Evoa ostamassa

Vs: Evoa ostamassa

Jos mun pitäis noista valita niin ehdottomasti ensimmäinen.. Vaikka onkin aavistuksen kalliimpi. Myyntikuvat kertoo jo paljon.

Edit: Noihan sijaitsee n.25km säteellä toisistaan niin käy ihmeessä kattoos molempia. :)
 
Vs: Evoa ostamassa

Eka on ainakin kuvissa hyvän näköinen, toisesta ei noilla fotoilla voi mennä sanomaan mitään.

Yksilöitähän nämä, käy kokeilemassa.
 
Vs: Evoa ostamassa

1. näyttää hyvältä.

2. jos OIKEASTI evo 6 kone niin kannattaa katsoa lohkosta mallikoodi.

Ayc vika voi olla pumpusta, solenoidista tai absistä.
 
Vs: Evoa ostamassa

OT: Tuota ekaa jälkimmäistä evoa on tullu pari viikkoa seurailtua sivusta, ko olen ollut paraisilla töissä (joku tummahiuksinen tyttö ajelee sillä rinkiä, tais olla ihan nätin näkönenkin) ;D

Vähän siinä muistaakseni popniittiä oli puskurissa ja jotakin pientä, nouseva aurinko löytyy b-tankin luukusta. Katsomaan vaan molempia, kuten late tokasi.
EI nuo uusia tainnu olla kumpikaan ::)
 
Vs: Evoa ostamassa

MäTSi sanoi
OT: Tuota ekaa evoa on tullu pari viikkoa seurailtua sivusta, ko olen ollut paraisilla töissä (joku tummahiuksinen tyttö ajelee sillä rinkiä, tais olla ihan nätin näkönenkin) ;D

Vähän siinä muistaakseni popniittiä oli puskurissa ja jotakin pientä, nouseva aurinko löytyy b-tankin luukusta. Katsomaan vaan, jollei tuon kauempana asu.

EI nuo uusia tainnu olla kumpikaan ::)

Tarkotit varmaan toista.. Valkosta ;)
 
Vs: Evoa ostamassa

Valkosen tiiän kans ite ;D ei tietty parempaa tietoo autosta, pari kaverii ollu kyydissä ja oli ainaki kenkää antanu muija niinku kuuluu ;) autolle siis...
 
Vs: Evoa ostamassa

Täytyy käydä kokeilemassa kumpaakin :) Tuosta sinisestä sanottakoot että varmaan kahdeksaan ja puoleen + jakopäärempan osat voisin saada sen. Kuullostaa jo aika houkuttelevalta.
 
Vs: Evoa ostamassa

Kylänkisasin sanoi
Täytyy käydä kokeilemassa kumpaakin :) Tuosta sinisestä sanottakoot että varmaan kahdeksaan ja puoleen + jakopäärempan osat voisin saada sen. Kuullostaa jo aika houkuttelevalta.
sitä muijaa ja autoo? ::)
 
Vs: Evoa ostamassa

Yksi uusi seuraaja topiciin, ja nettiauton Evo-tarjontaan ilmoittautuu. ;)
Eli kesäauton rinnalle olisi hakusessa vähän hauskempi talvikulkine, kun tähän asti tullut aina kärvisteltyä etuvetoisilla. ::)

Itseä eniten kiinnostaisi Evo3, jo ihan ulkonäöllisistä syistä (Omasta mielestä kutosen ja kympin jälkeen parhaimman näkönen Evo, ja alkavat olla sopivan harvinaisiakin verrattuna vaikkapa neloseen.) Budjetti auton hankintaan on n.7000€ (+-1000€).
Koskaan en ole Evolla päässyt ajamaan, mutta epäilisin ettei siinä mitään kovin yllättävää voi olla. Tuskin hirveenä eroaa muista sporttisista 90-luvun japseista.

Crankwalk-ongelmasta olen tietoinen näissä vanhemmissa Evoissa, mutta sen korjaamiseen en ole pahemmin perehtynyt (Pitääkin pistää haku laulamaan seuraavaksi ja tutkia asiaa tarkemmin), mutta jos joku viitsisi kertoa saako ongelman hoidettua vaihtamalla vaan noi päittäislaakerit? Jos näin niin sehän pitäisi olla suht iisi homma, onnistunee nosturilla irrottamatta konetta autosta?
Siitä hyvä tilanne itsellä että löytyy kaveriporukalla halli jossa on nosturi, joten pystyy tekemään isompiakin remppoja kunnon tiloissa.
 
Vs: Evoa ostamassa

kop-O-nen sanoi
Yksi uusi seuraaja topiciin, ja nettiauton Evo-tarjontaan ilmoittautuu. ;)
Eli kesäauton rinnalle olisi hakusessa vähän hauskempi talvikulkine, kun tähän asti tullut aina kärvisteltyä etuvetoisilla. ::)

Itseä eniten kiinnostaisi Evo3, jo ihan ulkonäöllisistä syistä (Omasta mielestä kutosen ja kympin jälkeen parhaimman näkönen Evo, ja alkavat olla sopivan harvinaisiakin verrattuna vaikkapa neloseen.) Budjetti auton hankintaan on n.7000€ (+-1000€).
Koskaan en ole Evolla päässyt ajamaan, mutta epäilisin ettei siinä mitään kovin yllättävää voi olla. Tuskin hirveenä eroaa muista sporttisista 90-luvun japseista.

Crankwalk-ongelmasta olen tietoinen näissä vanhemmissa Evoissa, mutta sen korjaamiseen en ole pahemmin perehtynyt (Pitääkin pistää haku laulamaan seuraavaksi ja tutkia asiaa tarkemmin), mutta jos joku viitsisi kertoa saako ongelman hoidettua vaihtamalla vaan noi päittäislaakerit? Jos näin niin sehän pitäisi olla suht iisi homma, onnistunee nosturilla irrottamatta konetta autosta?
Siitä hyvä tilanne itsellä että löytyy kaveriporukalla halli jossa on nosturi, joten pystyy tekemään isompiakin remppoja kunnon tiloissa.

En tiedä millaista hausekempaa talvi kulkinetta on hakusessa ,mutta budjettiin voisi sopia myös vanhempi Galant E3 tekniikalla ?
Ei kovin yleinen ,mutta löytyy silloin tällöin myynnistä.

Jos hauskaa laitetta olisin hakemassa niin se olisi "Vanha Gallu". Vaikkakin ei Evoissa mitään vikaa ole , mutta pari kertaa kun olen nähnyt myynnissä noita vehkeitä niin... perskeles.. Nostalgia huuma nousee heti..
 
Vs: Evoa ostamassa

kop-O-nen sanoi
Itseä eniten kiinnostaisi Evo3, jo ihan ulkonäöllisistä syistä (Omasta mielestä kutosen ja kympin jälkeen parhaimman näkönen Evo, ja alkavat olla sopivan harvinaisiakin verrattuna vaikkapa neloseen.) Budjetti auton hankintaan on n.7000€ (+-1000€).

Jokos se madun musta kolmonen meni kaupaksi? Menisi budjettiin helposti ja lienee ihan ok kunnossakin.

kop-O-nen sanoi
Crankwalk-ongelmasta olen tietoinen näissä vanhemmissa Evoissa, mutta sen korjaamiseen en ole pahemmin perehtynyt (Pitääkin pistää haku laulamaan seuraavaksi ja tutkia asiaa tarkemmin), mutta jos joku viitsisi kertoa saako ongelman hoidettua vaihtamalla vaan noi päittäislaakerit? Jos näin niin sehän pitäisi olla suht iisi homma, onnistunee nosturilla irrottamatta konetta autosta?

Kyllä sillä laakerinvaihdolla aikaa ostaa, mutta itse ongelma ei häviä mihinkään.
 
Vs: Evoa ostamassa

Juu, multa hävis Evo pihasta toissapäivänä. Tälleen viitteenä jos joku on ostamassa tai myymässä peruskuntoista kolmosta - kun hinta oli 7500e/6900e, en tainnut saada yhtäkään osto- tai edes vaihtotarjousta. Kun tiputin hinnan kuuteentonniin, pariin päivään tuli kai kuusi yhteydenottoa ja autosta pääsi nopeasti eroon.
 
Vs: Evoa ostamassa

Eikö tuo nyt ole melko selvää, kun hinnan laittaa tarpeeksi alas alkaa ostajia löytyä enemmän kuin tarpeeksi. Eri asia on sitten se onko se hinta silloin kohdallaan. Jos myyjä on tyytyväinen, niin eihän siinä sitten mitään.
 
Vs: Evoa ostamassa

-JP- sanoi
En tiedä millaista hausekempaa talvi kulkinetta on hakusessa ,mutta budjettiin voisi sopia myös vanhempi Galant E3 tekniikalla ?
Ei kovin yleinen ,mutta löytyy silloin tällöin myynnistä.
Jos hauskaa laitetta olisin hakemassa niin se olisi "Vanha Gallu". Vaikkakin ei Evoissa mitään vikaa ole , mutta pari kertaa kun olen nähnyt myynnissä noita vehkeitä niin... perskeles.. Nostalgia huuma nousee heti..

Kyllä itseäkin tommonen himottelis toisaalta, melkoisen perso kun olen vanhoille japseille, ja pidän tota kyllä todella hienona klassikkona. Sen pitäis sit vaan olla suht Mint-kuntoinen ennenkuin kiinnostus heräisi, ja ainakaan tällä hetkellä ei kovin siistejä ole tarjolla. Silmät pidän kyllä auki näidenkin osalta. ;)

Hauskemman talvikulkineen kriteerit on lähinnä:
-Neliveto
-Vähintään 250hp
-Japanilainen
-Manuaali
-Kooltaan suht käytännöllinen kun harrasteauto on kakspaikkanen ja ahdas kun mikä (Ei kuitenkaan välttämättä tarttee olla neliovinen, kunhan nyt jonkunnäköiset takapenkit löytyy, ja vaikkapa penkit kippaamalla saa lisää kuljetuskapasiteettia)

DaJackal sanoi
Jokos se madun musta kolmonen meni kaupaksi? Menisi budjettiin helposti ja lienee ihan ok kunnossakin.
Kyllä sillä laakerinvaihdolla aikaa ostaa, mutta itse ongelma ei häviä mihinkään.

Niinkun tulikin jo selväksi niin Madun auto ehti valitettavasti mennä, se olis ollu kyllä kaikinpuolin ihan mieleinen. :-\
 
Vs: Evoa ostamassa

Hankintalistalle on noussut ko. ajoneuvo ja ennenkuin lähden omiani säätämään niin esittäisin muutaman kysymyksen liittyen evo kutoseen.

Elikkä auto on 2000vm evo VI, ajettu n.100000km...
Auto on tällä hetkellä Euroopassa ja on LHD (en tiedä onko muunnos vai ei?)

Mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota itse autoon kun lähtee sitä ostamaan?
Olen lukenut tältä foorumilta evo ostajan ohjeen, mutta onko mahdollisesti jotain erityistä mihin juuri VI mallissa kannattaisi kiinnittää huomiota?

Myös tietämättömänä laitan autosta kuvan, koska silmääni osui kuskinpuolen etuvalon ja konepellin välinen rako. Haulikkopuolella sitä en havainnut.. Osaako joku selittää tämän? Epäilen ettei tämä ole maailmanlopun aihe, mutta kun on tapana ollut ottaa kaikkia huomioon ostohetkellä ::)

Kuvalinkki-> http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5022801_5022900/mitsubishi-lancer-5022863_b_b9aa3b60adfb7102.jpg

Toivon pääseväni mahdollisen pian evon rattiin! :driver
 
Vs: Evoa ostamassa

Eli tämä: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5022863

Näyttää olevan jopa Airbag kojelauta eli keskivertoa uskottavamman näköinen konversio luultavasti.

Mahdollisesti löytyy useita tonneja halvemmalla jostain ulkomaalaiselta nettisaitilta myynnistä. Kyseinen toimija on "narahtanut" tästä useita kertoja eli autoja poimitaan sieltä täältä näytille.
 
Vs: Evoa ostamassa

Voisit pyytää myyjältä kuvan tyyppikilvestä ? Sillä pääsee jonkun matkaa eteenpäin mitä ko. auto on ollut tai mitä se on.
 
Vs: Evoa ostamassa

Samalta autolta näyttää kyllä! Halekkipuolen takakuralätkä on jäänyt johonkin matkanvarrelle :eek:
Ei siinä kyllä kauheesti hinnaneroa näyttäisi olevan.... Vuosimalli on kyllä 1999 ja nettiautossa 2000....
Täytyypi soitella car-importsiin ja kysellä lisää... Onko mahdollista että tuo on ihan alkuperänen LHD, eikös noita kuitenkin ole valmistettu myös euroopan liikenteisiin?
 
Vs: Evoa ostamassa

Eepi8d sanoi
Samalta autolta näyttää kyllä! Halekkipuolen takakuralätkä on jäänyt johonkin matkanvarrelle :eek:
Ei siinä kyllä kauheesti hinnaneroa näyttäisi olevan.... Vuosimalli on kyllä 1999 ja nettiautossa 2000....
Täytyypi soitella car-importsiin ja kysellä lisää... Onko mahdollista että tuo on ihan alkuperänen LHD, eikös noita kuitenkin ole valmistettu myös euroopan liikenteisiin?

On takuuvarmasti konversio. Sumareista päätellen on ollut Briteissä joskus. Orkkis LHD kutosessa on erilaiset penkit ja mittaristo, eikä niitä ole koskaan tehty hopean värisenä (paitsi Mäkisiä, mutta sellainenhan tämä ei ole).

Omaan silmään perus mikälie kolmesta autosta kasaan kursittu Baltian rassi.
 
Vs: Evoa ostamassa

Eepi8d sanoi
Samalta autolta näyttää kyllä! Halekkipuolen takakuralätkä on jäänyt johonkin matkanvarrelle :eek:
Ei siinä kyllä kauheesti hinnaneroa näyttäisi olevan.... Vuosimalli on kyllä 1999 ja nettiautossa 2000....
Täytyypi soitella car-importsiin ja kysellä lisää... Onko mahdollista että tuo on ihan alkuperänen LHD, eikös noita kuitenkin ole valmistettu myös euroopan liikenteisiin?
Pyydät runkonron ni sillä selvitä pitäs.
 
Vs: Evoa ostamassa

Jättäsin kyl väliin, ton nettiauto ilmoituksen perusteella en oikein saa selvää onko auto edes tuolla myyjäliikkeellä vai edelleen jossainpäin Baltiaa mistä sitten haettaisiin se tai etäisesti samankaltainen jos joku osoittaa kiinnostusta... hirveän kallishan tuo myös on, eiks kolmellatoista tonnilla pitäs saada Suomeen kilvitettykin kutonen, RHD:nä toki, mutta tietääpä ainakin että on hyvä eikä joku kasaan parsittu frankenstein missä on 1.3-litrasen ohjausvaihde ja ehkä jotain airbageja tai sitten ei.
 
Vs: Evoa ostamassa


Mutuilen nyt vaan, mutta oletus minusta olisi että jos toi olisi oikea ja alkuperäinen LHD niin se varmasti ilmoituksessa mainittaisiin ja hinta olisi jotain ihan muuta?
 
Vs: Evoa ostamassa

Sain myös sellaisen oudon tunteen kun juttelin tuon myyjän kanssa että jotain mätää tässä on vaikka en ole evoa ennen omistanutkaan....

Mitenkäs tämä -> http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5066982 ?????

En halua evoa kauheilla kilometreilla vaikka eihän se mitään tarkotakaan jos on hyvin huollettu! :eek:
Myös lähes alkuperäinen saisi olla!

Eikös noi crankwalk ongelmat hävinnyt juuri tuossa V evossa?
Vissiin ei muutenkaan eroa erityisemmin VI malliin ole?
 
Vs: Evoa ostamassa

Eepi8d sanoi
Sain myös sellaisen oudon tunteen kun juttelin tuon myyjän kanssa että jotain mätää tässä on vaikka en ole evoa ennen omistanutkaan....

Mitenkäs tämä -> http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5066982 ?????

En halua evoa kauheilla kilometreilla vaikka eihän se mitään tarkotakaan jos on hyvin huollettu! :eek:
Myös lähes alkuperäinen saisi olla!

Eikös noi crankwalk ongelmat hävinnyt juuri tuossa V evossa?
Vissiin ei muutenkaan eroa erityisemmin VI malliin ole?

Alkuun - ei aveta uusia topikkeja samasta aiheesta. Nyt yhdistetty.

Näytää siistiltä tapaukselta. Bypassille tuleva letku on joku ihmeen viritys. T-haara?

Evo 5:ssa on erilainen alapallo, etupuskuri, takapuskuri, takaspoikka, sisustan väri, mittariston väri, öljylauhdutin, pissapojan säiliön sijainti jaaa.. mitäs vielä. En muista. Eli oikeastaan aika sama auto kuin 6.
 
Vs: Evoa ostamassa

Joo kävi pieni fiba ton topikin kanssa! :seina

Täytyy ottaa myyjään yhteyttä!

Omia kommentteja autosta saa antaa vielä toki!
Oliskos ketään helsinginseudulta klubilaisia joka mahdollisesti olisi halukas tulemaan katsomaan tota pirssiä kanssani?
Sais kerralla evo tietäjän matkaan :driver
 
Vs: Evoa ostamassa

Eepi8d sanoi
Joo kävi pieni fiba ton topikin kanssa! :seina

Täytyy ottaa myyjään yhteyttä!

Omia kommentteja autosta saa antaa vielä toki!
Oliskos ketään helsinginseudulta klubilaisia joka mahdollisesti olisi halukas tulemaan katsomaan tota pirssiä kanssani?
Sais kerralla evo tietäjän matkaan :driver

Siistin näköinen kuvissa. Brittituonti kun on niin ruosteiden kanssa kannattaa olla erityisen tarkkana. Kannattaa myös kysellä mittarilukemasta, koska osa on hyvin todennäköisesti maileissa.
 
Vs: Evoa ostamassa

Hyvältä näyttää ainaki kuvissa. Ruosteita saattaa toki löytyä. Itse jos olisin ostamassa haluisin nähä nuo brittituonnit nosturilla ennen kaupantekoa.
Pakosarjanlämpösuojan saat multa jos tuon päädyt ostamaan ku näyttäs puuttuvan.
 
Vs: Evoa ostamassa

nokonzok sanoi
Siistin näköinen kuvissa. Brittituonti kun on niin ruosteiden kanssa kannattaa olla erityisen tarkkana. Kannattaa myös kysellä mittarilukemasta, koska osa on hyvin todennäköisesti maileissa.
Mistä sä noko keksit et joka auto on brittituonti joka on käytettynä myynnis Suomessa? Mun silmää ei lukenu missää et on brittituonti toi vitone
 
Vs: Evoa ostamassa

Harri K sanoi
Mistä sä noko keksit et joka auto on brittituonti joka on käytettynä myynnis Suomessa? Mun silmää ei lukenu missää et on brittituonti toi vitone

Valistunut veikkaus. Kilpi on niin tuore, että auto ei ole kovin kauaa Suomessa viihtynyt. Näitä ei Japanista ole juurikaan viimeisen vuoden aikana tullut, joten aika vahva veikkaus on, että Englannista on tullut. Yleensä myös myynti-ilmoituksissa aika isolla kerrotaan, että auto EI ole ollut Englannissa. Hintapyyntökin on sellainen, että jos vanha kaava pitää paikkansa niin JDM-autoa myymällä tähän hintaan ei saa sitä kolmen tonnin preemiota kilvityksestä, mitä näistä yleensä haetaan :)

Voin toki olla väärässä, mutta oddsit on kyllä sitä vastaan aika rajusti.
 
Vs: Evoa ostamassa

Eepi8d sanoi
Sain myös sellaisen oudon tunteen kun juttelin tuon myyjän kanssa että jotain mätää tässä on vaikka en ole evoa ennen omistanutkaan....

Mitenkäs tämä -> http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5066982 ?????

En halua evoa kauheilla kilometreilla vaikka eihän se mitään tarkotakaan jos on hyvin huollettu! :eek:
Myös lähes alkuperäinen saisi olla!

Eikös noi crankwalk ongelmat hävinnyt juuri tuossa V evossa?
Vissiin ei muutenkaan eroa erityisemmin VI malliin ole?

|auri nimimerkillä kirjoittaa foorumilla omistaja. Tietoa autosta löytyy foorumilta, kun vähän haeskelee...
 
Vs: Evoa ostamassa

Taas laitetaan lisää ehdokkaita! :driver

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4671432

Hyvältä näyttäis päällisin puolin ja kilometrit kohtuulliset. Plussaa annan myös siitä että on suurinpiirtein räpeltämätön :peukku
 
Vs: Evoa ostamassa

Eepi8d sanoi
Taas laitetaan lisää ehdokkaita! :driver

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/4671432

Hyvältä näyttäis päällisin puolin ja kilometrit kohtuulliset. Plussaa annan myös siitä että on suurinpiirtein räpeltämätön :peukku

Autoa en ole nähnyt, mutta myyjä on tuttu. Autoharrastaja joka pitää autonsa kunnossa, joten uskaltaisin suositella käydä koeajolla.
 
Vs: Evoa ostamassa

Pistänyt monesti näiden evojen myynti-ilmoituksissa silmään maininnat "ei epämääräisiä virityksiä" tai "räpeltämätön". Tarkoittaako tämä nyt sitä, että evon omistajat eivät koskaan osaa laittaa autoaan vaan pelkästään räveltävät ;D
 
Vs: Evoa ostamassa

evo6 sanoi
Pistänyt monesti näiden evojen myynti-ilmoituksissa silmään maininnat "ei epämääräisiä virityksiä" tai "räpeltämätön". Tarkoittaako tämä nyt sitä, että evon omistajat eivät koskaan osaa laittaa autoaan vaan pelkästään räveltävät ;D

Eikös se oo perus myyntifraaseja merkistä riippumatta. Varustelu tai sen puute muotoillaan positiiviseksi asiaksi tapauksesta riippuen :)
 
Vs: Evoa ostamassa

evo6 sanoi
Pistänyt monesti näiden evojen myynti-ilmoituksissa silmään maininnat "ei epämääräisiä virityksiä" tai "räpeltämätön". Tarkoittaako tämä nyt sitä, että evon omistajat eivät koskaan osaa laittaa autoaan vaan pelkästään räveltävät ;D
Sama asia tullut mieleen moneen kertaan... Oonkin odotellut sellaista myynti-ilmoitusta missä sanotaan että "autoa räpelletty ja paljon" ;D
 
Vs: Evoa ostamassa

Samppa sanoi
Autoa en ole nähnyt, mutta myyjä on tuttu. Autoharrastaja joka pitää autonsa kunnossa, joten uskaltaisin suositella käydä koeajolla.

Komppaan tätä. Autosta ei käsitystä, mutta omistaja tosiaan on aktiivinen ja huolellinen autoharrastaja ja sattuupa vielä olemaan paremman puoliskon serkku.
 
Vs: Evoa ostamassa

Samppa sanoi
Eikös se oo perus myyntifraaseja merkistä riippumatta. Varustelu tai sen puute muotoillaan positiiviseksi asiaksi tapauksesta riippuen :)

OT: Viimetalvena kun Audin ostin niin myynti ilmoituksen teksti : Sportpenkit , Neliveto , Automaatti. Muita varusteita ei ole , eikä niitä kukaan tarvitse. Kaupat tuli ja auto on pihassa. :peukku

Evosta :

Kyllähän tuollainen perus/virittelemätön auto alkaa olemaan erittäin harvinainen kapistus , kannattaa käydä katsomassa.
 
Vs: Evoa ostamassa

Mites, työnnänkö käteni kovinkin syvälle scheisseen jos lähden näin paljon ajettua Evoa hankkimaan:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5074876

Lähinnä Hondien kanssa pelanneena oon tottunu siihen että ainakin siellä puolella kestää kyllä yleensä myös kovemman viritysasteen omaavat koneet kilsoja melko samaan tapaan kun normimyllytkin, mutta mites näissä..
 
Vs: Evoa ostamassa

Onhan tossa pari jännityksen aihetta joo, itte en uskaltais ostaa ilman tietoa kampiakselin päittäisvälyksestä, 0,15mm tais olla se tehtaan speksi, 0,2mm vielä ihan ok mutta 0,25-0,30mm taitaa laakeri jo olla vaihtokunnossa. Pienestä kiinni :) toisaalta on noita kai ollut reilusti isommallakin välyksellä mistä on selvinnyt pelkällä laakerin vaihdolla (maksaiskohan töineen jotain kolmisensataa rahaa?) mutta isoilla välyksillä saattaa olla kampurakin entinen. En tiiä mitenkä joustavasti myyjäliike suostuu tollaseen mittaukseen, ST Motorsilla Espoossa ainakin saavat tuon mitattua öljynvaihdon yhteydessä.

Lisäksi noilla kilsoilla auto on varmasti ollut Suomessa aika pitkään, todennäköisesti ympärivuotisessa ajossa, joten auton alla oleva AYC-pumppu (liittyy tohon perälukkoon) on ehtinyt uimaan reilusti suolapaskassa ja jos ei ole vielä jumittunut niin saattaa jumittua hyvin pian, käytetty kunnostettu pumppu englannista taitaa maksaa useita satasia. Varmista että mittaristossa AYC-valo syttyy ja sammuu eikä vikaa ole korjattu poistamalla polttimo :)

Ei kai noissa muuten hirveesti. Mun vitosevo oli n. 100tkm ajettu, siinä oli toi AYC-pumppu paskana ja kytkin lopussa. Kolmonen taas oli 150 tkm ajettu, siinä piti yks pusla vaihtaa katsastukseen ja varmaan ton ikäsessä alkaa muutkin pikkuhiljaa hapertumaan. Päittäisvälystä siinä oli viime öljynvaihdolla 0,2mm eli sitä pitää seurata, mutta eipä sille mitään tarvi tehdä jos ei tosta enää ois kasvanut.
 
Vs: Evoa ostamassa

Tota päittäisvälyksen mittausta mäkin oon tässä miettinyt mielessäni että onko se mitenkään normimekaanikontaidoilla, ja ilman kovin hurjaa kalustoa noin kenttäolosuhteissa mitattavissa.

Olis näppärä kun sen sais ostotilanteessa mitattua niin ei tartteis sit pelätä. ;D
 
Vs: Evoa ostamassa

Tuo kun on liikkeen auto niin voihan niiltä kysyä jos pääsee kattomaan niitten nosturille sitä ja vaihtavat samalla öljyt siihen. Ei haittais ainakaan kysyä että onnistuisko.

Vikakoodit kannattaa kahtoa kun se on helppo tehä vaikka vilkuttamalla tai sit lainaat Teemulta OpenPort 1.3U piuhan ja evoscannin niin saat vielä paljon enemmän tietoa.
 
Vs: Evoa ostamassa

Huimasti on kilsoja.Itse sivuuttaisin kyllä hyvillä mielin mutta jokainenhan tekee niinkuin itse haluaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom