Facelift Legumin xenon-valot

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Elikkä tuollainen Legnum hankittua ja siinä vaikuittais olevan kuvien perusteella orkkis xenonit keulalla. Polttimon päällä sellainen kupu. Kuva ehkä selvittää eniten...

Kysymys kuuluukin että kuinka hankala noi on muttaa suomen liikenteeseen sopivaksi? Eli onko liittimet erilaiset halogeeni umpioihin verrattuna ym. Vai olisko noi kuitenkin jotkut jälkiasennetut?

main.php
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

On se varjostin halogeeninkin edessä.
Veikkaan jälkiasennetuksi muutossarjaksi tai sitten on jotkin siniset polttimot. Näyttäisi vain ettei ole niin tasainen tuo valon sävy että voisi olla ihan vain xenon look halogeenitkin.

Muoks.

Varmistin omista valoista
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Mikäli ASA:aa osaan oikein tulkita niin tuo kyseinen auto on lähtenyt tehtaalta halogeenivaloilla.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

ot: Näihinhän on ollut tehtaan lisävarustelistassa saatavilla projektorivaloja (varaosanumeroita en muista, löytyy ASA:sta). Sitä en tiedä että onko ne ollu halogeeneilla vai xenoneilla.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Hemppis sanoi
ot: Näihinhän on ollut tehtaan lisävarustelistassa saatavilla projektorivaloja (varaosanumeroita en muista, löytyy ASA:sta). Sitä en tiedä että onko ne ollu halogeeneilla vai xenoneilla.

Projektoreja en ole itse koskaan nähnyt, mutta orkkis xenoneita on jokunen kyllä tullut. Harvassa ovat tosin nekin.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Väittäisin että kyseisessä mallissa ei ole koskaan ollut tehdasasenteisia xenoneita. Toki jos jollain on varmempaa tietoa niin saa korjata.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Hemppis sanoi
Kyllähän noita näkee kun selailee googlea :)

Kuvissa jokusen kerran noita nähnyt, mutta enpä ole tullut edes ajatelleeksi, että olisivat tehdasoptiotavaraa!
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Hemppis sanoi
imgp3416-desktop-resolution.jpg


Kyllähän noita näkee kun selailee googlea :)

Aijai ku noi ois nätit :D Ei vaan taida olla E-hyväksytyt eli ei taida mitenkään laillisesti mennä EDM-Galanttiin?
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

OT
Tutun näkönen korisarja
 

Liitetiedostot

  • DSC01204 (Small).JPG
    DSC01204 (Small).JPG
    64.7 KB · Lukukerrat 1,387
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

J.Niemi sanoi
OT
Tutun näkönen korisarja

Eikös se ole nimeltään dolphin korisarja, se sentään ei varmaan ole tehdasoptio kuitenkaan???

Ja Wolfie: Normihomma JDM-skenessä että on katsastusvalot erikseen että siitä vaan hommaamaan ;)
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

mystinengalant sanoi
Ja Wolfie: Normihomma JDM-skenessä että on katsastusvalot erikseen että siitä vaan hommaamaan ;)

Nojoo, mä oon vaan niin laiska ettei jaksa vaihdella :p Mut noi alkaa olemaan jo niin herkullisen näköset et ehkä kehtais...
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

mystinengalant sanoi
Eikös se ole nimeltään dolphin korisarja, se sentään ei varmaan ole tehdasoptio kuitenkaan???

Ja Wolfie: Normihomma JDM-skenessä että on katsastusvalot erikseen että siitä vaan hommaamaan ;)

Sehän se. Ja tuskin on :D
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Näyttäkääpä vielä jokin dokumentti että nuo projektorit on xenonit?
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Just to blow my own Horn! :p
Mulla oli Mitsubishin Orkkis-Jäliasennus Xenonit Legnumissa kun se tuli Japanista ja ne on edelleen käytössä! Hyvät on! Ei mitään halvat Kiinan kopiot ;) Mitsubishi Electricin Sun-Power muistaaseni.

Projektorivalot on ainakin Cibien valmistama. Jossain niitä on löytynyt mutta missä...? Kun en muistaa, varmasti joku venäläinen nettisivu on joskus myytynyt niitä...
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Lisäkysymys:
Millaiset Kenobit kannattaa ny sitte asennella Galanttii/Leguun? Mitä näitä nyt on..bi yms... (dnsf puolella tässä lukis gay ::) )
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Itsellä on kiinni ihan tavallinen 35W 4300k muutossarja lyhyissä. Näkee mukavasti ja ei ole liian siniset, mitä omasta mielestä suurin osa jälkiasennetuista(6000k).

Yllätys oli että pitkistäkin on vielä hyötyä eikä xenonit jyrää kokonaan valotehollaan.

En muista että oliko se nyt h7 vai h1, mutta jokatapauksessa polttimon kiinnityksen joutuu kikkailemaan kun siellä on se Mitsun oma polttimon kanta tiellä. Otin sitten JDM valoista ne muovikannat ja modailin xenonpolttimoon kiinni.

Hyvät on nuo Mitsun valot malliltaan kun on rihlattomat lasit ja itse heijastinpintakin niiin syvällä umpion sisällä ettei tule edes mitenkään holtittomasti hajavaloa.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Hemppis sanoi
Mut kukaan ei estä tilaamasta noita runkoja japanista, ja sitten ostaa siihen Hellan projektorivalot, Xenoneilla :peukku

Kimppatilausta pystyyn ;D
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Nuo valot kuvassa on Cibien valmistama niinkun SpoonCivic totesi. Löytyi sekä halogeeni että xenonversio, xenonien hinta oli luokkaa 1500 e:nykii. Näin ne väittää clubvr4 puolella. Niitä ei enää valmisteta ja ne taitaa olla tosi harvinaisia
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Onkos noita viimosen linkin xenon hyväksyttyjä kukaan kokeillu? Kiinnostais saada parempaa valoa ilman joka vuotista valojumppaa, kun on meinaan noi vakio valot melkeen ku ois laitettu bilteman otsalamput auton keulalle. :seina
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Onkos porukka ebayst tilaillu näitä?
Oon täs vähä tutkinu ja pari mestaa ny ehkä on tiedos, mut vinkkei otetaa vastaan :)
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Täytyy myös muista että vaikka valo on xenon hyväksytty pitää myös olla automaattinen korkeudensäätö ja valonpesimet
Mut en tiedä kuinka tarkasti ne oikeasti katsoo sitä katsastuksessa
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Automaattinen säätö tuli E-hyväksytyille valoille pakolliseksi lokakuun alusta 2000, joka tietysti vapauttaa aika monta JDM:ää tuosta vaatimuksesta. Pesulaite pitäisi olla aina.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

miikka sanoi
Automaattinen säätö tuli E-hyväksytyille valoille pakolliseksi lokakuun alusta 2000, joka tietysti vapauttaa aika monta JDM:ää tuosta vaatimuksesta. Pesulaite pitäisi olla aina.
pesulaite siis xenoneilla vai aina muuteki? Eihä näis meinaan ole sellasia..
No mut xenonit on toki irti katsastuksessa varmaa monella ;D

tämmöstä meinasin tilailla, onko muita halukkaita´?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HID-XENON-SLIM-BALLAST-KIT-H4-H4-3-4300K-Hi-LoW-BULBS-/190439414563?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c5712db23
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Just asentelin viikko sitten xenonit keulille.
92e kustansi kotiovelle kiinasta ja slim ballasteilla.

E: Siis 2 sarjaa H1 ja H7
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Harri K sanoi
pesulaite siis xenoneilla vai aina muuteki?


tämmöstä meinasin tilailla, onko muita halukkaita´?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HID-XENON-SLIM-BALLAST-KIT-H4-H4-3-4300K-Hi-LoW-BULBS-/190439414563?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c5712db23
Pesulaite XENONEILLA.


Aika kalliilta näyttää,ja vielä väärä polttimo..

Itse olen useasti täältä tilannut:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HID-XENON-CONVERSION-KIT-H1-H3-H4-H7-H11-9005-9006-9007-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem439db141e8QQitemZ290408448488QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

ST sanoi
Pesulaite XENONEILLA.


Aika kalliilta näyttää,ja vielä väärä polttimo..

Itse olen useasti täältä tilannut:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HID-XENON-CONVERSION-KIT-H1-H3-H4-H7-H11-9005-9006-9007-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem439db141e8QQitemZ290408448488QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

katoppa postin eroa...ja vertaa sitte.
Lisäks sun linkis ei ole bi-xenon eikä slim ballastit..ja 4300K ...eroa tulee ;)
Polttimo joo oi olla väärä mut toi esimerkki ja samal hintaa eri polttimoilla.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Harri K sanoi
katoppa postin eroa...ja vertaa sitte.
Lisäks sun linkis ei ole bi-xenon eikä slim ballastit..ja 4300K ...eroa tulee ;)
Polttimo joo oi olla väärä mut toi esimerkki ja samal hintaa eri polttimoilla.
No juu,nyt kun katsoin linkkisi H7:ja,niin eipä perusballasteilla pahan hintaiset.


OT:
Itse olen huomannut,että vaikka kuinka "kiinalaiset" väittävät värisävyä miksikin,niin yleensä aina kuitenkin 5-6tKelvinin välissä.

Eikä hyviä kokemuksia ole myöskään slimmisytkien kestosta,tuppaavat normaalia nopeammin kyrvähtämään..
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

880161.jpg


Xenonit hankittava.

Mitkä polttimot Legnumissa on? Suositteletteko Xenon -muutossarjaa kokemusten perusteella vain lyhyille vai lyhyille ja pitkille?
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Ittellä ollu vuoden verran pitkissä H1 6000K. Näkee hyvin sateisessa syyssäässä :peukku
Sitten viime keväänä oli H7 4300K vajaan kuukauden kiinni. En kyl tiedä mikä mato siin oli, rakensin releytykset yms. Kaks sarjaa kävin vaihtamassa uuteen kun poltti 10-20 käyttötunnin kohdalla joko toisen tai molemmat polttimot. Xenoni-villitys omalta osalta hiipui siinä irrotus-kiinnitys-palautustiski jupakassa, joten lyhyissä tavalliset halogeenit.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Kuinka hyvin lähivaloissa pysyy kuvio kasassa xenonien kanssa?
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

H7 4300K on tilattu ja tulee tällä tai ensviikolla ja suoraan keulalle. Pitkiin en vielä ottanut...
FAijalle traktoriin H3 6000K tulos yms rojua :D
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

En tiedä millainen hajavalo legnumin umpiosta tulee xenonilla, mutta näin syyssäällä on kyllä useaan otteeseen häikäissyt ihan tosissaan pelkät puolikkaatkin jälkiasennusxenonit. Kattokaa nyt hyvät ihmiset sitten että ne ei oikeasti häikäise vastaantulijoita ::)
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Mä itseasiassa päätinkin tässä päivän mittaan ottaa kaikki irti noista halogeeneista. Kun on erilliset polttimot lyhyille ja pitkille niin en jaksa alkaa askartelemaan Xenoneita. Laitetaan kunnon polttimot ja uudet johdot releiden kautta. Umpiot on kuitenkin uudet.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Harri K sanoi
H7 4300K on tilattu ja tulee tällä tai ensviikolla ja suoraan keulalle.

Kai sitten otit R-malliset?
Muuten sokaiset kaikki vastaantulijat.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

pexi sanoi
Kai sitten otit R-malliset?
Muuten sokaiset kaikki vastaantulijat.

Mul oli normaali H7 xenon polttimot (ei siis R), ei ne kyl häiritsevästi häikässyt (omasta ja kavereiden mielestä). Lähinnä näytti siltä että ois ollu jotkut 100W polttimot edessä, mutta hajavaloa ei tullu merkittävästi (jos vertaa rihlattuihin umpiolaseihin, kun ei tiedä onko ajajalla lyhyet vai pitkät päällä ::))
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Oma kokemus on myös noista Legnumin valoista että xenoneilla tulee yllättävän vähän hajavaloa.
Syvä umpio ja rihlaton lasi vähentävät tätä huomattavasti.
Rihlattuihin laseihin ja mataliin umpoihin joissa polttimo tulee suhteellisen lähelle lasia nuo xenonit eivät kyllä sovi millään tavalla.
Hajavalon määrä on jo sellainen että syytä olisi hävettää jo kuskiakin. ;D

Hyvin on mulla kiinasarja kestänyt. Rekisteröintikatsastuksen jälkeen kiinni ja kilsoja kertynyt n.20tkm eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

_AH_ miten menasit laittaa katsastukseen halogeenit kiinni jos olet ne alkuperäiset kantahärpäkkeet silponu noille xenoneille sopiviks?

itse tuossa viikonloppuna asentelin xenoja mutta en sitten kehannut ruveta säätämään niitten kantojen kanssa niin jäi asentaminen sikseen.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Ei mulla ainakaa tarvinnu mitää silpoa?
Isot muoviprikat vaa laittoi xenon polttimon taakse että siittä tuli yhtä paksu kuin normipolttimon kanta ja johdot vain normaaliin pistokkeeseen kiinni. Toisii valoihin taisin sen adapterin jättää väliin (joka siis on vakiopolttimoissakin) eli xenonin johdot adapteriin ja adapteri on kiinni auton omassa johtosarjan plugissa.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

täytyy sit varmaan sorvilla pyöräyttää sopivat rikat niin saa xenonit asennettua.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Harri K sanoi
Ei mulla ainakaa tarvinnu mitää silpoa?
Isot muoviprikat vaa laittoi xenon polttimon taakse että siittä tuli yhtä paksu kuin normipolttimon kanta ja johdot vain normaaliin pistokkeeseen kiinni. Toisii valoihin taisin sen adapterin jättää väliin (joka siis on vakiopolttimoissakin) eli xenonin johdot adapteriin ja adapteri on kiinni auton omassa johtosarjan plugissa.

Tuli itsekkin ostettua kusenkeltaiset kenonit kiinanmaalta, muutossarja oli 40€ 6000k polttimoilla + goldi polttimot 15€ postimaksuineen.

Äsken tuikkasin kiinni, niin juurikin harrin tyylillä muoviprikkoja käyttämällä (ksenonpolttimoiden mukana tulleita koteloita hyväksi käyttäen, pientä kaiverrusta ja askartelua) ei tarvinnut mitään peruuttamatonta tehdä, eli voi ilman muutoksia laittaa halogeenit kiinni adaptereineen kun haluaa.

Nytton keltasta keulassa, lyhyet(gold xenonit), pitkät(biltema gold h1) & päivävalot(by: jaappaniomistaja). 8)

Saas nähdä miten halppis sarja kestää....
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Pari viikkoa ollut xenonit keulalla ja tavallisen paljon noista kuitenkin tulee hajavaloa. Muutamat autotkin ovat vilkutelleet valoja. :-[
Säädöt on kunnossa ja näyttävät jopa hieman allekkin. Kuviokin on asiallinen...

Tiedä johtuuko heikompi laatuisista polttimoista vai mistä? Ens viikolla kuitenkin tulle laadukkaamat valot niin täytyy toivoa että eivät noin paljon häikis...
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

tyhmiä kysyn mutta miksi lyhyisiin valoihin xenonit? nehän on ihan asialliset normaaleilla "white extra +30%" polttimoillakin ???
itsehän laitan vain pitkiin xenonit kun ovat niin tautisen huonot :-\ (farkku galantti)
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Minusta taas näissä Galanteissa lyhyet on aivan surkeat... ??? Mutta ei niillä pitkilläkään kyllä kuuhun mennä. Alen yllä liittämä kuva on kyllä juuri sitä miltä tällä hetkellä tuolla tien päällä märässä ja pimeässä tuntuu.
 
Vs: Facelift Legumin xenon-valot

Skydiver sanoi
Minusta taas näissä Galanteissa lyhyet on aivan surkeat... ??? Mutta ei niillä pitkilläkään kyllä kuuhun mennä. Alen yllä liittämä kuva on kyllä juuri sitä miltä tällä hetkellä tuolla tien päällä märässä ja pimeässä tuntuu.

Näin on, pitää nyt testata ksenoneita ite....Kyllä aikamoinen ero on minun mielestä lyhyet vs pitkät.
 
Takaisin
Ylös Bottom