Vs: Evon koneen/imusarjan nakutus???
Peke sanoi
Tän olen itsekin huomannut ja koeajoautossa(minkä viimeks ajoin) nakutusta ei juurikaan kuulunut. Sillä olikin kilometrejä jo jonkin verran takana...Mun autossa toi ääni on aika hiljainen ja en kyllä sitä ajossa huomaa, vain tyhjäkäynnillä. Mutta odotellaan siis, jos "nakutus" loppuisi. Onkos kukaan vaihtanut orkkisöljyjä jo 1500km jälkeen pois?
Normaali tyhjäkäynti napsutus on ihan normaalia, mutta suurin ongelma on se kiihdytyksessä esiintyvä rämisevä ääni joka on ollut kaikissa EVO IX:ssä riesana, mutta sekin on kuulemma normaalia eikä asialle voi oikein mitään.
HUOM! EVO IX mäntämateriaali on vaihtunut vs. EVO 8:
MIVEC has been adopted on the 4G63 engine installed on the Evolution IX.
With Variable Valve Timing (VVT), as well as increasing torque in the low rev range, there are major improvements in fuel
consumption and emissions performance
Magnesium alloy has been used for the turbocharger compressor wheel – a world first. This has resulted in improved
response. (GSR : option, GT/RS : standard)
Measures to cope with the increased output include higher levels of durability and reliability.
Other changes:
• Timing belt cover shape change
•
Use of high strength pistons
• 2-piece oil rings
• Change to shape of cooling water tank using long reach plugs
• Finer cooling water temperature control using bottom by-pass type mechanism
• Use of long reach type spark plugs
2. Pistons
Durability and reliability have been improved as a result of having used stronger piston material.