- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Kommentteja, ehdotuksia tänne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Mr mmc sanoiecu lähettää tiedon rinkikellolle ja syttymoduulille samalla johdolla...
jos rinkikello kuolee ja auto sammuu ku saunalyhty on vika ecussa
tai että se johto joka menee eculta siihen imusarjan päällä olevaan "kipinän vahvistimeen"
on oikosulussa maihin ,vielä yksi johto on sitten joka tulee siitä "kipinän vahvistimelta" rinkikellolle
on oikosulussa, tämän johdon saa otettua irti liittimestä
eli siin kipinän vahvistimen johtonipussa on liitin jonka avaamella saa rinkikellon pois pelistä.
J. Puhakka sanoiEihän tuo bensapumppu voisi olla?
Niko Päivinen sanoiNykiminen: likainen kaasuläppäkotelo, tulpat, koneenkorvakkeiden kumit.
Kolina: liukutapit finaalissa?
ST sanoiVaihda nyt jo ne tulpat..
Itse olen vaihtanut 10-15tkm välein perustulpat,ei ne nyt niin montaa euroa maksa,eikä "kuormita" sitten turhaan vahvistinyksikköä/puolaa.
Ja sehän on ihan makuasia vaihtaako OT:n nesteet,koskaan kuullut että siitä hyötyä olisi (mutta eipä kai siitä haittaakaan ole..).
Mitsu ei tee tulppiaan..J. Puhakka sanoiPitää eka selvittää mitkä tulpat ja paljonko ne timanttitiskillä maksaa, sitten ne pystyy vaihtamaan eukku
ST sanoiMitsu ei tee tulppiaan..
Vaan NGK,eli BPR6ES-11.
Kirjoista riippuen lämpöarvoksi arvotaan 6/7-itse olen empiiristen tutkimusten jälkeen päätynyt 6:n "ympärivuotisena" tulppana.
Standard
NGK Traditional spark plug 7133 BPR6ES-11 .044" SOHC $2.39
NGK V-power spark plug 6261 BPR6EY-11 .044" SOHC $2.39
Super Class
NGK GP platinum 7084 BPR6EGP .044" SOHC $3.15
Premium
NGK IX iridium 3903 BPR6EIX-11 .044" SOHC $7.83
Hmm,häh.?J. Puhakka sanoimistäs tuo lämpöarvo näkyy (olettaen tuo numero tuossa BPR*).. NGK oma hakukone antoi
ST sanoiHmm,häh.?
Vai tarkoitatko mistä 7 tulee?
CAPS antaa nuo kaksi vaihtoehtoa,mutta NGK tosiaan vain tuon yhden,mitä itsekin olen käyttänyt ~100tkm ilman ongelmia monissa eri (mitsun) koneissa.
Itse olen todennut paljon paremmaksi räikkälenkin..Mr mmc sanoiparas avain on se nivel tuplalenkki.
ST sanoiItse olen todennut paljon paremmaksi räikkälenkin..
Mr mmc sanoinoi raavinnat on hampaan pielessä, oikea kohta on tuossa pykälässä.
mikki87 sanoiE1-sarjalaisessa gallussa on merkkinä tuo kannen ja venttiilikopan väli ja e3-sarjalaisessa tuo pykälä.. Tämä tieto on mitsun workshop manualista.. Toi merkintä vaihtuu ilmeisesti loppuvuodesta 87 malleissa.. Tosin e1-sarjalaistenkin kansissa on näkynyt silti noita pykäliä jakopäässä..
Mr mmc sanoinäemmä kansissa eroja myös, tuossa 88vm galantissa ei ole tuota kohaumaa, eikä ollut 85vm
e15 turbossakaan mutta
90vm gli galantissa taas on tuo pykälä
onkohan noissa kansissa muitakin eroja? nokka?
trukkimoottorin feature
mystinengalant sanoiNo kohtuu hyvin vie öljyä kun ei meilläkään tuo e33 ihan noin paljoa vie ja jakopää kumminkin tiputtaa ihan hulluna.
trukkimoottorin feature
Niko Päivinen sanoiKyllä, äänestäisin tätä vaihtoehtoa.
ST sanoiOmasta mielestäni taas ERITTÄIN HYVÄ,että on suunniteltu alavireiseksi,normiajo mukavaa.
Ja vaikkei tuo oma mosa ihan vakio olekkaan,niin näkeehän tuostakin suuntaa-antavaa,eli MAX vääntö ~2,7t rpm.
Mr mmc sanoikyllä, 8valve puutuu yläkieroksille, ei hyödytä kierättää.
mutta 2,5" mörinä suora putkella jaksaa kiertää vähän ylemmäs
eli vakio putki ahdistaa yläkieroksilla aika voimakkaasti.
nyt kun on ajellu vähän enempi tuolla 16v koneella niin... kaupungissa ja matkassa on 8v mukavampi ajaa
mutta kuluttaa enempi kuin 16v :-\
8v ~8l-8,5/100km ja 16v meni mulla ~6,7/100km (glsi lootalla)
laita kuntoon vaan ja katsasta eukku
siksi mäkin kokosin tuon hb sillä 500e saa ties millasen pommin, ja ite kun on laittanu niin
tietää mikä on auto.
mu tuuri = lasikuitua pohja ;D