Evo 9 harkinnassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jonex

New Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2007
Iltaa arvon herrasväki!

Tässä on nyt pähkäilty Sti:n ja Evo:n välillä ja henkisesti olen kovasti jo kallellaan Mitsun suuntaan. Harmi, että noita käytettyjä tulee vaan myyntiin aika harvoin (voit laittaa privalla tulemaan viestiä, jos haluat omastasi luopua;). Nettiautossa on tuo punainen 9, jossa Stage 1 -viripaketti. Onkos kellään tietoa auton historiasta? Kannattaako tuosta lähteä kauppoja hieromaan? Onkos tuo kuinka helppo omatoimisesti de-tunata katsastuskuntoon? Kiitoksia vaan kaikesta mahdollisesta infosta, vaikka ohi aiheenkin.

Joonas
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Uskoisin että helpoiten asiat selviää soittamalla myyjälle ::)

Ja historista sen verta, että tuskin löydät polkematonta autoa. Evo on kuitenkin enemmän kilpuri kuin tavallinen auto, joten pikkuvirheet kannattaa sallia.

Ei muutaku pankista laina ja evo alle ;D
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jaa, mikähän asia selviää myyjän kanssa jutellen?? Se, että kannattaa hieroa kauppoja? Myyjät ei välttämättä ole niitä henkilöoitä joiden kanssa haluan keskustella auton historiasta ja toimivuudesta.

Totta helvetissä on poljettu. Lähinnä kiinnostaa tiedot esim "älä osta tota pommia, se on kaverin auto ja täynnä vikoja!"

Kiitos infosta ::)
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Mut löytyy Evoistakin pirun eri kuntoisia. Osa käy surutta ajamassa soralla joka viikko(ja se näkyy väkisinkin maalipinnassa), osa nysvää vain asfaltilla. Ja osa ajaa asfaltillakin hiljalleen, osa vähän reilummin. Esim. tiedän yhden Evon, jota ei varmaankaan ole poletettu juuri ikinä, varmaan ihan karstainenkin. ;D Tää on sellasella vanhemmalla miehellä.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
Iltaa arvon herrasväki!

Tässä on nyt pähkäilty Sti:n ja Evo:n välillä ja henkisesti olen kovasti jo kallellaan Mitsun suuntaan. Harmi, että noita käytettyjä tulee vaan myyntiin aika harvoin (voit laittaa privalla tulemaan viestiä, jos haluat omastasi luopua;). Nettiautossa on tuo punainen 9, jossa Stage 1 -viripaketti. Onkos kellään tietoa auton historiasta? Kannattaako tuosta lähteä kauppoja hieromaan? Onkos tuo kuinka helppo omatoimisesti de-tunata katsastuskuntoon? Kiitoksia vaan kaikesta mahdollisesta infosta, vaikka ohi aiheenkin.

Joonas

Itse välttelisin valmiiksi viritettyjä Evoja, ellei niiden historia ja viritystiedot osineen ole erittäin tarkkaan tiedossa. Noilla tehoilla haluaisin nähdä ainakin bensakartat. Vahvistettu alakerta olisi asiaa, mutta tuskin on tehty. Itse mieluummim hankkinsin (melkein) vakion ja virittäisin itse. Ainakin tietää mitä autolle on tehty. Liian usein tuntuu, että mennään virihommissa sieltä mistä aita on matalin. Mitä enemmän autolle tulee ikää, sitä enemm'n huonot viritykset aiheuttavat omgelmia.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Itse ainakin luotan myyjään, etenkin kun liikkeestä ostaa. Siihenhän taitaa tulla jonkinlainen ostoturvakin :)

Ja sitten kaikki selvitykset kirjallisena, jolloin sinulla on mustaa valkosella ja vaikeissa tapauksissa olet vahvemmilla.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Myyjä tietää tasan tarkkaa sen, mitä edellinen omistaja on sille kertonut. Asioiden todellisuusperää onkin sitten vähintäänkin kyseenalaistettava. Juuri tuo pointti, että miten tuninkit on tehty. Onko huolella säädetty kartat kuntoon? Se, että myynti-ilmossa lukee "ammattilaisen säätämä", ei vielä minua vakuuta. Taidanpa ottaa vielä droppia, jotta laskee evo-kuume. Maltti on valttia.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Hmmm...itseasiassa kävinkin aikaisemmin ja kuume ihme kyllä laski. Entisenä Type-R:n omistajana tuo kulkupuoli ei vakuuttanut, mutta se onkin sitten kokonaan eri tarina... :-X
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
Hmmm...itseasiassa kävinkin aikaisemmin ja kuume ihme kyllä laski. Entisenä Type-R:n omistajana tuo kulkupuoli ei vakuuttanut, mutta se onkin sitten kokonaan eri tarina... :-X
Ehkä se vauhti ei vain EVO:ssa tunnu niinkuin Hondassa ;) (vähemmän tärinää, vapinaa ja melua)
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Olette asian ytimessä. Evo oli vaan niin stnan mukavuunpainotteinen, että vauhti ei tuntunut juuri missään. Ääni = Woimaa! :p
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
Olette asian ytimessä. Evo oli vaan niin stnan mukavuunpainotteinen, että vauhti ei tuntunut juuri missään. Ääni = Woimaa! :p

En kyllä väittäisi, että Evo on kovin mukavuuspainotteinen. Tosin ero esim. ysin ja kutosen välillä on kyllä aika radikaali...
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

GDI rules sanoi
Ehkä se vauhti ei vain EVO:ssa tunnu niinkuin Hondassa ;) (vähemmän tärinää, vapinaa ja melua)

Type-R :än omistaneena melkein samaa mieltä..... tosin kyllähän Evo pakenoo aivan suotanasti kun sitä kepittää.... :driver

Mutta alusta on mekäläisen mieleen kyllä liian mukava.... uuden saa kaupasta.

-------------------------------------------------------------------------------

Niin tarkoitit varmaan tätä nettiautossa olevaa ysiä : Automyynti Laurika Oy, Evo IX

No muutama sananen...

- Yhdet vanteet = orkkis 17" jotka maalattu mustiks.... uudet hyvät 18" renkailla maksaa n.2500 - 3000 €

- Melkoisesti ajettu kumminkin.... mun mielestä. Vuoden vanha , viritetty.... no väliraha se on kuitenkin mikä ratkaisee..

- Mitä !!!!??? Etusäleikkö maalattu punaiseksi !!!???? ..........joku mälli homma vai liikaa keskiolutta talleilla.... Mutta törkeän näköinen kuitenkin !

-Ahtopainemittari asennettu melkolailla mauttomasti... Keltainen kaapeli menee keskeltä mustaa koetaulua !!! Ja siittä mittari suoraan kiinni.. liikaa reikiä jää , jos sen joskus siittä haluaa pois.......

Ruisku on ainakin laulanut. Vanteet ja säleikkö maalattu ?? Haluaisin ainakin edelliseltä omistajalta kysyä , että mitä tällä on haettu.... ikää edellisellä omistajalla ....18 v ???!
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tiedän auton ex omistajan, soitappa myyjälle niin voi valjeta miksi auto meni myyntiin.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

No eihän tolla punasella nyt paljoa ole ajettu. Tuo "korinvärinen" verkko kyllä vähän ihmetyttää, mutta makunsa kullakin. ;)
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Hyi stna, en kiinnittänytkään siihen huomiota :D

On aikamoinen ero ajettaessa kieroskoneella vs turpolla. Odotin huomattavasti parempaa suorituskykyä evolta. Vääntöähän siinä oli alhaalla rutkasti, mutta 6krpm meno sitten loppuikin. Ärrään tottuneena odotti toimintaa vielä 9krpm asti :-[

Kyllä tuon 9:n perään haikailu on jo laantunut. To lähtee väliaika-auto alta, joten taidan ostaa seutulipun...
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
On aikamoinen ero ajettaessa kieroskoneella vs turpolla. Odotin huomattavasti parempaa suorituskykyä evolta.

:eek:fftopic

Onhan tuo niin että ei se turbo toki mikään vapahtaja ole, vaikka näin itsekin joskus luulin. Ei tuo T5 vakiona nyt mikään eri maailma ole gti mitsuihin verrattuna, mutta siinäkin sama suhde että vähemmän kolinaa tärinää yms. Liian mukava siis :p
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Mun Dremelissä on 30 000 rpm, mutta ei sen suorituskyky niin vakuuttava ole. Lähinnä pientä piiperrystä..  ;D ;D
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jep ei evoja ajeta hakkuuttamalla rajottajaa vaste..parhaat väännöt on 3000-4500rpm alueilla yleensä ja kun niillä oppii ajaa ni kivaa on :driver
Jos meteliä haluaa ni sitte o putkistoo vaa "aukotettava" enemmä ;D
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Miten se mivec niinku toimii??
Onko siinä jokin kierrosalue missä säätää ajoitusta?
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tdi?? sanoi
Miten se mivec niinku toimii??
Onko siinä jokin kierrosalue missä säätää ajoitusta?

and again:
http://en.wikipedia.org/wiki/MIVEC

and more:
The switch occurs at approximately 3500 rpm, when the powertrain control module opens the valves longer to increase the amount of intake airflow, resulting in higher engine output. More precisely, MIVEC switches to the higher cam profile at 3600 rpm as engine speed increases, and drops back to the lower cam profile at 3400 rpm as engine speed decreases; the output torque of the low- and high-speed modes overlap at those speeds. This also means that the cam switch operation is virtually transparent to the driver, who is simply rewarded with more power.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Ei se vauhti lisäänny metelin myötä.

Ja muutenkin, kun on hiljanen pirssi niin ei saa pahoja katseita vaikka vähä tykittääskin ::)
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

-JP- sanoi
Mutta alusta on mekäläisen mieleen kyllä liian mukava.... uuden saa kaupasta.

Parikin ärrää omistaneena tähän on melkein pakko yhtyä. Alusta on todellakin liian hiljainen ja mukava, eikä toistaiseksi kolise lainkaan, vaikka on ajettu jo 20tkm :nykii. Ohjausvaihdetta ja raidetankojen päitäkään ei ole vielä kertaakaan vaihdettu takuuseen. Ärrässähän olis tähän mennessä aiempien kokemusteni perusteella vaihdettu jo kaikki iskareita myöten ja ohjausvaihde varmuudeksi pariinkin kertaan. On se kertakaikkiaan kyllä liian mukavaa kun ei tarvitse koko ajan käydä ruikuttamassa alustan kolinoista jokaisen huollon yhteydessä ja pari kertaa siinä välissäkin. Peräkään ei Evossa ole niin levoton kuin esim. facelift CTR:ssä ilman JDM-vakaajaa ja siksipä Evossa usein meinaa unohtua alustan käytöksen tarkkailu jos ajaa kovempaa ;D Ei herneitä, otetaan huumorilla, eikös? :peukku
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Täysin ei kyllä nyt voi mies ymmärtää miten typeR:n jälkeen evo voi tuntua laiskalta. Itse evolla ajaneena kun ajoin typeR:ää niin oli vähän sellainen fiilis että kolisee vaan ei kulje... eikä ihan vähänkään. Ei sinänsä TypeR on kyllä hieno peli ja luokassaan ehdottomasti yksi parhaita (joskin se uusi on liian sivistynyt ja painava), mutta kyllä eri luokassa kuin evo. Ja evosta kun on markkinoillakin tehoversiota aina 400hp asti, niin virittämisen kanssa ei ole ongelmaa kestävyyden kuin muidenkaan asioiden suhteen.

Alusta asiaa en kyllä myöskään ymmärrä, kyllä se tuolla vakio alustallakin aika komeasti mutkiin taipuu. En oikein usko että kovin monella on kanttia edes mennä niinkuin tuolla alustalla voi. Myös printsportilla olivat sitä mieltä että jos ei kilpaa aja soralla, niin alustan päivytyksessä ei ole mitään järkeä... ExeTC alusta tietysti olisi aika herkku, mutta hintaakin AIKA paljon... eriasia sitten jos ulkonäköä haluaa madaltamalla, tai jos alustaa haluaa mukavammaksi.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Mäkään en oo koskaan ymmärtäny Type-R "hehkutusta", hyvä auto ei siinä mitään, mutta joissain porukoissa ihan yliarvostettu. Ongelmiakin tuntuu jonkin verran olevan...Mutta ei siitä enempää. Evon vakioalustasta en hirveästi tykännyt, korkea, pintakova ja suht hyvä mutkissa. Näin vois kiteyttää. TEIN pintapehmeämpi, mutta tarvittaessa jäykempi. Kyllä Evo menee nykyään paremmin luisussa ku vakioalustalla. ;D
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

No voi hitto, jos haluaa nelivetoa joka poistuu paikaltaan ja jolla pystyy ajamaan myös soralla ja talvella kovaa niin eihän siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa Evo tai Subarun Sti. Toi TypeR painii täysin omassa luokassaan...mutta jos tykkää vaan tyttärestä, nin mikäs siitä. Mutta jos haluaa koko hoidon, niin kyllä se evon vaatii....

Rata-autot on oma lukunsa, mutta siitä toi Evo on hyvä, että menee sekä asfaltilla, lumella ja soralla kovaa :driver

Hölmöö verrata TypeR:ää, joka ei pysty täyttään noita kaikkia ominaisuuksia.....

No tää on vaan mun mielipide ::) Etuveto ei vaan ole kiva :peukku

Toivottavasti ei menny ohi aiheen tää...
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Peke sanoi
TEIN pintapehmeämpi, mutta tarvittaessa jäykempi. Kyllä Evo menee nykyään paremmin luisussa ku vakioalustalla. ;D

Öh, tämä on tietty taas makuasia ja kyse on paremminkin henkilökohtaisista mieltymyksistä mutta eikös se silloin ole huonompi jos auto irtoaa helpommin luisuun tai menee luisussa? Henkilökohtaisesti en näe mitään hyvää siinä että auto menee luisussa, ellei sitten tarkoitus ole ajaa driftausta, johon taas neliveto on kohtuullisen mielenkiintoinen valinta. Itse arvostan alustassa sen hallittavuutta ja nimenomaan sen tuomaa parannusta pitoon yhdessä renkaiden ja muiden komponenttien kanssa. Pelkkä madaltaminen ja alustan päivittäminen ilman tarkoituksenmukaista syytä/tarvetta vain sen takia että sellainen pitää saada on...no....öh...hiukan hassua. Mutta kun nyt kuitenkin on kyse niistä omista mieltymyksistä niin en lähde asiasta kiistelemään sen enempää, sillä epäilemättä Peke on hyvinkin tyytyväinen valintaansa ja luisussa kulkevaan autoonsa :)

Kunhan vain ilmaisin oman kantani.

EP3 Type R:stä sen verran että ilman lukuisia vikoja auto on kyllä ihan loistava kinneri ja aihio niin rata- kuin rallikäyttöönkin ja kaiken lisäksi oli halpakin, joten vikoja on luonnollista jonkin verran odottaakin, varsinkin kun valmistus tapahtuu Englannissa :( Pienellä rahalla ja virittämisellä siitä saa ihan reippaasti kulkevankin ja samalla saa satunnaiseen rata-ajeluunkin ihan loistavan paketin.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tjoki sanoi
Täysin ei kyllä nyt voi mies ymmärtää miten typeR:n jälkeen evo voi tuntua laiskalta. Itse evolla ajaneena kun ajoin typeR:ää niin oli vähän sellainen fiilis että kolisee vaan ei kulje... eikä ihan vähänkään.

Kyllähän noi autot on käytökseltään, niin erilaisia, että varmasti tuntuu puolin ja toisin pettymyksiltä. Ärrässä väännöstä alakierroksilla ei ole tietoakaan ja taas Evo 9 ei kulje mihinkään 7000rpm jälkeen. Nyt siis vertaan stock 9:ää ja putkiviri äRRää. Vakiona civikki ei mee mihkään, edes kierrokset tapissa.

edit: ja nyt ei siis TODELLAKAAN verrata käytöstä liukkaalla...tai edes soralla ;)

edit2: mites noi evot vakiona liikkuu vartilla? Meneekö alle 13s? putkiviri civikeillä huitasee matalia 13s ja vakiolla matalia 14,5s aikoja.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
Kyllähän noi autot on käytökseltään, niin erilaisia, että varmasti tuntuu puolin ja toisin pettymyksiltä. Ärrässä väännöstä alakierroksilla ei ole tietoakaan ja taas Evo 9 ei kulje mihinkään 7000rpm jälkeen. Nyt siis vertaan stock 9:ää ja putkiviri äRRää. Vakiona civikki ei mee mihkään, edes kierrokset tapissa.

Tässä nyt vähän yritetään taas verrata täysin kahta erillaista autoa.. vertailukohdat kuntoon kiitos!

Toinen on puhtaasti vaparikierroskone joka rääkyy melkein 9k rpm saakka ja toinen on turbokone jossa rajoitin iskee 7600rpm kohdilla, siihen nähdenhän se on varsin hyvä tulos :)
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Niin juuri, eli ihan totuttelukysymys. 30min koeajo evolla jätti kakan maun suuhun, kun oli tottunut täysin erilaisiin tehoalueisiin.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
Niin juuri, eli ihan totuttelukysymys. 30min koeajo evolla jätti kakan maun suuhun, kun oli tottunut täysin erilaisiin tehoalueisiin.

Mulla taas evon koeajo aiheutti , pakon omaisen tarpeen saada auto omaksi. Enkä ole katunut.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

-JP- sanoi
Mulla taas evon koeajo aiheutti , pakon omaisen tarpeen saada auto omaksi. Enkä ole katunut.

Samoin. Ensimmäisen koeajon jälkeen iski niin paha tauti, että se vaan pahenee koko ajan :) Siitä on kohta kolme vuotta.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tarzi sanoi
Öh, tämä on tietty taas makuasia ja kyse on paremminkin henkilökohtaisista mieltymyksistä mutta eikös se silloin ole huonompi jos auto irtoaa helpommin luisuun tai menee luisussa? Henkilökohtaisesti en näe mitään hyvää siinä että auto menee luisussa, ellei sitten tarkoitus ole ajaa driftausta, johon taas neliveto on kohtuullisen mielenkiintoinen valinta. Itse arvostan alustassa sen hallittavuutta ja nimenomaan sen tuomaa parannusta pitoon yhdessä renkaiden ja muiden komponenttien kanssa. Pelkkä madaltaminen ja alustan päivittäminen ilman tarkoituksenmukaista syytä/tarvetta vain sen takia että sellainen pitää saada on...no....öh...hiukan hassua. Mutta kun nyt kuitenkin on kyse niistä omista mieltymyksistä niin en lähde asiasta kiistelemään sen enempää, sillä epäilemättä Peke on hyvinkin tyytyväinen valintaansa ja luisussa kulkevaan autoonsa :)

Etkö nähnyt hymiöö? Tottakai enemmän pitoa on aina parempi ja nyt sen huomaa ku laitto alustan "talviasentoon" eli pehmeyttä lisää. Pitoa on enemmän ku vakioalustalla. ;) Ja mä en vaan tykkää vakioalustan "laiva" efektistä näin liioiteltuna, keinuu joka suuntaan verrattuna TEINiin. Soralla ei tuolla autolla tulla käymään, niin mataluus ei ole missään kohdassa ongelma.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Peke sanoi
Etkö nähnyt hymiöö?

Näin kyllä mutta tulkitsin sen ilmeisesti väärin :-\ Mutta kuten jo kirjoitin, sillä ei tosiaan ole väliä mitä minä (tai kuka muu tahansa) ajattelen niin kauan kuin itse pidät omia valintojasi oikeina ja olet niihin tyytyväinen, eikö? :peukku Toin vain asiasta esiin oman näkemykseni, jonka ei missään nimessä ole tarkoituskaan olla mikään oikea tai ehdoton totuus.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tjoki sanoi
Täysin ei kyllä nyt voi mies ymmärtää miten typeR:n jälkeen evo voi tuntua laiskalta. Itse evolla ajaneena kun ajoin typeR:ää niin oli vähän sellainen fiilis että kolisee vaan ei kulje...

Samaa mieltä kulkupuolesta. Kävin koeajamassa Type-R:n muutama vuosi sitten ja päällimmäinen ajatus oli, että miten se voikin olla niin laiska. Muuten oli kyllä ihan kiva lelu.

Ysillä en ole ajanut mutta Type-R:n ero kolmoseen on kuin yöllä ja päivällä.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
Kyllähän noi autot on käytökseltään, niin erilaisia, että varmasti tuntuu puolin ja toisin pettymyksiltä. Ärrässä väännöstä alakierroksilla ei ole tietoakaan ja taas Evo 9 ei kulje mihinkään 7000rpm jälkeen. Nyt siis vertaan stock 9:ää ja putkiviri äRRää. Vakiona civikki ei mee mihkään, edes kierrokset tapissa.

edit: ja nyt ei siis TODELLAKAAN verrata käytöstä liukkaalla...tai edes soralla ;)

edit2: mites noi evot vakiona liikkuu vartilla? Meneekö alle 13s? putkiviri civikeillä huitasee matalia 13s ja vakiolla matalia 14,5s aikoja.

Civic vakiona 14.5 ja sitten putken vaihtamallako menee alle 13.5? (lue: nopeampi kuin evo) Kuulostaa hieman optimistiselta.. Vakio evohan on noin 13.5 luokkaa.. alle 13s tarvitaan kyllä sitten jo oikeasti voimaa...
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tässä pari linkkiä varttimailiaikoihin eli type-r putkistolla ja ilmansuodattimella 14,3 sek:
http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-4539.html

ja remmiahtimella + 50 hv ilokaasuilla 13,3 sek
http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-3742.html
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

marko_h sanoi
Tässä pari linkkiä varttimailiaikoihin eli type-r putkistolla ja ilmansuodattimella 14,3 sek:
http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-4539.html

ja remmiahtimella + 50 hv ilokaasuilla 13,3 sek
http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-3742.html

No jälkimmäisen kokoisiin modeihin nähden 1sek vähennys on suoraan sanoen täysin surkea esitys.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

marko_h sanoi
Tässä pari linkkiä varttimailiaikoihin eli type-r putkistolla ja ilmansuodattimella 14,3 sek:
http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-4539.html

ja remmiahtimella + 50 hv ilokaasuilla 13,3 sek
http://www.dragtimes.com/Honda-Civic-Timeslip-3742.html

Miten nuo sitten 8)
http://www.youtube.com/watch?v=arZh0wPWNV4

http://www.youtube.com/watch?v=6oZrFm8DviE&feature=related
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tdi?? sanoi
Miten nuo sitten 8)
http://www.youtube.com/watch?v=arZh0wPWNV4

http://www.youtube.com/watch?v=6oZrFm8DviE&feature=related

Heh ;D kaverilla on putki modeilla oleva ärrä,ei oo viel kertaakaa piessy vakio evoa ??? ja on yrittäny vähä useemmin ku kerran :D "muutama kerta tuli kesällä kokeiltuu 8)" ja ero vaa kasvo ku laitoin putkiston kiinni....
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tjoki sanoi
Civic vakiona 14.5 ja sitten putken vaihtamallako menee alle 13.5? (lue: nopeampi kuin evo) Kuulostaa hieman optimistiselta.. Vakio evohan on noin 13.5 luokkaa.. alle 13s tarvitaan kyllä sitten jo oikeasti voimaa...

öööh, tuota...pieni tarkennus. Perus putkivireillä tarkoitin lähinnä ilman virtauksen parantamisen mahdollistavia modeja, eli inteke, imusarja, pakosarja (katin korvaava) ja väljempi ränni. Nämä modet vielä säädettynä (edes jotenkuten) Hondatan lastulla ja matalia 13 aikoja mennään helposti. Niin joo, tietenkin vaatii kevyen sisustan strippauksen, tyhjän tankin, hyvät renkaat, tas.pyör.lukon ja kuskin, joka ei sääli voimansiirtoa. Tämä on siis hondamiesten "perus putkiviri" -setti, jos kuulee käytettävän termiä ;D.

ps. ostin volvon
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
öööh, tuota...pieni tarkennus. Perus putkivireillä tarkoitin lähinnä ilman virtauksen parantamisen mahdollistavia modeja, eli inteke, imusarja, pakosarja (katin korvaava) ja väljempi ränni. Nämä modet vielä säädettynä (edes jotenkuten) Hondatan lastulla ja matalia 13 aikoja mennään helposti. Niin joo, tietenkin vaatii kevyen sisustan strippauksen, tyhjän tankin, hyvät renkaat, tas.pyör.lukon ja kuskin, joka ei sääli voimansiirtoa. Tämä on siis hondamiesten "perus putkiviri" -setti, jos kuulee käytettävän termiä ;D.

ps. ostin volvon

Tuliko VOLVOON neliveto ;D :seina

Ps:Volvoihin ei kannata asentaa alustasarjaa.. ;D

Saattaa oulun wetterin mukaan pätkiä sytkiä. Näin totesivat syyksi ,kun eivät löytäneet syytä s80 t6 volvon sytkä vikaan.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Tdi?? sanoi
Ps:Volvoihin ei kannata asentaa alustasarjaa.. ;D

Saattaa oulun wetterin mukaan pätkiä sytkiä. Näin totesivat syyksi ,kun eivät löytäneet syytä s80 t6 volvon sytkä vikaan.
Mulla oli S40 T5:ssa alustasarja eikä pätkiny sytkä yhtään mut eipä käyny wetterilläkään :) Saikohan ne ton diagnoosin aikaiseksi ihan yhdistämällä tietokoneen antamat lukemat ja ihmisälyn :-?
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
öööh, tuota...pieni tarkennus. Perus putkivireillä tarkoitin lähinnä ilman virtauksen parantamisen mahdollistavia modeja, eli inteke, imusarja, pakosarja (katin korvaava) ja väljempi ränni. Nämä modet vielä säädettynä (edes jotenkuten) Hondatan lastulla ja matalia 13 aikoja mennään helposti. Niin joo, tietenkin vaatii kevyen sisustan strippauksen, tyhjän tankin, hyvät renkaat, tas.pyör.lukon ja kuskin, joka ei sääli voimansiirtoa. Tämä on siis hondamiesten "perus putkiviri" -setti, jos kuulee käytettävän termiä ;D.

ps. ostin volvon

Onko jossain nähtävissä varttimailiaikoja tai tehomittauksia perusputkiviri-civicistä?
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

marko_h sanoi
Onko jossain nähtävissä varttimailiaikoja tai tehomittauksia perusputkiviri-civicistä?

Dynamiitista saattaa löytyä jotain skannattuja varttilappuja. Tiedän, että parhaaksi ajaksi on jäänyt 13,1s vapaastihengittävänä. Tällöin autosta dynotettu 260+hv (tarkka lukema saattoi olla 268hv).

ps. tuli ihan perus s40 t4, kun halavalla sain. Katotaan uudestaan kevään kynnyksellä, jos viisari värähtäisi jonkin sportimman suuntaan.
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Miten musta nyt tuntuu että täs verrataan loppuun asti viilattua viriviriä ja vakiota ::)

Pistetään virisivikki tota vastaan http://youtube.com/watch?v=1gn1JRIl63A ;D
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
ps. tuli ihan perus s40 t4, kun halavalla sain. Katotaan uudestaan kevään kynnyksellä, jos viisari värähtäisi jonkin sportimman suuntaan.
:eek:fftopic

Kaverilla moinen on, tomaatillakin tuntuu ihan saamarin liikkuvalta peliltä, tiiä onko sitten lastutettu, mut on kyllä aikamoista kiskomista kun vetää vaikka kickdownin 40stä...
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

Jonex sanoi
Dynamiitista saattaa löytyä jotain skannattuja varttilappuja. Tiedän, että parhaaksi ajaksi on jäänyt 13,1s vapaastihengittävänä. Tällöin autosta dynotettu 260+hv (tarkka lukema saattoi olla 268hv).

Mitä kaikkea tuohon Civiciin on tehty, että siitä on saatu 268 hv, joka on kieltämättä aika kova lukema vaparista 2-litraisesta koneesta? Entä Civicin viritysbudjetti?
 
Vs: Evo 9 harkinnassa

marko_h sanoi
Mitä kaikkea tuohon Civiciin on tehty, että siitä on saatu 268 hv, joka on kieltämättä aika kova lukema vaparista 2-litraisesta koneesta? Entä Civicin viritysbudjetti?

En kehtaa spekuloida enempää, kun tarkkaa tietoa ei ole. Kyseinen kaveri ei hirveästi pitänyt meteliä vireistä...budjeteista puhumattakaan :-X
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom