Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
pitääpäs aloittaa tälläinen topikki...

oon aina ollu uskossa että 79vm taunus on ollut se surkein ajettava tienpäällä mitä olen kokeillut...

tänään sitten käsitys muuttui kun ajoin vm 2004 rellu scenicin (2.0/16v) ilmastoinit yms...
en ole eläissäni ajanu yhtä huteralla autolla... autolla oli ajettu 22tkm
kiihdyttäessä vetelee puolelta toiselle miten sattuu ja kaasulta päästäessä meinas mennä perä väärälle kaistalle... tai ainakin tuntui siltä...
ja vauhti tuntui kovalle vaikka vain 100 yritin ajaa mittarin mukaan nopaus näyttökin kerto todellisen olevan 91kmh.. :seina
oikeesti järkyttävä laitos...

ainiin ja huolto valo paloi... normaalia?
 
Sanoisin että Wartburg 353W Tourist. Warrea olisi joskus kiva kokeilla radalla nykyaikaisilla renkailla. Veikkaan että ovenkahvan saisi ottamaan maahan kiinni mutkassa :)

Muita kauheita kokemuksia ovat Lada 1500i (? katalysaattori kanttilada kuitenkin) Kehä I:n ruuhkassa joka ei pysynyt käynnissä ilman jatkuvaa kaasun painamista ja ampui välillä mustan savupanoksen putkesta.

Järkyttävästi puoltava totaalisen tehoton Saab 90 oli myös hieno elämys.
 
Annan ääneni 87vm farmarikadetille ja uudemmista tulee mielee tollanen 405 tjsp isohko pösö. täysin tunnoton.. :)
 
70-luvun farkku volvo 200 diesel 4 vaihteinen yli miljoonan ajettu. Kori oli niin löysä että käsijarru kiristy aina kun ajo monttuun. Kaikki puslat oli ihan väjiä, "auto" kulki ihan mihin sattuu ja kuulosuojaimet olis pitänyt olla päässä.
Hirvee peli.
 
Ford P100 jostain 90 luvun vaiheen tietämiltä. Se oli jo melkein hauska kun ei minkäänlaista tuntumaa eikä mitään sulavuutta lisänä mielenkiintoiset narinat sisustan osissa :driver
 
Annan ääneni ameriikan ihmeelle
Chevrolet Biscayne -59
- suora kutonen (kaasarin ja sytkän säädöt pielessä)
- 3 lovinen manuaali(ykkönen synkronoimaton)
- tehostamaton simpukka (laidasta laitaan n. 6 kier)
- kaiken kukkaraksi kyydissä oli porukkaa ko pipoo :D
 
Pakko antaa johtoääni 80-luvun Renault Tarfic -pakettiautolle... En ole eläessäni ajanut mitään yhtä hirveää kotteroa. Ratti pyöri noin 2 kierrosta per suunta, mutta vain ensimmäinen puolikas oli kevyt. Sen jälkeen oli pakko ottaa hartiavoimat mukaan -ihan kaupunkiajossakin. Ratti kääntyi hirveän narinan säestämänä, ja tuntui että kohta katkeaa ohjausakseli...

Ja ne vaihteet. Vaihdekeppi "metrin" pituinen, mutta silti nupista mitattuna liikerata suuntaansa kahden sentin luokkaa ja loput antoi tanko periksi. Ikinä ei voinut olla varma, mikä vaihde on silmässä.

Entäs polkimet? Ilman kenkiä piti ajaa, ranskalaiset ajaa ilmeisesti ketunnenät jalkoina... Ei meikäläisen normimonot sinne mahtuneet etteikö olisi ottanut johonkin kiinni.

Mutta sitten kohokohta: kiihtyvyys. Kuopion lähettyvillä, Vuorelan rampilta niin kova kiihdytys kun autolla pääsi. Siilinjärvellä (n. 15 km?) oli vajaa satanen vauhtia. Paljonkohan menis varttimailiin...
 
Renault Megane 1.6 farkku ajettu 200km, eli uusi..firmalle tuli vanhakoppasia relluja ku halvalla irtos.Mut autohan oli aivan järkyttävä :eek: ei minkäänmoisia ajo-ominaisuuksia. Kallisteli, tunnoton ohjaus jne. Kaiken huipuksi jopa yksi meidän asiakkaista palautti auton ku piti sitä vaarallisena moottoritiellä ;D
 
Kyllähän noita kauhutarinoita riittäisi, mutta äkkiä tulee mieleen:
Anopin -88 Nissan Sunny jossa meni ajossa rattilukkoon ja ojaan (todella kauhea ajaa... vetelee, tunnoton ohjaus, jarruja jos nimeksikään... huh)

Bedford blitz... Opel Commodoren 6 -koneella (automaatti) edessä 265/50/14" takana 295/50/15" oli komee (American car show:n voittaja peli) mutta erittäin epäluotettava jatkuvien sähkövikojen takia.. kauhea ajettava (tietenkin ilman ohjaustehostinta)

Opel Corsa 1,3 -82 (laulu-auto) aina kun sillä lähti niin oli "jännäkakka" housussa pääsikö perille.... yleensä ei ilman korjausta tienpäällä" (oli muuten ainut auto jossa oli retkituoli ja olutpullo mukana... hätätapauksia varten)

Opel Omega-88 outoja sähkövikoja... perän kiinnitys irtosi (korinkumi osasta)...

Volvojen 200-sarjalaiset hitto mitä "ohjuksia" ei kuljen minnekkään (vaarallisia tieliikenteessä kiihtymis ongelmiensa vuoksi)

Ford Sierra-82 (automaatti) laatikko ei toiminut oikein koskaan kunnolla (kickdown varmana ikinä) bensa kelpasi kun oli yli reikiä tankissa... (ajoinkin lunastukseen kyseisen yksilön) *onneksi*

Olisihan noita tuossa nyt muutamia autoja.... ja kaikki muut olen omistanut paitsi tuon Nissanin ja Volvoja eli kokemusta "ajossa ja korjauksessa on ollut" enemmän kuin *kerran ajoin ja kauheaa oli* ;D
 
vm-37 Ford :D  "lättäpää" v8 koneella 3-lovisella laatikolla :D
Ainut millon auto oli suunnassaan oli kun seistiin liikennevaloissa :D 
 
Mitsu sanoi
Bedford blitz... Opel Commodoren 6 -koneella (automaatti) edessä 265/50/14" takana 295/50/15" oli komee (American car show:n voittaja peli) mutta erittäin epäluotettava jatkuvien sähkövikojen takia.. kauhea ajettava (tietenkin ilman ohjaustehostinta)

;D Ettei olisi ollut Bedford kotoisin Rautalammilta... Jos oli, niin kyseisellä vehkeellä tuli itsekin aikoinaan ajettua, eikä ajokokemus ainakaan ollut yhtään kuvailemaasi parempi. ;D

Oma pahin kokemus on kyllä parin viikon pakkorako Fiat 127:lla, jolla jouduin ajamaan oman projektin seistessä tallissa. Auton nurkat näki päätä kääntämättä ja kun turvavyön pisti kiinni, niin tuntui kuin olisi ollut reppu selässä. Niin turvattomalta ei ole koskaan tuntunut liikenteessä... ;D
 
Monenmoista on tullut kokeiltua, mutta pakko sanoa että -86 1.5 Samara on ollut eittämättä karmein kokemus. Myöskään se idänihme ei pysynyt käynnissä ilman jatkuvaa kaasun painamista. Pakettiautopuolelta -97 2.2 Mazda Europe.

Käyttöautona oli tovi sitten -90 1.4i Pösö 309, ei pösöö suotta sähköviosta moitita: välillä syttyi jos jonkinmoista vikavaloa jos antoi normaalia enemmän kenkää...

Pysyn kyllä edelleen näissä kolmisakaraisissa...  :driver
 
Mietin pitkään, että mikähän se pahin olikaan ja nyt se tuli mieleen, mazdan 2200 paku. Hirviä peli ja sillä piti vielä työkseen ajaa sillontällön. Onneks vakkarina oli Canter :peukku
 
Uskokaa tai älkää,-03 BMW X5 (vuokra-auto).
2 viikkoa jouduin lapin "maastossa" sillä ajelemaan,ajo-ominaisuudet,ei..

Saamarin kylmä,laitteet toimi miten sattu (pakkasta -25..-35),joka puolelta nitisi ja natisi,kulki miten sattu,ja oli uskomattoman mölyinenkin sisälle.

Edes -85 kadettipommi ei ollut niin kauhea.
 
Kyllä sen täytyy olla Lada 1200s jostain 80-luvun alusta :D. Kaheksankympin jälkeen alko runko mutkuilla niin sairaasti, että meinas tempoo autopilotilla mettään :D.
 
ST sanoi
Uskokaa tai älkää,-03 BMW X5 (vuokra-auto).
2 viikkoa jouduin lapin "maastossa" sillä ajelemaan,ajo-ominaisuudet,ei..

Saamarin kylmä,laitteet toimi miten sattu (pakkasta -25..-35),joka puolelta nitisi ja natisi,kulki miten sattu,ja oli uskomattoman mölyinenkin sisälle.

Edes -85 kadettipommi ei ollut niin kauhea.

amerikan laatua :)
 
Pitää tuo karmeimman auton arvonimi antaa '06 Opel Vectralle. Ei minkäänlaista tuntumaa tiehen, kuin jotain simulaattoria olisi pelannut. Kaikki huonot puolet ilmastointia lukuunottamatta kiteytetty yhteen autoon, ohjaamossa käytetty sellaista typeryyttä, että ei ole tosikaan.

Edes '82 Colt ei saa noin huonoa tulosta, se sentään tuntui autolta.
 
Heartbreaked™ sanoi
Edes '82 Colt ei saa noin huonoa tulosta, se sentään tuntui autolta.

Colttihan on itseasiassa varsin mainio auto ikäisekseen kun on kunnossa, erilliisjousitus ja kaikki.. vaihtaisin anygiven day lähes minkä tahansa pikkuauton bränikkään A15 colttiin.. (ja kovasti olen yrittänyt metsästää sopivaa euroopasta..), tulee vaan hintaa 3-5k yksilölle joka ei mielestäni ole summa eikä mitään jos hyvän löytäisi..

mutta enivei, oma hirvein auto varmaan on joku 80 luvuna lun fiat uno.. ei ollu edes moottorin lämpömittaria autossa, ja siis.. jotain uskomattoman kauheaa..

muistan aikanani kun takaveto galantilla ajelin kun volvo 240 miehet tuli kritisoimaan miten paljon parempi volvo on.. keskustelu loppui jo hyvin lyhyeen kun alettiin vertaa jo penkin säätöjä.. (ja moottorin käynnin tasaisuutta..)
 
Niin monenlaisilla autoilla on tullut ajettua (varmaan
2-300 erilaista...) etten muista mikä olis ehdottomasti
huonoin,korjaamohommissa ollessani joutui tietysti aina
asiakkaiden kaikenlaisia romuautojakin ajelemaan...

Yleensä huonoimmat olivat kumminkin jotain vanhoja
idän ihmeitä,Ranskalaisia,Italialaisia tai Saksalaisia
paskoja joissa yhdistäviä tekijöitä oli ainakin jotain
puurokauhaa muistuttava keppi josta arpomalla sattui
ehkä jonkun vaihteen aina saamaan,ja kytkin jäykkä ja
nariseva jolla ei tasaista lähtöä saanut kuin vahingossa!
Ajoasento ja mukavuus oli aina kuin kirkon penkissä,
ja sellaisten autojen ajamiseen joutui oikein tosissaan
keskittymään että pysyi tiellä ja että siitä yleensäkin
yhtään mitään tuli... Ja sitten armeijan kalusto...  ;D

Lisäksi kauheimmat autot ovat yleensä olleet jonkun
spurgujen omistamia ja hajua ja roskaa konttorissa
siihen malliin et hyvä kun kehtasi penkkiin istua,ratti
niin tahmainen että kädet piti pestä takaisin tullessa...

Aina sen jälkeen kun tuollaisilla joutui ajelemaan,olipa
itsellä ajossa mikä Mitsu tahansa,se tuntui aivan
loistoautolta ja aina tuli mieleen miten hyvin asiat ovat
vaikka itsekin vanhoilla autoilla ajelee...!?  :)
 
J. Puhakka

Niin, mutta kun tuo oma ressukka on niin surkeassa kondiksessa, ettei täytä toiveita oikein millään saralla. Olisi kyllä hieno päästä tuliterää biiliä testaamaan.
 
n_kurki sanoi
Entäs polkimet? Ilman kenkiä piti ajaa, ranskalaiset ajaa ilmeisesti ketunnenät jalkoina... Ei meikäläisen normimonot sinne mahtuneet etteikö olisi ottanut johonkin kiinni.

Mun pitää tähän listaan lisätän kaikki rellun suht tuoreet pikkumenijät.. hirveitä ajettavia ja kuskin paikalle ei mahdu oikein mitenkään. -02 rellun clio.. ihan kamala.. ei tuntua tiehän juurikaan. epämukava ajaa..

kaveri hommas rellun meganen coupe mallin.. oli viel sporttimalli ja se 150hv kone.. siinäkin sai tehdä töitä et sai ajettua. ihan kamala.. muuten menny autot kuin autot.. jopa -89 Seat Ibiza oli rattosa ajettava :D
 
J. Puhakka sanoi
Mutta enivei, oma hirvein auto varmaan on joku 80 luvuna lun fiat uno.. ei ollu edes moottorin lämpömittaria autossa, ja siis.. jotain uskomattoman kauheaa..

Ei ole muuten 2005 Astrassakaan lämpömittaria - paitsi ajotietokoneen debug moodissa :)
 
Kaikkein kamalin oli -04 citikka muistaakseni C5.(koeajoin asiakkan ostaman vaihturin). Myllyn kohdalla ne pienet hypyt niin lähellä oli ettei pyyhkässy kaiteeseen. Siis miten ihmeessä saadaan alustasta niiiiin vetelä että ottaa 90 vauhdista sellasen loikan pienestä nypystä. Japsien alustoja moitittu usein mutta celestellä ja sunnyllä latasen siitä ohi semmonen 150 lasissa ja vähän heijaa mutta ei muuta. Järkyttävää!!

Toinen on varmalla 190 diiseli mersu 90-luvun alusta. Auto aivan kuin puuta. Ei ohjaustuntoa, ei tuntumaa tiehen eikä auton liikkeisiin. Simulaattoritkin on "aidompia". Lisäksi se kone. Raision valoista lähti niin Bauhausin kohdalla 85 mittarissa. Kyllä se tänään...  ;D

Kolmas on kaverin ex-cherry. Öljyä meni 1l/100km ja oltiin sitte tulossa mökkireisulta 5 heppua + mökkikamat niin 120km/h(huiput) kun latasi vauhtia ylämäkeen niin 50km/h oli mäen päällä. ;D Ja tietty ne öljynlisäystauot. Myöhemmin kaveri kylläkin laitto sen kuntoon mutta sinällään unohtumaton peli.
 
Pösö 205. Mikään siinä laitteessa ei toiminut kunnolla, kääntäessä vetari tms osui jonnekin runkoon ja piti ääntä, vaihteensiirto.... arvotaan seuraava vaihde.

Toisaalta w124 koppanen 200d mese: nautinto alkaa jo siitä, kun sen saa KISKOA sellaisesta vivusta käyntiin, kunhan olet ensin hehkuttanut sitä puoli tuntia samaa vipua KISKOMALLA (ei siis avainstarttia). Ja ah se kiihtyvyys, ne ajo-ominaisuudet.....

Ja olihan se meikäläisen Transiittikin aika järkky: luotettavuus, melu ja helmenä tietty se, että sillä jäi kesälläkin nurmikolle kiinni...
 
Gallu sanoi
Kaikkein kamalin oli -04 citikka muistaakseni C5.(koeajoin asiakkan ostaman vaihturin).

Toinen on varmalla 190 diiseli mersu 90-luvun alusta. Auto aivan kuin puuta. Ei ohjaustuntoa, ei tuntumaa tiehen eikä auton liikkeisiin. Simulaattoritkin on "aidompia". Lisäksi se kone. Raision valoista lähti niin Bauhausin kohdalla 85 mittarissa. Kyllä se tänään... ;D

Eräällä tutulla on kans C5 suht uudehko peli vielä, se elektroninen kaasupoljin tjsp on aika hehkeä, ja myöskin se että ovivalo käy päällä aina kun ajaa monttuun :)

Kirjoitain alle 90-luvun mersujen alustan huonouden kyllä .. maantiellä menee mut muuten perusjapsissakin on parempi kaikkialla muualla..
 
Firman karvalakki Opel Corsa (joku 90-luvun puolivälin malli). Ilman ohjaustehostinta, varmaan alle litran koneella! Ensin luulin pelin alla olevan dieselin koska melu oli juuri samanmoinen kuin takavuosien kalkattajissa. Myöhemmin joku kertoi koneen olevan kuitenkin bensakäyttöinen! Kiihtyvyys? Sitä ei ole. Normaalit neljänelosen kengät eivät mahdu polkimille, erinäisiä osia jää käteen joka käyttökerralla. Kaupungissa ihan hirvee, maantielle en edes uskaltaisi!
 
voisin kans huoletta listata kaikki rellut...
mut sit pääasias onnettomin auto on tähän asti ollu vm94 citroen zx.. hirvee vempula joka suuntaa ja kulkee ku mummo lumihangessa, jalka poikki ja sauvat hukassa... :peukku
 
Viimi sanoi
Firman karvalakki Opel Corsa (joku 90-luvun puolivälin malli). Ilman ohjaustehostinta, varmaan alle litran koneella! Ensin luulin pelin alla olevan dieselin koska melu oli juuri samanmoinen kuin takavuosien kalkattajissa. Myöhemmin joku kertoi koneen olevan kuitenkin bensakäyttöinen! Kiihtyvyys? Sitä ei ole. Normaalit neljänelosen kengät eivät mahdu polkimille, erinäisiä osia jää käteen joka käyttökerralla. Kaupungissa ihan hirvee, maantielle en edes uskaltaisi!

On näissäkin aika erilaiset arvosteluasteikot ihmisillä. Olen sentään ottanut useampia autoslalomin luokkavoittojakin vakiolla -94 Corsalla... Kengänkoko on muuten 46. :)

Oikeasti hirveitä autoja täällä ei ole lueteltu kuin muutamia, lähinnä itäkalustoa.
 
ast sanoi
Oikeasti hirveitä autoja täällä ei ole lueteltu kuin muutamia, lähinnä  itäkalustoa.
Mika sekin on suhteellista.
Ladoista (siis lada, ei lato ;D ) olen pysynyt erossa, mutta UAZ:sta ei tule akkiseltaan mieleen muuta valittamisen aihetta kuin tankkien suojaus maastoajoa ajetellen ja radion puute vakiona. Ja takana on tuhansia kilsoja uaz:lla..
Useimmat ajajat kun raakkaa noita "paskoja" oikein huolella, voi vaan kysya etta olisiko saman raakin jalkeen joku jeep tai lantaruisku yhtaan paremmassa kunnossa..

Itsella kun ei ole pahemmin uusista autoista ja noista kaikenmailman vanhoista ties mimmosella yllapidolla olleista on turha mainita koska ongelmat on muiden tai itse aiheutettuja.

Mutta se mihin en enaan koske on etuveto escort (joku 80 lukulainen, faija erehty ostamaan uutena), muutaman viikon valein piti kayttaa korjaamolla syysta tai kolmannesta ja vuoden ikaisena kun yritti tarjota vaihto autona niin parhaat tarjoukset olivat luokkaa "jos jatat tanne niin et joudu maksaa ylimaaraista", nain mm. auton myyneessa liikkeessa.
Kuulemma karmea ajettavakin oli..
Itsella jai ajokokemukset tuosta saamatta kun oli hieman ongelmia polkimien kayton kanssa samanaikaisesti kun yritti nahda ulos.. :)
 
C5 on kyllä talvikelissä kauhea ajaa, jäisellä tiellä ei mitään tuntoa. Kesäkelissä mitä parhain alusta matka-ajoon, pomput ei tunnu missään.

Noi brasilian ekkerit on kyllä aika legendoja. Katsastustilastojen helmiä..

Huonoimmat on ehkä Fiat Tipo ja joku paku minkä merkkiä en edes muista..
 
Kia Cerato -05. Ihan kauheeta sontaa. Kierrokset jäi ylös vaikka kaasun löysäsi. Mutkassa perä tuntu menevän edelle. Jarruttaessa perä nousi varmaan 25cm ylöspäin. ja jarrutus + kääntö = luisua kuivalla asfaltilla :driver. Taaksepäin ei tahtonut nähdä ollenkaan. Ja kiihtyvyys oli kans melko kivuliasta :seina
 
Kauheimmat autot joilla olen ajanut oli 2kpl omia nissan saneja -83 ja faijan golf 2 -88. Sanit oli melko hyviä ajettavia alle 90 vauhdissa senjälkeen alkoi tuntua et miten tää saa tiellä pidettyä :eek:. Golf oli niin h***tin jäykkä et olisi varmaan pitänyt käydä punttiksella et sillä voisi ajaa. ;D
 
Tulee ensimmäisenä mieleen armeijassa ohjastamani teka.. Mutta normaali autoista joku 80luvun passat taitaa olla pahin.
 
Eilen sain käyntiin ns.katko AA-fordin,eli kuorma-auton 20-luvulta jonka akseliväli oli alle 2 metriä
Sillä ajo oli aika karmeaa,en kovin kesken usko että karmeampaa tulee vastaan 8)
 
ast sanoi
J. Puhakka sanoi
Mutta enivei, oma hirvein auto varmaan on joku 80 luvuna lun fiat uno.. ei ollu edes moottorin lämpömittaria autossa, ja siis.. jotain uskomattoman kauheaa..

Ei ole muuten 2005 Astrassakaan lämpömittaria - paitsi ajotietokoneen debug moodissa :)

Ja tuossa kun olin syömässä niin olin kuulevinani telkasta Jaguarin arvostelun jossa kerrottiin ettei XK:ssakaan ole lämpömittaria :peukku Luulisi sillä reilun sadan tontun hinnalla jo lämpömittarin saavan :nykii
 
Armeijassa UaZ, sitten oli kaverin ascona oli aikas hirvee ja yhen vanhan työkaverin samara, ei mahtunu 45 lenkkarit polkimille sekä autokorjaamon laina fiat regata
 
Kaverin -99 vuosimallin luiskaperä Lada 110 oli aivan hirveä värkki ajaa. Pelotti jopa ohjastaa sitä kun oli niin surkea ajettavuus. :-X
 
Kauhein on tosiaan ollut vuoden -84 Polo.
Seuraavana tulee -87 Kadetti
ja kolmantena tulee entinen Galanttini. Siis ihan kauhea ajaa yli 120 km/h, kun vertaa nykyiseen Megane Coupé'hen, jonka ajettavuutta täällä mollataan :eek:
 
Karseimmat millä olen ajanut ovat:

VW Golf mk3 1.4, aivan kauhea ajettava ja en päässyt sillä katukiven yli, kytkin paloi tai auto sammui.

VW Bora 1.6 muuten hyvä mutta moottori aivan uskomattoman paska, tyhjä käynnillä ku painaa kaasua niin saa ootella hyvän tovin ennen kun hyrähtää ja kiekkamittarissa tapahtuu jotain. TDI onkin sitten jo ihan eri luokkaa.

Pösö 309, huhhuh vaihteet oli vähän lopussa ja kytkimen päällä sai seisoa.

Ranskalaisista yleensä. Minun mielestä nuo ranskalaiset on ihan OK autoja jos ovat kunnossa. Itselläni Laguna ja eipä ole ajomukavuudessa mitään moitittavaa. Perus käyttö autoja. Mielestäni yhtä hyvä ajettavuus kuin entisessä -91 lancerissa. Ketteryys tosin puuttuu isosta rellussta.
 
Ranskalaista autoa ja hyviä ajo-ominaisuuksia on turha edes yrittää yhdistää ;D Jokainen sporttimallikin on aivan ylipehmeä lulla joka heijaa vaan reunalta reunalle :)
 
Onhan tota tullu ajettua kaikenlaisilla vehkeillä...
Ei välttämättä huonoin mutta ainakin koomisin auto on ehdottomasti -82 Suzuki Carry "pick Up" varsinkin talvella ilman perän lisäpainoja. :driver

Tädin 2004 Mondeo oli aika hirveä, ei ainakaa mun makuun.

Ainii ja sit oli inttikaverin honda jazz 80-luvulta. se oli vasta hirvee kottero, rekka tuli vastaa niin tuntu että lentoon lähtee ja veteli minne sattuu.

Siinä nyt jotakin...
 
-jani sanoi
koomisin auto on ehdottomasti -82 Suzuki Carry "pick Up" varsinkin talvella ilman perän lisäpainoja. :driver

Tosta tuli mieleen kun ammattikoulussa oli vastaavanikäinen Suzuki "pakettiauto", siis aivan tappovehje ;D Kuivalla asfaltilla kun sillä teki lukkojarrutuksen niin takapyörät irtos maasta ;D
 
2bad4you sanoi
Ranskalaista autoa ja hyviä ajo-ominaisuuksia on turha edes yrittää yhdistää ;D  Jokainen sporttimallikin on aivan ylipehmeä lulla joka heijaa vaan reunalta reunalle :)

Joopa joo, ranslainen osaa just tehdä alustan. Et oo varmaan ajanutkaan ku yhdellä sporttimallilla ja siitä mielipide. :p
 
kyllä järkyommät autot on näitä idän ihmeitä eli intissä olleet zilit uazit kazit.......... myöskin edellinen autoni eli peugeot 205 vm 85 1.1:llä koneella.aivan kauhea .vaihteistona arpalaatikko.kun omaksi iloksi laitoin konttiin subbarin niin ei siitä sisälle tullut ääntä mutta ulos kahata kauheammin!!!huiput jotain 130km/h motarilla muötä tuuleen ja pienessä alamäessä.onneksi viisastuin,laitoin pökötin paaliksi ja ostin timangi keulan!!
 
GSR sanoi
-jani sanoi
koomisin auto on ehdottomasti -82 Suzuki Carry "pick Up" varsinkin talvella ilman perän lisäpainoja. :driver

Tosta tuli mieleen kun ammattikoulussa oli vastaavanikäinen Suzuki "pakettiauto", siis aivan tappovehje  ;D Kuivalla asfaltilla kun sillä teki lukkojarrutuksen niin takapyörät irtos maasta  ;D

Niinpä... onko tuo ihme jos auto painaa n.600kg... Välil kyl mietitytti kun sillä ajeli että jos tulis paniikki jarrutus niin heittäiskö se nenälleen... Kuitenkin sen perän jaksaa yksin nostaa ilmaan niin että renkaat irtoaa maasta...
 
-jani sanoi
GSR sanoi
-jani sanoi
koomisin auto on ehdottomasti -82 Suzuki Carry "pick Up" varsinkin talvella ilman perän lisäpainoja. :driver

Tosta tuli mieleen kun ammattikoulussa oli vastaavanikäinen Suzuki "pakettiauto", siis aivan tappovehje ;D Kuivalla asfaltilla kun sillä teki lukkojarrutuksen niin takapyörät irtos maasta ;D

Niinpä... onko tuo ihme jos auto painaa n.600kg... Välil kyl mietitytti kun sillä ajeli että jos tulis paniikki jarrutus niin heittäiskö se nenälleen... Kuitenkin sen perän jaksaa yksin nostaa ilmaan niin että renkaat irtoaa maasta...

Eräs tuttu semmoisella vehkeellä joskus täyspaniikkijarrutuksen joutui tekemään ja kävi jopa niin että auto heitti pituussuunnassa ensin nenälleen katon kautta oikein päin ;D Paras juttu tapahtuneessa oli että auto pysyi käynnissä ja meno jatkui :nykii
 
VW golf mk1 diesel... siis hitto mikä läjäp...kaa...

Appiukolla on datsunin lavis, sekin on aikas kauhea..

SA-ajoneuvoista pulla-UAZ ja GAZ-66, oli myös mielenkiintoisia..
 
Ehkäpä sittenkin järkyttävin ajokokemus on ollut omalla lancerilla (A72 vm-76).
Ostin sen talvella ja ajoin sen kotiin n.200km talvipakkasilla.
Autolla ei ollut muutamaan vuoteen ajettu ja joka paikka enemmän tai vähemmän rempallaan.
Suoraan kun ajo niin piti ajaa näin :driver että pysy tiellä.

Kardaanin tukilaakeri/kumi ihan sökö.
Talvirenkaat hakkapeliitta10 vuodelta:? 2-3mm pintaa=ei mitään pitoja.
Tais mennä yli 300 metriä että sai edes 60 km/h mittariin.
Ratti/ohjaus ihan vinossa.
Keula käänty vastaantulioita päin kun jarrutti.

Siinä tuntu jo 60km/h erittäin suurelta vauhdilta.
Hetkellinen itsesuojeluvaiston menetys tuli motarilla kun innostun kokeilemaan kulkupuolta  :nykii 130km/h....
No kotiin kuitenkin päästiin ilman "ongelmia" ja sehän oli pääasia :kuningas
 
Takaisin
Ylös Bottom