korbimotors
Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
- Liittynyt
- 20 Elokuu 2008
- Sijainti
- Salla
Tuossa ostin tuommosen 2.8tdic -98 pajeron ja kaikinpuolin pirun siisti ja kun konehuonettakin katsottiin ostohetkellä niin aivan kuin uudessa autossa Huolestutti suorastaan
No ajelin auton kotiin ja parin päivän päästä katsoin, että tippoja tullut maahan ja kurkkasin auton alle niin pohjapanssari oli öljy ryysteessä ihan mukavasti. Sillon heti tuon ajomatkan jälkeen kun ajoin kotiin n.200km ei ollut tullut vielä sillon pohjapanssari öljyinen. Liekkö oli omistaja putsannut sen hyvin ennen kauppoja..
Nyt ajellu varmaan kohta 2000km ja öljytikkua katsonut aika-ajoin niin nyt oli jo vaeltunut pinta tikussa eli moottori öljyä tuo luultavimmin on kun on niin mustaakin.
Konehuonetta jos katsoo pellin alta suoraan niin jokapaikka on tosi tosi puhdasta eli jostain alempaa se vuoto tulee. Vois olla myös venttiilikopan tiivisteen puolikuu moottorin takaosassa josta vois vuotaa. Mitä muita paikkoja tuossa konetyypissä vois olla mahdollisia vuotavia kohtia? Itse öljypohja? Vai miten koneen takaosassa oleva kampiakselin stefa? Jos tuo stefa vuotaa niin minkälainen työmaa on saada vaihdettua kyseinen stefa? Kone pitä varmaan nostaa pois? Ja pitääkö tuossa 2.8 koneessa ottaa kansikin pois jos nuita etu ja takapään stefoja vaihtaa tuohon koneeseen?
No ajelin auton kotiin ja parin päivän päästä katsoin, että tippoja tullut maahan ja kurkkasin auton alle niin pohjapanssari oli öljy ryysteessä ihan mukavasti. Sillon heti tuon ajomatkan jälkeen kun ajoin kotiin n.200km ei ollut tullut vielä sillon pohjapanssari öljyinen. Liekkö oli omistaja putsannut sen hyvin ennen kauppoja..
Nyt ajellu varmaan kohta 2000km ja öljytikkua katsonut aika-ajoin niin nyt oli jo vaeltunut pinta tikussa eli moottori öljyä tuo luultavimmin on kun on niin mustaakin.
Konehuonetta jos katsoo pellin alta suoraan niin jokapaikka on tosi tosi puhdasta eli jostain alempaa se vuoto tulee. Vois olla myös venttiilikopan tiivisteen puolikuu moottorin takaosassa josta vois vuotaa. Mitä muita paikkoja tuossa konetyypissä vois olla mahdollisia vuotavia kohtia? Itse öljypohja? Vai miten koneen takaosassa oleva kampiakselin stefa? Jos tuo stefa vuotaa niin minkälainen työmaa on saada vaihdettua kyseinen stefa? Kone pitä varmaan nostaa pois? Ja pitääkö tuossa 2.8 koneessa ottaa kansikin pois jos nuita etu ja takapään stefoja vaihtaa tuohon koneeseen?