Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

T. Kiili sanoi
Eikös tossa CAS anturissa ole se kohdistuspiste? eli kun kone ykk, silloin ne siipi missä on pieni lovi tulee sinne pisteen puolelle?
Joo anturi oli oikeen... seuraavaksi vois irrottaa suuttimet ja kattua ettei oo roskaa onko tos bensansuodattimen pohjassa normi kierteet vai mite se tulo putki on kiinni? ja eihä suuttimii tarvi mittää uusia tiivisteitä tai muuta ku käyttää irti?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Tein kaverin kans puristuspaine mittauksen uuvestaa ja tällä kertaa mieltä lämmitti kummasti ku kaikki sylinterit näytti semmosta 10,5 :peukku kakos sylinteri saatto näyttää karvan verra vähempi mutta mittarin asteikko ei oo nii tarkka nii en ossaa iha tarkkaa tulosta sanua oisko joku 10,3 Joten kansiremppani on ainaki onnistunu ;D
PS: se vaikuttaa jos kaasu ei oo pohjassa näyttää palio vähemmän ja ku kerta ohjeessaki sanotaa et kaasu pohjaa nii kait se sitte nii on nyt pitäs vaa keksiä mikä siinä o ku auto ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä eikä kierrä puhtaasti :mad:

Edit: Vähä uutta infoa gallun sielun elämästä Puhistin ilmanputsarin ajan kuluksi vaikka ei se nyt nii likane ollukkaa, Tukin myös egr venttiilin ja kappas, auto hörähti heti ensi startista käyntii ei tarvinnu sahata olluenkaa nii kui aikasemmi. Kierroksia ottaa jo paljo paremmi mutta ei kuitenkaa iha niiku pitäs, röpöttää vähä, mutta ei kaasusta sammu ennää.
Mutta kumminki auto sammuu vähän kun on ollu semmoset puol minsaa käynnissä mutta voisko se olla että ECU opettelee sitä tyhjäkäyntiä ku akku ollu irti?
Se pieni röpötys vaa vähä meinaa haitata ku kaasua painaa :mad:
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ootko sytkän säätäny?
Eli koita vaikka käsin kääntää sitä CAS:sia eri asentoon auton käydessä että käykö paremmin.
Entä tulpat ja tulpanjohdot onko uudet?
Ecu huollettu millonka? (voi hajottaa myös moottorin jos on sekaisin jo osaksi)
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ne nostajat räksyttää yhä ja nakuanturi säätää sytkän vituiksi, mistä johtuu huono käynti?

Pitäskö vaan käyttää kauemmin? Hiljenikö jo muutama nostaja kun käynti parantui?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

ja onko se lohkon takaosas oleva nakuanturi edes ehjä enään?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

No eilen ilmasin kaikki nostaja käsi pelillä ja nyt naputus on poissa. ja ku eka kerran koitin autua käyntii nii toimi moitteettomasti, mutta ku toisen kerra kokkeilen nii eipä toiminu ennää... :seina naputusta ei kuulu mutta kierroksia ottaa tosi huonosti. oon sitä nokan anturia koittanu pyöritellä mutta ei se ainakaa paremmaksi oo sillä muuttunu. Huomasin siinä ku virrat pisti päälle nii pensapumppu narisee paljo hittaammi ku ennen. Ennen ku löi virrat päälle nii surisi palio ilosemmi nyt vaa vähä napsuu. Autoon on vaihettu pumppu noi puol vuotta sitte mutta en tiiä mikä pumppu sinne o laitettu.

E: Ja nyt taas ku oli seissy vähä aikaa että kone oli kerenny jäähtyä toimi moitteettomasti, mutta ku lämpiää nii sitte ei ennää taho sanua kaasusta mittää. Ideoita missä vika vois olla?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

pumpun piuhat,eikös näis hapettunu ne siinä tankin laipan tienool. yleisesti maadotukset akusta runkoon yms. kun tää vika tullu seisoessa niin vaikuttas kosketus vammalta
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

tännää vein auton korjaamolle että kattovat siellä mikä o vikana, itellä loppu jo kärsivällisyys ton kans...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Wilho sanoi
tännää vein auton korjaamolle että kattovat siellä mikä o vikana, itellä loppu jo kärsivällisyys ton kans...
toivottavasti on mitsujen huoltotaidot omaava tai edes ymmärtää tommosen päälle jotain... tahtoo olla etteivät tuonikäsiä enää "osaa" tutkia...
oisit ottanut peräluukun sisältä laipan auki ja katsonu missä kunnossa on bensapumpun laipan sähköläpiviennit.

esim:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/dyny_EKV/bensapumppu/WP_001138.jpg
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Harri K sanoi
toivottavasti on mitsujen huoltotaidot omaava tai edes ymmärtää tommosen päälle jotain... tahtoo olla etteivät tuonikäsiä enää "osaa" tutkia...
Eiköhän nuo mitsujen päälle aika palio ymmärrä ku omistavat reilu 700 heppasen evon ;)
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Wilho sanoi
Eiköhän nuo mitsujen päälle aika palio ymmärrä ku omistavat reilu 700 heppasen evon ;)

voin määki omistaa lentokoneen vaikka en tiedä niistä mitään,muutaku et se lentää ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

No niin nyt on taas auto kotona ja pensapumpun olivat vaihtaneet. Kaikki johot olivat olleet kunnossa mutta jostain syystä pumppu ei välillä käyny täysillä... Auton käytin leimallakin mutta pois tullessa korkeilla kierroksilla TAAS sitä naputusta :seina Muuten kyllä toimii normaalisti Mitä öljyä ootte konneesee laittanu?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Jos korkeilla kierroksilla naputtaa, syy EI ole hydraulisissa nostajissa. Olisin huolissani....

ettei vain olisi suutin tukossa vähän tms...ja kone naulaa... ei olis eka dyny josta bensan täyttöputki vuotaa hiekkaa sisäänsä ja sitäkautta myös rikkoo pumpun, tukkii paikat...jne jne..
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Harri K sanoi
Jos korkeilla kierroksilla naputtaa, syy EI ole hydraulisissa nostajissa. Olisin huolissani....

ettei vain olisi suutin tukossa vähän tms...ja kone naulaa... ei olis eka dyny josta bensan täyttöputki vuotaa hiekkaa sisäänsä ja sitäkautta myös rikkoo pumpun, tukkii paikat...jne jne..
Korjaamolla kyllä sanoivat että tankki alakaa olla aika mätä ku sen pumpun vaihtovat Että en ihmettelis vaikka oiski hiekkaa tankissa, Mutta ei kait sen naputtaa pitäs jos on suutin tukossa ja ei saa tarpeeksi pensaa Vai oonko väärässä?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

no tossa tapaukses olis varmaan syytä katsoo se tankki ettei oo hiekkaa,muuten tuo korjaus aivan turha ja typerä. myös se täyttöputki
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Täytyy infota sitte ku vika löytyy nyt on nii palio töitä että ei jouva tallilla pyörii
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

No nii nyt on käyty kaikki läpi mikä vain voi vikana olla mutta turhaan... Kone päästää nii pahhaa ääntä on että ei uskalla ennää käynnissä pittää. ja ääni tullee varmasti kannesta Onko mahollista että kannesta ois höylätty nii palio pois että venttiilit ottaa jo mäntii kiinni? toinen mahollisuushan tietenki on että seo höylätty vinnoo. Sillä ei tässä ennää muutakaa keksi viaksi.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

kiertokangen laakeri vika voi myös hyvinki kuulostaa siltä että kannessa paukuttaa.mäntä nääs lyö kanteen ja siitä ääni.

öljypohja auki ja kato ja koita miltä kk alapäät vaikuttaa ;)ei paha rasti,eikä mee tiivareitakaan vaihtoon kun korkeintaan putken ja pakosarjan välinen.öljypohja on liimalla tiivistetty

oma gti johon kannen laiton ni naputti hetken kun en ilmannu mitään nostajii,ja kansi oli puolivuotta odottamas vaihtoakin kun ei ollu kiire. siinä käytin n 10-15min niin naputus pois ja käy ihan nätisti.

eli nostajat kyllä ilmaantuu itekseenki,eli tuskin niistä ääni sulla lähtee.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

mikko412 sanoi
kiertokangen laakeri vika voi myös hyvinki kuulostaa siltä että kannessa paukuttaa.mäntä nääs lyö kanteen ja siitä ääni.

öljypohja auki ja kato ja koita miltä kk alapäät vaikuttaa ;)ei paha rasti,eikä mee tiivareitakaan vaihtoon kun korkeintaan putken ja pakosarjan välinen.öljypohja on liimalla tiivistetty

oma gti johon kannen laiton ni naputti hetken kun en ilmannu mitään nostajii,ja kansi oli puolivuotta odottamas vaihtoakin kun ei ollu kiire. siinä käytin n 10-15min niin naputus pois ja käy ihan nätisti.

eli nostajat kyllä ilmaantuu itekseenki,eli tuskin niistä ääni sulla lähtee.
täytyypä kattua ku saa taas auton mahtumaan hallii Jos sieltä on se laakeri menny nii onnistuuko vaihtaminen alakautta vai pittääkö räjäyttää taas koko kone?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/raputus.3gp

Tältä kuulostaa pskana oleva kiertokangen laakeri

Alapalkin kun ottaa irti niin saa öljypohjan irti, kk laakereiden vaihto ei yleensä riitä, kampura
Tarvii myös koneistusta...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Mr mmc sanoi
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/raputus.3gp

Tältä kuulostaa pskana oleva kiertokangen laakeri

Alapalkin kun ottaa irti niin saa öljypohjan irti, kk laakereiden vaihto ei yleensä riitä, kampura
Tarvii myös koneistusta...
Kuulostaa melekolailla samalta ku mun gallu joten pittääpi rueta purkamaan kuha joutaa
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Jos ei se ennen nostajien yms. vaihtoa semmosta pitänyt, niin ei kiertokangenlaakerikaan ihan kerrasta hajoa, ainakaan remontin aikana.

Nollaa vielä ecu, sen päin vittua säätämä sytkäkin aiheuttaa kyllä huonon käynnin lisäksi myös rumaa ääntä.

Loggaamalla näkisi, saako ecu tietoonsa nakutusta ja mitä se vaikuttaa sytkään.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

nii ja kato sitten ku lasket öljyt pois että onko kultapölyä öljyjen seassa.
ja tietenki puhtaaseen astiaan että näkee paremmin...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

korsma sanoi
Jos ei se ennen nostajien yms. vaihtoa semmosta pitänyt, niin ei kiertokangenlaakerikaan ihan kerrasta hajoa, ainakaan remontin aikana.

Nollaa vielä ecu, sen päin vittua säätämä sytkäkin aiheuttaa kyllä huonon käynnin lisäksi myös rumaa ääntä.

Loggaamalla näkisi, saako ecu tietoonsa nakutusta ja mitä se vaikuttaa sytkään.

eks tässä just yritetty saada alunperin naputusta pois,vaihtamalla tasurit.eli naputti ennen kun ekaan remppaan alettiin.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

http://www.futurez.fi/fi/shop/moottori/laakerit-acl-race/show_pr/21808/mitsubishi-lancer-4g63-evo1-9-acl-kiertokangen-laakerit Tämmöset osuvat silimään ku googlettelin nii näillä varmasti kehtais ajella menemään ei nyt omaisuuksia maksakkaa. Ei tota mun konetta kyllä piristtetty oo mutta luulis ainaki kestävän ;D En ole vielä kerennyt autoa purkamaa mutta kattelinpa jo valamiiksi. Se vaan ku tosta firmasta ei oo kovin palio hyviä kokemuksia mitä oon lukenu.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Vihdoin on taas auto hallissa ja puotin pakoputken pois ja aloin purkaa öljypohjaa pois. Kaikki muut pultit lähti suht helposti pois mutta yks joka on siellä jakolaatikon päällä... miten ihmeessä sen voi saaha irti vai pittääkö jakolaatikkoki puottaa pois?
E: No tännää sai sen verra aikaseksi että otin kardaanin pois ja sotkin samalla lattian öljyllä :peukku Eli kun ottaa jakolootan pois nii mitä on hyvä muistaa??? muuta ku että pittää ostaa uutta öljyä sinne ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Eli öljypohja on auki nii otanko mää ny kiertokankien alapäät auki ja sitte ihmetellää laakereita vai mite?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

no ekana voi koittaa et onko niis välystä ihan karkeesti kädellä , ja onko joku esim sinistyny. mutta ei siin muuta kuin auki vaan ni sit viisaampia. kun vaan pidät palikat järjestykses että tiedät mikä on minkäki laakerin kansi. ei tee hyvää sekottaa niitä keskenään .
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

No nii elikkäs laitetaampa vähän kuvaakin eli öljypohja näytti tältä http://aijaa.com/gNnfqI ja 1 sylinterin kk laakeri tältä http://aijaa.com/94e5vQ Kuvat on vähä heikko laatusia mutta kaikki varmaa tajuaa pontin ::) Laakerista oli lähteny iha palaset kävelemään mutta kampurassa en hoksannu ainakaa silimällä tai sormella että ois tullu uria tai mittää pittää vielä huomenna tarkistella asiaa paremmi. Ja kaiken muun lisäksi hoksattii että puristuksen karkaa ihan miehekkäästi suoraan kohti öljypohjaa, sillon ku 1,4 sylinteri mennee ylös suhisee nii maan p*rkeleesti ja sama homma 2,3 sylinterin kans :'( Elikkä riittääköhän että männänrenkaat uusiks??? kansi nyt kumminki täytynee ottaa auki... TAAS...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

^Auts. Ei muuta kuin laakerit ja männänrenkaat vaihtoon.

Miksi se kansi pitää käyttää irti? Eikös tuo onnistu ihan niin että otat alakautta koko kampura/kanki/mäntäpaketin veks ja laitat korjattuna takaisin. Vai onko tässä nyt jotakin mitä en hoksaa? Ei sillä, kertaakaan en ole tuollaista koneremonttia tehnyt joten ihan ajatuspohjalta tätä mietin.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

DaJackal sanoi
^Auts. Ei muuta kuin laakerit ja männänrenkaat vaihtoon.

Miksi se kansi pitää käyttää irti? Eikös tuo onnistu ihan niin että otat alakautta koko kampura/kanki/mäntäpaketin veks ja laitat korjattuna takaisin. Vai onko tässä nyt jotakin mitä en hoksaa? Ei sillä, kertaakaan en ole tuollaista koneremonttia tehnyt joten ihan ajatuspohjalta tätä mietin.

Koska ne ei tule pois alakautta :)
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Eikös puristuspainemittaus just tehty ??? Jonkun verran puhallusta alakertaan on normaaliakin.

Mutta sanotaan, että sillon ollaan voiton puolella kun vika on löydetty :peukku
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

mittaa myös se kampura,ettei oo kulunu liikaa. ei oo muuten hyötyä uusista laakereista.

eikä varmaan tekis pahaa vilkasta niitä runkolaakereitakaan kun kerta silppua liikentees.

otikko jo kaikki kk lakerit auki?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

korsma sanoi
Eikös puristuspainemittaus just tehty ??? Jonkun verran puhallusta alakertaan on normaaliakin.

Mutta sanotaan, että sillon ollaan voiton puolella kun vika on löydetty :peukku
No ei se vähänen valskaus varmaa mitään haittaa mutta ku mulla se suhisee ja pihisee nii että hirvittää :seina
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelma ja venttiili kysymyksiä Vikana ol kk laakeri

mikko412 sanoi
mittaa myös se kampura,ettei oo kulunu liikaa. ei oo muuten hyötyä uusista laakereista.

eikä varmaan tekis pahaa vilkasta niitä runkolaakereitakaan kun kerta silppua liikentees.

otikko jo kaikki kk lakerit auki?
kaikki on käytetty auki ja pistin aina kiinni sormimomenttiin enne ku uuven aukasin että eivät mee sekasi. ja se yks oli vaan heikossa hapessa Mutta kaikki vaa uusiks kerta auki nyt on...
Kertosko joku vielä nuije kk alapäitte oikian kiristys momentin
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

ootko varma ettei öljykanavissa oo sitä laakerimujua? ei millään pahalla mutta jos on niin ei ne uudetkaan laakerit kauaa kestä kun se silppu lähtee liikenteeseen. turhaa työtä ja vi...taa ku hajoo heti uusiksi :-\

uudet laakerit sitten öljyn kanssa kii ettei käy kuivana . momenttia en nyt tiedä tähä hätään
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

mikko412 sanoi
ootko varma ettei öljykanavissa oo sitä laakerimujua? ei millään pahalla mutta jos on niin ei ne uudetkaan laakerit kauaa kestä kun se silppu lähtee liikenteeseen. turhaa työtä ja vi...taa ku hajoo heti uusiksi :-\

uudet laakerit sitten öljyn kanssa kii ettei käy kuivana . momenttia en nyt tiedä tähä hätään
No varmaksihan en voi mennä sanomaa onko mittää mahollisuutta saaha öljykanavia puhtaaksi Vaikka paineilmalla tai jollai??? Nii ja pistäskö joku linkin minkä kokoset männänrenkaat tähä kelepaa Tai entine omistaja kyllä samo että sylinterit ois hoonattu eli onko muuta mahollisuutta ku mennä entisten renkaijen kans varaosa tiskille Ku ei mittään tietua mite näitä mittaillaa eikä tuolla omassa tallissa nyt nii kovin laaja työkaluvalikoimakaa oo ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

männästä halkaisija mitta ja sit renkaiden paksuudet. jos vaan hoonattu niin varmaan vielä vakiot männät. sit eri asia jos ois porattu ylikokoon lohko.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

mikko412 sanoi
männästä halkaisija mitta ja sit renkaiden paksuudet. jos vaan hoonattu niin varmaan vielä vakiot männät. sit eri asia jos ois porattu ylikokoon lohko.
Joo ei pitäs olla porattu ja Eikö ne öljykanavat sais puhtaaksi ku kanne ottaa pois ja sitte vaa diisseliä ja paineilimaa niihin kanaviin???
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ootko suodattimen puukottanu, näkis että onko sieltä kuinka paljon menny ölppäpumpun läpi tota metallimujua vai onko vain ropissut öljypohjaan?

Oliko sihdissä kuinka paljon tota metallia?

Ikävää että tuo on noin huonoksi päässyt :(
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

T. Kiili sanoi
Ootko suodattimen puukottanu, näkis että onko sieltä kuinka paljon menny ölppäpumpun läpi tota metallimujua vai onko vain ropissut öljypohjaan?

Oliko sihdissä kuinka paljon tota metallia?

Ikävää että tuo on noin huonoksi päässyt :(
En oo viel kovin tarkasti kerenny tutkia mutta ei siinä sihissä ollu ku pari palasta ja suurin osa oli nii isoja että ei ois millää menny ennää siitä läpi mutta sitä iha hienoksi mennyttä pölyä on kyllä vähä joka paikassa...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

No niin jospa tämä viesti menis nyt oikeeseen paikkaa ku en oo iha varma mihi epähuomiossa äske kirjotin... ;D Eli asiasta enempi tietävä ihmenen kävi kattomassa tota kampuraa ja totesi että ei ilman konneistusta kannata rueta millekkää. Eli oisko jollaki TOIMIVAA konetta myyä oulun lähettyvillä? ku ei jaksas ton rikkinäisen kans ennää pelleillä. Tiedossa yks mut ku on nii kaukana...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Avasin tuosta omasta projektikoneesta äsken laakeripukit koneesta, no, ei nyt noin pahaa ollu, mutta en mä ainakaan noilla laakereilla sitä kasaa enää... hauskoja naarmuja oli toises ja neljännes runkolaakeris... ja kiertokangen laakerit aika hyvin kulunu kangen puolelta, osittain puhki, siis tummuneet...

Sitte laakereita ettimään... pitänee viel mitata kampuran koko et on mitoissaan. :)
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Tuossa aiemmin T Kiili laittoi kuvan venttiilinnostimien 1. 3. sukupolvesta. Itse ostin aikonaan, toistakymmentä vuotta sitten nostimet, kun joku clubilainen keräsi kasaan hankintaporukan. Nostimet tulivat kuplamuovissa, joten mitään pakkausmerkintöjä ei ole.
Nyt kun vihdoin viimein aloin niitä asentamaan niin huomasin, että pieniä eroja löytyy: Vanha on 54,2 mm pitkä ja uusi 52,5 mm.
Keinuvivun kanssa mitattuna eroa on n. 1mm. Lisäksi uudessa tuo ylempi liukupinta on hieman korkeammalla.
Onko kellään mitään havaintoa, voisiko tämä olla se 2. sukupolven tuote, vai kokonaan eri autosta ???
http://personal.inet.fi/koti/ariola/

"Uusi" on tuossa oikealla ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Autona Sigma, mutta sama asia: 2kk seisonnan jälkeen taas käynnistettyäni kuului melkoinen kolina koneesta, ohjaamon puoleisen kannen seutuvilta. Tavallista tasaajien naputusta raskaampi ääni. Kone kuitenkin kävi muuten normaalisti. Käytin pari minuuttia ja totesin ettei ääni lopu. Talvisäilöön ajaessa kävi vielä nätisti.

Jako on oikein ja hihna kireällä.

Nyppäsin imusarjan ja venttiilinkopan pois, pyörittelin ja ihmettelin. Paljastui kuvan mukainen asia: Kuvassa vasemmanpuolinen taitaa nokan painaessa mennä pohjaan asti, ainakin muita syvemmälle. Tasurit ovat n.25tkm ajetut ninja performancelta hankitut halpikset.

Onko raadilla kokemusta, pitääkö mahdollisesti kokonaan paskaksi mennyt tasuri kovempaa ääntä, kuin se kaikille tuttu kevyt naksutus?

Kiertokangenlaakerin äänikin ilmeisesti helposti kuulostaa tulevan kannesta, mutta en siihen haluaisi uskoa. Muuten terve kone kuitenkin, eikä ajettu vajailla öljyillä. Onko kiertokangenlaakereilla edes tapana seisonnan aikana tai käynnistyksessä hajota? Eikö kk-laakerin kolina tulisi tasaajiin verrattuna puolta nopeampaakin?
 

Liitetiedostot

  • nostaja.jpg
    nostaja.jpg
    70.1 KB · Lukukerrat 513
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Silloin kun tasuri hajoaa ns lopullisesti, niin pitää kyllä todella pahaa ääntä.

Ja jos olet halpistasureilla päässyt jo 25tkm niin se on jo saavutus, yleensä hajoaa ennen 20tkm..

Mutta pystyt tuon testaan, käännä nokka-akseli niin että on ns vapaassa kohdassa tuossa sylinterissä, ja kokeile sormin painaa seuraajaa.

Jos tasuri täysin sökö, niin pystyt helposti sormivoimin painamaan tasurin pohjaan.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Tuli iltapuhteeksi vielä puuhasteltua tuohon uusi tasuri tilalle, kun sattuu sarja uusia olemaan.

Ei vaikutusta, sama kolina.

Öljyt kai koneesta pois ja niistä suorittamaan analyysiä

Mmc:n video edellissivulla kuulostaa kyllä pelottavan tutulta
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

ST sanoi
Silloin kun tasuri hajoaa ns lopullisesti, niin pitää kyllä todella pahaa ääntä.

Ja jos olet halpistasureilla päässyt jo 25tkm niin se on jo saavutus, yleensä hajoaa ennen 20tkm..

Mutta pystyt tuon testaan, käännä nokka-akseli niin että on ns vapaassa kohdassa tuossa sylinterissä, ja kokeile sormin painaa seuraajaa.

Jos tasuri täysin sökö, niin pystyt helposti sormivoimin painamaan tasurin pohjaan.

Kommentoidaan nyt sen verran että vaikka ovatkin halvat (tai ainakin kohtuuhintaiset, nykyiselläkin dollarin kurssilla) niin eivät nuo Ninjan tasurit mitään shittiä ole. Varsin laajasti käytössä jenkeissä ja erittäin harvoin noita on porukalta hajonnut (kysyin tästä myös Ninjan pomolta).
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Lämpimikseni nyppäsin Sigmasta öljypohjan irti ja ohjaamon puoliset kiertokanget auki. Laakereissa ei näy eikä tunnu mitään vikaa.

Mitähän sit pitäisi?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Mitäs raati on noista mieltä?
320tkm ajetut
 

Liitetiedostot

  • kklaakerit.jpg
    kklaakerit.jpg
    123.2 KB · Lukukerrat 295
Takaisin
Ylös Bottom