Dynyn renkaat

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Millaisia kesänakkeja suosittelisitte dynamic-4 galantiin?
Bridgestonit ajattelin hankkia, mutta tulin toisiin ajatuksiin kun luin vähän niistä foorumilla ;D

Auto ei ole mikään kauhea kiituri, mutta renkaat saisivat silti olla paremmasta päästä että uskaltaa hiukan kurvaillakkin ja käydä ehkä radalla.
Renkaat on jossain 195/65/15 eli aika maltilliset. Ei ole ennen vielä tarvinnut ostaa renkaita omaan mitsuun niin ei tiedä millaiset siihen laittaisi :-[
 
Vs: Dynyn renkaat

P.Kaunisto sanoi
Millaisia kesänakkeja suosittelisitte dynamic-4 galantiin?
Bridgestonit ajattelin hankkia, mutta tulin toisiin ajatuksiin kun luin vähän niistä foorumilla ;D

Auto ei ole mikään kauhea kiituri, mutta renkaat saisivat silti olla paremmasta päästä että uskaltaa hiukan kurvaillakkin ja käydä ehkä radalla.
Renkaat on jossain 195/65/15 eli aika maltilliset. Ei ole ennen vielä tarvinnut ostaa renkaita omaan mitsuun niin ei tiedä millaiset siihen laittaisi :-[

Se on varmaa aika lail sama tuleeko renkaat esim dynamicciin vai vastaavaan etuvetoon, erityisesti kun kesärenkaista puhutaan. Ja sitten kun tuosta profiilista puhutaan niin mukavuuskin on kohdallaan, hiljaisuuskriteeri tässä autossa ei oo niin tärkee kun uudemmissa mutta kannattaa ottaa silti huomioon. Sitten yleisesti löysemmän olonen rengas on aina huonompi. Ite sanoisin vaan että halvalla ei saa hyvää. Renkaiden hyvyys ainakin mun kokemuksen mukaan menee ihan hinnan mukaan. Esimerkiksi aidot continentalit on hyviä & hiljasia & kalliita, pehmeä rengas myös kuluu nopeammin. Riippuu vähän paljon haluat rahaa käyttää ja kuinka paljon tulee ajoa vuosittain. Ite menin tyhmänä aikanaan semmoset korvaamaan uniroyaleilla, sateella kyllä piti erinomaisesti mut siin oli ainoot hyvät puolet.
 
Vs: Dynyn renkaat

mystinengalant sanoi
Esimerkiksi aidot continentalit on hyviä & hiljasia & kalliita, pehmeä rengas myös kuluu nopeammin. Riippuu vähän paljon haluat rahaa käyttää ja kuinka paljon tulee ajoa vuosittain. Ite menin tyhmänä aikanaan semmoset korvaamaan uniroyaleilla, sateella kyllä piti erinomaisesti mut siin oli ainoot hyvät puolet.

Lisää ääntä Contille, vaikken dynyä olekaan omistanut. Hyviä renkaita tekevät jotka kestävät hyvin normaaliajoa eikä ala repeilee heti radallakaan. Continental Premiumcontact:issa ainakin kohtuu jäykkä runko kun 1700kg autossakaan ei alkanu tuntumaan mitään ihmeellistä radalla. Meteli kyllä 225 levydellä jo jonkunlaista mutta toisaalta sillä autolla vertailukuvaa vain kitkoilla jotka luonnostaan ovat hiljaisia.
 
Vs: Dynyn renkaat

noi contin premium contact 2 vois olla ihan näppärät ainakin mitä arvosteluita kattoi ja hinta vaan 300€/sarja. Ajan autolla TODELLA vähän, mutta en siitä huolimatta viitsi hankkia mitään rimpuloita sinne alle kun saattaa olla että olis tarkoitus radalla poiketa tänä vuonna ja onhan se aina mukavaa että autossa on kunnon nakit alla :driver. Kiitos vinkeistä! :peukku
 
Vs: Dynyn renkaat

Itse ostan ensi kesäksikin Yokohaman S-Drivet. Olisin mennyt ehkä Toyo R888:iin, mutta sitä ei saa oikean kokoisena, eikä se nyt muutenkaan ole tähän keskusteluun sopiva ehdotus. S-Drivea voi sen sijaan suositella katuajoonKIN. Tuollahan noista renkaista on puhuttu enemmänkin:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23491.0

Vaikka threadissa puhutaan radalle sopivista renkaista, suurin osa luetelluista on ihan vaan jämäköitä katurenkaita. Semi-sliksit on sitten asia erikseen.
 
Vs: Dynyn renkaat

Niko Päivinen sanoi
Itse ostan ensi kesäksikin Yokohaman S-Drivet. Olisin mennyt ehkä Toyo R888:iin, mutta sitä ei saa oikean kokoisena, eikä se nyt muutenkaan ole tähän keskusteluun sopiva ehdotus. S-Drivea voi sen sijaan suositella katuajoonKIN. Tuollahan noista renkaista on puhuttu enemmänkin:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23491.0

Vaikka threadissa puhutaan radalle sopivista renkaista, suurin osa luetelluista on ihan vaan jämäköitä katurenkaita. Semi-sliksit on sitten asia erikseen.

Kiitti linkistä. hyvää tietoa tuokin, mutta niinkuin sanoit että jotain ei saa oikean kokoisena. itsellä oli se vähän ongelmana kun en halua kasvattaa rengasta tuosta 15". Mulla on vaan ollu vähän huonoja kokemuksia isoista renkaista... ihan hirveet ajaa.

Saattavat kyllä olla radalla jotkut 17" renkaat hyvät. en tiedä kun en radalla ole käynyt, mutta toistaiseksi pysyn noissa 15" kun ovat tähän menneessä tuntunut mukavilta.

Saatan myös olla väärässä ja tyhmä ;D
 
Vs: Dynyn renkaat

15" Yokohamat (etuveto) Galantinkin alla oli. Ensi kesäksi katselin kyllä 16-tuumaisia, mutta sitä isommaksi ei ole kyllä tarkoitus mennä vannekoossa. Jos renkaissa on hyvät (luetaan: tarpeeksi jäykät) rungot, profiili voi olla vähän korkeampikin, eikä siitä ole haittaa ajettavuudelle. Lisäksi hieman korkeampi profiili suojaa vannetta esim. radalla reunakanttareiden ylityksissä.
 
Vs: Dynyn renkaat

Miulla oli -01 Volvo V70:ssä Continental Premium Contact II:set pari kesää sitten.

Rengas oli muuten hyvä, mutta kului ÄÄRETTÖMÄN nopeasti. Laitoin uudet renkaat keväällä ja juhannuksen tienoilla jo säikähdin kuluneita eturenkaita, piti heti vaihtaa taakse eturenkaat ja päinvastoin. Ja kilometrit oli varmaan jotain 3000 luokkaa siinä vaiheessa. Rengas oli silloinen testivoittaja, märkäpito, hiljaisuus ym. kriteerit painona. No ne oli ainakin silloin kulutuskestävyyden kustannuksella hankittuja ominaisuuksia.

En suosittele tuota taustaa vasten.

Edellisessä autossa -99 Passat farkussa oli valmiina ostaessa alla joskus Kleberit, näyttävät olevan aika edullisia, ei ole niistä huonoa sanottavaa.
 
Vs: Dynyn renkaat

Rupee tuntumaan että mikään rengas ei ole hyvä ;D sitten olis vielä michelin energy saverit. vielä paremmat kun noi contit arvosteluiden mukaan ja kalliimmat, mutta silti sopuhintaset
 
Vs: Dynyn renkaat

L 2.6 sanoi
Miulla oli -01 Volvo V70:ssä Continental Premium Contact II:set pari kesää sitten.

Rengas oli muuten hyvä, mutta kului ÄÄRETTÖMÄN nopeasti. Laitoin uudet renkaat keväällä ja juhannuksen tienoilla jo säikähdin kuluneita eturenkaita, piti heti vaihtaa taakse eturenkaat ja päinvastoin. Ja kilometrit oli varmaan jotain 3000 luokkaa siinä vaiheessa. Rengas oli silloinen testivoittaja, märkäpito, hiljaisuus ym. kriteerit painona. No ne oli ainakin silloin kulutuskestävyyden kustannuksella hankittuja ominaisuuksia.

En suosittele tuota taustaa vasten.

Edellisessä autossa -99 Passat farkussa oli valmiina ostaessa alla joskus Kleberit, näyttävät olevan aika edullisia, ei ole niistä huonoa sanottavaa.

Ei kuulosta normaalilta kulumiselta mitenkään, jossain pakko olla vikaa koska tuolla tavalla ei varmaan kulu nuo mainitut "semiratarenkaatkaan" katuajoassa. Itsellä autoa pois vaihtaessä oli renkailla ajettu jotain 25.000+tkm, myös rataa muutaman kerran.
 
Vs: Dynyn renkaat

Noista Continentalin kulumisista oli enemmänkin juttua pari kesää sitten. TM:n lukijapalstallakin joku kyseli syytä outoon kulumiseen, maahantuoja ei tietääkseni ottanut vastuuta asiassa. Itse vaihdoin autoa, mutten renkaitten takia.
 
Vs: Dynyn renkaat

P.Kaunisto sanoi
Rupee tuntumaan että mikään rengas ei ole hyvä ;D sitten olis vielä michelin energy saverit. vielä paremmat kun noi contit arvosteluiden mukaan ja kalliimmat, mutta silti sopuhintaset

Tuo on yks hyvä rengas kanssa. Sun tapauksessa jos vähän ajat niin renkailla saattaa tulla se kovettuminen enemmän sitten ongelmaksi -> kuluminen myös hidastuu kun pintakumi kovempaa (?)

Mutta joo kyllä se on niin mahtava ajaa kun on renkaassa kaikki ominaisuudet kohdallaan :peukku
 
Vs: Dynyn renkaat

Itse asennan renkaita työkseni ja suurin osa mitä myydään niin on Continentalia, niin kesä kuin talvirenkainakin ja kaikenlaista kokoa, ihmiset on tykänny enkä juuri ole huonoa sanaa kuullut continentalista.. Itse oon tykännyt kovastikkin noista contin renkaista, suhteellisen hiljaiset moneen muuhun verrattuina.. Ja puhdas tosi asia on että jos suomen teillä joku rengas on todella hiljainen niin kuski on useimmiten kuuro..

Ja noissa e3 sarjan galluissa ei yleensäkkään hirveesti kuulu hirveesti rengasmelu verrattuna uudempaan autoon joka on pelkkää muovia ja paperinohutta peltiä..

L 2.6 sanoi
Miulla oli -01 Volvo V70:ssä Continental Premium Contact II:set pari kesää sitten.

Rengas oli muuten hyvä, mutta kului ÄÄRETTÖMÄN nopeasti. Laitoin uudet renkaat keväällä ja juhannuksen tienoilla jo säikähdin kuluneita eturenkaita, piti heti vaihtaa taakse eturenkaat ja päinvastoin. Ja kilometrit oli varmaan jotain 3000 luokkaa siinä vaiheessa. Rengas oli silloinen testivoittaja, märkäpito, hiljaisuus ym. kriteerit painona. No ne oli ainakin silloin kulutuskestävyyden kustannuksella hankittuja ominaisuuksia.

En suosittele tuota taustaa vasten.

Edellisessä autossa -99 Passat farkussa oli valmiina ostaessa alla joskus Kleberit, näyttävät olevan aika edullisia, ei ole niistä huonoa sanottavaa.

Noita kulumistapauksia on tullut paljon eteen, isot ja suhteellisen tehokkaat mersut, bemarit ja volvot syö AINA vetäviä pyöriä, pahimmillaan saattaa keväällä laitetut uudet renkaat olla ennen juhannusta aivan sileinä, ja tämä on sama juttu melkein renkaalla kuin renkaalla pois lukien jotkut kiinan renkaat jotka on niin kovaa kumia ettei kulu millään vaikka miten ajaa.. Tuohon kulumiseen vaikuttaa tosi paljon ajotyyli, jos ajotyyli sisältää paljon voimakkaita kiihdytyksiä ( ei silti sutimista) niin se syö renkaita, mikäli isommallakin autolla ajaa rauhassa välttäen voimakkaita kiihdytyksiä niin se säästää renkaita uskomattoman paljon..
 
Vs: Dynyn renkaat

mikki87 sanoi
Noita kulumistapauksia on tullut paljon eteen, isot ja suhteellisen tehokkaat mersut, bemarit ja volvot syö AINA vetäviä pyöriä, pahimmillaan saattaa keväällä laitetut uudet renkaat olla ennen juhannusta aivan sileinä, ja tämä on sama juttu melkein renkaalla kuin renkaalla pois lukien jotkut kiinan renkaat jotka on niin kovaa kumia ettei kulu millään vaikka miten ajaa.. Tuohon kulumiseen vaikuttaa tosi paljon ajotyyli, jos ajotyyli sisältää paljon voimakkaita kiihdytyksiä ( ei silti sutimista) niin se syö renkaita, mikäli isommallakin autolla ajaa rauhassa välttäen voimakkaita kiihdytyksiä niin se säästää renkaita uskomattoman paljon..

Juurikin esim. T5 volvot syö noita eturenkaita sarjan kesässä vaikkei hirveen ripeesti ajeliskaan. Semmosta se on vajaavetojen kanssa, saapahan nelikon kanssa jotain hyvitystä noihin kalleisiin bensakuluihin kun renkaiden kuluminen on vähäistä :peukku Eli contit vaan :peukku
 
Vs: Dynyn renkaat

Dyny syö radalla eturenkaat todella nopeasti jos ne eivät ole jäykkärunkoiset ja alusta on jotain vakiotasoa. Kallistelee, puskee, camber ei riitä...
 
Vs: Dynyn renkaat

mystinengalant sanoi
Juurikin esim. T5 volvot syö noita eturenkaita sarjan kesässä vaikkei hirveen ripeesti ajeliskaan. Semmosta se on vajaavetojen kanssa, saapahan nelikon kanssa jotain hyvitystä noihin kalleisiin bensakuluihin kun renkaiden kuluminen on vähäistä :peukku Eli contit vaan :peukku

tuota en edes huomannut ajatella että vajaa vetosissa toi "rasitus" menee aika paljon vaan noille etu tai takarenkaille.

Esim. siskolla kun on vähän uudempi tomaatti volvo. sillä kun kesällä ajoin pari kertaa niin kiihdytys on ihan p***eestä. lusikka pohjaan ja auto miettää vähän aikaa että "jaa nyt pitäis kiihtyä vähän kovempaa", tomaatti pistää pienempää ja ampasee kauheella nykäsyllä eteenpäin... ilmankos se renkaita niin usein vaihtaa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom