Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

eivät mielestäni naputuksen aiheuttajat vielä,mutta loppu ovat kyllä. en laittas takas missään tapaukses enää. pinta puhki noissa liuskoissa mis kuparin väriä. ja muutenkin nuo 3 muuta "kiinni leikanneen " olosia

ja ottasin ne loputkin 3 kk kaulaa auki.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Availin lisää.
Loput 3 kiertokangenlaakeria eivät eronneet edellisen viestin kuvassa olevista.

Otin myös kampiakselin runkolaakeripukin auki, niistä löytyi vikaa, vaan en silti usko tämän kolinan niistäkään tulleen.
Yhdessä hieman kiinnileikkaamisen jälkeä ja toisesta on mennyt joku lastu läpi.

Runkolaakereiden vastakappaleisiin ei taida olla mitään pääsyä ilman koko koneen irroittamista ja purkamista?
 

Liitetiedostot

  • runkolaakeri2.jpg
    runkolaakeri2.jpg
    32.8 KB · Lukukerrat 190
  • runkolaakeri1.jpg
    runkolaakeri1.jpg
    45.4 KB · Lukukerrat 189
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

eikös se pitäs tulla ulos se runkolaakerinkin vastapuoli kun tota kynnen vastapuolen tökkää ,tavallaan kiertää sen kampuran vastapuolelle.

mut kyl siel jotain "painevoimia "voi olla tuon estämäs.teorias pitäs ehkä onnistuakin.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

ja se et on ajettu hiljaisena säilöön niin ei kyllä laakerivialta siinämäärin kuulosta,mutta nyt kun nuo kaulat on auki niin uutta liuskaa kehiin.kaulat tuskin pahat vielä kuitenkaan on. paha sanoa mutta kyllä tasurit voi ennemmin syyllistyä paukutukseen jos pitkään seisoo,ja huonolla tuurilla tukkeutua jopa siinä ekassa startissa seisonnan jälkeen.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Löytyi tuossa juttu HarriK:n vastaavan kolinan etsimisestä 3000GT:stä. Mainitsi myös kuulleensa kolinan tulleen takamaisesta kannesta ja syy oli hajonnut jakohihnan hydraulikiristin. Kunhan saa alakerran kasaan, pitänee ottaa jakopää auki ja tutkia sitä.

Kiristin on n.10tkm ajettu Beck&Arnley merkkinen halpistarvike. Eipä edelliselläkään samanmerkkisellä tuon enempää päässyt, sillon tosin ääni oli epäsäännöllisempi rapina.


Editti: laitetaas ratkaisu tuohon näkyviin:

Sigmaan tuli laakerit koneeseen vaihdettua, mutta ei ollut kolina niistä kiinni.
6G72 koneen nostajat on vaan astetta ronkelimpia öljystä ja lisäksi niiden ääni ei ole mikään hento naksutus, kuten yleensä on vaan raskas kolina.
Kolina korjaantuu öljyt vaihtamalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom