Evo 7,8,9 kytkin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jupe88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Eli nyt kaivattais kokemuksia kytkimistä kun olisi omaan tarkotus kohta uusia. Hakusessa sellainen sarja joka kestää satunnaisia lähtöjä mutta samalla ei sais olla ihan hirveä kaupunkiajossa. Eiku kokemuksia ja ehdotuksia tulemaan! :driver
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Act paketteja oon katsellut, ainakin niitä on kehuttu. Onko se sintteri ainoa vaihtoehto jos haluaa ottaa nelikolla lähtöjä?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

toinen vaihtoehto mikä käsittääkseni kestaa kanssa lähtöjä on kunnollinen hiilikuitukytkin mutta, jos ei rallia aja niin miks pitäis aina lähettää paikaltaan kierroksilla?(sit ku hommaat kytkimen mikä kestää paikaltaan lähettämisen niin rupee hajoo kyllä muut paikat, paitti ymmärrän kyllä jos varttimaililla meinaa käydä..) itellä on ollut nyt joku klutsnetin 6 lapanen kuparisintteri levy muutaman tuhannen kilsan ajan kiinni evossa ja vaikka tuohonkin tottuu suht nopeasti niin kyllä silti jos rahaa on yhtään enempää pistää kytkimeen niin ostaisin mielummin jonkun massa/hiilikuitu kytkimen millä pystyy ottamaan myös normaaleja lähtöjä.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Itsekin kyllä sillä linjalla, että jos ei ole varaa kuitukykään niin massalevy suosiolla. Taitaa monella kuitenkin tuo normilähtöjen ja launchien suhde jäädä melko pitkälle ensimmäisten puolelle..
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

No sellainen kysymys sitten, jos ysissä on voimaa vajaa 500 newtonia ja laittaa sinne järeämmän kykän ja harrastaa tuota launchia silloin tällöin niin antautuuko joku muu ennen kun kytkin, eli siis onko järkevämpää laittaa se vakiokytkin ja vaihdella sitä sitten vähän useammin/päästä halvemmalla?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Assari sanoi
No sellainen kysymys sitten, jos ysissä on voimaa vajaa 500 newtonia ja laittaa sinne järeämmän kykän ja harrastaa tuota launchia silloin tällöin niin antautuuko joku muu ennen kun kytkin, eli siis onko järkevämpää laittaa se vakiokytkin ja vaihdella sitä sitten vähän useammin/päästä halvemmalla?

pidä vakiokytkin, toimii hyvin sulakkeena.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Jeps. Taitaa yleensä nuo rikkoutumiset liittyä enemmänkin jousittamattomaan levyyn sintterikytkimessä kuin vakiota jäykempään asetelmaan massalevyllä.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Jees, Eli taidampa sitten suosiolla luopua siitä sintteristä. Ralliartin asetelmaa ja jotain massalevyä tilaukseen!
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin


kävin tuossa hieman racechronoa testailemassa.. tyhmänä kokeilin lopuksi pari suht reipasta lähtöä paikaltaan (ei mitään launcheja kumpikaan), toisessa taisi kytkin luistaa, eli vähän kuin olisi veto päällä polkimella avannut kytkintä osittain. tämän jälkeen lopetin leikkimisen. kysymys kuuluukin, onko vakiokytkin nyt entinen? toimii kyllä edelleen normaalissa ajossa täysin normaalisti, ei juurikaan kärtsännyt (tosin tässä flunssassa mitään en haistaisikaan), eikä poljintuntuma muuttunut mitenkään. kyllähän se tiedossa on, että tuo vakio jossain vaiheessa antautuu.. mutta kun ei ole kokemusta, että millä tavalla se tapahtuu. alkaako vaan jossain vaiheessa luistamaan normiajossakin niin, että varmasti tyhmempikin huomaa? ilmeisesti ei kuitenkaan, jos ei tahallaan riko, leviä kerralla niin, että matka loppuu?! auto siis evo ix.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Ei se tuosta ole vielä mikskään mennyt, itekin otin joskus aina jonku lähön eikä kytkin siitä mitään huonoa tykänny. Senhän tuntee sit ku se rupee oikeasti luistamaan, kierrokset nousee tai siis "heijaa" eikä auto kiihdy mihinkään. Sitä ei voi olla huomaamatta. ;)
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Peke sanoi
Ei se tuosta ole vielä mikskään mennyt, itekin otin joskus aina jonku lähön eikä kytkin siitä mitään huonoa tykänny. Senhän tuntee sit ku se rupee oikeasti luistamaan, kierrokset nousee tai siis "heijaa" eikä auto kiihdy mihinkään. Sitä ei voi olla huomaamatta. ;)

joo, kyllä mä tiedän, miten oikeasti luistava, täysin lopussa oleva kytkin "toimii". mulla on vaan sellainen käsitys, että kytkin ei luista yhtä kertaa, jonka jälkeen taas toimi normaalisti. kysymys onkin nyt evon vakiokytkimestä - onko mainitsemani oireet merkki kytkimen loppuelämän alkamisesta? varmasti toimisi normaalissa ajossa ties kuinka kauan, mutta entäs, jos antaa monoa? loppuukohan kuinka äkkiä? vai kannattaako alkaa vaan suosiolla keräämään hilloa kytkinremppaan, eikä enää kiihdytellä?!
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kertokaapa nyt kokemuksia Evo 9:sin paremmista kytkimistä? Mun ex-Evossa on kait alkanut kytkin luistaa ja kuulema ois sama laittaa kerralla kestävämpi, jos meinaa virittää lisää. Mitä arvon foorumilaiset suosittelee ja hintatiedot perään ois mukava juttu? Niin ja vielä myös ostopaikka. ;)
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Haku.....

esim: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21432.0
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Yks-levynen vai...? Millanen toi on ajossa ja mitähän kestää? Kiitti jätkät, tämä auttoi jo jotain ja kerron kaverille terveiset. Onko asennus paha homma tai onko jotain mitä ois hyvä tietää? Minkä hintainen on muuten vakiokytkin?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Maxxximus sanoi
Itellä on toi pro blade ja oon tykänny. Voin suositella.
Mulla kanssa ja on kyllä hyvä. Millon ostit oman? Mietin vaan kun tuo uusi ei ole koko pyöreä ja keskiö on jousilla. Onkohan siihen tullut jossain vaiheessa päivitystä. Mulla se levy on kokonainen ja kovalla keskiöllä. Pitääkö sulla se moottorijarrulla rallatusta kovemmilla kierroksilla?

Ehdottomasti kuitu kun on vielä tarjouksessa. Ehdottoman mukava ajaa ja toistaiseksi kestänyt yli 600Nm :peukku

edit. Nyt puhun kyllä vähän omia. Tommoinen mulla on. Eli ei ole kokonainen mutta erilaisella keskiöllä kuitenkin. Onkohan vanha malli vai eri kytkin?? http://www.racepartshop.com/mitsubishi-evo-4-evo5-6-evo-7-8-9-carbonetic-pro-blade-clutch.html
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Bosch sanoi
Mulla kanssa ja on kyllä hyvä. Millon ostit oman? Mietin vaan kun tuo uusi ei ole koko pyöreä ja keskiö on jousilla. Onkohan siihen tullut jossain vaiheessa päivitystä. Mulla se levy on kokonainen ja kovalla keskiöllä. Pitääkö sulla se moottorijarrulla rallatusta kovemmilla kierroksilla?

Ehdottomasti kuitu kun on vielä tarjouksessa. Ehdottoman mukava ajaa ja toistaiseksi kestänyt yli 600Nm :peukku

edit. Nyt puhun kyllä vähän omia. Tommoinen mulla on. Eli ei ole kokonainen mutta erilaisella keskiöllä kuitenkin. Onkohan vanha malli vai eri kytkin?? http://www.racepartshop.com/mitsubishi-evo-4-evo5-6-evo-7-8-9-carbonetic-pro-blade-clutch.html
Linkki viittaa osanumeroltaan tähän uuteen "Pro Bladeen", kuva vaan näyttäs olevan vanhan singlen kuva joka taasen on poistunut valikoimista.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Peke sanoi
Yks-levynen vai...? Millanen toi on ajossa ja mitähän kestää? Kiitti jätkät, tämä auttoi jo jotain ja kerron kaverille terveiset. Onko asennus paha homma tai onko jotain mitä ois hyvä tietää? Minkä hintainen on muuten vakiokytkin?

Joo yks levyinen. Ihan hitusen jäykempi kun vakio, alussa jäykempi mut asettuu sit. En oo sata varma mitä kestää vännössä mut tehoissa olis ilmoitettu 550hp ??? ja jännä sinänsä ettei vääntöä mainittu, joka on se olennaisempi homma.
Asennus on kyllä jonkinmoinen homma riippuen tietenkin millaset vehkeet ja tilat hommaan on. Itellä tallissa pukeilla 35-40cm maasta ja perustyökaluilla mentiin ja vielä on vehkeet nipussa ;D eli kait sitä jotain on tehny oikein. Tuolta sain hyvin apua koko hommaan ja toisella sivulla on erittäin hyvä linkki minkä mukaan tein, kiitokset vielä muille noista. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=35362.0

Ja Speedimportsia voin suositella :peukku tekninen tuki oli ripeetä vaikka välillä vähän tyhmiä tuli paniikissa kyseltyä :)

Bosch sanoi
Mulla kanssa ja on kyllä hyvä. Millon ostit oman? Mietin vaan kun tuo uusi ei ole koko pyöreä ja keskiö on jousilla. Onkohan siihen tullut jossain vaiheessa päivitystä. Mulla se levy on kokonainen ja kovalla keskiöllä. Pitääkö sulla se moottorijarrulla rallatusta kovemmilla kierroksilla?

Ostin oman tossa talvella ja otin käyttöön keväällä. Tää ei pidä rallatusta moottorijarrulla mut säikähin alussa kun koko paketti on näemmä niin paljon kevyempi kuin vakio ja pitää sellasta resonoivaa ääntä kytkinakselista ja sitte kans kun tulee radalta varikolle ja jäähdyttelee paikoillaan niin rahisee vapaalla, kun painaa kytkimen pohjaan niin häviää... tää on vaan ominaisuus ;D
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Speedimports sanoi
650Nm tuolle pro paketille on tehtaan ilmottama vääntökesto.
Onkohan toi ilmoitettu kesto kytkin kuumana? Oma ainakin luistaa kylmänä mutta lämpimänä kestänyt hetkellisesti useita vetoja 670Nm. On kyllä tietyllä tapaa ärsyttävää että normaali ajossa kun lyö isommilla vaihteilla kaasun pohjaan niin hetken luistaa ja kun vähän lämpee ni toimii moitteetta.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Bosch sanoi
Onkohan toi ilmoitettu kesto kytkin kuumana? Oma ainakin luistaa kylmänä mutta lämpimänä kestänyt hetkellisesti useita vetoja 670Nm. On kyllä tietyllä tapaa ärsyttävää että normaali ajossa kun lyö isommilla vaihteilla kaasun pohjaan niin hetken luistaa ja kun vähän lämpee ni toimii moitteetta.
toi sun kytkin käyttäytyy lämmön kannalta vähän erilailla kun tää blade, toisekseen 670Nm tuottavaan koneeseen pitäs oikeesti olla jo 2-levynen kytkin.

myöskin sisäänajo on tolle vanhalle singlelle sekä nykyisille 2-3 levyisille huomattavasti tarkempi / pidempi kun bladelle, vaikuttaa hyvinkin paljon kytkimen kestoon.

bladesta on tulossa lähiaikoina myös 2 levyinen versio, laittelen infoa kun sitä tulee.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Itellä oli vaan kumma homma kun ne kytkinlinjan kovat putket työsylkystä ei menny ihan bolt onina paikallee mut homma ratkes sillä et ostin teräspunosletkun siihen tilalle. Voi olla, etten vaan osaa tai niitä putkia pitää vähän pokata eri asentoon. En alkanu kuitenkaan kikkailee sen putken kanssa. Työsylkkyhän pitää kääntää sit vaihtaa ilmausnipan ja putken paikkoja päikseen. Ohjeet tulee mukana tai sit löytää netistä.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kysytään nyt täällä, että mistä kiikastaa ettei kytkinpoljin palaudu kokonaan takaisin? Täytyy jalalla auttaa. Kytkin palautuu siis sen verran, että kaikki vaihteet ja vaihteiden vaihdot kyllä toimii aivan normaalisti. Onko siellä joku palautusjousi? Sylinteri?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kysytään täällä:

Tänää hain auton jakopää rempasta mutta pitkälle en päässy, kun kytkin jää pohjaan.

Epäiltii että ois kytkimen pääsylinteri menny, mistähän moisen sais? Kyseessä JDM evo 7
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Manq sanoi
Kysytään täällä:

Tänää hain auton jakopää rempasta mutta pitkälle en päässy, kun kytkin jää pohjaan.

Epäiltii että ois kytkimen pääsylinteri menny, mistähän moisen sais? Kyseessä JDM evo 7
Pakko kysyä: outo syy-seuraus suhde mielestäni, eihän jakopään rempan pitäis vaikuttaa mitekään, eli sattumaako?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Harri K sanoi
Pakko kysyä: outo syy-seuraus suhde mielestäni, eihän jakopään rempan pitäis vaikuttaa mitekään, eli sattumaako?

Mietittiin ihan samaa :D mutta sattumaa, ja hyvä tuuri että ihan melkein korjaamon pihaan hajos.
Mutta tosiaan mistä löydän pääsylinterin? Camskillillä ei näytä olevan kuin työsylinteriä tarjolla
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Manq sanoi
Mietittiin ihan samaa :D mutta sattumaa, ja hyvä tuuri että ihan melkein korjaamon pihaan hajos.
Mutta tosiaan mistä löydän pääsylinterin? Camskillillä ei näytä olevan kuin työsylinteriä tarjolla
oottekos kokeillu ilmaa sitä, vois auttaa ens hätää
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Mistäpäin Manq olet? Tossa ois numero kyseiselle osalle 65-6284 600 158 Sachsin valmistamana.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Basbarduu sanoi
Mistäpäin Manq olet? Tossa ois numero kyseiselle osalle 65-6284 600 158 Sachsin valmistamana.

onko tietoa mitä moinen maksaa? mielenkiinnosta vaan... oma rokkaa taas :driver löyty LHD 8-9 käytetty pääsylinteri ja sinne meni, pienellä muutoksella koska LHD :)
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Toooosi paha OT. kysymys,mutta minkävahvuinen on E7-9 kytkinakseli,jos joku vain kehtaa mitata niin olisi hyvä.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Nuhapumppu sanoi
Toooosi paha OT. kysymys,mutta minkävahvuinen on E7-9 kytkinakseli,jos joku vain kehtaa mitata niin olisi hyvä.

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=315143 iha täyttä varmuutta siis ei tuostakaa mut jotain tietoo jo :D
MAx vois mitata?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

simonsays sanoi
pidä vakiokytkin, toimii hyvin sulakkeena.
Vaihdetaanpa aihetta taas levyihin tässä ketjussa. Hakuun ei heti tarttunut suoraa ratkaisua.

Tarkoitus olisi siis noudattaa lainauksen ohjetta ja pitää vakiopaineasetelma. Kilometrejä alkaa olla sen sadan kilon verran kylläkin jo. Vakiolevy on kestänyt yllättävän hyvin ja vaihtoon olisi siis menossa laakeri ja levy pelkästään. Vakion tunto on sellainen, josta en haluaisi luopua. Ja autoa osaa ajaa kaikki.

Ja kysymys. Mikä se olisi hyvä levy tuon vakioasetelman kaveriksi?

Vai pitääkö laittaa koko paketti vaihtoon näillä kilometreillä? Exedy organic sport :stä olen silmäillyt siinä tapauksessa vaikka täältä: http://www.camskill.co.uk/m8b0s6226p80385/EXEDY_RACING_CLUTCH_PARTS_-_Fast_Road_Organic_Clutch_Kit_-_Mitsubishi_Lancer_Evolution_9_CT9A
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Toki tuo levyn kesto on paljon käyttäjästä riippuvainen mutta mulla on vähän semmonen käsitys että nuo exedyt ei oo niitä kestävimpiä. Itelläni on Sachs Race Engineeringin kytkin massalevyllä ja oon todella tyytyväinen siihen.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Basbarduu sanoi
Toki tuo levyn kesto on paljon käyttäjästä riippuvainen mutta mulla on vähän semmonen käsitys että nuo exedyt ei oo niitä kestävimpiä. Itelläni on Sachs Race Engineeringin kytkin massalevyllä ja oon todella tyytyväinen siihen.
Katselinkin noita sre:n hintoja racelta:
Massalevy 329,64 eur
Paineasetelma 612,54 eur.

Kyllä kait tuolla hintaa tietenkin jo laatua voisi odottaa.

Voisiko tuon levyn laittaa vakioasetelmaan?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Jos vaihat nii Carboneticin Blade kitti Speedimportsilta tonnin pintaan. Väännön kesto oli muistaakseni 640nm.
Nyt kun oppi ajamaankin sillä niin se toimii ihan hyvin ja kestää aika hyvin luistattaakin.
Ite pitäisin kyllä ihan vakion jos näin jälkikäteen rupeen miettimään...
Mulla on 517nm vääntöä ja hyvin kesti vakio ainakin omassa ajossa.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

emsii sanoi
Jos vaihat nii Carboneticin Blade kitti Speedimportsilta tonnin pintaan. Väännön kesto oli muistaakseni 640nm.
Nyt kun oppi ajamaankin sillä niin se toimii ihan hyvin ja kestää aika hyvin luistattaakin.
Ite pitäisin kyllä ihan vakion jos näin jälkikäteen rupeen miettimään...
Mulla on 517nm vääntöä ja hyvin kesti vakio ainakin omassa ajossa.

Sillä hintaerotuksella vakio vs kestävämpi tekee yhden ylimääräisen vaihdon kytkimelle :)Ja pystyy ajamaankin sillä vakiolla.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

mystinengalant sanoi
Sillä hintaerotuksella vakio vs kestävämpi tekee yhden ylimääräisen vaihdon kytkimelle :)Ja pystyy ajamaankin sillä vakiolla.

En ole "vakio"vakiokytkinlevyn hintaa timanttitiskiltä kysynytkään edes. Mitähän se maksaa? Camskillillä en huomannut että olisi ollut myynnissä. Exedyä näytti kaikki olevan.

Hakusessa olisi siis entiseen vakioasetelmaan vakiota lahellä oleva levy. Ei ole vain tietoa mikä se on. :)
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Cirrus sanoi
En ole "vakio"vakiokytkinlevyn hintaa timanttitiskiltä kysynytkään edes. Mitähän se maksaa? Camskillillä en huomannut että olisi ollut myynnissä. Exedyä näytti kaikki olevan.

Hakusessa olisi siis entiseen vakioasetelmaan vakiota lahellä oleva levy. Ei ole vain tietoa mikä se on. :)

eikai sieltä tiskiltä kannata kysellä. Onhan niitä muitakin tarvikemerkkejä.....
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Cirrus sanoi
En ole "vakio"vakiokytkinlevyn hintaa timanttitiskiltä kysynytkään edes. Mitähän se maksaa? Camskillillä en huomannut että olisi ollut myynnissä. Exedyä näytti kaikki olevan.

Hakusessa olisi siis entiseen vakioasetelmaan vakiota lahellä oleva levy. Ei ole vain tietoa mikä se on. :)

vakiolevyn hinta ovh: http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?products_id=855

ja RA:n asetelmahan on exedyn tekele. Itselleni päivitin viime kesänä RA:n asetelman ja vakiolevyn ja on jäykempi tuntuma mutta ajettava hyvinkin ja kestää enemmän. Vakiota mulle ei edes suostuttu myymään ;D
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

RA:n asetelman tilasin RA-Germany :ltä , posteineen maksoi muistaakseni 420 € ?
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Sachsin vakio levyä kannattais kysellä paikallisilta varaosaliikkeiltä. Luulen siinä kohtaa hinta ja laatu parhaiten.
 
Vs: Evo 7,8,9 kytkin

Kuinka tarkkaa on vauhtipyörän kunnon kanssa jäykempää asetelmaa ja vakiolevyä käyttäessä? hiilikuitukytkimen kanssa pitäisi olla ilmeisesti "kuin uusi"?
 
Takaisin
Ylös Bottom