galant gti:N kone glsi:n keulalle

galaniitti

New Member
Liittynyt
30 Toukokuu 2008
elikkäs autot on kumpikin 88 vuosimallia onko tuossa glsi:n ruiskussa eroja ecussa tai liittimissä. että pitääkö vaihtaa gti:n sähköt samalla jos tuon vaihdon toteuttaa
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

minkälainen homma tuo johtosarja on vaihtaa tuommoseen glsi malliin gti:stä pittääköhän muokata mitää johdotuksia vai meneeköhän bolt on
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Mittaristo, johtosarja konehuoneeseen ja kojelaudan alle vaihtoon, ecu vaihtoon. Noi nyt ainakin. Koita haku -toiminnolla etsiskellä, on tosta ollu aikasemminkin juttua.

P.S. On senverran mittava homma etten itse ryhtyisi. Ei noi samanikäiset orkkis gti:t nyt niin arvokkaita ole enää ;)
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

ois tuossa suunnitelmissa ku se glsi on niin hyvä korinen ja tuo oman kulkineen kori on vähän huonompi
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Jos gti on mätä ja glsi hyvä ja intoa riittää niin siitä vaan. Se johtosarja kandee purkaa mahdollisimman ehjänä sieltä. Tosiaan mittaristo ja ECU ja kaikki menee vaihtoon. Usein nuo gti mallit on aika mätiä. Varsinkin jotkut punaharmaat kasikasit ;D
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

onnistuuko pelkän ecun ja koneen vaihdolla että ei vaihda johtosarjaa onko niissä mitään samaa samanlain varustelluissa glsi:ssä ja gti:ssä
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Onhan niissä samoja varusteita... Mut siltikin taitaa mennä johdot uusiksi, GTI:n koneen liitoksissa on varmasti eroa.
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

onnistuuko pelkän ecun ja koneen vaihdolla että ei vaihda johtosarjaa

GTI (DOHC kone): jakajaton suorasytkä
Glsi (SOHC kone): jakajasytkä

-> ei onnistu, johtosarjassa on eroa. Kuten nick GSR jo sanoi:

Mittaristo, johtosarja konehuoneeseen ja kojelaudan alle vaihtoon, ecu vaihtoon.
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

koelaudan alle ei välttämättä tarvi vaihtaa johtosarjaa (pääjohtosarja)
jos molemat autot ovat 88-91 mallisia tai 91-92 mutta jos joudut vaihtamaan
johtoja esim. 88 -> 92 niin joudut vaihtamaan pääjohtosarjan.
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

joo kumpikin on 89 mallia sehän helpottaa jo huomattavasti ku ei tarvi nykiä kojelautaa irti
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

galaniitti sanoi
joo kumpikin on 89 mallia sehän helpottaa jo huomattavasti ku ei tarvi nykiä kojelautaa irti

-moottorit irti
-irrottaa johtosarja moottori tila- koelauta väliltä
-asentaa gti:n johtosarja
-asentaa gti ecu
-mittaristo gti:n
-pa-pummpu tankista vaihtoon (vaihdat tankin).
-asentaa moottori
-gtin pakoputki vaihtaa

älä irrota antureita vaan irrota johdot liittimistä!
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

joo pitää ruveta suunnitteleen yhtä gti koneen huoltoa ennenku keulalle puottaa että saa öljyn syönnin pois
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Itse kyllä harkitsisin tarkkaan tuota koneen vaihtoa. Omasta mielestäni tuo GTi on aika puhditon,eikä siinä niin älytöntä eroa ole tohon 8venttiiliseen,noin niinkuin vetojen puolesta. Mutta jos haluaa näpertää ja aikaa on,niin mikä ettei. Sellainen kysymys,että onko noissa GLSi:n ja GTi:n laatikoissa mitään eroja,oma kun tuntui huutavan 100km/h vauhdissa jo päälle kolmen tonnin reilusti? Noin niinku taloudellisuuteen ajateltuna todella huonot välitykset.
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Nuhapumppu sanoi
Sellainen kysymys,että onko noissa GLSi:n ja GTi:n laatikoissa mitään eroja,oma kun tuntui huutavan 100km/h vauhdissa jo päälle kolmen tonnin reilusti?
On.

"Lyhyt" lodju GTI:ssä,"pitkä" perusmalleissa.

Tai no,empiiristen testieni perusteella GTI:ssä 1,2,3 lyhyitä,4,5 "pitkiä".

Kun taas perusmalleissa jokainen vaihde pitkä.

Tuossa exessä ollut sekä pitkä että lyhyt laatikko,ja kulutuksessä sen tosiaan huomaa,ja ehkä hivenen kiihtyvyydessä (jonka ottoon ei edelleen tarvi sekkaria,tai sitten sitä pitää edes lukea oikein,vai mitä Niko?)
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

ST sanoi
Tai no,empiiristen testieni perusteella GTI:ssä 1,2,3 lyhyitä,4,5 "pitkiä".

Kun taas perusmalleissa jokainen vaihde pitkä.

Ei se nyt ihan noinkaan mennyt, kaikki vaihteet on lyhyitä gti:ssä. Tai no, vaihteet on samat paitti 1 -vaihde ja laatikon perävälitykset eroavat siten että gti:ssä lyhyempi. Näin sanoo ohjekirja. Sanoisin omien empiiristen kokemusteni perusteella että jättää sen glsi:n oman lootan sinne ;)
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Peesaan mystistägalantia tässä. Varsinkin tuossa kohdassa että jätät vaan sen GLSi:n lodjun käyttöön. Nimimerkillä; juuri näin itsellä, eli 16V pannu ja "pitkä" loota. :) Voin luvata ettei se lyhyt loota tuosta mitään urheiluautoa tee, huutaa turhaa vaan moottoritienopeuksissa ja vähän pienemmissäkin.

Ainut hyvä puoli tuossa GTi:n lodjussa on se että ilmeisesti se nopeusmittarinvaijeria pyörittävä hammasratas on välitetty eritavalla, ja mittarivirhe on pienempi. Sitä en tiedä onnistuisiko sen siirto myös GLSi:n lodjuun. Näinollen siitä lootasta tulisi Godlike tai Superior. ;D
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

parasloota välityksiltä etuveto galanttiin olisi Sapporon...

siinä vielä paremmat noi 1-2-3 välit, 6,8tonttuun kun repäs ja pykälää niin kiekat tippu
aina 3600rpm kohdalle ja pysyttiin ainakin 2.4i koneessa täyden tehon/väänön alueella :p
ja ompa laatikon rakennekin huomattavasti e3x sarjan galanteihin verraten vahvempi :peukku

nimi. 4mm apurunkoon laatikosta ::)
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Sapporon laatikot eivät vaan taida kasvaa puissa. Lupaudun ostamaan heti sellaisen jos joku myy minulle 50e:llä 200-300tkm ajetun.
 
Vs: galant gti:N kone glsi:n keulalle

Slider sanoi
Sapporon laatikot eivät vaan taida kasvaa puissa. Lupaudun ostamaan heti sellaisen jos joku myy minulle 50e:llä 200-300tkm ajetun.

8) joo mullekin saa tarjota varalle 8) :p
 
Takaisin
Ylös Bottom