-99 Legnum ei starttaa

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Eli nyt jäi auto töihin. Akussa on virtaa ja sähköt toimii, rele naksuu startatessa mutta startti ei pyöri.
Teki tänä aamuna ensimmäisen kerran, yritin n.20 kertaa startata kunnes viimein lähti ihan nätisti.
Töistä ei sitten lähdettykkään. Hiilet ilmeisesti loppu? Saako näitä esim. Deltasta vai joudunko ostamaan koko moottorin?
Käykö vapari galantin osat?
Onko suuri homma vaihtaa vai täytyykö hinata korjaamolle? Koitan tietenkin nakittaa jonku kokeneemman sen tekemään ;D
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Ei kyllä montaa minuuttia mene vaihtamiseen. Mulla on 1 käytetty ylimääräisenä, camskillilta saa myös edullisesti .
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Startti on helpossa paikassa v6-koneessa siellä edessä lähellä öljynsuodatinta, tunkilla vaan keula ylös ja vaihtamaan....
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Ja puhutte nyt ilmeisesti koko startin vaihtamisesta?

Asutko Keheetit lähellä pääkaupunkiseutua? Jos edullisesti lähtee voisin käytetyn sinne alkuun iskeä.
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Mulle tulee kylla ekana mieleen virtalukon pohja. Mutta tuonhan voinee varmistaa koputtelemalla starttia vaikka metallitangolla. Sen jalkeen jos heti lahtee niin vika on startissa.
Nimimerkilla kuukausia keppistartteja koyhana opiskelijana. :)
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Koputtelin sitä isompaa mötikkää kirveen hamarapuolella, kahteen eri otteeseen eikä lähtenyt mihinkään.
Mites toi virtalukon pohja, onko jotain tapaa varmistua et siinä olis vikaa?
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Kalle-koo sanoi
Koputtelin sitä isompaa mötikkää kirveen hamarapuolella, kahteen eri otteeseen eikä lähtenyt mihinkään.
Mites toi virtalukon pohja, onko jotain tapaa varmistua et siinä olis vikaa?

Eiköhän kannattas ekana mitata mitä sinne startille tulee? Voihan ne startit mennä kertalaakista mykäks.
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Näillä näkymin la tai su pääsen mittaamaan mitä sinne tulee, sillä välin jos niitä
ylimääräisiä starttimootoreita lojuu laatikoissa niin laittakaa viestiä, pääsis heti vaihtamaan jos vika siinä. Kovin kauaa ei hyvällä
katsota jos auto lojuu firman pihassa. Jos vika on virtalukon pohjassa onko kallis osa ja onnistuuko vaihto kotikonstein?
Varmuudeksi kyselen etten pelaa kaikkia veronpalautusrahoja pokeriin tänään :D
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Starttimoottori vaihdettu ja hyvin pelittää. 62€ postikuluineen purkuautosta, ei paha.
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Vanha aihe, mutta kysytään kuiten. Itselläkin jäi nyt Legu toho pihalle, päivällä toimi ihan normaalisti mutta nyt kun koitin siirtää oikeeseen paikkaan parkkiin niin rele vaan naksuu. Virtaa on kun kaikki toimii eikä apuvirtakaan muuttanut tilannetta mihinkään. Aiemmin akun navat temppuili mutta nyt kävin viilan kans molemmat läpi eikä muutosta. Voiko toi tosiaan ihan ykskaks hajota? Ei oo tosiaan mitenkään oireillut aiemmin. Starttia jo Camskillilla katselinkin ja taidan laittaa tilaten..
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Mulla ei oireillu aiemmin, paitsi viimesellä kerralla kun starttasin, piti useammin yrittää että starttas.
Ja naksumista mullakin vain kuulu, mitään muuta ei tapahtunu. Romiksilta saa edullisesti mutta jos "uuden" haluaa niin mikä ettei...
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Kalle-koo sanoi
Mulla ei oireillu aiemmin, paitsi viimesellä kerralla kun starttasin, piti useammin yrittää että starttas.
Ja naksumista mullakin vain kuulu, mitään muuta ei tapahtunu. Romiksilta saa edullisesti mutta jos "uuden" haluaa niin mikä ettei...

Romikselta saisi joo mutta pahimmassa tapauksessa käy niin että kohta saa olla tilaamassa jo toista niin en tiedä. Mietin vielä että kävisinkö kyselee paikalliset varaosaputkat läpi ennenku tilaan tuolta ulkomailta kun tulee tuo pantti kumminkin niin sen kanssa olisi helpompi jos liike olis tässä nurkilla...

E: Jos joltain sattuu nurkista tälläinen löytymään niin voisihan sen ostaa pois ettei tarttis Enklannista asti tilata. :peukku
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Raikali sanoi
Vanha aihe, mutta kysytään kuiten. Itselläkin jäi nyt Legu toho pihalle, päivällä toimi ihan normaalisti mutta nyt kun koitin siirtää oikeeseen paikkaan parkkiin niin rele vaan naksuu. Virtaa on kun kaikki toimii eikä apuvirtakaan muuttanut tilannetta mihinkään. Aiemmin akun navat temppuili mutta nyt kävin viilan kans molemmat läpi eikä muutosta. Voiko toi tosiaan ihan ykskaks hajota? Ei oo tosiaan mitenkään oireillut aiemmin. Starttia jo Camskillilla katselinkin ja taidan laittaa tilaten..

Naksuuko solenoidi? Jos naksuu niin pyydä kaveria samalla napauttamaan startin kylkeen kun väännät avaimesta. Näin ainakin varmistut et vika on startissa.
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

lancer evo-r sanoi
Naksuuko solenoidi? Jos naksuu niin pyydä kaveria samalla napauttamaan startin kylkeen kun väännät avaimesta. Näin ainakin varmistut et vika on startissa.

Mulla ei auttanu naputtelut ja vika oli startissa.
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Näin talvella saattaa syynä olla ihan vaan jäätyminen et ennen isompia operaatioita kannattaa koittaa saada auto jonnekkin sulamaan ja vaikka siellä naputella starttia ennen kuin ryhtyy isompiin operaatioihin. Ainakin kuorma-autojen kylmäkoneiden startit tuppas jäätyilee kovemmilla pakkasilla ja niitä sai sit kiivetä paukuttamaan.
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Basbarduu sanoi
Näin talvella saattaa syynä olla ihan vaan jäätyminen et ennen isompia operaatioita kannattaa koittaa saada auto jonnekkin sulamaan ja vaikka siellä naputella starttia ennen kuin ryhtyy isompiin operaatioihin. Ainakin kuorma-autojen kylmäkoneiden startit tuppas jäätyilee kovemmilla pakkasilla ja niitä sai sit kiivetä paukuttamaan.

Ei se jäässä ainakaan oo kun ei uudellakaan startilla puhu eikä pukahda. Olis pitänyt tajuta mitata että tuleeko sinne signaalivirta ennen uuden startin ostoa. Toisaalta, vanha oli tosi ryönäsen näkönen että ei se nyt kumminkaan pahasta ollut se vaihtokaan. Nyt pitäs vaan keksiä mistä se vika löytyis kun ei apuvirtakaan auta. Ja valotkin palaa. Huomenna pitää alkaa yleismittarilla mittailemaan että mihin se sähkö loppuu.
 
Vs: -99 Legnum ei starttaa

Noniin, sähköhän tuolta on hukassa. Akusta kaikki piuhat irti ja yleismittari akun miinusjohtoon ja plus-napaan niin tulos oli huimat 2.00 volttia. Eli siellä se jossain se vika on. Oli sitten akkukin mennyt särki ilmeisesti tuosta maaviasta johtuen. Mistäs tuota piuhan toista päätä kannattaa alkaa metsästämään?

E: Siis nimenomaan niin mitattuna että akun maapiuha oli irrallaan eikä navassa kiinni.
 
Takaisin
Ylös Bottom