Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Tuossa kaverin kanssa kokeiltiin (suljetulla alueella) miten miestenkäy.
Autot vakioita; evo9 vs volvo t4 (vm98) eipä päässyt evolla karkuun 100-180km.
Volvo kyllä tuli "ns imussa".
Mut kyllä nuo t4 muutenkin vetää tosi hyvin, vaikka ei ole kuin 200hv
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Tdi?? sanoi
Tuossa kaverin kanssa kokeiltiin (suljetulla alueella) miten miestenkäy.
Autot vakioita; evo9 vs volvo t4 (vm98) eipä päässyt evolla karkuun 100-180km.
Volvo kyllä tuli "ns imussa".
Mut kyllä nuo t4 muutenkin vetää tosi hyvin, vaikka ei ole kuin 200hv

Huh ... sun tarvii ehdottaa seuraavaksi paikalta kiihdytystä/lähtöö :D
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

MikkoM sanoi
Siis täh, tarkoitat nyt tätä 4-sylinteristä Carisma-pohjalevyt S/V40 T-nelkkua. Kyllä pitäis jäädä ja rumasti. Aikoinaan omistamani Lancer Gti (-96) oli hyvä vastut T4:lle. Kokeiltu monta kertaa.

Ethän ajanut kutosella ;D?

Tuolla "kiihtyvyys 80-120 km/h" topicissahan teillä ysi miehillä on alle kahden sekunnin aikoja :eek:. Eihän tuo T4 nosta edes paineita tuossa ajassa ;D.


Edittiä:
Tuon perusteella kevyesti lastutettu T4 menee menojaan, varokaa EVO miehet ;D. Tuo -98 T4 on vielä sillä vanhalla 1.9 litran lohkolla. Oliko se 2000 vai 2001 kun siirtyivät tasan kaksilitraiseen, joten sille jää sitten jo vakiokunnossakin :).


Just tuo neloskoneella oleva t4.
Ja ihan vakoi kyseessä.
Ihan oikeella vaihteella tuli lähdettyä ;D
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

No onpas kumma juttu. Onko vika kuskissa? ;) Mun Evokaan ei kulje enää mihinkään. ;D Nopeasti noihin tehoihin tottuu. Lisää pitäs jo saada. Tietysti lisääntyneellä painollakin on oma osuutensa asiassa. :p Jotenkin Evo tuntuu tehokkaalle pienissä nopeuksissa, mutta kun nopeudet alkaa ola laittomia Suomessa, kulku ei enää olekaan mitään kovin erikoista. Johtuneeko nelivedosta vai huonosta aerodynamiikasta vai mistä...?
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Peke sanoi
No onpas kumma juttu. Onko vika kuskissa? ;) Mun Evokaan ei kulje enää mihinkään. ;D Nopeasti noihin tehoihin tottuu. Lisää pitäs jo saada. Tietysti lisääntyneellä painollakin on oma osuutensa asiassa. :p Jotenkin Evo tuntuu tehokkaalle pienissä nopeuksissa, mutta kun nopeudet alkaa ola laittomia Suomessa, kulku ei enää olekaan mitään kovin erikoista. Johtuneeko nelivedosta vai huonosta aerodynamiikasta vai mistä...?

Eikös hyvä aerodynamiikka juurikin usein hidasta autoa? (ainakin jos downforcesta puhe) ;)
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Peke sanoi
Jotenkin Evo tuntuu tehokkaalle pienissä nopeuksissa, mutta kun nopeudet alkaa ola laittomia Suomessa, kulku ei enää olekaan mitään kovin erikoista. Johtuneeko nelivedosta vai huonosta aerodynamiikasta vai mistä...?
Onhan se toki ihan kivaa se kiihtyvyys tuonne 220 yli mutta sitten veto hiipuu ja nopeus nousee aika rauhallisesti loput rajoittimeen saakka. Edellinen auto oli Fiat Bravo, siinä rahoittui veto jo hiukan aiemmin, satasen jälkeen ei ketään enää vastannu konehuoneesta pyyntöihin eikä ennen sitäkään mitenkään hämmästymään joutunu :seina. Pakoputkesta ei takuun pitäisi mennä joten siitä on kai aloitettava, 3" downpipe jotta näkee ottaako se sitten kierrokset vihaisemmin. Ei sekään tonne yli 200 nopeuksiin auta mutta harvemmin sitä sinne tarvii, lähtis vaan vielä liukkaammin. Mitään järkeä tuon tehoista autoa ei ole lähteä laittamaan, kyllä sen voima riittää kaikkiin liikennetilanteisiin, yllättävänkin hyvin mut ku siihen vaan tottuu :) Pito on kyllä kohdillaan, kyllä kesäkelillä alkaa jo itseäkin hirvittää kun rupee hakee rajoja missä se lähtee luisuun mutkissa :driver
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

UltimateIX sanoi
yllättävänkin hyvin mut ku siihen vaan tottuu :) Pito on kyllä kohdillaan, kyllä kesäkelillä alkaa jo itseäkin hirvittää kun rupee hakee rajoja missä se lähtee luisuun mutkissa :driver

Tähän ei voi sanoa muuta kuin:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15391.0
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Riippuu mitä hyvällä aerodynamiikalla tarkoitetaan: pientä ilmanvastusta vai downforcea.

EVOn ilmanvastusta lisää varmasti suuret jäähdytinaukot ja pitoa parantavat aerodynamiikan osat. Lisäksi EVOn voimansiirto on DAFfiin verrattuna raskaampi ja auto muutenkin painavampi.
Vielä kun tiedetään, että ilmanvastus nousee nopeuden neliöön, niin sen merkitystä ei voi väheksyä suurissa nopeuksissa. "Imussa" tuleva auto saa aina hieman apuja jaetusta ilmanvastuksesta.

Siltikin, kyllä melkein 100hv tehoero PITÄISI näkyä. Eli ihmeen hyvin turbo-DAF kulkee.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Niko Päivinen sanoi
Riippuu mitä hyvällä aerodynamiikalla tarkoitetaan: pientä ilmanvastusta...
EVOn ilmanvastusta lisää varmasti suuret jäähdytinaukot ja pitoa parantavat aerodynamiikan osat.

Juuri tätä mä hain. Kyllä tosiaan luulis tollasen Volvon jäävän. ???
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

muistelen erästä tapausta, jossa CB-Lanceriin laitettiin EVO3 keula: omistaja sanoi huippunopeuden tippuneen 10km/h. Näin paljon vaikuttaa pelkät ylimääräiset aukot keulassa, ilman että siellä on mitään jäähdytinkennoa takana...
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Niko Päivinen sanoi
muistelen erästä tapausta, jossa CB-Lanceriin laitettiin EVO3 keula: omistaja sanoi huippunopeuden tippuneen 10km/h. Näin paljon vaikuttaa pelkät ylimääräiset aukot keulassa, ilman että siellä on mitään jäähdytinkennoa takana...

::) :driver
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Tdi?? sanoi
eipä päässyt evolla karkuun 100-180km.
Volvo kyllä tuli "ns imussa".

Jos tämä piti paikkansa myös ensimmäisten mutkien jälkeen, vika oli kuskissa ;)
Näkeehän sen jo autoa katsoessakin, ettei Evon aerodynamiikkaa ole suunniteltu ilmanvastuksen minimoimiseen vaan pidon ja ajettavuuden lisäämiseen ;)
Eikä Volvo selkeästikään ole huono auto kulkemaan kovaa suoraan.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Ottakaapas sitten sama testi vierekkäin, nii jää toi imu homma pois. Onhan siinä imus helppo tulla, kun iso siipi halkoo ilmaa.

Mutta muistakaa että neliveto syö rajusti tehoa, etenkin suurissa nopeuksissa. Tämän huomaa jo laiskemmillakin autoilla :p

Ei muutakun virittämään, jos vaivaa että muut autot on lähes yhtä nopeita.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Tarzi sanoi
Jos tämä piti paikkansa myös ensimmäisten mutkien jälkeen, vika oli kuskissa ;)
Näkeehän sen jo autoa katsoessakin, ettei Evon aerodynamiikkaa ole suunniteltu ilmanvastuksen minimoimiseen vaan pidon ja ajettavuuden lisäämiseen ;)
Eikä Volvo selkeästikään ole huono auto kulkemaan kovaa suoraan.

Ei vakio evo todellakaan ole mikään erityisen ihmeellinen kulkine kun vauhtia tulee tarpeeksi. Täytyy muistaa, että se on kuitenkin rakennettu menemään mutkatietä kelillä kun kelillä. Siinä hommassa vauhtia aika harvoin tarvitaan yli 200 km/h. Kasilla ei pysyny S60 T5 Volvon perässä moottoritiellä alkuunkaan. Hiekkatiellä olisi sitten ehkä ollut jo toinen juttu. Kannattaa pitää mielessä ennen kuin hirveesti alkaa kisailemaan.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Ja sitten tuskaillaan vielä miten päästään EU:n asettamiin keskimääräisiin hiilidioksidipäästörajoihin. Niihin päästäisiin helposti suorituskyvystä tinkimättä jos keskimääräinen paino tiputettaisiin alle 1000 kilon.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

No ei kai tuollaisessa kiihdytyksessä nyt montaa auton mittaa eroa voi tullakaan.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

marko_h sanoi
Niinpä, Autotalli.comin mukaan Evo 8 painaa 1470 kg ja siinä on 265 hv. Tonnin painoinen laite tarvitsisi samaan tehopainosuhteeseen 180 hv.

Mulla on harrastepeli, ~900kg ja 180hv pyöristä. Ei kiihdy siltikään samoin kuin evo. Suuremmis vauhdis sitten en tiedä.

0-100 meni yli 6s ja 180 meni ~20s.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Paikaltaan kiihtyvyyden etuveto selittää helpostikin, ei ole ihan helppoa saada tuota määrää voimaa hyödynnettyä tehokkaasti.

Paljon muitakin kiihtyvyyteen vaikuttavia tekijöitä toki on, aerodynamiikka, tehoalueen laajuus eli paljonko tehokäyrän alle jää pinta-alaa vaihtokohtien välillä, mahdollinen turboviive vaihdettaessa jne.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Joo, ei se teho pelkästään kerro että kuinka nopia auto on.

Pelkästään alusta vaikuttaa siihen että sutiiko auto 200m vai 50m.

Tos sattu menemään kaikki "nappiin". Alusta on loistava, ei sudi, hyvä ajaa ja erittäin nopea.

Välitykset on kohtuulliset suhteutettuna moottorin luonteeseen. Kone on kuin vakiomoottori. Vetää 2500r/min-->7000rpm. Ei turboviivettä..

Mutta siltikin jos haluasin nopian auton, keskittyisin sen alustaan ja moottorin luonteeseen. Ne vaikuttaa kaikista eniten! Huipputeholla ei ole merkitystä kuin suurissa vauhdeissa, joita ei kadulla saisi ajaa.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Yks tärkeimmistä aspekteista ylipäätään on reaktiot esim paikallaan lähdössä. Kaikki puhuu pitkälti autojen ominaisuuksista, ei kannata kuitenkaan unohtaa sitä että noi jutut pitää kanssa harjoitella joka auton kanssa erikeseen että saa omastaan irti optimaalisen hyödyn.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Merliini sanoi
Yks tärkeimmistä aspekteista ylipäätään on reaktiot esim paikallaan lähdössä. Kaikki puhuu pitkälti autojen ominaisuuksista, ei kannata kuitenkaan unohtaa sitä että noi jutut pitää kanssa harjoitella joka auton kanssa erikeseen että saa omastaan irti optimaalisen hyödyn.

Tuo on täysin totta. Tutullakin autolla häviää sataseen kiihdytyksessä helposti sekunnin jos lähtö ei oikein osu kohdalleen. En tiedä miten ysissä on, ainakin kasissa ärsyttävä ykkösvaihteen kierrosrajoitin teki lähdöistä todella hankalia ja käytännössä oli pakko luistattaa kytkintä aika tavalla. Toisaalta mieluummin kytkin kun joku muu kohta voimansiirrosta.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Kävin tuossa vähän hurvittelemasa kylillä kun rupesi lapsettamaan. Kyllähän siellä jos jonkinlaista tuuninki-kippoa kävi haistelemassa jos olisin valmis haasteeseen. Sitten kun sopiva sattui kohdalle niin pitihän sitä polkaista (BMW 650 Coupe). Täytyypi sanoa ettei oma auto ainakaan "mopolta" vaikuttanut Bemsun rinnalla.

Tuollainen miedosti kutiteltu riisikippo vie 120 000 euron Baijerilaista 6-0. Ketjun aloittajana en olisi siis huolissaan. T4:sesta ei tosin kokemuksia:).
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

ansman sanoi
Kävin tuossa vähän hurvittelemasa kylillä kun rupesi lapsettamaan. Kyllähän siellä jos jonkinlaista tuuninki-kippoa kävi haistelemassa jos olisin valmis haasteeseen. Sitten kun sopiva sattui kohdalle niin pitihän sitä polkaista (BMW 650 Coupe). Täytyypi sanoa ettei oma auto ainakaan "mopolta" vaikuttanut Bemsun rinnalla.

Tuollainen miedosti kutiteltu riisikippo vie 120 000 euron Baijerilaista 6-0. Ketjun aloittajana en olisi siis huolissaan. T4:sesta ei tosin kokemuksia:).

Jos sitä kesällä sais uuden ohjelman/muuta pientä.
Odotellaan se kortti takaisin taskuun ensin ;D
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

nokonzok sanoi
Tuo on täysin totta. Tutullakin autolla häviää sataseen kiihdytyksessä helposti sekunnin jos lähtö ei oikein osu kohdalleen. En tiedä miten ysissä on, ainakin kasissa ärsyttävä ykkösvaihteen kierrosrajoitin teki lähdöistä todella hankalia ja käytännössä oli pakko luistattaa kytkintä aika tavalla. Toisaalta mieluummin kytkin kun joku muu kohta voimansiirrosta.

Mut eiks toi oo "lähtörajoitin" mistä just puhut sillähän ois tarkotus just helpottaa lähtöä ja sehän jää papattamaan jonnekkin 5500 rpm korville ??? Onks kenelläkään muuten hajua nostaako toi ahtoja ??

Tottahan se on ettei tee todellakaan hyvää voiman siirrolle että lähet tollasilla kierroksilla pamauttamalla vaan kytkimen ylös varsinkaan asfaltilla...
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Jap-Spec sanoi
Mut eiks toi oo "lähtörajoitin" mistä just puhut sillähän ois tarkotus just helpottaa lähtöä ja sehän jää papattamaan jonnekkin 5500 rpm korville ??? Onks kenelläkään muuten hajua nostaako toi ahtoja ??

Tottahan se on ettei tee todellakaan hyvää voiman siirrolle että lähet tollasilla kierroksilla pamauttamalla vaan kytkimen ylös varsinkaan asfaltilla...

Oikea sille nimitys on kyllä ihan softassa stationary rev limiter, ja se on tarkoitus suojella lähinnä osittain ettei käyttäjä vedä kierroksia tappiin ja sitten kytkintä ylös.. tapahtuu kyllä ennenpitkään sellainen kilahdus ;D
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Itte en oo edes vielä raskinu koittaa lähteä tuolla "lähtörajoittimella". Tuntuu jotenki hurjalta pamauttaa asvaltilta tommonen startti, tiiä sitte? :) Onkos muut kokeillu?
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Dosentti sanoi
Itte en oo edes vielä raskinu koittaa lähteä tuolla "lähtörajoittimella". Tuntuu jotenki hurjalta pamauttaa asvaltilta tommonen startti, tiiä sitte? :) Onkos muut kokeillu?

Kokeiltu on ja hyvin pelaa. Tai pelasi ainaki talvirenkailla asfaltilla mut tehoja on vähän enemmän ku vakiossa, niin kesärenkailla kuivalla kytkin antautuu. Talvirenkailla tuli jopa 0,3 sec parempia 0-100 aikoja.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

marakolli sanoi
Kokeiltu on ja hyvin pelaa. Tai pelasi ainaki talvirenkailla asfaltilla mut tehoja on vähän enemmän ku vakiossa, niin kesärenkailla kuivalla kytkin antautuu. Talvirenkailla tuli jopa 0,3 sec parempia 0-100 aikoja.
Mä en ajan paranemisesta tiedä mutta lähtee se niin minun mielestä paremmin sitä käyttämällä. Kytkintä joutuu hiukka luistattaa. Jos autoa hiukan liuttaa se ei rajoita kierroksia, voi lähteä rundit tapissa. Sitten se tosin sutii vähän mut jos tykkää sellasesta. Auto on ihan vakio, en tiedä miten piristettyjen kanssa tuo toimii.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Jap-Spec sanoi
Mut eiks toi oo "lähtörajoitin" mistä just puhut sillähän ois tarkotus just helpottaa lähtöä ja sehän jää papattamaan jonnekkin 5500 rpm korville ??? Onks kenelläkään muuten hajua nostaako toi ahtoja ??

Tottahan se on ettei tee todellakaan hyvää voiman siirrolle että lähet tollasilla kierroksilla pamauttamalla vaan kytkimen ylös varsinkaan asfaltilla...

Nostaa ahtoja n.0.3-0.5bar en nyt tarkkaanmuista.Eiole tullut kuukauteen ajettua.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

No täytyy kyllä nyt sanoa että Volvo S40 T4 jää tasaisen tappavaa tahtia evolle tilanteessa kuin tilanteessa... nimim. testattu on. Esim. 120km/h kiihdytyksessä tipahtaa viereltä pois alta aika yksikön, ja 200km/h vauhdissa eroa on jo 5-6 auton mittaa. Eikä sillä kyllä imussakaan pysy... ei todellakaan

Sen sijaan Audi RS4:ää vastaan moottoritiellä oli murheellista :'(
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Kait otatte "löysät" pois voimansiirrosta ennen rajua lähtöä /kytkin ylös 5000rpm ?
Elikkä käsijarrulla vasten vähän... Mikään paikka ei kestä sitä, että paukautetaan tyhjiä vasten boorituksia/hammastuksia.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Talvella noita lähtöjä tuli otettua, mutta ei paljaalla asfaltilla ku kitkat sulaa alle. Ajettu vain yhtä TypeRää vastaan ja jäihän se helposti... :driver
EDIT: Tänään jäi uuskoppanen 335i bemu.

Tjoki sanoi
Sen sijaan Audi RS4:ää vastaan moottoritiellä oli murheellista :'(

Miten selvä ero sit oli? :eek:
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Ai 335i jäi? Onkos sun evo vakio. Aika kova peli meinaan tuo 335i. Kaverille tulossa.. huoli on ollut suuri:) Kyllähän se RS4 satkun jälkeen alko eroa repimään, ikävä kyllä... eli ihan merkittävä ero kyllä...
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Tjoki sanoi
Ai 335i jäi? Onkos sun evo vakio. Aika kova peli meinaan tuo 335i. Kaverille tulossa.. huoli on ollut suuri:) Kyllähän se RS4 satkun jälkeen alko eroa repimään, ikävä kyllä... eli ihan merkittävä ero kyllä...

RS4:set on kovia pelejä. Mikä koppanen oli kyseessä.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Tjoki sanoi
Ai 335i jäi? Onkos sun evo vakio. Aika kova peli meinaan tuo 335i. Kaverille tulossa.. huoli on ollut suuri:) Kyllähän se RS4 satkun jälkeen alko eroa repimään, ikävä kyllä... eli ihan merkittävä ero kyllä...

Kyllä ja mulla vakio. Miten sit osas bemupoika ajaa... ::)
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Joo ei kannata vakio evolla lähtee rs4:ää vastaa koittaa, ei uutta eikä vanhaa. Uudessa 4,2 v8 420 hp, satkuun alle 5s ja 0-200 16,6 s. Jos on vielä otettu rajoitin pois, niin katoaa horisonttiin kolmeesataa :). Vanhassakin rs4ssa on 2,7 tuplaturbo ja sekin kehittää ihan sopivasti. Tähän kyllä täytyy vielä lisätä, että rs4 on kyllä reilusti yli kaksi kertaa evon hintakin...
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Tuollaset pikkukiihdytykset ei meinaa mitään, kun mietitään mihin Evo on oikeasti suunniteltu. Saattas olla RS4:lla tekemistä pysyä evon perässä sorarännissä.

Ja vielä lisää vettä myllyyn (jos jotain kiinnostaa):

http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times#Current_Miscellaneous_Lap_Records:_OEM_Passenger_Vehicles_.26_Sport_Racers

Evon taakse on jäänyt myös ylistämänne RS4. Ja tuota lista kun katsoo, niin eipä juuri alle 50t€ autoja näy. (Paitsi impreza, mutta sekin spec C, mitä ei Suomesta edes saa). Tuo kyseinen rata pitää sisällään kohtuu pitkiä suoria, joten huippunopeudessakin häviää sekunteja kohtuullisen paljon verrattuna autoihin jotka kulkee sen 300km/h+.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Onko joku testannu miten esim. viritetty (+300hp) uudempi Evo menee 100-200km/h välin?

Alkaako siis neliveto ja siivet syömään kulkua jo tuolla välillä vai meneekö miten? :)
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Gooze sanoi
Tuollaset pikkukiihdytykset ei meinaa mitään, kun mietitään mihin Evo on oikeasti suunniteltu. Saattas olla RS4:lla tekemistä pysyä evon perässä sorarännissä.

Ja vielä lisää vettä myllyyn (jos jotain kiinnostaa):

http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times#Current_Miscellaneous_Lap_Records:_OEM_Passenger_Vehicles_.26_Sport_Racers

Evon taakse on jäänyt myös ylistämänne RS4. Ja tuota lista kun katsoo, niin eipä juuri alle 50t€ autoja näy. (Paitsi impreza, mutta sekin spec C, mitä ei Suomesta edes saa). Tuo kyseinen rata pitää sisällään kohtuu pitkiä suoria, joten huippunopeudessakin häviää sekunteja kohtuullisen paljon verrattuna autoihin jotka kulkee sen 300km/h+.

Aivan totta tämä. Itse tarkoitin, että vartille ei kannata lähteä rs4sta vastaan, ei myöskään moottoritiellä.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

Menee vähän OT, mut pakko liittyä keskusteluun.... Mitä ne teidän Evot kulkee? Mä sain mittariin 275 km/h, 7450 rpm. Toki japsimittareista ei aina oikeen tiedä, mutta taisi oikeatakin vauhtia olla edes jonkun matkaa yli 200.... ::) ::) Ei vaan menny enempää vaikka jalka oli jo polvea myöten konehuoneessa! :seina Niin joo, autona Evo VIII, -05. 370 hp, 470 nm.... :peukku
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

No joo, onhan noissa tuloksissa vähän "rispektiä"... :peukku Yllätyin omasta huippujen suhteen, noi nelivetoset kun ei yleensä ole parhaasta päästä huippujen osalta. Edellinen auto meni mittarinopeutta 295 km/h, auto oli BMW M5 vm. -01. Sen piti lähtee 0-100 km/h 5 sekkaa, ei varmaan vaan ikinä saanu sellasta lähtöä. Se kun poltti vielä kolmosella... ::) ::) Evolla noi lähdöt onnistuu jopa emännältä, ykskään avensis ei oo ohi menny.... :eek: :eek: Vielä... :driver
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

VulvaS40T4 sanoi
Tuolta löytyy miten esim. 340hp/440nm EVO 9 kulkee.

http://www.autogt.pl/?page=evo-gt

0-20km/h 0,7s
0-40km/h 1,3s
0-60km/h 2,1s
0-80km/h 3,2s
0-100km/h 4,5s
0-120km/h 6,0s
0-140km/h 8,1s
0-160km/h 10,4s
0-180km/h 13,6s
0-200km/h 17,8s
0-220km/h 25,5s
0-240km/h 35,6s

0-400m 12,8s @ 174,8km/h
0-1000m 23,7s @ 214,6km/h

60-100km/h
III 2,8s
IV 3,7s
V 5,4s
VI 9,1s

80-120km/h
III 2,9s 2,9s
IV 3,5s 3,3s
V 4,4s 5,4s
VI 6,6s 10,3s

http://www.letstorquebhp.com/featured/feature01.asp

Aika hyvin täsmää mun 330 hp / 450 nm kutoseen. Sataseen suunnilleen samat, kahteen satkuun mulla meni kolmisen sekuntia nopeammin. RS välitykset ja pienempi paino tekee ihmeitä, kuka niitä huippuja tarvii! Varttia ei tullut koskaan mitattua, mutta arviot liikkui korkeiden 11 ja matalien 12 aikojen välillä. Täsmää tuon kanssa.
 
Vs: Evo9 "tehottomuus" vaiko mopo

nokonzok sanoi
Aika hyvin täsmää mun 330 hp / 450 nm kutoseen. Sataseen suunnilleen samat, kahteen satkuun mulla meni kolmisen sekuntia nopeammin. RS välitykset ja pienempi paino tekee ihmeitä, kuka niitä huippuja tarvii! Varttia ei tullut koskaan mitattua, mutta arviot liikkui korkeiden 11 ja matalien 12 aikojen välillä. Täsmää tuon kanssa.
Samaa mieltä huipuista, esim. 200 km/h riittää oikeen hyvin. Sehän se on tärkeintä että vehkeet kiihtyy, ihan vaan vaikka niiden avensiksien kiusaks... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom