Esilämmitys päälle manuaalisesti ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mullet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riippuu vuosimallista, copypastea tuolta kv-foorumilta:

MY13: SW4 / TP6
MY14: SW4 / TP6
MY15: SW3 / TP5
MY16: SW3 / TP5
MY17: N/A
MY18: N/A
MY19: N/A

Eli tuo TP-pinni kytketään maahan. Maa ei ole "mikä vaan" pinni, mutta SW6:n kaksi piirilevyn reunaa lähinnä olevaa pinniä on maita.

Mun 8/2014:ssa oli ainakin tuo kaukosäätö MY15-mallia, onko tuo sitten jo noin aikaisin vaihtunut? Tässä tuolta foorumilta napattu kuva missä näkyy mitkä pinnit yhdistää:
Näytä liitetiedosto 19668

Eli siinä on SW6 kaksi ylintä pinniä eristetty piirilevystä teipillä, alimmat kaksi on maapinnit niin ne saa kytkeytyä noin. Sitten eristetyistä pinneistä piuha sinne TP5:een.

Kokeilin alkajaisiksi ihan pinseteillä yhdistää nuo että toimiiko. Sitä pitää "tuplaklikata" samaan tyyliin kuin takakontin avausnappulaa. Auto kuittaa lukitsemalla ovet ja vilkuttamalla vilkkuja 3 kertaa.

Tuo käytetty painonappi on tämä:
https://www.ebay.com/itm/20PCS-4-4-...tch-SMD-4-Waterproof-copper-head/361565523761

Ja koko komeudelle löytyy ebaystä uudet kuoret missä on tuo neljäs nappi:
https://www.ebay.com/itm/New-Remote...subishi-Lancer-Outlander-Eclipse/191894620615

Ei ole vielä nuo ebay-tilaukset saapuneet.
MY13: SW4 / TP6
MY14: SW4 / TP6
MY15: SW3 / TP5
MY16: SW3 / TP5
MY17: N/A
MY18: N/A
MY19: N/A
Minulla ei näyttäisi toimivan ainakaan TP5 pinnistä. Laitatin nappulan TP5:n ja maan välille, mutta ei mitään reaktiota auton taholta vaikka tuplaklikkaillee. Kokeilin myös TP6 pinnistä piuhaklikkauksella, mutta ei sekään vaikuttanut. Olisiko niin, että kun erään mikron päällä on vuosiluku 2017 (auto 2016 vm), ei piilotoimintoa olekaan...?
 

Liitetiedostot

  • 60CDA374-5B63-467C-B9A8-C7303EEFBA2E.jpeg
    60CDA374-5B63-467C-B9A8-C7303EEFBA2E.jpeg
    220.1 KB · Lukukerrat 485
  • 1566C863-0707-4092-A580-159AA64DCC25.jpeg
    1566C863-0707-4092-A580-159AA64DCC25.jpeg
    169.4 KB · Lukukerrat 488
Niin se varmaan on.

Mulla on 8/2014 rekisteröity auto, mutta ainakin avain oli 2015 mallia.. Taitaa Mitsun mallivuosi vaihtua melkoisen etuajassa?
 
Niin se varmaan on.

Mulla on 8/2014 rekisteröity auto, mutta ainakin avain oli 2015 mallia.. Taitaa Mitsun mallivuosi vaihtua melkoisen etuajassa?
Eli nyt enää mobiilikäyttö jäljellä normi wifi remote controllin lisäksi. Toimiikohan sekään...?
 
Kiitti linkistä. Purkka varmaan ottaa sinun ylimääräiset sivunapit, mutta jos ei ota niin minulle kyllä kelpaa. Avaimessa merkintä 2017 180831 VC
Purkka ottaa kohta rotanmyrkkyä ellei saa kaukokäynistymään lämmitystä :). Eli sivunappeja en tarvitse, koska avaimessa ei liene valmiutta etäkäynnistää lämmitin. Käsittämätöntä, mutta sen kanssa pitää nyt elää.
Wifi ja softa toimii ok ja sillä saa auton ajastettua.
Olisipa joku autosähköguru joka tuntisi Outlanderin releet jne. Varmaan löytyisi keino lisätä joku GSM palikka joka kytkee lämppärin päälle.
 
Saakohan noita "vanhoja" avaimia joissa on tuo lämmityksen käynnistysvalmius? Heffu: sulla siis toimii se lämmityksen käynnistyspainike?
Joo, toimii molemmista avaimista.
Kiitti linkistä. Purkka varmaan ottaa sinun ylimääräiset sivunapit, mutta jos ei ota niin minulle kyllä kelpaa. Avaimessa merkintä 2017 180831 VC
Napit ilmeisesti sinulle.
Laitatko vaikka yksityisviestillä mihin päin napit pitäisi saada kulkeutumaan, niin järkätään.
 
Vihdoin tuli avaimenperä kotiin mutta painonappeja ei tietty vaikka tilasin samalla. Nooh töissä fundeerasin, että onhan tuollaisia painonappeja joka paikassa ja ekaksi purin avaimenprän Led Lenserin jossa oli aikas hyvä nappi mutta ehkä hiukan iso, seuraavana vuorossa Bosch 18V työkaluakku jossa "täkyn"ilmaisin ja siitähän se sitten juotettiin irti ja kiinni avaimeen ja avot toimii :D
 
Joo, toimii molemmista avaimista.

Napit ilmeisesti sinulle.
Laitatko vaikka yksityisviestillä mihin päin napit pitäisi saada kulkeutumaan, niin järkätään.
Napit saapui perille ja on kolvattu paikalleen, mutta lämmitys ei lähde päälle. Avaimessa kyllä valo palaa, kun nappia painaa. Onko arvauksia, mikä pielessä ?
 
Mulla sama ongelma eli valo palaa avaimessa, mutta auto ei reakoi. Tosin ei haittaa enää, sillä mobiilikäyttö sms viestillä toimii hyvin....
 
Mulla sama ongelma eli valo palaa avaimessa, mutta auto ei reakoi. Tosin ei haittaa enää, sillä mobiilikäyttö sms viestillä toimii hyvin....
Wifi toimii mullakin, mutta tarvii pelata lentokonetilan kanssa ja mentävä auton viereen lähettämään ajastus. Auton näytöstä ajastamalla toimii myös lämmitys, joten ei hätiä.
Napista lämmöt päälle olisi ollut parannusta jo näihin olemassa oleviin toimintoihin.
 
Miten sait tuon mobiilin järjestettyä?
Kiitos Zuikin, joka kertoi miten Android puhelin voidaan orjuuttaa käynnistämään lämmitys wifin kautta. Tässä linkki josta selviää perusteet https://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=4122&start=10

Lyhyesti kerrottuna:
- hanki mielellään vanhempi Android luuri jossa Android 8 tai vanhempi
- hanki luuriin halpa prepaid liittymä
- asenna puhelimeen Tasker, Auto Input ja pari muuta apuohjelmaa. Tasker on appi jonka voi määrittää painelemaan jonkun muun ohjelman nappeja tai käynnistämään wifi jne. Eli puhelimen toimintoja voidaan automatisoida Taskerin avulla.
- asenna puhelimeen Outlander PHEV appi.
- määritä puhelin ottamaan yhteys auton wifi verkkoon (autossa siis oma wifi jossa ei ole internet yhteyttä). Tarvitset tähän auton mukana saadun salasanan (10 tai 14 merkkiä pitkä).
- parita Outlander PHEV appi keskustelemaan auton kanssa (tähän tarvitaan sama salasana jota käytetään wifi yhteydessä)
- määritä Taskeriin toimintaohjeet miten sen tulee käyttää Outlander PHEV appia käynnistääkseen auton lämmityksen. Taskerin pitää siis kirjaimellisesti toimia samoin kuin mitä ihminen tekee käyttäessään Outlander PHEV appia luurissa.
- lähetä puhelimeen halutun sisältöinen tekstiviesti jonka Tasker tunnistaa ja käynnistää lämmityksen.
- kun kaikki em toimii luotettavasti, sijoita luuri autoon. Itselläni se on sijoitettuna takakontin ”lattian” alla olevaan tavaratilaan. Siellä on myös auton normiakku josta saa jatkuvan latausvirran puhelimelle. Eli latausta varten pitää hankkia (vaikkapa Motonetistä) akunnavoista virtaa ottava pistoke josta saa yleisellä puhelimen autolaturilla virtaa luuriin.

itselläni on määritetty Taskeriin mahdollisuus käynnistää lämmitys eripituisiksi ajoiksi eli 10, 20 tai 30 min. Muita aikapituuksia ei voi asettaa johtuen Outlander PHEV apin rajoituksista. Lämppäri käynnistyy joko tekstarilla tai myös soittamalla luuriin jolloin käynnistyy 20 min lämmitys.

On tietenkin mahdollisuus tehdä myös viilennyksen käynnistäminen samalla periaatteella. Eli kaikki ne toiminnot mitä Outlander PHEV appi tarjoaa.

Kun lisäksi vielä teki omaani ja vaimon iPhoneen pikalinkin lämmityksen käynnistämiseksi yhden klikkauksen taktiikalla, niin aika vaivattomasti saa esilämmitettyä auton eikä välimatkalla ole juurikaan merkitystä.
 
Vaikuttaa epäilyttävän lupaavalta :). Tuohon syöttiin pitää silti tarttua.

Kysäise samalla support forkalta tuosta Suomeen toimituksesta ja vm range 20xx-2020 yhteensopivuudesta. Vaikuttaa lupaavalta jos ei taskerin kanssa viitsi pelata.
Mitenhän lie tehty softa tuohon ja millä periaatteella toimii... noin tietoturvamielessä kiinnostaa ettei joku aamu ole auto kadonnut omia aikojaan
 
Tervehdys foorumilaiset. Pientä hajontaa avaimen merkinnöissä. Mulla -16 malli ja avain väittää olevansa -17:unsure:
 

Liitetiedostot

  • mitsu avain.jpg
    mitsu avain.jpg
    152.1 KB · Lukukerrat 352
Kysäise samalla support forkalta tuosta Suomeen toimituksesta ja vm range 20xx-2020 yhteensopivuudesta. Vaikuttaa lupaavalta jos ei taskerin kanssa viitsi pelata.
Mitenhän lie tehty softa tuohon ja millä periaatteella toimii... noin tietoturvamielessä kiinnostaa ettei joku aamu ole auto kadonnut omia aikojaan
Ruottin facebookissa on juttua tuosta.
Mitsubishi Outlander PHEV Sweden
 
Voin kolvailla sen sulle ja nappuloitakin löytyy.

Tekisitkö joskus mullekin, jos tilailen osat? Työreissuja aina silloin tällöin etelään, niin samalla jos onnistuisi. Tämä voisi olla näppärämpi kuin viritellä tuo Android-systeemi autoon (yksi vanha Android-laite löytyy, mutta Android 9 ei suostu yhteispeliin auton kanssa).
 
Tekisitkö joskus mullekin, jos tilailen osat? Työreissuja aina silloin tällöin etelään, niin samalla jos onnistuisi. Tämä voisi olla näppärämpi kuin viritellä tuo Android-systeemi autoon (yksi vanha Android-laite löytyy, mutta Android 9 ei suostu yhteispeliin auton kanssa).
Juu
 
Kyllä, avain merkintä -17 piirilevyltä sähköjohdon pätkällä autossa istuessa 5 pinnistä tuplaklikkauksella todistettu. Lähti puhallin pyörimään.
 
Kysäise samalla support forkalta tuosta Suomeen toimituksesta ja vm range 20xx-2020 yhteensopivuudesta. Vaikuttaa lupaavalta jos ei taskerin kanssa viitsi pelata.
Mitenhän lie tehty softa tuohon ja millä periaatteella toimii... noin tietoturvamielessä kiinnostaa ettei joku aamu ole auto kadonnut omia aikojaan

Tämä on erittäin kiinnostava uusi vaihtoehto. Laittakaa tännekin infoa jos jotain uutta tietoa tulee. Lähden ilman muuta mukaan tilaukseen jos vaikka otetaan porukalla toimitus suomeen.
 
Tuohan on siis tämä moduuli:

https://www.aliexpress.com/item/4000049948202.html

Mutta varmaankin se ruotsalaisten "tuote" on tuolle kirjoitettu ohjelmisto joka osaa wifin yli jutella Mitsuun ja gprs-nettiyhteyden yli vastaanottaa komentoja käyttäjän puhelimesta..

Kiinnostaa kyllä, onhan tuo aika paljon modernimpi ajatus kuin Taskerilla renkuttaa android-kännykkää.

Ilmeisesti siis viimein "hakkeroitu" se mitsun sovelluksen ja auton välinen protokolla, että pystyy suoraan komentamaan jostain muustakin laitteesta kuin paritetusta kännykästä..
 
Tuohan on siis tämä moduuli:

https://www.aliexpress.com/item/4000049948202.html

Mutta varmaankin se ruotsalaisten "tuote" on tuolle kirjoitettu ohjelmisto joka osaa wifin yli jutella Mitsuun ja gprs-nettiyhteyden yli vastaanottaa komentoja käyttäjän puhelimesta..

Kiinnostaa kyllä, onhan tuo aika paljon modernimpi ajatus kuin Taskerilla renkuttaa android-kännykkää.

Ilmeisesti siis viimein "hakkeroitu" se mitsun sovelluksen ja auton välinen protokolla, että pystyy suoraan komentamaan jostain muustakin laitteesta kuin paritetusta kännykästä..

Juu tuskin Runen pulju on rautaa tehnyt. Softapuolella löytyy tuubista Englantilaisten video missä hakkeroidaan PHEV verkko jonka jälkeen Mitsu nosti salasanan pituuden 10->14mrk ja biiffasi protokollaa muutenkin. Runen pulju varmaan rehellisellä asialla mutta foliohattuna alalla työskentelemänä tarvitsisi hiukan tarkempaa infoa. Esim koodi open-sourcena Githubissa lisäisi sitä paljon vaikkakin Mitsu siinä vaiheessa päivittäisi protokollan seuraavassa huollossa :)
 
Joo juuri näin. :)

Eli oltava 100% luotto tuohon softaan, kun lähdekoodia ei ole saatavilla niin ihan hyvin pulikka voisi myös jollain piilokomennolla avata ovet ja ohittaa ajoneston jne.. Sitähän ei tiedä mitkä kaikki toiminnot wifin kautta on mahdollisia, vaikka Mitsun omassa softassa ei niitä olekaan.
 
Oudolta tuntuisi, jos Mitsu olisi jättänyt auton päähän tuollaisia toiminnallisuuksia. Mikäli Rune on reverse-engineerannut tuon Android appin, ei liene todennäköistä, että sillä tavalla olisi uutta löytynyt.

Kaikkein yksinkertaisin tapa näiden pöllimiseen on signaalinvahvistin auton lähelle. Mitä sitä vaikeammin tekemään. Harva auton haltija kun säilyttää avaimia metallirasiassa.
 
Mahdollisuuksia on useita toteuttaa, esim jos rauta pystyy pyörittämään Mitsun omaa droid softaa headless moodissa ja siihen jokin taskerin tapainen softa päälle joka tottelee sms-viestejä (kuten käsitin Mitsing link kuvauksesta).
Mr Rune saisi pikkuhiljaa vastata joululomiltaan Purkan kyselyyn support forkalla :)
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä koodi jos re-engineerattu.
 
Rune vastasi kyselyihini liittyen MITSING Link:iin eli ei ollut jounaikana tukehtunut hapansilakkaan .
Koodaa softaa vuoden 2016 PHEVIä varten, koska on kuulemma erilainen kuin vanhempi mallisto. Tiedottaa kun softa valmis. Speksi-kyselyihin ei kuitenkaan kommentoinut mitään. Ensimmäiseen tiedusteluuni, jossa kyselin lisätietoja ja mahdollisia ominaisuuksia, vastasi: ”Kyselit lisätietoja. Kysy mitä vaan.” . Pitää varmaan hankkia vanha Alfa Lavalin lypsykone jotta saa kaverilta lypsettyä vastauksia .
 
Terve! Meikäläisen avaimella lämppäri päälle toiminto päätti perjantaina alkaa lakkoilun. Vilkut vilkkui normaalisti sen 3 kertaa ja ovet lukkoon mutta lämppäri ei vaan lähtenyt, koitin monen monta kertaa mutta ei vaan? Tänään aamusta piruuttaan koitin ja yllätys sehän lähti toimimaan???
 
Mikäköhän Jussin autolla on ollut? Minullakin on kerran tehnyt nuin. Ongelma taisi poistua käyttämällä virrat päälle ja pois autosta jos nyt oikein muistan.
 
Hemmetti kun tietäisi, toivottavasti ei ala temppuilemaan enempää? Kokeilin lördaagina kyllä kaikki mahdolliset temput mutta mikään ei tosiaan silloin auttanut
 
Olisiko mahdollista että ulkona ei ollut riittävän kylmä ?
MB "vaatii" että on alle 7 C jne.
 
Ei ole määritetty ulkolämpötilaan tuon lämmittimen toimintaa. Minulla on tallissa +16c ja silti lähtee lämmitin toimimaan ja hönkii tapansa mukaisesti niin kuumaa kuin vastuksista lähtee.
 
Käyttääkö se sisäilmankiertoa vai tuleeko ulkoa? Joskus aika kosteat lasit sisäpuolelta, vai tiivistyykö vaan kun ulkopuolella paksu märkä lumi, niin kuin tänään.
 
Itselläni puhelinapilla valitti kerran että ovet auki tai akusto liian tyhjä (laturissa ollut 2 päivää ovet lukossa) ja ei pysty laittamaan lämmitystä päälle. Kävin autossa istahtamassa ja pois. Ei edelleenkään suostunut esilämmittämään. Peräkärry oli kiinni koko viikonlopun vaikka autolla ei ajettu ennenkuin maanantaina ja kun kärryn jätin ajon jälkeen pois on kaikki sen jälkeen toiminut normaalisti. Itse siis aion jatkossa irrottaa kärryn johdon autostani jos lopetan ajot siltä päivältä
 
Takaisin
Ylös Bottom