanut tyhjäkäyntimoottorin vaihto, ei ilmamassamittarin eikä kaasuläppäkotelon vaihtaminen. Homma korjaantui vasta ECU,n vaihtolla. Se vanha ECU hypitti tyhjäkäyntiä 500- 1000 välillä, taajama ajossa nyki rankasti, noin reilun 80 nopeuden jälkeen ei niinkään. Sen kyllä huomasin kun ilmamassamittarin ja tyhjäkäyntimoottorin liittimet oli irti, kävi tasaisesti 650 kierroksilla, perusasetuksen kun olin siihen ruuvannut, vaan ajossa nykiminen kyllä säilyi.
Onkohan tuota ecua järkeä alkaa edes mittarilla sörkkimään vai kannattaako se huollattaa suoraan, minkälaisissa hinnoissa pyörii tuo homma? Kyllä kuuluu kalkatus moottirilta kokoajan kun virrat on päällä
 
Harmi:mad: kun minulla olisi noita roippeita, vaan ei nyt ole aikaa niitä hakemaan Pohjois Karjalasta kesämökin ullakolta. Olisi olleet lähempänä niin olisi kokeillut vaihtaa osan kerralaan.
 
Harmi:mad: kun minulla olisi noita roippeita, vaan ei nyt ole aikaa niitä hakemaan Pohjois Karjalasta kesämökin ullakolta. Olisi olleet lähempänä niin olisi kokeillut vaihtaa osan kerralaan.
No jahka saa nyt tämän kansiprojektin kontikseen niin pitää rueta noita antureita ja tunnistimia rueta uudelleen repimään kerrallaan ja yhtäaikaa
 
Onkohan tuota ecua järkeä alkaa edes mittarilla sörkkimään vai kannattaako se huollattaa suoraan, minkälaisissa hinnoissa pyörii tuo homma? Kyllä kuuluu kalkatus moottirilta kokoajan kun virrat on päällä
Tuon Ecu,n vaivahan on halvimmillaan, vuotaneet , kuivuneet konkat. Jos olisi joku pesialisti ne vaihtamaan, homma voisi korjantua sillä. Helppohan sinne ECU,n piirilevylle on vilkaista mitä siellä näkyy, vaan sen jälkeen jättäisin homman viisaammille. Näissä ammattipajoissa huolto on aika arvokasta, esm MTM Iisalmessa , Mitsubishi 52 pinnisen ECU,n huolto korjaus 250e tällä hommalla on tietysti takuu. Heitän sivuillaan mainitaan. Yeisimät viat Mitsubishi 52 pinnisessä ECU,ssa epätasainen tyhjäkäynti, nykiminen, tai moottori ei käynnisty lainkaan.
 
Tuon Ecu,n vaivahan on halvimmillaan, vuotaneet , kuivuneet konkat. Jos olisi joku pesialisti ne vaihtamaan, homma voisi korjantua sillä. Helppohan sinne ECU,n piirilevylle on vilkaista mitä siellä näkyy, vaan sen jälkeen jättäisin homman viisaammille. Näissä ammattipajoissa huolto on aika arvokasta, esm MTM Iisalmessa , Mitsubishi 52 pinnisen ECU,n huolto korjaus 250e tällä hommalla on tietysti takuu. Heitän sivuillaan mainitaan. Yeisimät viat Mitsubishi 52 pinnisessä ECU,ssa epätasainen tyhjäkäynti, nykiminen, tai moottori ei käynnisty lainkaan.
Niin juuri mietin että olisipa helppo kun löytyisi joku viallinen liitin tai pinni tai maadoitus mutta onpahan homma alkaa koko sähköjärjestelmää syynäämään
 
Niin juuri mietin että olisipa helppo kun löytyisi joku viallinen liitin tai pinni tai maadoitus mutta onpahan homma alkaa koko sähköjärjestelmää syynäämään
Kyllähän se irti kannataa käyttää, auto kun on seisonut paljon voi niissä liitinpinneissäkin olla hapettumaa. Tosiaan kun niiten kolmen liittimen pinnien yhteismäärä on tosiaan se 52
 
Kyllähän se irti kannataa käyttää, auto kun on seisonut paljon voi niissä liitinpinneissäkin olla hapettumaa. Tosiaan kun niiten kolmen liittimen pinnien yhteismäärä on tosiaan se 52
Vai jos siellä ois hapettumaa niin katkeisko se tyhmäkäyntimoottorin toiminta kokonaan
 
Tuossa vilkaisin yoy tuupista videon, Mitsubishi lancer ECU Diagnosis. Tuo Ecu ei ollut aivan samanlainen mitä tässä 90 mallissa vaan samanlaisella piirilevyllä kylläkin, kombonentit oli vaan erilaisia. Miehen puheesta en jostakin syystä saanut selvää,:pesis:lienee koulunkäynti jäänyt meikäläisellä vähälle. Vaan monemoista värkkiä siinä oli kaverilla käytössä.
 
Tuossa vilkaisin yoy tuupista videon, Mitsubishi lancer ECU Diagnosis. Tuo Ecu ei ollut aivan samanlainen mitä tässä 90 mallissa vaan samanlaisella piirilevyllä kylläkin, kombonentit oli vaan erilaisia. Miehen puheesta en jostakin syystä saanut selvää,:pesis:lienee koulunkäynti jäänyt meikäläisellä vähälle. Vaan monemoista värkkiä siinä oli kaverilla käytössä.
Joo itse olen törmännyt samoihin videoihin, ilmeisesti indonesiassa suosittuja autoja nämä. Hyvä kuunnella selostusta kun puolet sanoista on englantia ja loput ihan puutaheinää. Eipä tuo iisalmi ois kun tunnin ajomatkan päässä jos käy ekun tiputtamassa huoltoon mutta mielellään senkin jotenkin poissulkee tai testaa jahka vaan keinot keksii
 
Tarkoitatko 4 sylinterin päädyssä kannen ja lohkon välistä öljykosteutta, jos sitä, sillä kohtaa on öljykanava, tahtovat siitä tihmoa. Vaan sylkyyn asti se ei siitä vuoda. Tuon koneen kun rakensin joskus 15 v sitten, laitoin kannen väliin sille kohtaa tiivisteliimaa, ei ole sen jälkeen tihmonut.
On muuten juuri tässä kohtaa tämä uusi vuoto, öljyä tulee vaikkei auto olisi käynnissä ja valuu suoraan pakosarjan viereen ja alkaa siitä savustumaan. Pitää siis liimata seuraavan kerran vaikkei sitä yleensä kansiin suositellakaan
 
On muuten juuri tässä kohtaa tämä uusi vuoto, öljyä tulee vaikkei auto olisi käynnissä ja valuu suoraan pakosarjan viereen ja alkaa siitä savustumaan. Pitää siis liimata seuraavan kerran vaikkei sitä yleensä kansiin suositellakaan
Siitä se mokoma herkästi vuotaa. Joku aikoinaan täällä Mitsu sivustolla suositteli tuota llimankäyttöä tuon öljykanavan kohtalla. Tuon nykyisen koneen kasasin 2008 vapun tienoilla, silloin sipaisin liimaa öljykanavien viereen, muistaakseni molemppiin päihin pakosarjan puolella. Ei ole ne maisemat senkoomin kostuneet. Myös ventiilikoppa näissä tahtoo tihmoa, sitä kun ei sovi mielettömästi kiristääkkään, senkin tihkuminen loppui kun ensin putsasin kopan tiiviseuran asetonilla ja liima uraan tiiviste perään, sitten vielä sipaisu liimaa tiivisteen tasopintaan. Tahtoo vaan olla lujasti kiinni jos vaikka haluaa ventiilivälykset tarkastaa.
 
Siitä se mokoma herkästi vuotaa. Joku aikoinaan täällä Mitsu sivustolla suositteli tuota llimankäyttöä tuon öljykanavan kohtalla. Tuon nykyisen koneen kasasin 2008 vapun tienoilla, silloin sipaisin liimaa öljykanavien viereen, muistaakseni molemppiin päihin pakosarjan puolella. Ei ole ne maisemat senkoomin kostuneet. Myös ventiilikoppa näissä tahtoo tihmoa, sitä kun ei sovi mielettömästi kiristääkkään, senkin tihkuminen loppui kun ensin putsasin kopan tiiviseuran asetonilla ja liima uraan tiiviste perään, sitten vielä sipaisu liimaa tiivisteen tasopintaan. Tahtoo vaan olla lujasti kiinni jos vaikka haluaa ventiilivälykset tarkastaa.
Joo venttiilikopan tiivisteessä on dirko ht 315c tahnat välissä ja hyvin pitää, liekkö tarvii vielä lämpökestävämpää tököttiä tuohon kannen väliin
 
Joo venttiilikopan tiivisteessä on dirko ht 315c tahnat välissä ja hyvin pitää, liekkö tarvii vielä lämpökestävämpää tököttiä tuohon kannen väliin
Tuo tahna varmasti pitää, muistaakseni silloin kasatessa sipaisin aivan Tokmannin hyllystäkin löytyvää Permatex super plue, sen lämmönkesto on luvattu 260c eli reilusti vähemmän mitä tuon dirko,n.
 
Tuo tahna varmasti pitää, muistaakseni silloin kasatessa sipaisin aivan Tokmannin hyllystäkin löytyvää Permatex super plue, sen lämmönkesto on luvattu 260c eli reilusti vähemmän mitä tuon dirko,n.
Noh alotellaan tänään purkutyöt ja varmaan ensiviikon aikana saapuu uusi tiivistesarja ja yrittäkäämme uudestaan ;)
 
Siitä se mokoma herkästi vuotaa. Joku aikoinaan täällä Mitsu sivustolla suositteli tuota llimankäyttöä tuon öljykanavan kohtalla. Tuon nykyisen koneen kasasin 2008 vapun tienoilla, silloin sipaisin liimaa öljykanavien viereen, muistaakseni molemppiin päihin pakosarjan puolella. Ei ole ne maisemat senkoomin kostuneet. Myös ventiilikoppa näissä tahtoo tihmoa, sitä kun ei sovi mielettömästi kiristääkkään, senkin tihkuminen loppui kun ensin putsasin kopan tiiviseuran asetonilla ja liima uraan tiiviste perään, sitten vielä sipaisu liimaa tiivisteen tasopintaan. Tahtoo vaan olla lujasti kiinni jos vaikka haluaa ventiilivälykset tarkastaa.
Onko tietoa/muistamusta onko tuo venttiilikannen sisällä oleva peltihärpäke irrotettavaa mallia vai onko tuo täpätty paikalleen? Ei nyt äkkiseltään mitään kiinnityskohtia näy mutta ikävästi tuota tiivisteuraa putsaillessa lentää kaikki roinat tuohon pellin väliin ja lauhdutusaukkoihin
 
Onko tietoa/muistamusta onko tuo venttiilikannen sisällä oleva peltihärpäke irrotettavaa mallia vai onko tuo täpätty paikalleen? Ei nyt äkkiseltään mitään kiinnityskohtia näy mutta ikävästi tuota tiivisteuraa putsaillessa lentää kaikki roinat tuohon pellin väliin ja lauhdutusaukkoihin
Kyllä se kiinteä on, joskus olen laittanut pensaa siihen kaukaloon että menee niihin aukoihin ja sitten sitä heilutellut, sillä konstein saanut töhkää pois. Ei tuon Eurooppa version kannen kanssa ole kyllä mitään ongelmia ollut. Vaan tuo kone jonka asensin silloin 2008 on Japan tuontia, minne lie markkinoille, kopassa ei olut Mitsubishi teksti, vaan, cyglone. Sillä oli outo ominaisuus, kun ilma meni hivenenkin pakkaselle, tyrkkäsi se öljyä siihen kaasuläpälle menvään torveen. Laitoin vanhan koneen kopan, ogelma poistui. Muutenkin sen koneen imusarjapuoli oli erilainen, , EGR,kin oli, vaan sekin poistui kun imusarjan kaikkine hilppeineen laitoin vanhasta koneesta.
 
Viimeksi muokattu
Kyllä se kiinteä on, joskus olen laittanut penssaa siihen kaukaloon että menee niihin aukoihin ja sitten sitä heilutellut, sillä konstein saanut töhkää pois. Ei tuon Eurooppa version kannen kanssa ole kyllä mitään ongelmia ollut. Vaan tuo kone jonka asensin silloin 2008 on Japan tuontia, minne lie markkinoille, kopassa ei olut Mitsubishi teksti, vaan, cyglone. Sillä oli outo ominaisuus, kun ilma meni hivenenkin pakkaselle, tyrkkäsi se öljyä siihen kaasuläpälle menvään torveen. Laitoin vanhan koneen kopan, ogelma poistui. Muutenkin sen koneen imusarjapuoli oli erilainen, , EGR,kin oli, vaan sekin poistui kun imusarjan kaikkine hilppeineen laitoin vanhasta koneesta.
1000004525.jpg
Minulla ei lue mitään, ei hajuakaan minkä tuonti on mutta tosiaan venakopan, kannen, imusarjan pakosarjan nokan ja venttiilien tiivisteet oli kaikki hiukan erilaisia vaikka pitäisi tähän moottoriin käydä. Osa meni mutta esmerkiksi imusarjan tiiviste oli ihan erila väleille muotoiltu verrattuna mitä tuossa oli, mutta nyt oli helpompi kuvan kautta tilata uusi sarja kun tiesi miltä mikäkin pinta näyttää, vaikka sivu sanoi ettei olisi tuohon autoon käypä.
 
Siisti konetila, näkee kyllä ettei ole paljolla käytöllä ollu.:) Tarkempaan kun muistan, ei minullakaan mitään siinä alkperäiskoneen kopassa lue. Täsmäleen samanminen mitä tuo. Siinä cyglone kopassa oli tuon pinnan muotoilussakin eroja. Nuo tiivisteet on tosiaan hankalia, herkästi sekoittuu 12v koneen pakosarjan ja imusarjan tiivisteet. Pakosarjan tiivisteessäkin on ne pakoaukkojen reikien muotoilu erilainen, imusarjan tiivisteessä vielä enempi eroja Tuolla tarvikemyyjillä kun on onneksi nuo kuvat, näkee jo niistä mikä käy, tosiaan kun ensin tietää minkämoinen olisi oltava. Minä ostin silloin nuo tiivisteet merkkiliikeestä, kyllä myyjä tarjosi 12v tiivisteitä innokaasti, 8v tiivisteitä kun ei ollut hyllyssä, vähän kun muotoilet niin kyllä ne käy. En muotoillut, tilasivat sopivat, no ventiilinohjurin kumit oli hyllyssä ja kannentiiviste. Tuon auton saisi varmaan aika helpolla museorekisteriin, konetilassakin kaikki alkuperäistä, vesiletkuja ja niten lemmareita myöten. Tulpanjohdoista en ole varma,vaan alkuperäisen näköisiä kyllä ovat, niitä oli punaisena ja mustana, puolan johto näkyy olevan punainen.
 
Viimeksi muokattu
Siisti konetila, näkee kyllä ettei ole paljolla käytöllä ollu.:) Tarkempaan kun muistan, ei minullakaan mitään siinä alkperäiskoneen kopassa lue. Täsmäleen samanminen mitä tuo. Siinä cyglone kopassa oli tuon pinnan muotoilussakin eroja. Nuo tiivisteet on tosiaan hankalia, herkästi sekoittuu 12v koneen pakosarjan ja imusarjan tiivisteet. Pakosarjan tiivisteessäkin on ne pakoaukkojen reikien muotoilu erilainen, imusarjan tiivisteessä vielä enempi eroja Tuolla tarvikemyyjillä kun on onneksi nuo kuvat, näkee jo niistä mikä käy, tosiaan kun ensin tietää minkämoinen olisi oltava. Minä ostin silloin nuo tiivisteet merkkiliikeestä, kyllä myyjä tarjosi 12v tiivisteitä innokaasti, 8v tiivisteitä kun ei ollut hyllyssä, vähän kun muotoilet niin kyllä ne käy. En muotoillut, tilasivat sopivat, no ventiilinohjurin kumit oli hyllyssä ja kannentiiviste.
Niin oli uudessa pakosarjan tiivisteessä enemmänkin neliön muotoiset nuo reiät kun vanhassa ihan vaan ympyrät, ja imusarja oli ihan eri kastia ei toivoakaan muokata sopivaksi. Konetilaa nyt oon bräkkiksellä jynssännyt aina mitä on sattunut auki olemaan, varmaan nyt kun uusia tiivisteitä odottelen niin hion ja maalaan noita mustia ja alumiinisia osia että näyttäisi tehtaalta tulleelta
 
Nyt kun nostin kannen irti uusiksi niin keksin kyllä helvetin tyhmän mutta aika todennäköisen skenaarion. :ROFLMAO: Tuon kannen kun nostaa niin venttiilikopan pultin rei'istä valuu vähän öljyä lohkon pultinreikiin ja eipä sitä tullut viimeksi tajuttua, ja noh sit kun alat kirraamaan pultteja paikoilleen ja alkaa öljy nousta niin senhän tietää mistä väliköstä se ulos lähtee. Nyt on sit lohkon kanavat ujosti puurossa saako tuota huuhdeltua jollain tärpätillä otin tässä jo letkut ja vesipumpun syyniin
 
Tarkoitit lohkon reillä , kannenpultin reikiä, paineilmalla taitaisi parhaiten lentää se öljy sieltä ulos.
 
Tarkoitit lohkon reillä , kannenpultin reikiä, paineilmalla taitaisi parhaiten lentää se öljy sieltä ulos.
Kiristelin ilman kantta nyt pultit pohjaan pyyhin öljyt ja suihkuttelin paineilmaa perään jospa se tälläkertaa menisi paremmin. On vissiin aiemmin ollut jo tuota öljyn ja jäähärin sekoitusta kun termostaattia ja letkuja kattoo niin en usko että parissa päivässä olisi noin paljon keltavihreät sotkut kovettunut. Taidanpa koko lauhduttimen tiputtaa ja lorotella vettä läpi ja katsoa mitä sieltä löytyy
 
No onneksi tuli tämä jäähdytysjärjestelmä katsottua, paisarin korkki on tukossa ja lauhduttimelle menevä letku kivikovaa paskaa täys, myyjä esitteli miten on hyvännäköistä jäähdytysnestettä no miksiköhän kun sitä ei tuolta mene eikä tule :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
No onneksi tuli tämä jäähdytysjärjestelmä katsottua, paisarin korkki on tukossa ja lauhduttimelle menevä letku kivikovaa paskaa täys, myyjä esitteli miten on hyvännäköistä jäähdytysnestettä no miksiköhän kun sitä ei tuolta mene eikä tule :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Olisikohan myyjä sattunut sotkemaan keskenään sopimattomia nesteitä joskus koneeseen. En oikei jaksa uskoa että tuossa autossa olisi tarvinnut paikkausaineita käyttää.
 
Olisikohan myyjä sattunut sotkemaan keskenään sopimattomia nesteitä joskus koneeseen. En oikei jaksa uskoa että tuossa autossa olisi tarvinnut paikkausaineita käyttää.
On tuommoista ruskeeta ja kovaa töhnää, ihan ruosteen näköistä, myös isommissa letkuissa seinämissä näkyvissä mutta ei tukokseen asti. Tuosta paisarin korkista säiliöön ja syyläriin menevät oli ihan sen näköisiä että niistä ei ole mitään kulkenut moneen vuoteen. Eikös tuon vanhan vihreän jäähdytysnesteen vaihtoikä ole n 2 vuotta, aiheuttaakohan pitkä seisonta tuollaista jälkeä?
 
Olisikohan myyjä sattunut sotkemaan keskenään sopimattomia nesteitä joskus koneeseen. En oikei jaksa uskoa että tuossa autossa olisi tarvinnut paikkausaineita käyttää.
Tuohonhan näköjään suositellaan punaista jäähdytinnestettä ja nuo mitkä tyhjensin paisuntasäiliöstä oli kyllä sinivihreää. Lohkosta ja alavesiletkusta tyhjennettyjä en kyllä väristä ottanut tolkkua mutta oiskohan näiden välillä joku sekoitus sit sattunut
 
Kyllä menee, minulla lancerissa ollut sellaiset vihreät, aivan uudesta lähtien. Toki tullut neste vaihtettua noin 2-3v välein.
Onkos tuohon kanteen mitään jälkikiristysohjetta, esm kasauksen jälkeen kone käyntilämpöön ja momentit läpi uudestaan vai pärjääkö tuolla nelivaiheisella kiristyksellä kirjan mukaan
 
Onkos tuohon kanteen mitään jälkikiristysohjetta, esm kasauksen jälkeen kone käyntilämpöön ja momentit läpi uudestaan vai pärjääkö tuolla nelivaiheisella kiristyksellä kirjan mukaan
Tuon kirjan ohjeen mukaan kiristin, ei ole ollut vuoto ongelmia.
 
Tuon kirjan ohjeen mukaan kiristin, ei ole ollut vuoto ongelmia.
Tämä selvä. Kun nyt uudemman kerran oli kansi auki niin purin koko imupuolen ja poralla hinkkasin kaikki maadoituspaikat mitä konehuoneesta sattui löytymään. Jos tänään saa auton kasaan ja maadoituksella ei virkaa niin vien alkuviikosta ecun tuonne iisalmeen kun tämän viikon olivat lomalla näköjään
 
Saattaahan tuossa vähän puhdisteltavaa olla :D pari muutakin kyseenalaista kohtaa näkyy mutta toivotaan että mtm:mällä on aikaa laitella lähiaikoina
1000004778.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom