Esilämmitys päälle manuaalisesti ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mullet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itselläni puhelinapilla valitti kerran että ovet auki tai akusto liian tyhjä (laturissa ollut 2 päivää ovet lukossa) ja ei pysty laittamaan lämmitystä päälle. Kävin autossa istahtamassa ja pois. Ei edelleenkään suostunut esilämmittämään. Peräkärry oli kiinni koko viikonlopun vaikka autolla ei ajettu ennenkuin maanantaina ja kun kärryn jätin ajon jälkeen pois on kaikki sen jälkeen toiminut normaalisti. Itse siis aion jatkossa irrottaa kärryn johdon autostani jos lopetan ajot siltä päivältä
Välillä tuntuu siltä, että jos poistuu auton luota "väärällä tavalla (takaperin kävellen)" niin lakkaa esilämmitys toimimasta :).
Minulla esilämmitys käynnistyy ilman ongelmia luurista starttaamalla. Myös ajastus toimii hyvin. Mutta Tasker automaatiolla ei lähde aina käyntiin vaikka pitäisi.
 
Taskeriin kannattaa joka väliin laittaa tarkistus että jos ruudulla on joku ikkuna missä on OK-nappi, painetaan siitä. Välillä tulee mitä kummallisemmassa kohtaa herja että toiminto ei onnistunut.
 
Taskeriin kannattaa joka väliin laittaa tarkistus että jos ruudulla on joku ikkuna missä on OK-nappi, painetaan siitä. Välillä tulee mitä kummallisemmassa kohtaa herja että toiminto ei onnistunut.
Juu, mulla onkin niin, mutta siitä huolimatta ei vaan aina toimi. Saattaa olla luurissa itsessään vika. Manuaalisesti kyllä toimii jopa loistavasti.
 
Mulla MY16, miten se menikään ?- Saikohan tähän malliin sen etälämmitys nappulan toimimaan?
 

Liitetiedostot

  • A603CF75-2B2C-456B-B5E2-3F26C351DC36.jpeg
    A603CF75-2B2C-456B-B5E2-3F26C351DC36.jpeg
    134.7 KB · Lukukerrat 407
  • F78F3BE6-90B1-4798-B85E-082CD95E5C59.jpeg
    F78F3BE6-90B1-4798-B85E-082CD95E5C59.jpeg
    106.3 KB · Lukukerrat 408
Mulla MY16, miten se menikään ?- Saikohan tähän malliin sen etälämmitys nappulan toimimaan?

Mulla välillä toimi ja välillä ei. Sitten luovutin ja oon sovellusta käyttänyt.

Jos sulla on tarvetta osille, niin mulla pitäis ne vielä olla jemmassa.
 
Mulla välillä toimi ja välillä ei. Sitten luovutin ja oon sovellusta käyttänyt.

Jos sulla on tarvetta osille, niin mulla pitäis ne vielä olla jemmassa.

Kiitosta vaan Samiiri, tilasin hilut jo Kiinan pojalta. Saa nähdä milloin tulee ja viitsinkö alkaa puljaamaan jos se noin epämääräisesti toimii
 
Kokeilin MY15 avaimesta yhdistää johdolla TP5 ja SW6 ja lähtikin tuplakontaktilla puhallin päälle. Kun kännykällä ei homma toimi, niin kiinnostaisi laittaa avaimeen neljäs nappi lämppäriä varten, kun auto olisi helppo ulko-ovelta laittaa lämpiämään ennen lähtöä. Jos jollain on nurkissa ylimääräistä modaussettiä, niin kiinnostaisi. Kiinan Alilta näyttäisi 14-24 vrk tulevan nelinappinen, johon pitäisi katkaisin vielä tilata.
 
Mulla on myös niitä katkaisijoita mutten ehdi varmaan ennen viikonloppua postittamaan. Kerkeisitkö jussi666 jo aiemmin?
 
Eläkkeellä oleva radioteknikko kolvasi tämän minulle hienosti. Merkkivalo avaimessa palaa, muttei laita lämmitystä päälle, vaikka johdolla testatessa toimi. Vissiin piti painonapin pinneistä osa eristää?
 

Liitetiedostot

  • IMG_20201006_124809.jpg
    IMG_20201006_124809.jpg
    406.8 KB · Lukukerrat 330
Testasin äsken ja näyttää toimivan TP6:sta hyppylangalla maihin tuplanapauttamalla.

Seuraavaksi hankkimaan kytkimet ja kuoret. Onko kellään jäänyt sopivia nurkkiin, voin lunastaa pois? Ja jos ei keltään ylimääräisiä pyöri jaloissa, niin linkit parhaisiin ostopaikkoihin on tervetulleita.
 
Itse myös tämän jumpan tehneenä (ebaysta avaimelle kuoret + napit sekä kolvailu) 2014 PHEV:iin ja täytyy sanoa, että lämppärin käyttömukavuus +1000% vrt. vanha tappelu surkean puhelinsoftan kanssa.
 
Vinkkinä muillekin jos esilämmitys temppuilee. Omassa se lakkasi toimimasta kokonaan vaikka vilkut välähtää kolme kertaa avaimenperästä kytkiessä. Apukuskin puolelta moottoritilasta löytyy lämmittimen rele sormien osoittamasta paikasta, joka oli sanonut sopimuksen irti. Uusi maksaa muutaman euron. Huomaa että rele on varustettu vastuksella. Alkuperäinen tuotekoodi ACM32221.

Samalla ymmärsin miksi moottori on pärähtänyt käymään vähän väliä täydestä varauksesta huolimatta. En ollut tajunnut ettei sähköinen vastus toimi laisinkaan.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210118_155437.jpg
    IMG_20210118_155437.jpg
    250.6 KB · Lukukerrat 385
  • IMG_20210118_155555.jpg
    IMG_20210118_155555.jpg
    197.3 KB · Lukukerrat 373
Viimeksi muokattu
Onko kukaan löytänyt 4-nappisia kuoria lähiaikoina mistään, esim. ebaystä?
Ei meinaa löytyä, ainoastaan jenkeistä ja nekin kokonaisia avaimia ja siten kalliita..
Tai jos on ylimääräiset kuoret ja/tai nappi, ostan pois kuleksimasta.
 
Vinkkinä muillekin jos esilämmitys temppuilee. Omassa se lakkasi toimimasta kokonaan vaikka vilkut välähtää kolme kertaa avaimenperästä kytkiessä. Apukuskin puolelta moottoritilasta löytyy lämmittimen rele sormien osoittamasta paikasta, joka oli sanonut sopimuksen irti. Uusi maksaa muutaman euron. Huomaa että rele on varustettu vastuksella. Alkuperäinen tuotekoodi ACM32221.

Samalla ymmärsin miksi moottori on pärähtänyt käymään vähän väliä täydestä varauksesta huolimatta. En ollut tajunnut ettei sähköinen vastus toimi laisinkaan.
Kun sulla tämä rele sippas niin lakkasiko lämmitys kokonaan toimimasta? Itselläni avaimenperään modattu lämmitys on toiminut tähän asti hienosti, mutta nyt on alkanut pakkasilla oikuttelemaan siten, että välillä toimii ja harmillisin usein, ei. Kerran oli jäänyt takakontti raolleen, mutta muilla kerroilla en yks. kert. keksi syytä mikä voisi olla vikana.

Ajattelin, että voisi koittaa vaihtaa tuon releen jos se voisi tuota aiheuttaa. Mistä muuten ostit/tilasit?
 
Kun sulla tämä rele sippas niin lakkasiko lämmitys kokonaan toimimasta? Itselläni avaimenperään modattu lämmitys on toiminut tähän asti hienosti, mutta nyt on alkanut pakkasilla oikuttelemaan siten, että välillä toimii ja harmillisin usein, ei. Kerran oli jäänyt takakontti raolleen, mutta muilla kerroilla en yks. kert. keksi syytä mikä voisi olla vikana.

Ajattelin, että voisi koittaa vaihtaa tuon releen jos se voisi tuota aiheuttaa. Mistä muuten ostit/tilasit?
Mullakin temppuili ensin epäsäännöllisesti kunnes tilttasi kokonaan. Motonetissä maksaa alle viisi euroa, joten halpa kokeilla auttaako. Löytyy varmaan kaikista varaosaliikkeistä.
 
Laitoin myös tilaukseen useamman kappaleen avaimen kuoria ja SMD nappeja. Voin myös postitella jos joku tarvitsee.

Kysymys: Jos nappulalla laittaa esilämmityksen päälle, niin sammuuko se itsestään 10/20/30min päästä?
 
Viimeksi muokattu
Kysymys: Jos nappulalla laittaa esilämmityksen päälle, niin sammuuko se itsestään 10/20/30min päästä?
Tämä riippuu täysin siitä, mitä olet viimeksi ajastanut puhelimen sovelluksen kautta.
Jos olet viimeksi käyttänyt ajastimessa esim. 20min huurteen poistoa tuulilasille, niin tämä manuaalinen esilämmitys käyttää viimeistä asetusta.

Esim. kesällä pitää muistaa käyttää ilmastointia sovelluksen kautta ajastimella ensin, jotta nappulasta saat auton jäähtymään.
 
Tämä riippuu täysin siitä, mitä olet viimeksi ajastanut puhelimen sovelluksen kautta.
Jos olet viimeksi käyttänyt ajastimessa esim. 20min huurteen poistoa tuulilasille, niin tämä manuaalinen esilämmitys käyttää viimeistä asetusta.

Esim. kesällä pitää muistaa käyttää ilmastointia sovelluksen kautta ajastimella ensin, jotta nappulasta saat auton jäähtymään.
Hyvä tietää. Entäpä jos ajaa kylmänä (AC ja kaikki OFF asennossa) ja ajaa auton parkkiin sammuttaa. Sitten vaikkapa 6 tuntia myöhemmin laittaa a) avaimesta b) äpistä Heaterin päälle? Tuleeko pelkkää kylmää ilmaa koppiin koska sammuttaessa oli ilmastointi/lämmitysjärjestelmä OFF asennossa?
 
Juu, se missä asennossa ja asetuksilla lämmitys/ilmastointilaite on ajossa ja auton sammuttaessa ollut, ei ole vaikutusta siihen miten esilämmitys tai -jäähdytys toimii.
 
Mulla ois Hyvinkäällä painonappeja mut tollasia saa varmaan kätevästi myös partcolta, bebekistä tms. liikkeestä.
 
Mulla ois Hyvinkäällä painonappeja mut tollasia saa varmaan kätevästi myös partcolta, bebekistä tms. liikkeestä.
Soitin paikalliset elektroniikkaliikkeet läpi ja katsoin mainitsemasi firmojen nettisivut eikä mistään tuon 4mm x 4mm painonappia löydy. 6.2mm näyttäisi olevan yleisempi. Noh, jospa se oma tilaus sieltä tulisi jossain vaiheessa.
 
Mullakin temppuili ensin epäsäännöllisesti kunnes tilttasi kokonaan. Motonetissä maksaa alle viisi euroa, joten halpa kokeilla auttaako. Löytyy varmaan kaikista varaosaliikkeistä.
Täällä kans ongelmia lämmityksen kanssa mikä rele korvaa tuon alkuperäisen vois koittaa itekin.
 
Täällä kans ongelmia lämmityksen kanssa mikä rele korvaa tuon alkuperäisen vois koittaa itekin.
Aja motonetin/muun tarvikeliikkeen parkkiin ja ota rele malliksi mukaan?
Kuljettajan vas, polven kohdalta luukku auki ja rele on toiseksi ylin sulakerasiassa. Sama rele löytyy myös toisena lämmittimen releenä konehuoneen oik. puolen rasiasta, keskirivi toinen kuljettajan puolelta laskettuna. Samalla tulee tarkastettua lämmittimen sulake siitä vierestä.
 
Soitin paikalliset elektroniikkaliikkeet läpi ja katsoin mainitsemasi firmojen nettisivut eikä mistään tuon 4mm x 4mm painonappia löydy. 6.2mm näyttäisi olevan yleisempi. Noh, jospa se oma tilaus sieltä tulisi jossain vaiheessa.
myoutlanderphev.com foorumilta joku oli käyttänyt MY2013 avaimeen kytkimiä:
Würth Elektronik WS-TSS 431151008826 Drucktaster 15 V/DC 0.02 A
Ajaa varmaan saman asian kuin kiinan kytkimet. Laitoin tänne tiedon jos joku etsii.
 
Uusi phev:in omistaja ilmoittautuu.
Tuli hommattua Outlander phev työautoksi ja pari päivää lueskellut foorumin juttuja, kiitos hyvistä vinkeistä.
Tätä esilämmitys asiaa tutkittuani en löydä autosta valikkoa, josta saisi lämmityksen ajastuksen asetettua. Liekö karvalakkimallia?
Onnistuuko esilämmitys kuitenkin tällä modatulla kaukosäätimellä?
Olisko kellään halua ja tarvikkeita modata kaukosäädin? Pikkasen pieni piirilevy itselle kolvattavaksi. Auto liikkuu Järvenpään alueella.
Pehvanlämmitin tilattu, sekä whatchdog tulossa (kunhan OBD mokkula saapuu).
 
Mikä vm? Tuontiauto? Valikossa ei löydy siis remote controllia? Putket kuskin penkin alla?
 
Vinkkinä muillekin jos esilämmitys temppuilee. Omassa se lakkasi toimimasta kokonaan vaikka vilkut välähtää kolme kertaa avaimenperästä kytkiessä. Apukuskin puolelta moottoritilasta löytyy lämmittimen rele sormien osoittamasta paikasta, joka oli sanonut sopimuksen irti. Uusi maksaa muutaman euron. Huomaa että rele on varustettu vastuksella. Alkuperäinen tuotekoodi ACM32221.

Samalla ymmärsin miksi moottori on pärähtänyt käymään vähän väliä täydestä varauksesta huolimatta. En ollut tajunnut ettei sähköinen vastus toimi laisinkaan.
 
Viimeksi muokattu
Onko nyt noin että uudemmissa ei toimi tuo "lisänappi" kaukosäätimessä ?
Kolvailin 2017 malliin napin ja led syttyy kun painaa ,mutta autossa ei tapahdu mitään ,ei lähde lämppäri ,ei vilauta vilkkuja ?
Ei ilmeisesti toimi tässä mallissa. (sivunapillinen kake)
lämppärin Releeseen jos kytkis kauko ohjauksen ? kiinan kake 10e ,onko kukaan laittanut ?

Puhelimella toimii remote kyllä,kantomatka noin 10m ,paikannus pitää olla päällä muuten ei yhdistä.(S10+ androit 11)
mutta olis helpompaa /nopeempaa suoraan kaukosäätimellä ,toki toimiihan ajastus töihin lähtiessä kyllä
 
Tämän ketjun kahdeksas viesti antaa ymmärtää, ettei toimisi enää 2017 ja sitä uudemmissa.

Itse ratkaisin tämän kuuluvuusongelman WiFi range extenderillä. Extenderi sellaiseen paikkaan, mistä hyvä kuuluvuus auton WiFiin. Sitten vain konffataan yhteys kuntoon extenderin ja auton välillä ja annetaan extenderin lähettää auton WiFi verkkoa. Voimakkuus näissä ihan eri luokkaa auton signaalin kanssa.
 
Ei mulla kuuluvuuden kanssa juurikaan ongelmaa ole ,toimii OK talon sisältä kyllä,varsinkin kun auto aina vasen kylki taloon päin ,kun lähetin on siinä takakontin sivupaneelin alla .
Mutta tuo rämppääminen tuon sovelluksen kanssa , paljon helpompaa kakella .
Pitää hiukan katella kytkiksiä jos sais fiksattua kiinan kaken tuohon kiinni. Jokuhan sen napsauttaa päälle (Rele)
 
Terve,
Vieläköhän noita hiluja saa jostain tilattua ? Toisesta sivunapista olisi tarkoitus saada toimimaan.
 
Löysin muuten tuosta wifistä tietoa täältä: https://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev1/app/remote/reference.html#2

Lainaus:

"
Wi-Fi communication may be temporarily stopped to prevent the auxiliary battery from running out when you do not use the vehicle for a long time.(*)
You can restart Wi-Fi communication if more than 10 minutes have passed since Plug-in Hybrid EV System has been started. (Ready indicator is on).
* If 36 hours have passed and none of the following have been performed:
  • The vehicle has not been run for 10 minutes.
  • The drive battery has not been charged more than 10 minutes.
  • Automatic charging of the auxiliary battery has not occured.
Also, if the vehicle has been outside for 36 hours and the outside temperature is less than -15 degrees C.
"

Tämähän on vähän pässiä. Jos auto seisoo yli 36h -15c pakkasessa, häviää WIFI. Ymmärränköhän tuon nyt oikein, että autossa pitää pitää virta päällä 10 minuuttia niin se uskoo, että WIFI:n voi taas käynnistää. Voi siis hyvin olla, että akussa ei sinänsä ole mitään vikaa vaan tuo yllä kuvattu mekanismi yksinkertaisesti tappaa WIFI:n vaikka 12v akku olisikin iskussa.

Näissä tilanteissa minulle riittäisi, että esilämmityksen saisi jotenkin auton sisältä päälle. Onkohan se mitenkään mahdollista ?
Voikohan tuon wifin häviämisen 36 tunnin jälkeen alle -15 C:ssa estää tuolla ajoakun latauksella? Ainakaan 12V akun lataaminen ei vaikuta mitään.
 
Takaisin
Ylös Bottom