Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Wilho

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Moro

Ostin tossa joku aika sitten galantin ja kun ostoa seuraavana päivänä laitoin auton käyntiin nii moottorista kuului pientä nakutusta. (Ei kuitenkaa kovin iso äänistä ollu) Olen nyt lukenut foorumilta että yleinen syy nakutukseen voisi olla hydrauliset venttiilin nostajat olisi tukossa tai rikki. Olin jo henkisesti valmistautunut niiden vaihtoon mutta kun kävin kyselemässä hintaa (luulin niiden maksavan jotain parikymppiä) olivatkin 25e kappale ja kun vielä 16 ois tarvinnu :nykii Ei tällä hetkellä ole niin paljoa ylimääräistä. Joten auttaako jos jotku moottorin pesu aineet kaataa koneeseen ja sitten vaihtaa öljyt vai pitääkö purkaa koko hoito ja putsata jokainen nostaja erikseen? Ja mistä mahtaa tietää jos se on rikki? Löysin videon jossa joku oli kuvannut vaihto operaation ja siinä uudet nostimet laitettiin paikoilleen nii että ne tyhjennettiin ja laitettin kiinni (löysinä) mikäli se nyt on oikea termi, mutta mitä olen lukenut täältä niin uusien nostimien mukana tulevassa ohjeessakin sanotaan että ne pitää olla ilmattu. Videossa sanottiin myös että ne pitää olla tyhjät sillä muuten ei saa laitettua paikolleen. Joten miten tämä homma nyt menee oikea oppisesti? Videossa ei kyllä otettu nokka-akselia pois mutta saako nostimia paikoilleen kun nokka-akseli on kiinni jos ne on ilmattu vai pitääkö sekin irroittaa? En ole vielä niin kovin ehtinyt perehtyä tähän sanastoon joten toivottavasti edes joku ymmärtää mistä on kyse.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Lyhyesti:

-Forte motor flush ja sen jälkeen ns. Fordin öljyt sisään -> VOI auttaa
-Terminologiakorjaus: nostajat naputtaa, ei nakuta (nakutus = sylinterissä tapahtuvaa ennenaikaista syttymistä, pidemmän päälle tuhoisaa moottorille)
-Ei tarvitse ottaa nokkia irti, mutta tarvitset erikoistyökalun:
http://www.ebay.com/itm/DOHC-Valve-Lifter-Removal-Tool-SCH99700-/130804267546?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item1e748aba1a
-Kyllä ne uudet nostajat irtoaa halvemmallakin, laitapa vaikka minulle privalla auton VIN-koodi niin katsotaan
-Tuo ilmaus on ikuinen kiistakysymys...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29730.0

ja ton työkalun voi itsekin tehdä.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

DaJackal sanoi
Lyhyesti:

-Forte motor flush ja sen jälkeen ns. Fordin öljyt sisään -> VOI auttaa
-Terminologiakorjaus: nostajat naputtaa, ei nakuta (nakutus = sylinterissä tapahtuvaa ennenaikaista syttymistä, pidemmän päälle tuhoisaa moottorille)
-Ei tarvitse ottaa nokkia irti, mutta tarvitset erikoistyökalun:
http://www.ebay.com/itm/DOHC-Valve-Lifter-Removal-Tool-SCH99700-/130804267546?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item1e748aba1a
-Kyllä ne uudet nostajat irtoaa halvemmallakin, laitapa vaikka minulle privalla auton VIN-koodi niin katsotaan
-Tuo ilmaus on ikuinen kiistakysymys...
En nyt pääse katsomaan tota koodia ku meen vasta viikonloppuna takasi kotia, mutta pitänee hakea tuota fortea ja uuta öljyä ja koittaa jos se sillä menis ainaki kessään asti, ja kun raha tilanne sallii nii vaihtaa sitte nuo nostajat. Onko niissä nostajissa muuten päässä se pieni vai iso öljyreikä ja jos se on se pieni nii voiko tilalle laittaa ne isommalla reijällä olejat ku oon lukenu että niillä vois toimia paremmin.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ei siihen mitään erikoistyökalua välttämättä tarvitse lainkaan, ainakin itse kampesin nostajien päältä rullakeinut pois paikaltaan ja takaisin isolla talttapääruuvarilla.

Saattaa ne puhdistuksella korjaantuakin, mutta ei välttämättä. Mustaa sakkaa irtoaa kuitenkin jokaisen sisältä, varmasti lisää vielä ehjien käyttöikää?
En kuitenkaan stressaisi jos vain kylmänä muutaman sekunnin naputtaa.

Ilmaantuvat viimeistään muutamassa minuutissa itsellään, vaikka laittaisi ihan tyhjinä paikalleen.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Korsman kanssa samaa mieltä muuten, mutta tuota työkalua suosittelisin kyllä käyttämään varmuuden vuoksi. Ja Harri K, muistin kyllä että olit laittanut tuon jonnekin foorumille mutta en jaksanut etsiä kun oli ebay valmiiksi auki. ;D Eikä kaikilla ole mahdollisuutta tehdä moista itse niin tuo ei ole ainakaan hinnan kiroissa.

Vanhoissa on pieni öljyreikä ja kaikissa uusissa iso, sen takia ne vaihdetaan.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Onko sen puhistus aineen oltava juuri fortea vai käykö joku muukin ku ei kaupasta juuri sitä löytyny nii ostin valvoline engine flush:ta Ei varmaa ole mitää suurempaa merkitystä mutta kysyn nyt kumminki nii ei tuu mittää vahinkoja
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

eiköhän ne oo samaa kakkaa eri purkeissa, eikös diisseli aja myös saman asian?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ei tarvitse olla Fortea. Katso kuitenkin että on sinun autoon sopiva aine kun nuita on eri aineita bensa ja dieselautoihin. Turbo ja katalysaattori yhteensopivuudet kannattaa kanssa löytyä jos autossa on kyseisiä komponentteja.

Älä laita dieseliä.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

No nyt sitte ois vaihettu ne nakutus nostimet niihin uusiin isolla reijällä oleviin ja aluksi kuulosti pahemmalle ku vanaha kiisseli mersu :nykii Mutta ääni tasottu ku noin vartin käyttelin autoa mutta ei kuitenkaa kokonaa hävinny... vieläki kuuluu lämpimänäki siinä 1500-3000 kiekkojen paikkeilla sama korvaan pistävä rallatus kuuluu ajossa sisällekki mutta ku kierrokset o yli 3000 nii loppuu ku seinää. Voisko vika olla öljyssä (Liqui Moly 5w30 synthese technology) ainaki varaosa liikkeessä suosittelivat sitä... Alakaa usko ja toivo loppua pikkuhiliaa...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Mitenkä ilmasit ne uudet nostajat? Melko todennäköisesti öljyssä ei oo vikaa.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

En mitenkää ;D ku sanottii että ilimaantuvat itestäänki ku jonku aikaa käyttää konetta. mutta ei ainakaa tähä mennessä oo vielä ääni loppunu ja onhan tuolla jo ajettukki... vai pittääkö vaa aijaa lissää jos ne siitä sitte. Vähä kyllä pelottaa tuo ääni ettei mittää särkys
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Tuosta ilmauksesta on ollu juttua täällä foorumilla. Suosittelen lukasemaan. Itse vaan huljuttelin öljyssä kunnes kuplien tulo loppui ja sit osa paikalleen. Raklatti alle minuutin ja sitten hiljeni. Tuokin on siis väärä tapa.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Jenkeistä Ninja Performance -puljun omistajan kommentti tähän ikiaikaiseen ilmausväittelyyn (lihavoinnit minun):

Just FYI, the ONLY reason the shop manual says put them in diesel and open the internal valve and pump them is because the shop manual is for servicing the vehicle. Diesel is highly detergent, it cleans very well. You can also do the procedure using ATF.

The manual is showing you how to clean old dirty ones. It is not in the shop manual for the procedure to install new lash adjusters. As there would be no reason to use a cleaning oil like Diesel. You can just prime them using motor oil.

But fully priming and installing is not ideal, as they are over pumped and taller than they need to be. Therefore the valves will not close, they will be open a smidge until the adjust down to the proper height.

Installing them unprimed is 100% ok, they are just noisy until all the air bubbles get out.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Wilho sanoi
No nyt sitte ois vaihettu ne nakutus nostimet niihin uusiin isolla reijällä oleviin ja aluksi kuulosti pahemmalle ku vanaha kiisseli mersu :nykii Mutta ääni tasottu ku noin vartin käyttelin autoa mutta ei kuitenkaa kokonaa hävinny... vieläki kuuluu lämpimänäki siinä 1500-3000 kiekkojen paikkeilla sama korvaan pistävä rallatus kuuluu ajossa sisällekki mutta ku kierrokset o yli 3000 nii loppuu ku seinää. Voisko vika olla öljyssä (Liqui Moly 5w30 synthese technology) ainaki varaosa liikkeessä suosittelivat sitä... Alakaa usko ja toivo loppua pikkuhiliaa...

Onhan kaikki varmasti laitettu oikein päin paikalleen? Ettei siellä olisi yksi mennyt vahingossa väärinpäin...? Rallatuksen pitäisi vaihdon jälkeen loppua varsin nopeasti. Omassa ex-autossa aikoinaan kävi näin... :p
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Kyllä varmaan sen 15min omassakin joku "nostaja" koputti asennuksen jälkeen kunnes hiljeni.
Tosin asensin vanhat takaisin, puhdistettuina. Joku oli niistä puolet vaihtanut, 8 oli isoreikäisiä ja 8 niitä hyttysen nussittavissa olevia ;D

Edelleen yhden nostajan naputus kuuluu kylmänä välillä puoli minuuttiakin, mutta en ole siitä stressannut.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Sanokoot rapakon yms takana mitä tahansa,mutta voivat RIKKOONTUA ensimmäisessä startissa jos kuivana laitettu,tästä mm omakohtaisia kokemuksia 2 nostajan osalta vuosien takaa..
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Skydiver sanoi
Onhan kaikki varmasti laitettu oikein päin paikalleen? Ettei siellä olisi yksi mennyt vahingossa väärinpäin...? Rallatuksen pitäisi vaihdon jälkeen loppua varsin nopeasti. Omassa ex-autossa aikoinaan kävi näin... :p

Lifters002.jpg


Miten hitossa nuo voi asentaa väärinpäin ;D


Onko tuohon joku perustelu käyttää 5w-30 öljyjä? Miksei vaikka viskositeetiltaan parempaa 5w-50? Se ois hiukka "tuhdimpaakin" niin voisi nuo nostajat rauhoittua :)
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ettei ois koneessa muuta vikaa kuin "nostajat"?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

T. Kiili sanoi
Miten hitossa nuo voi asentaa väärinpäin ;D

Otin silmän käteen ja totesin, että eri koneesta kyse. ;D Eli minun kommentin voi unohtaa. :p
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Harri K sanoi
Ettei ois koneessa muuta vikaa kuin "nostajat"?
Hymm... Mikähän muu siellä voisi sitten säklättää ku koneremppaki on autoon tehty edellisen omistaja toimesta. Ellei sitten silloin olisi mennyt joku väärin. Remontissa oli ainakin jakopää remppa tehty, kansi koneistettu, männän renkaat vaihettu ja kampiakseli laakeroitu.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Wilho sanoi
Hymm... Mikähän muu siellä voisi sitten säklättää ku koneremppaki on autoon tehty edellisen omistaja toimesta. Ellei sitten silloin olisi mennyt joku väärin. Remontissa oli ainakin jakopää remppa tehty, kansi koneistettu, männän renkaat vaihettu ja kampiakseli laakeroitu.
Nyt tosiaan itestäki alakaa tuntumaan että joku muuki on vialla ku kävin taas käyttämässä autoa niin aluksi kylmänä tyhjäkänti oli tosi alhainen meina sammua. ku vähä lämpes nii kävi normaalisti (jos sitä nakutusta ei lasketa) ja sitte kun rupesin ajamaa takasi talliin ei meinannu kierroksia löytyä sammu. lähti kuitenki käymää mutta kävi todella huonosti ja sai kytkintä luistattamalla ottaa vauhtia että jakso liikkua ovelta talliin. tulupat oon kattonu monneenki kertaa että ei niissäkää pitäs vikkaa olla. Tais tulla ostettua aikapommi :seina
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Käyntihäiriöihin en nyt osaa sanoa mitään, mutta täriseekös moottori yhtään? kuuluisi olla täysin "pumpulissa" läpi kierrosalueen.

Hampaankin pielessä oleva tasapainoakseli tekee kyllä jollekin kierrosalueelle tuntuvan ja sitäkin pahemmalta kuulostavan resonanssin.

Ja tuntuu olevan erittäin yleinen "vika"
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

tuohon mitä äsken kirjotin että tulpat oli hyvät nii ei oo ennää... kaveri tuli käymää ja kuunteli käyti ääntä ja meinas että tulupissa on se vika. Ja ite väitin kiven kovaa vastaa ku olin aijemmin päivällä ne tarkistanu. Noh otettiin sitte vielä kerran tulupat irti ja 1 sylinterin tuluppa oli iha musta. Meinas vähä hävettää ;D siitä varmaa johtu että ei pysyny käynnissä. sitte käytin vielä venakoppaa auki että jos joku irronnu mutta siellä kaikki näytti olevan ok. Mutta asiaan. ku otettii ne tulpanjohot irti nii unohtu merkitä mikä mennee mihinki ;D nii mikähä mahtaa olla oikea järjestys?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Miten työ ne irti ootte ottanu, jossei enää mee paikoilleen oikeessa järjestyksessä, eli siinä mihin kukin riittää pituudeltaan? Otitteko puolastakin irti vai? :)
Mutta tökkikää kiinni vaan, jossei käy ku kahdella, niin vaihtelette niin kauan johtojen paikkaa, että käy kaikilla. Se tulppa mikä on pimeenä, niin johto kuuluu siihen toiseen puolaan, tässähän on siis 2 puolaa, eli hukkakipinä tulee aina pakotahdin aikana.

Ja edelleen mulle, ja varmaan joillee muullekin särähtää korvaan sana nakutus tässä yhteydessä... ;) Siis kaikki muu naputtavaa ääntä kuvaava sana kelpaa tässä, paitsi se nakutus. ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Vensku_ sanoi
Miten työ ne irti ootte ottanu, jossei enää mee paikoilleen oikeessa järjestyksessä, eli siinä mihin kukin riittää pituudeltaan? Otitteko puolastakin irti vai? :)
Mutta tökkikää kiinni vaan, jossei käy ku kahdella, niin vaihtelette niin kauan johtojen paikkaa, että käy kaikilla. Se tulppa mikä on pimeenä, niin johto kuuluu siihen toiseen puolaan, tässähän on siis 2 puolaa, eli hukkakipinä tulee aina pakotahdin aikana.

Ja edelleen mulle, ja varmaan joillee muullekin särähtää korvaan sana nakutus tässä yhteydessä... ;) Siis kaikki muu naputtavaa ääntä kuvaava sana kelpaa tässä, paitsi se nakutus. ;D
ei oo puolasta irrotettu vaan ku o kaikki johot saman pitusia ku joku ne on vaihtanu. Siis enne ku auto on mulle tullu Ja aattelin sillä kysästä ettei ois tarvinnu rueta arpomaan niitä paikkoja mutta nii kai se sitte tehtävä ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Jaa sellasta jekkua. ;D

Nyt heitän hatusta, yön ollu töissä, mutta oisko 1,3 ja 2,4 puolien johdot? Tai siis nuo parit menis samaan puolaan? Korjatkoon joku joka on nukkunu jos meni väärin. :p

Korjataas nyt tähänkin oikein, eli 1,4 ja 2,3. ;) EI noin niinku ylläoleva, silloin käy kahdella. :p
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Joo rupes käymään (tai no...) Kyllä se oikeen käynnissä pysyy vähä aikaa että ennää ei pitäs olla johot sekasi Ne parit tais olla 1,4 ja 2,3 ku arpomalla koitettii. Mutta kumminki käy hyvin vähä aikaa ja sitte rupeaa hyytymään ja lopulta sammuu voisko bensan saannissa olla vikaa tai sitte oliko näissä se nakutus anturi (mistähän löytää) jos se myöhäistää sytytystä nii palio että ei jaksa ennää käyvä. Voin laittaa videon ongelmasta Kuhan ensin löytäsin uspi johon :seina
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Kovasti naputtaa nostaja :mad:

Kyllähän toi voisi olla syynä että kone "kuulee" nakutusta, nakutusanturi on moottorin takana, imusarjan alla, semmoinen tammenterho siellä.

Jotenkaan en bensapuolen ongelmaan usko kun kerran lähti noin hyvin käymään.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

T. Kiili sanoi
Kovasti naputtaa nostaja :mad:

Kyllähän toi voisi olla syynä että kone "kuulee" nakutusta, nakutusanturi on moottorin takana, imusarjan alla, semmoinen tammenterho siellä.

Jotenkaan en bensapuolen ongelmaan usko kun kerran lähti noin hyvin käymään.
Käytin liittimen irti (olihan se johon tulee 2 johtoa ja liitin ennen sitä "tammenterhoa) ei ollu mitää vaikutusta mikähän niien nostimien kans o menny vääri ku naputtaa vaa ja minä toivoin että että vaihon jäläkee paranis eikä pahenis :(
Ettei vaa ois jako hypänny? :seina
Edit: Ja lisätään tähä nyt vielä että auto tärisee nii että ku sisällä istuu nii tuntuu että penkissä olisi hieronta
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

onko sulla ajotuslamppua millä kattois ennakon? musta kuulostas et on ennakot pielessä tai kipinä hukassa välillä, mites kun nuo hatut on tollaset niin saitko ne kunnolla painettua tulppiin kiinni?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Jos vaan suinkin mahdollista, niin tarkastaisin kyllä jaon koneesta.

Kenenkin auton edellisiä omistajia mitenkään väheksymättä, mutta tää 4g63 16v jakopää on tehtävä itse, ennenkuin voi olla varma että se on oikein.

hampaan pielessä oleva jako laittaa perusennakon n.10 astetta vituilleen
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

No ei kait se auto ku huomenna kattua kuika pahasti on päin haitaria jako menny. Onko kui paha homma ja mitä kaikkea pittää ottaa irti. En nimittäi ole ennen jakopään kanssa pelleillykkää... Jos olis rahhaa nii auto olis ollu jo kauva sitte oikialla korjaamolla ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

taikka sitten kiertokangen laakerit sököt jos nakuttaa :seina mutta jos jako mettäs niin kyllä menee tos konees useempi vena uusiks,ja sitä myöden yläpään tiivarisatsi. vähimmillään kansipahvi kuitenki,+ niitä kieroja venoja :( ei halpaa leikkiä
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

mikko412 sanoi
taikka sitten kiertokangen laakerit sököt jos nakuttaa :seina mutta jos jako mettäs niin kyllä menee tos konees useempi vena uusiks,ja sitä myöden yläpään tiivarisatsi. vähimmillään kansipahvi kuitenki,+ niitä kieroja venoja :( ei halpaa leikkiä
Nyt kyllä masensit mut täysin... :seina
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Jos et 63sen jakopäätä tai muutakaa ole tehny nii suosittelen kääntyy semmose puolee joka on. Missäpäi auto on?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ei se 16v jakopää vaikeampi ole kuin muutkaan, mutta siinä on vaan juttuja jotka täytyy tietää ja ottaa huomioon. Tasapainoakselien ajoitus oikein (pärnäset luulee että toinen hihnapyörä kampuran vieressä on vaan öljypumppu, eihän sillä väliä...) ja jakohihnan kireys, siihen on tehtävä oikea esijännitys epäkeskolla hydraulipatruuna kiinni puristettuna, sokka reiässä. Semmonen kireys on oikea, että hydraulikiristimen sokan saa otettua pois ja laitettua takaisin, jos ei saa niin on joko liian kireä tai löysä. Epäkeskon kääntämiseen tarvitsee erikoistyökalun, joka kylläkin on helppo tehdä. Itse valmistin 12mm pultista ja parista naulasta.

Ei kannata masentua vielä mistään laakereista.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Juu mut kuulosti siltä vain kun ei ole ennen tehnyt ja syttypuolikin sekaisn. On näitä nähty ettå hydr, kiristin on ulkona kun luultu että se pitää olla niin ja kiristys tehty vain epäkeskolla. Joteki mä vierastan autoja joihin `juuri tehty kone` ja myydään heti pois käsistä....
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Auto on mulla kestilässä. tarviiko mittää suurempaa käyttää irti jos vaan ottas jakohihnan suojan pois ja pyörittelis että sattuuko jako kohallee?
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ja jos jako on päi hanuria nii noilla ohjeilla pitäs varmaa meikäläiseltäki onnistua sen takasi laittaminen Toivottavasti
https://www.youtube.com/watch?v=lRwecE8OOLU
https://www.youtube.com/watch?v=2q5xaUm0Kto
Minkälaisia "erikoistyökaluja" ootte käyttäny ja ku semmosiaki näyttäs tarvivan
Täytyy tehä homma kaikessa hiljasuudessa ettei kaverit saa tietää ;D Sillä tästä kyllä sais kuulla...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

ei siinä tarvii mitään erikois työkaluja ellei välttämättä halua.
hydraulikiristimen voi kiristää ruuvipenkissä (puristaa helvetin hiljaa) ja epäkesko onnistuu kiristää kieropäisilliä sokkapihillä jos löytyy. :peukku
ite oon ainaki yhen 10 kertaa sillain kasannu.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Miten ihmeessä se kampiakselin päässä oleva hihnapyörä lähtee irti???? tossa videossa se vaa nykäsee käellä pois :seina Mutta ei lähe millää vaikka ne 4 pulttia on otettu pois Pittääkö se iso keskimmäinenki ottaa pois ja onko siinä normi kiertee???? Nopea apu ois tarpeen
Edit: http://aijaa.com/iu5J0x Tossa vielä selvennystä
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

kuvan perusteella näyttäs et pitää pultti avata,mun 1,8 gti konees ei tarvinnu(lähes sama kone) mutta tuo näyttäs että pitää ::) ihan normi kierre siin mieles et aukee vastapäivään.

mutta näkeehän sen alapään merkit ilmankin että hihnapyörän poistaa,sen ulkokehässä on lovi joka tossa muovikopassa pitää olla "T" merkissä ;)
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

näkeekös öljypumpun/tasapainoakselin hihnapyörästä merkkiä jos on toi limppu paikallaan ???

Kyllä tuon limpun pitäs lähteä niiden neljän pienen ruuvin irrotuksella irti.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

korsma sanoi
näkeekös öljypumpun/tasapainoakselin hihnapyörästä merkkiä jos on toi limppu paikallaan ???

Kyllä tuon limpun pitäs lähteä niiden neljän pienen ruuvin irrotuksella irti.

ei varmaan näe mutta ne tuskin naputtavaa ääntä antaa,täristäs jos ketullaan. mutta samallahan sen kopan nyt poistaa kun on alottanu :peukku
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Tuotako merkkiä tarkoitit??? http://aijaa.com/1mwwJE Ainaki se joka 6 kierros toho T vieree tullee ja yläpää merkit ossuu kohillee Jos nyt sitte vielä illalla otan sen suojanki pois nii saa varmuuen tähä. Mutta kyllä kohalle näyttäs osuvan.
:eek:fftopic Kertosko joku miten tähän voi suoraa liittää kuvan nii ei aina tarvis tonne aijaa sivulle laittaa ;D En ole mikää tekniikan ihme lapsi ;D
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Noh nyt taas vastustaa :seina sillä ei tuo hihnapyörä liikaha mihinkää onko sitä keskimmäistä pulttia edes tarkotettu avattavaksi ku ei riitä paineilima pulttikonneessa voima ja kokkeilin jytkymmälläki konneella... Ei mihinkää koiti sievästi toiseenki suuntaa jos ois vastakierre mutta ei.
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Ei sitä keskimmäistä tarvi avata. Kolistelet vasaralla varovasti sitä kehää vain tuosta siivapyöräst niin se irtoaa. Tai sitte on laitettu liian iso prikka tuoho ison pultin alle. Näyttää kyllä vakiolta.

PS. kannattais varmaa ladata dynyn wsm nii ois helpompaa...
 
Vs: Galant 91 dyn-4 nakutus ongelmaa ja venttiili kysymyksiä

Öö totaa wsm? ;D noh nyt on kumminki todettu että jako on kohillaa ja jakohihnaki on kui uusi... Nyt en ennää keksi mikä tätä riivatun romua vois vaivata. Ei kait se auta ku rueta pistää takasi kassaa. Tämä on vissii sitä turhaa työtä tai jotaki :mad:
 
Takaisin
Ylös Bottom