ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No niin.Eli tänään vaihdoin uuden lukon releen ja eipä auttanut.Virrat päälle kaasupohjassa ja valot päälle.Eli eipä pumppu pyöri.Huomenna sit mittailemaan että onko moottori pumpulta kärähtänyt.Tuttu sanoi että jos rele napsuttaa kokoajan niin jännite laskee ja virta kasvaa.Ja relehän siellä on temppuillut pariin kertaan aiemmin.Minkäslainen operaatio olisi moottorin kunnostus jos on kärvähtänyt.Vaiko alkaako olla helpompaa ja edukkaampaa tilata englannista takuu korjattu pumppu?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
No niin.Eli tänään vaihdoin uuden lukon releen ja eipä auttanut.Virrat päälle kaasupohjassa ja valot päälle.Eli eipä pumppu pyöri.Huomenna sit mittailemaan että onko moottori pumpulta kärähtänyt.Tuttu sanoi että jos rele napsuttaa kokoajan niin jännite laskee ja virta kasvaa.Ja relehän siellä on temppuillut pariin kertaan aiemmin.Minkäslainen operaatio olisi moottorin kunnostus jos on kärvähtänyt.Vaiko alkaako olla helpompaa ja edukkaampaa tilata englannista takuu korjattu pumppu?

Eikös sullakin ollut sielä repsikan kick panelin takana hapettumaa liittimissä ? laitoitko ne kuntoo?

Ja tässä yks vaihtoehto lisää: Eli repsikan puolen sisälokarin alla on jotain ACD liittyvää johdotusta
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=355036&highlight=ayc+lights+fault
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Juu kyllähän siellä vettä oli niissä liittimissä.Ja pikku hapettumaahan niissä oli mutta yritinpä putsailla niitä.No mittaillaan huomenna jos vähän viisastuisi.Siis relehän oli jäänyt muutaman kerran jumiin jolloin pumppu jäi pyörimään vaikka auto oli sammuksissa.Sittenhän se alkoi tekemään sitä valojen välkettä ajaessa josta ajattelin että rele naputtaa jatkuvasti.Viiminen juttu ennen valojen syttymistä oli että normi ajossa jännite putosi ja valot hävisi hetkeksi ja olin että mitä vittua jolloin jännitteet palasi normiksi ja ajovalot syttyivät taas.Hetki sen jälkeen syttyi ACD:n valot palamaan.Jännitemittarin ja ajovalojenheittely loppui tämän jälkeen.

Lisätäänpä vielä että evoscannilla ei saatu yhteyttä aikaan kun kokeiltiin.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mikä versio? Mikä kaapeli?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Aika randomia on, että toimiiko evoscan vai ei, yleensä ei.. ja sama mikä versio on käytössä. Tuntuu että jokasessa uudessa versiossa sanotaan, että "pitäis ACD toimia", ja toisilla toimii ja toisilla ei vaan toimi ja kenelläkään ei oo vastausta että mistä se tarkalleen edes johtuu. Useemmalla autolla itekkin testannut.. kolme nelosta ja yks kasi ja oma seiska.. ei toimi ei, ei löydä ecua. Liekköhän pitäs olla vielä joku 1.3 kaapeli kun tuo meidän on 2.0
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

7 & 8 vaatii muistaakseni 1.3u kaapelin. 2.0 kaapeli on vanhemmille ja niiden flässiin.

Tosin voihan olla aivan väärässäkin...

Itsellä toimis toi 2.9 pumpun pyörityksessä (evo 6 kyseessä) 1.3u kaapelilla. Myös testattu evo 5 josta luettu vikakoodit ecusta, abs boksista ja ayc boksista. Nou prob.

Versio 2.7 osasi lukea evo 7 1.3u kaapelilla mutta pumpun pyöritys ACDssä ei onnistunut.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ite just eilen pyörittelin pumppua ja solenoideja 1.3 kaapelilla ja uusimmalla evoscannilla. Hyvin tuli yhteys mut vieläkin sytyttää valot palamaan. Joskus melkein heti ja joskus pystyy pitkänkin tovin ajamaan ilman. :seina :seina :seina :seina NYT rupee ideat loppuman. Paineet kerää ja pitää niinku pitääkin ja ilmattu on kyllä ihan tarpeeks. Voiko se paineanturi olla paskana vaikka se näyttää järkeviä lukemia?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
Ite just eilen pyörittelin pumppua ja solenoideja 1.3 kaapelilla ja uusimmalla evoscannilla. Hyvin tuli yhteys mut vieläkin sytyttää valot palamaan. Joskus melkein heti ja joskus pystyy pitkänkin tovin ajamaan ilman. :seina :seina :seina :seina NYT rupee ideat loppuman. Paineet kerää ja pitää niinku pitääkin ja ilmattu on kyllä ihan tarpeeks. Voiko se paineanturi olla paskana vaikka se näyttää järkeviä lukemia?

Eikös uusimmilla evoscaneilla pysty loggaamaan painetta, venttiilien asentoa, pumpun käyntiä ym. Jos tuolla saisi vihiä, että minkälaisessa tilanteessa sytyttää valot ???
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cubeqtio sanoi
Mikä versio? Mikä kaapeli?
Pitänee kysästä kun en muista versiota.Oliskohan kaapeli ollut sitten se 2.0(en kyllä ihan varma tästäkään)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
No niin.Eli tänään vaihdoin uuden lukon releen ja eipä auttanut.Virrat päälle kaasupohjassa ja valot päälle.Eli eipä pumppu pyöri.Huomenna sit mittailemaan että onko moottori pumpulta kärähtänyt.Tuttu sanoi että jos rele napsuttaa kokoajan niin jännite laskee ja virta kasvaa.Ja relehän siellä on temppuillut pariin kertaan aiemmin.Minkäslainen operaatio olisi moottorin kunnostus jos on kärvähtänyt.Vaiko alkaako olla helpompaa ja edukkaampaa tilata englannista takuu korjattu pumppu?

Toi sun vika kyl vaikuttaa mun mielestä siltä että siellä ois johdoissa / liittimissä vikaa, jos uuden releenki oot laittanu eikä auta ja pumppua et saa päälle kaasupolkimella?. Kato se "black box" sieltä sisälokarin alta ja että johdot on kunnossa sisällä.

Tai sitten on pumpusta moottori paskana... :'(
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

En oo relettä uusinu... täytyy se ottaa kyllä listalle. Pumppu pyörii kaasupoljinkikalla kans. Moottori testattu suoralla virralla ja muutenkin et et sekin pyörii normaalisti. Täytyy lukee vikakoodit pinnit yhdistämällä kun tuo evoscan antaa kaikki maholliset koodit ja se ei pidä paikkansa.
Kaasupoljinkikalla toimii aivan niinku pitääkin kerää paineen ja sit kerran naksahtaa rele. Mulla kun oli paineakku paskana niin keräs tosi nopsaa paineet -->rele naksahti ja päästi kans nopeesti pois, sit taas keräs-> naksahdus ja paine laski.... ja sillei jatku.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxxxxxximus mun vastaus oli suunnattu ah-05:n ongelmaan.... ;) sulla tuskin johdoissa tai pumpun moottorissa vikaa
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
En oo relettä uusinu... täytyy se ottaa kyllä listalle. Pumppu pyörii kaasupoljinkikalla kans. Moottori testattu suoralla virralla ja muutenkin et et sekin pyörii normaalisti. Täytyy lukee vikakoodit pinnit yhdistämällä kun tuo evoscan antaa kaikki maholliset koodit ja se ei pidä paikkansa.
Kaasupoljinkikalla toimii aivan niinku pitääkin kerää paineen ja sit kerran naksahtaa rele. Mulla kun oli paineakku paskana niin keräs tosi nopsaa paineet -->rele naksahti ja päästi kans nopeesti pois, sit taas keräs-> naksahdus ja paine laski.... ja sillei jatku.

Mikäs koodi siellä on jos luet johdon pätkällä? ABS-järjestelmässä vikaa ehkäpä?

edit: Ahh.. enpäs lukenut tarkkaan tuota quotea
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Toi sun vika kyl vaikuttaa mun mielestä siltä että siellä ois johdoissa / liittimissä vikaa, jos uuden releenki oot laittanu eikä auta ja pumppua et saa päälle kaasupolkimella?. Kato se "black box" sieltä sisälokarin alta ja että johdot on kunnossa sisällä.

Tai sitten on pumpusta moottori paskana... :'(

No kurkitaanpa sinne sisäloksuun.Voipi vaatia kyllä olutta se homma ;D Onneksi naapurin ukko on ainakin osaavinaan noita mittaus hommia :peukku
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Maxxxxxxximus mun vastaus oli suunnattu ah-05:n ongelmaan.... ;) sulla tuskin johdoissa tai pumpun moottorissa vikaa

aajoo... en tajunnu kattoo näemmä tuota lainausta :-[ :) Käyn lukemassa huomenna koodit huomenna niin selviää enemmän.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No eipä päässyt eilen mittailemaan mutta tuli otettua muutama ölyt kyllä.Sähkökaaviot kaivettiin esiin ja tulostettiin valmiiksi ja vähän suunniteltiin valmiiksi jo asiaa.Aikani kuluksi löysin tämmöisen sivun joka tarjoaa pumpun huoltoa jos alkaa olla isompaa vikaa http://hh-ms.com/products/transmission/pump-repair/

Miltäs vaikuttaa???
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
No eipä päässyt eilen mittailemaan mutta tuli otettua muutama ölyt kyllä.Sähkökaaviot kaivettiin esiin ja tulostettiin valmiiksi ja vähän suunniteltiin valmiiksi jo asiaa.Aikani kuluksi löysin tämmöisen sivun joka tarjoaa pumpun huoltoa jos alkaa olla isompaa vikaa http://hh-ms.com/products/transmission/pump-repair/

Miltäs vaikuttaa???

Kyllä minä ainakin olisin ihan ensimmäisenä vaan ottanut pumpusta ne kaks liitintä irti ja syöttänyt suoraan +12V akusta sinne pumpun persiiseen jotta näkee parissa minuutissa onko moottori rikki.. erittäin todennäköisesti on jos se on jauhanut aikasemmin releen takia ties kuinka kauan.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Kyllä minä ainakin olisin ihan ensimmäisenä vaan ottanut pumpusta ne kaks liitintä irti ja syöttänyt suoraan +12V akusta sinne pumpun persiiseen jotta näkee parissa minuutissa onko moottori rikki.. erittäin todennäköisesti on jos se on jauhanut aikasemmin releen takia ties kuinka kauan.
Ja tämä on suunnitteilla jahka kerkeää tallinrakentamisen kimpusta.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Purkasin eilen huvikseen ton oman vanhan pumpun..
Tulos: toinen 1liittimisistä solenoideista ei toimi.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

tota omaa pumppua ku rassasin ni huomasin että uus solenoidi ( se 2 napanen ayc suuntaventtiili) ei ollu ihan samanlainen ku vanha. mielestäni se tuli 180astetta toisinpäin ku vanha, se oli ainoa tapa millä sen sai mahtumaa ja tällä oli se vaikutus että pumpun koteloon joutu rälläköimää reiän. Ehdin jo kirota ettei tää v***u voi toimia. Mutta kyllä taka-akselille tuli ilmatessa hyvin painetta. aika outo juttu koska samanlainenhan toi suuntaventtiili pitäs olla 4-9 evoissa...
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No kyllä nyt täytyy sanoa että pitää alkaa selvittämään niitä liittimiä oikein urakalla.Äsken tilttasi pyyhkijät motarilla.Maukasta painaa kovassa sateessa kotia kun ei nähnyt kunnolla.Tää nyt kruunasi muutenkin hyvän päivän.Ja pumpun mittaukset ja sähköllä kokeilut on edelleen tekemättä kiitos töiden ja sen että naapuria ei tunnu nyt kuitenkaan hotsittavan iltasella käydä tutkimaan sähköjä.Tuntuu että tuikkaan kohta koko paskan tuleen saatana.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

etacs pimeenä? Tai menossa.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kyl ne on ne liittimet apukuskin jalkotilassa vaan.. eikun irti ja takas pari kertaa niin toimii pyyhkijät, hapettuneet ne on.

Luultavimmin vesi(kosteus luonnollisesti) jalkojen kautta jalkotilaan tekee tuon hapettumisen.. ja eritoten lumi joka kantautuu sisään jalkojen kautta.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Kyl ne on ne liittimet apukuskin jalkotilassa vaan.. eikun irti ja takas pari kertaa niin toimii pyyhkijät, hapettuneet ne on.

Luultavimmin vesi(kosteus luonnollisesti) jalkojen kautta jalkotilaan tekee tuon hapettumisen.. ja eritoten lumi joka kantautuu sisään jalkojen kautta.

Kyllä mä uskon ennemmin että se vesi tulee läpiviennin kautta sisään.Huomenna jos yrittäis/pääsis mielentilan/kelin salliessa kyykkimään ja tutkimaan.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Kyl ne on ne liittimet apukuskin jalkotilassa vaan.. eikun irti ja takas pari kertaa niin toimii pyyhkijät, hapettuneet ne on.

Luultavimmin vesi(kosteus luonnollisesti) jalkojen kautta jalkotilaan tekee tuon hapettumisen.. ja eritoten lumi joka kantautuu sisään jalkojen kautta.
Kyllä mä sanon et jos lunta ja vettä jää kangasmattoihin niin aika kylmäl autolla ajatte :eek: Aina ihan kuivat matot on mulla.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Kyllä mä sanon et jos lunta ja vettä jää kangasmattoihin niin aika kylmäl autolla ajatte :eek: Aina ihan kuivat matot on mulla.

En nyt ymmärtänyt? Jos joku tulee sisään lunta kengissä niin kai se lumi nyt sinne sulaa lämpimässä autossa? Eihän se kosteus hetkessä katoa ja nimenomaan kun lämpeää niin vesi höyrystynee kosteudeksi ja menee noihin liittimiin.. mut joo, menipä selitykseks..

edit. ja en omasta ainakaan löytänyt mitään lähdettä josta vesi muuten pääsis tonne, ja aivan hapettuneet oli osa noista liittimen johdoista. Tuostahan on spekuloitu jo aikoja sitten jossain ulkomaiden foorumeilla.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
En nyt ymmärtänyt? Jos joku tulee sisään lunta kengissä niin kai se lumi nyt sinne sulaa lämpimässä autossa? Eihän se kosteus hetkessä katoa ja nimenomaan kun lämpeää niin vesi höyrystynee kosteudeksi ja menee noihin liittimiin.. mut joo, menipä selitykseks..

edit. ja en omasta ainakaan löytänyt mitään lähdettä josta vesi muuten pääsis tonne, ja aivan hapettuneet oli osa noista liittimen johdoista. Tuostahan on spekuloitu jo aikoja sitten jossain ulkomaiden foorumeilla.

MLR:ssä tosta ollu juttua paljonkin, voi tulla / on tullu kenkien mukana kosteutta tai läpiviennistä, who knows... heikko kohta ja yleinen vika näissä joka tapauksessa.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
En nyt ymmärtänyt? Jos joku tulee sisään lunta kengissä niin kai se lumi nyt sinne sulaa lämpimässä autossa? Eihän se kosteus hetkessä katoa ja nimenomaan kun lämpeää niin vesi höyrystynee kosteudeksi ja menee noihin liittimiin.. mut joo, menipä selitykseks..

edit. ja en omasta ainakaan löytänyt mitään lähdettä josta vesi muuten pääsis tonne, ja aivan hapettuneet oli osa noista liittimen johdoista. Tuostahan on spekuloitu jo aikoja sitten jossain ulkomaiden foorumeilla.
No eikös se ollu selvä jo sielläki et vuotava se on se läpivienti tai sitte ilmastointi kusee lattialle vedet niinku eräässä autossa? Itellä ei mitää vikaa eikä kosteutta ole missään. Enkä mitekää varovaisesti kulje autoon ;D
En kyl mitekää usko et höyrystyny kosteus tekis liittimille tommosta.. Tarkotin et evon pitää lämmetä alta 1km matkalla vaikka kylmästä ilma roikkaa/sisälämppärii ottais ajoon. Sillo jo lämmöt normaalissa vaakatasossa mittarin mukaan.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ja pyyhkijät sain pelaamaan kun heiluttelin johtoja.Meneekös niistä liittimistä myös pumpulle sähköt?Ja mistä niistä.Mattoa kun nosti niin oli aivan läpimärkä pohja.Joten vettä tulee kiitettävästi.Ja siihen että kenkien mukana vesi menisi liittimiin niin eipä ole ollut repsikassa viimiseen kuukauteen ketään.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
Ja pyyhkijät sain pelaamaan kun heiluttelin johtoja.Meneekös niistä liittimistä myös pumpulle sähköt?Ja mistä niistä.Mattoa kun nosti niin oli aivan läpimärkä pohja.Joten vettä tulee kiitettävästi.Ja siihen että kenkien mukana vesi menisi liittimiin niin eipä ole ollut repsikassa viimiseen kuukauteen ketään.

Kyllä siellä taitaa jotain pumpun johtoja mennä kun se musta boksikin on siellä repsikan puolella, sisälokarin alla. Siellä muistaakseni useampi liitin, kato kunnolla ne kaikki läpi ja korjaa jos tarvii.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No niin.Eli tänään saatin jotain oikein tehtyäkkin auton kimpussa.Johtonippu eristetty ja läpivienti tiivistetty massalla.Varmistettu ettei ole tukosta ilmastoinnin vedenpoisto letkussa(ainakaan sieltä ei mitään tullut) ja liittimiä yritetty putsata.En vaan saanut niitä pinnejä liittimestä irti ja kovasti ei uskaltanut väkivaltaakaan käyttää katastrofin pelossa.Lopputulos oli että pyyhkijät ei pelannut ennenkuin taas ravisteli johtoja :seina Pumppua mittailtu ja annettu 12 volttiakin. Pumppu pyörii ja antaa reilun ohmin verran lukemaa.Kaksi solenoidia joissa oli plus merkit päissä naksu ja antoi noin 4-5 ohmia ja kolmas oli mykkä ja antoi noin 16-17 ohmia.Eli olisiko voittaja löytynyt ja solenoidi paskana.

Löytypä ecustakin joku hks:sän fcd palikka.Eli onko fuel cut detector.Jokin säätö mutikka siinä oli ja tinattu johtosarjaan kiinni.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
No niin.Eli tänään saatin jotain oikein tehtyäkkin auton kimpussa.Johtonippu eristetty ja läpivienti tiivistetty massalla.Varmistettu ettei ole tukosta ilmastoinnin vedenpoisto letkussa(ainakaan sieltä ei mitään tullut) ja liittimiä yritetty putsata.En vaan saanut niitä pinnejä liittimestä irti ja kovasti ei uskaltanut väkivaltaakaan käyttää katastrofin pelossa.Lopputulos oli että pyyhkijät ei pelannut ennenkuin taas ravisteli johtoja :seina Pumppua mittailtu ja annettu 12 volttiakin. Pumppu pyörii ja antaa reilun ohmin verran lukemaa.Kaksi solenoidia joissa oli plus merkit päissä naksu ja antoi noin 4-5 ohmia ja kolmas oli mykkä ja antoi noin 16-17 ohmia.Eli olisiko voittaja löytynyt ja solenoidi paskana.

Löytypä ecustakin joku hks:sän fcd palikka.Eli onko fuel cut detector.Jokin säätö mutikka siinä oli ja tinattu johtosarjaan kiinni.

Mitäs vikakoodia sulle tulee? solenoideille on omat vikakoodinsa:

71 Proportional valve <AYC> f Open-circuit or short-circuit of proportional valve <AYC>
system
72 Directional valve <Right> f Open-circuit or short-circuit of directional valve <right> system
73 Directional valve <Left> f Open-circuit or short-circuit of directional valve <left> system
74 Proportional valve <ACD> f Open-circuit or short-circuit of proportional valve <ACD>
system

Solenoidit jossa on + merkki päässä, toinen on AYC:lle ja toinen ACD:lle, kolmas jossa ei oo + merkkiä on sitte AYC:n suuntaventtiili. Eli jos se paskana ni pitäs antaa koodia 72/73
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No evoscannilla ei yhteyttä saatu niin mites se luku paperiklemmarilla sitten? Obd pistoke mutta mitkäs ne oikeat pinnit olisi.Ja mikä niistä liittimien johdoista on pyyhkijät.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Oikosuljetaan pinnit 1 ja 4. sit virrat päälle ja laskemaan. Nollaaminen onnistuu kun irrottaa akusta navan n.puoleks minuutiks. Samalla se vilkuttaa ABS valoa. Jos ABS vikakoodeja niin nollaaminen onnistuu: 1 ja 4 oikosulkuun, virrat päälle, kerran painetaan jarrua alle 3 sek sit 10x alle 1sek.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tänään johtoliitin ohitettu uusilla johdoilla.Oli liitin ja johdot aivan hapettunut joten toimiva ratkaisu.Siltikin valot pärähti tauluun hetken ajon jälkeen.Seuraavaksi jos välkyttäisi valoa ja katsoo antaako mitään tietoa.Jäänyt nääkin hommat kiireiden takia tekemättä ja auto tänään ekaa kertaa käynnissä kahteen viikkoon.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Elikkä nyt on välkytetty ja 82 tuli acd valoista.Mitäs tämä suomeksi tarkoittikaan?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
Elikkä nyt on välkytetty ja 82 tuli acd valoista.Mitäs tämä suomeksi tarkoittikaan?

Pari sivua taaksepäin... ;)

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33154.msg247334#msg247334
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Eli sähkövika tai painesensori vika.Mites tästä etiäpäin?Moottorihan surrasi kun anto liittimeen suoran sähkön.Kallistahan tuokin on että "kokeilee" uudella anturilla.Nyt voisi joku AYC guru ilmestyä tohon pihaan ja kertoa mikä riivaa ;D Akultakin silloin mittasin että ainakin sulakkeen läpi sähköä tulee ja uusi relekin naksahtaa kun menee vikatilapäälle.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jaaaaaaa HAStalavistapoltankohtakokopaskan... eipä tää vieläkään oo itelle selvinny kun sytyttää vieläkin valot ainakin kylmänä. Sitten kun lämpimänä käynnistää ja ajelee vaikka koko illan ni ei mitään. Alkaa syömään miestä tän homman kanssa. Viimisimpänä vaihettu paineanturi uuteen ja rele testattu ettei siinäkään mitään vikaa ole. Evoscannilla tarkistettu et paine nousee normaalisti ja solenoidit aukee. Ilmattu on jne jne. Aina sama pump failure. Onko seuraavaks piuhasarjojen vaihto?Joka ikinen anturi? :seina :seina :seina :seina :seina Ostetaan RS perän kilkkeet ja taion ACD:n jollain konstilla vittuun kiitos! Taas se aika vuodesta kun on auton vaihto mielessä.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
Ostetaan RS perän kilkkeet ja taion ACD:n jollain konstilla vittuun kiitos!
OIKEIN!

Ens kesänä OIKEELLA nelivedolla radalla,ilman nintendoapuja!
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kurkkaa se johtosarja sieltä repsikan jalkatilasta? Se josta on ollu puhetta täälläkin.
Entäs se rintapellin liitin joka hapettuu?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Kurkkaa se johtosarja sieltä repsikan jalkatilasta? Se josta on ollu puhetta täälläkin.
Entäs se rintapellin liitin joka hapettuu?
Mikäs toi rintapellin liitin on.Mistäs päin se ayc ecu löytyy?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Kurkkaa se johtosarja sieltä repsikan jalkatilasta? Se josta on ollu puhetta täälläkin.

Johtosarjat ja liittimet on kun pakasta vedetyt jalkatilassa. Tässä tuli nyt vielä sellanen ajatus et toi sähkömoottori vois olla väsähtäny. Se nimittäin nostaa paineen mut ei kyllä niin nopeesti mitä terve pumppu. Normaalisti taitaa mennä sellaset 1-2 sek kun virrat päällä painaa kaasupolkimen. Niin mulla menee sellaset 3-5 sek. Se ei taida jaksaa tuottaa painetta tarpeeks kun tarve vaatii. Affella tänään ei mitään ongelmaa meno tai paluumatkalla, mut heti kun lähti varikolta ja nous mäkeen niin sytty valot. Tai sit kun auto seiso jonkin aikaa ja laitto käyntiin (paineet kerkes laskemaan ja kestää liian kauan nostaa paineita--> syttyy valot)
Jos ei tän jälkeen pumppu ala toimimaan niin voi että tattis ja moro!
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ok. Jossen löydä täältä läheltä moottoria niin oon in tats. Kaverilla saattais nimittäin olla sellanen jemmassa.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jos maxx oot pistääs kokkoo pystyyn niin tuon kyl ton oman samaan.Tarjoo tulet mä tuon jäksyt
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Nyt toimii ACD tässä autossa ekaa kertaa mun aikana, liekkö toiminu entiselläkään ikinä...

koodi 82 selätetty täälläkin, pitkän kaavan kautta :p

E: tuli rakenneltua aika pätevä värkki ton systeemin ilmaamiseen, vähän niinkun oudie:kin oli tehny.
auton akku, johtoja ja abikoliittimia ja katkasija, hyvin saa solenoidit auki ja pumpun pyörimää, helppo ilmata :)

:seina :seina v***u saat*** reilu kuukaus sitä sit kestiki.. tänää illalla sytty valot ekan kerran. 200m ajon jälkee ja joka kerta tekee nyt samaa ku useamman kerran käynnistin uusiks.
Täytyy kattoa vikakoodit ny vaikka ekaks kuhan kerkee.

Sen verran kokeilin että ajon jälkee ku sammutti ja löi virrat takas päälle ja kaasupoljin pohjaa ni pumppu ei käynnistyny, rele kyllä naksahti...
 
Takaisin
Ylös Bottom