Vs: 4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön
Sori en huomannut laittaa aloitustekstiin, että kone tulisi JM-autoon. Katsastajat voisivat ihmetellä, missä Coltissa on Hyuntain 2litrainen DOHC koneena. Laitan tuossa otteen AKK:n säännöistä ruiskun osalta.
10.12.3. Suihkutusjärjestelmät
Auton alkuperäinen suihkutusjärjestelmä saadaan korvata
saman automerkin saman automallin uudemmalla
suihkutusjärjestelmällä.
Ilmanpuhdistin koteloineen on vapaa. Ilmamäärämittari
on vapaa ja sen saa myös poistaa. Muut moottorin
saamaan ilmamäärään vaikuttavat laitteet tulee
säilyttää alkuperäisinä.
Suihkusuuttimet ovat vapaat mutta suuttimien paikka
ja toimintatapa tulee säilyttää alkuperäisenä.
Polttoaineramppi ja polttoaineletkut saa vaihtaa mutta
niiden tulee olla paineenkestoltaan riittävän vahvat.
Polttoaineen suihkutusjärjestelmän sähköinen keskusyksikkö
on vapaa.
Sytytysjärjestelmän tyyppi on vapaa.
Pitäisi pystyä osoittamaan, 1990 tai uudemmassa Coltissa 2 litrainen 4g63 DOHC ruiskukone. Toiseksi mitenkähän ECU toimisi, jos käytössä on vai ruiskun ohjaus ja sytytys.
Kaasariversiona konetta voi käyttää kardaani-, tai etuvetoisessa autossa.
133 Fiat 1600 DOHC 45mm tuplakaasarilla, on tällä hetkellä paras yhdistelmä.
Jokiksessa tehdään itse kaikki mitä pystytään, koska osallistuessaan kisaan, kuljettaja suostuu myymään autonsa 1150 euron hinnalla.
Aihe tuli mieleen, kun tuntuvat kuskit otaksuvan ettei etuvedolla kerkiä mihinkään, Colt on kai kevein Mitsu, 2 litraisella koneella auton minimipaino on 760 kg. Entinen kartaanisara muutettiin EVK-sarjaksi, etuvetoisetkin hyväksytään tänä vuonna mukaan.