- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Eli pistetään tämmöinen ihmettey pystöön, jossa voi yleisesti miettiä kolinoita sun muita.
Eli mietin kovasti mikä itsellä tuossa VR4 Galantissa kolisee koska katsastusmies ei löytänyt alapuolelta vikaa, ja minä vaihdoin vasemman puolen iskarinkin, ja pallonivelen jne, ja auto on "normaaleihin monttuihin" ajellessa suht jees. Mutta auta armias jos tulee joko isompi jousto tai esim. hidastetöyssy (ei semmoinen iso jonka yli ajetaan, vaan semmonen jonka yli rengas kolahtaa), niin tuntuu että auto hajoaa. Vasemmalla puolella kolahdus on kuultavissa, mutta oikean puolen rengas kun osuu töyssyyn niin kuuluu oikeasti kunnon "runko paukahdus". Eli jokin kolahtaa kovaa..
Sama tapahtui myös talvella jos yritti sivuttain ajaa epätasaisella, nyt sään lämmettyä tuo suora joustopaukahdus on "hiljentynyt", mutta on yhä läsnä.. Joskus sopivasti ajamalla ei kolahda yhtään. Eli mahdollisia vikapaikkoja, Moni on veikannut että iskarin yläpäät ovat paskana mutta kun minähän vaihdoin sen vasemman puolen etuiskarin (Toki vaihdon sen käytettyyn, mutta silti). Ja eikös jos iskarin yläpää on paskana kolina kuulus kokoajan.. Nyt kuitenkin tuntee selkeesti sen että auto "EI ime" tien epätasaisuuksia" vaan kolisee enemmän tai vähemmän.. Eli mitkä osat edellämainituissa skenaarioissa pääsee niin liikkumaan/tuo tuollaista tunnetta.. kuitenkin semmoiset sopivan kokoiset töyssyt auto syö "hienosti", mut vähänkin isommat/kovemmat ei.
Ja verrattuna tuohon E55 galanttiin niin sillä voi ajaa vaikka kanttarin yli että kuuluu mitään kun tällä ei tarvi kummostakaan töyssyä olla.
Ehdotuksia?, Kyllä kai katsastusmies ois huomannut kaikki löysät puslat ainakin (tosin joku veikkas kallistuksen vakaajaakin) Eli mitkä voisivat tehdä tuommosen oikeasti "jokin on irti" kuuloisen äänen. Ja jos uudet iskarit laittaa niin jos se ei ole iskari niin onko uudet iskarit sit entiset ensimmäisessä montussa. Ajatuksia? ???
Eli mietin kovasti mikä itsellä tuossa VR4 Galantissa kolisee koska katsastusmies ei löytänyt alapuolelta vikaa, ja minä vaihdoin vasemman puolen iskarinkin, ja pallonivelen jne, ja auto on "normaaleihin monttuihin" ajellessa suht jees. Mutta auta armias jos tulee joko isompi jousto tai esim. hidastetöyssy (ei semmoinen iso jonka yli ajetaan, vaan semmonen jonka yli rengas kolahtaa), niin tuntuu että auto hajoaa. Vasemmalla puolella kolahdus on kuultavissa, mutta oikean puolen rengas kun osuu töyssyyn niin kuuluu oikeasti kunnon "runko paukahdus". Eli jokin kolahtaa kovaa..
Sama tapahtui myös talvella jos yritti sivuttain ajaa epätasaisella, nyt sään lämmettyä tuo suora joustopaukahdus on "hiljentynyt", mutta on yhä läsnä.. Joskus sopivasti ajamalla ei kolahda yhtään. Eli mahdollisia vikapaikkoja, Moni on veikannut että iskarin yläpäät ovat paskana mutta kun minähän vaihdoin sen vasemman puolen etuiskarin (Toki vaihdon sen käytettyyn, mutta silti). Ja eikös jos iskarin yläpää on paskana kolina kuulus kokoajan.. Nyt kuitenkin tuntee selkeesti sen että auto "EI ime" tien epätasaisuuksia" vaan kolisee enemmän tai vähemmän.. Eli mitkä osat edellämainituissa skenaarioissa pääsee niin liikkumaan/tuo tuollaista tunnetta.. kuitenkin semmoiset sopivan kokoiset töyssyt auto syö "hienosti", mut vähänkin isommat/kovemmat ei.
Ja verrattuna tuohon E55 galanttiin niin sillä voi ajaa vaikka kanttarin yli että kuuluu mitään kun tällä ei tarvi kummostakaan töyssyä olla.
Ehdotuksia?, Kyllä kai katsastusmies ois huomannut kaikki löysät puslat ainakin (tosin joku veikkas kallistuksen vakaajaakin) Eli mitkä voisivat tehdä tuommosen oikeasti "jokin on irti" kuuloisen äänen. Ja jos uudet iskarit laittaa niin jos se ei ole iskari niin onko uudet iskarit sit entiset ensimmäisessä montussa. Ajatuksia? ???