JDM autojen paikkaluku

Vs: JDM autojen paikkaluku

Jännä kyllä että näitäkin menee aimo läjä lunariin, omasta mielestä kuitenkin helpoin auto ajaa kovaa mitä olen ajanut. Kait se on vaan yliyrittämistä sitten.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

MakeM sanoi
Jännä kyllä että näitäkin menee aimo läjä lunariin, omasta mielestä kuitenkin helpoin auto ajaa kovaa mitä olen ajanut. Kait se on vaan yliyrittämistä sitten.

Samoilla linjoilla. Toisaalta kun lähtee lapasesta niin vauhtia on yleensä sen verran, että menee kertalaakista lunnaiksi.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Samaa ihmetellyt, kyllä noilla voi sen verran päättömiä temppuja tehä ja silti pitää auton lapasessa. Kevyesti helpoin auto ajaa kovaa mutkaan ja luisua ikinä. Kai jotkut sitten senkin saa jopa kadulla ulosmitattua jos ei ymmärrä missä ne fysiikan lakien rajat menee.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

OT alert.

Ai nelikko helpoin auto luisutella ja kikkailla? ???
Koko ikäni takavedolla ajelleena sillä on kyllä helpointa työntää "päättömästi" menemään eikä pääse vauhditkaan karkailemaan. Tuolla nelikolla ei yksinkertaisesti uskalla suuremmin kikkailla juuri tuon vauhdin takia. Kuten nokokin totesi silloin menee yleensä kerralla lunnaiksi. Mahdollisesti kuskikin. :(
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Veikka sanoi
Eikös radoilla ollut luisuttelu kiellettyä ???

Tänä vuonna 2 kertaa lähti mulla lapasesta. Sade on aika jännää....

kop kop.... ei vaurioita autoon ,hyvin on jo henkisestikkin toivuttu. Eka kerta sellainen oho yllätys , toisella kerralla kaivoin kyllä verta nenästä jo aiemmin ja sit lähti. :-X
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Biim sanoi
OT alert.

Ai nelikko helpoin auto luisutella ja kikkailla? ???
Koko ikäni takavedolla ajelleena sillä on kyllä helpointa työntää "päättömästi" menemään eikä pääse vauhditkaan karkailemaan. Tuolla nelikolla ei yksinkertaisesti uskalla suuremmin kikkailla juuri tuon vauhdin takia. Kuten nokokin totesi silloin menee yleensä kerralla lunnaiksi. Mahdollisesti kuskikin. :(
Vähän sama juu. Itsekin ikäni luisutellut takavedolla ja tuollaisella 300hv takatuupparilla ajo on kuin lasten leikkiä verratuna tähän evoon. Puhumattakaan asfaltilla, kun tuntuu ettei evon tehot riitä asfaltilla luisutteluun(pitoa), ellei vauhtia ole aivan vitusti ja tuolloin tulee jo sitten niin villejä liikkeitä ettei ole ihme jos karkaa lapasesta ;D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Ilo uutinen joillekin ja joillekin jo tiedossa.

Huhun mukaan Vantaan Vemic oy myöntää tüv lappusen massat mitsuihin. Eli ei tarvitse murehtia meneekö 3 paikkaseks. Kysy kenttäpäällikköä. Mulla onnistu =) 5 paikkanen tuli tänään sillä lapulla =) wohuu!!!! Nyt odotellaan veropäätöstä.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

EVI sanoi
Ilo uutinen joillekin ja joillekin jo tiedossa.

Huhun mukaan Vantaan Vemic oy myöntää tüv lappusen massat mitsuihin. Eli ei tarvitse murehtia meneekö 3 paikkaseks. Kysy kenttäpäällikköä. Mulla onnistu =) 5 paikkanen tuli tänään sillä lapulla =) wohuu!!!! Nyt odotellaan veropäätöstä.

Mitä tuo todistus maksaa?
Kuinkakohan tää nyt yht.äkkiä on mahdollista, eihän nuo tähän asti oo millää suostunu kirjottaa / toimittamaan lappuja ???
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

EVI sanoi
Ilo uutinen joillekin ja joillekin jo tiedossa.

Huhun mukaan Vantaan Vemic oy myöntää tüv lappusen massat mitsuihin. Eli ei tarvitse murehtia meneekö 3 paikkaseks. Kysy kenttäpäällikköä. Mulla onnistu =) 5 paikkanen tuli tänään sillä lapulla =) wohuu!!!! Nyt odotellaan veropäätöstä.

Siis sait tuolta vantaalta tuv-laput ja mihin hintaan? :eek:

edit. Hemppis ehti ensin... ;D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

EVI sanoi
Ilo uutinen joillekin ja joillekin jo tiedossa.

Huhun mukaan Vantaan Vemic oy myöntää tüv lappusen massat mitsuihin. Eli ei tarvitse murehtia meneekö 3 paikkaseks. Kysy kenttäpäällikköä. Mulla onnistu =) 5 paikkanen tuli tänään sillä lapulla =) wohuu!!!! Nyt odotellaan veropäätöstä.
kyseessä evo7 tai uudempi evo varmaankin?

edit: vaiko kutonen? sitten ihmettelen kovasti enemmän...
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mites tuo HUHUN mukaan/itellä onnistu, on tuossa lauseessa jotenkin ristiriidassa.. mutta taidan tietää ks. evo kuutosen.

Ja ihan normaalia on saada painotodistus maahantuojalta, ongelmat vaan pitää esittää asiallisesti, niin näin saa mahdollisesti helpommin palveluakin. Kun oon ymmärtänyt että aika vapaaehtoista noiden kirjoittelu maahantuojalla??


(Itse tuli kanssa rekisteröityä Evo Lancer viisipaikkaiseksi lokakuun alussa.)
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Molmis sanoi
Ja ihan normaalia on saada painotodistus maahantuojalta, ongelmat vaan pitää esittää asiallisesti, niin näin saa mahdollisesti helpommin palveluakin. Kun oon ymmärtänyt että aika vapaaehtoista noiden kirjoittelu maahantuojalla??

No ei se todellakaan JDM-autoissa ole ihan normaalia vaikka kuinka kauniisti pyytäisi. Hyvä jos tilanteeseen on tullut parannusta.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Parit tarkennukset:
Kyllä, Vemic kirjoittaa todistuksen PAINOISTA.
Vemic:ltä ei saa täydellistä vastaavuustodistusta. Eikä tule, ainakaan lähiaikoina, saamaankaan.
Painot vahvistetaan TÜV:n vastaavuustodistuksen mukaan, koskee ainakin evot 4->, Legut ja Gallut.

Olen ollut tuota hommaa yhdessä Vemic:n poikien kanssa junailemassa ja heti kun saan tuolta Vemic:ltä ohjeet miten nuo voi sieltä tilata ja mitä ne maksavat, niin ohjeet tulee tänne.
Joten älkää nyt aloittako soittorumbaa huomen aamulla Vemicille.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

pexi sanoi
Parit tarkennukset:
Kyllä, Vemic kirjoittaa todistuksen PAINOISTA.
Vemic:ltä ei saa täydellistä vastaavuustodistusta. Eikä tule, ainakaan lähiaikoina, saamaankaan.
Painot vahvistetaan TÜV:n vastaavuustodistuksen mukaan, koskee ainakin evot 4->, Legut ja Gallut.

Olen ollut tuota hommaa yhdessä Vemic:n poikien kanssa junailemassa ja heti kun saan tuolta Vemic:ltä ohjeet miten nuo voi sieltä tilata ja mitä ne maksavat, niin ohjeet tulee tänne.
Joten älkää nyt aloittako soittorumbaa huomen aamulla Vemicille.

Mihin osastoon voi olla yhteydessä? Olisi nimittäin ERITTÄIN ajankohtainen tuo TÜV- todistuksen painojen virallistaminen.

Ja jos tartutte heti tuohon soittorumbaan niin kyllä sinne tulisi muutenkin soitettua noista painoista tuon Technical Information Manualin painoista.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Sori, mun puutteellinen verbaalisuus. Tarkoitin juuri sitä mitä pexi tuossa selvensi, että tuv todistuksen kilomäärät ne vahvistaa. Vastaavuustodistuksen hommasin pakettiautopojilta ja se mukana kyselin vemiciltä että onnistuuko vahvistus kilomäärille.

Kiitos pexi että selvensit.

Molmis sanoi
Mites tuo HUHUN mukaan/itellä onnistu, on tuossa lauseessa jotenkin ristiriidassa.. mutta taidan tietää ks. evo kuutosen.

Ja ihan normaalia on saada painotodistus maahantuojalta, ongelmat vaan pitää esittää asiallisesti, niin näin saa mahdollisesti helpommin palveluakin. Kun oon ymmärtänyt että aika vapaaehtoista noiden kirjoittelu maahantuojalla??


(Itse tuli kanssa rekisteröityä Evo Lancer viisipaikkaiseksi lokakuun alussa.)


Totta. Huhu oli vähän huono sana.

Oot oikeassa, että kun asian esittää kohteliaasti niin palvelu on silloin parempaa. Mua palveltiin ainakin todella hyvin. Jäi hyvä mieli vemicistä.

Niin ja kyseessä oli evo 6.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Eli kolmepaikkaiseksi rekisteröidyn rekisteröiminen viisipaikkaiseksi onnistuu tulevaisuudessa ,kunhan saa Vemicin paperit vahvistetuista tuv-painoista?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Putte sanoi
Eli kolmepaikkaiseksi rekisteröidyn rekisteröiminen viisipaikkaiseksi onnistuu tulevaisuudessa ,kunhan saa Vemicin paperit vahvistetuista tuv-painoista?

Kyllä muutoskatsastuksella tuon lapun kanssa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Pieni verotekninen knoppi:

Jos katsuri ei vaadi penkin poistoja tai muuta hölmöä, auto melkeinpä kannattaa leimata ensin 3 paikkaiseksi. Näin saa pienemmän massan verotusta varten ja jää ne verotkin pienemmäksi. Sitten vaan vaikka vuosikatsastuksen yhteydessä nostaa painot paperilla kohdilleen.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

EVI sanoi
Oot oikeassa, että kun asian esittää kohteliaasti niin palvelu on silloin parempaa. Mua palveltiin ainakin todella hyvin. Jäi hyvä mieli vemicistä.

Niin jäi minullekin, olen todella tyytyväinen palveluun, kiitokset VEMIC AUTO OY AB :lle
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tässä lupaamani simppelit ohjeet JDM mitsujen painotodistuksen tilaamiseksi Vemic:ltä.

Lähetä TÜV:n tekemä, oman autosi, vastaavuustodistus PDF:nä osoitteeseen janne.merilainen(ät)veho.fi
Muista laittaa sähköpostiin omat yhteystietosi (nimi, osoite, puhelinnumero)
Todistus vastaavuustodistuksen painojen oikeellisuudesta toimitetaan postitse, jälkivaatimuksella.
Hinta 40€ alv0% = 49,20€ alv23%.
Toimitusaika Jannen kiireistä riippuen parista päivästä pariin viikkoon.

Kannattaa myös huomioida, että noita lappuja saa Vemic:llä kirjoittaa vain tämä yksi mainittu henkilö, joten lomat yms. saattavat viivästyttää toimituksia.

Tuo jälkivaatimus sen takia, että noita saa jatkossakin, kun jokainen joka lapun hakee, myös varmasti maksaa.
Ja muiden harrastajien takia toivon, että jokainen joka tilaa todistuksen myös lunastaa lapun, jotta tuolta saadaan laput jatkossakin.

Jos ylläpito haluaa, voi siirtää tämän postauksen jonnekin muualle, paremmin löydettävään paikkaan.

EDIT: Firma siis nykyään Delta ja email janne.merilainen(at)delta.fi
Muuten samalla kaavalla, kuin ennenkin.

EDIT 2: Vedin selvyyden vuoksi viivan vanhan sähköpostiosoitteen yli. / Nokonzok
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

pexi sanoi
Tässä lupaamani simppelit ohjeet JDM mitsujen painotodistuksen tilaamiseksi Vemic:ltä.

Lähetä TÜV:n tekemä, oman autosi, vastaavuustodistus PDF:nä osoitteeseen janne.merilainen(ät)veho.fi

Miten mallien kanssa joihin ei ole tarvinnut TÜV todistusta, saako niihinkin painotodistuksen? Tässä ei kai ilmeisesti puhuttu pelkistä evoista vai ymmärsinkö väärin?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tuli vaan semmonen mieleen, mun auton rekisteröintikatsastuksen on suorittanut maahantuoja, en oo koskaan nähnyt / saanut sen TuV lappua. Meneekö toi TuV lappu katsastusasemalle vai minne rekisteröintikatsastuksen yhteydessä?

Aattelin että mitenköhän jälkeenpäin on mahdollista saada massalaput, jos ei ole muutakuin rekisteriote?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Pidetään vaan pienemmät massat otteessa,niin menee vähemmän käyttömaksua ;D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Hemppis sanoi
Tuli vaan semmonen mieleen, mun auton rekisteröintikatsastuksen on suorittanut maahantuoja, en oo koskaan nähnyt / saanut sen TuV lappua. Meneekö toi TuV lappu katsastusasemalle vai minne rekisteröintikatsastuksen yhteydessä?

Aattelin että mitenköhän jälkeenpäin on mahdollista saada massalaput, jos ei ole muutakuin rekisteriote?

Trafilta saa tilattua kaikki auton paperit, mukaanlukien konttorille leiman yhteydessä jääneet dokumentit, esim. juuri TÜV-todistus.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
Trafilta saa tilattua kaikki auton paperit, mukaanlukien konttorille leiman yhteydessä jääneet dokumentit, esim. juuri TÜV-todistus.

Ja eikun tilaus menemään.. :p
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
Trafilta saa tilattua kaikki auton paperit, mukaanlukien konttorille leiman yhteydessä jääneet dokumentit, esim. juuri TÜV-todistus.

Jep nehän ne paperit haluaa, säilövät niitä ainakin sähkösessä muodossa, voisiko olla jopa että alkuperäinen kallis paperinpala menee silpuksi. :p
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Kannattaa miettiä sitäkin, että käyttömaksu määräytyy kokonaispainon perusteella.

Eli jos on nyt 4 paikkaa ja se riittää, niin kannattaa ehkä tilata paperi mutta tehdä muutoskatsastus vasta tarvittaessa. Niin ei tarvitse maksaa turhasta.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Eihän se hyppy ole siinä silti kovin suuri..

1295kg auto jossa ois tämä 4 paikkaa saatu ois 1595kg jolloin kokonaismassanmukaan tuleva vero ois 110,96€ + 75kg tuohon lisättynä tekisi. 124,10€ (Nuohan menee 100kg hypyissä) Ja jokainen hyppy on aina suuntaan tai toiseen vuositasolla 13e..

Verottaessa toki tuossa voi säästääkkin muutaman kympin.. Jos leikkii että veroprosentti ois 10ke autosta 33% täyspaikkasena ja 32% vajaapaikkasena. niin siinähän ois se huntin ero. Mut toki muutoskatsastus+todistus varmaan aika tehokkaasti syö tuon säästön
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Perheellisenä tuli taas yksi syy pitää Evo itsellä, nyt mahtunee perhekin laillisesti kyytiin...
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

J. Puhakka sanoi
1295kg auto jossa ois tämä 4 paikkaa saatu ois 1595kg jolloin kokonaismassanmukaan tuleva vero ois 110,96€ + 75kg tuohon lisättynä tekisi. 124,10€ (Nuohan menee 100kg hypyissä) Ja jokainen hyppy on aina suuntaan tai toiseen vuositasolla 13e..

Pari tapausta tuossa tarkistin, erot export certificaten ja TÜV todistuksen välillä 115 kg ja 225 kg eli vähän isommasta erosta monesti puhutaan kuin 75 kg...
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

ast sanoi
Pari tapausta tuossa tarkistin, erot export certificaten ja TÜV todistuksen välillä 115 kg ja 225 kg eli vähän isommasta erosta monesti puhutaan kuin 75 kg...

225kg? :) eli kokonaista 3 paikkaa tulis lisää.. kyseessä lienee joku villimpi coupe? :) ja ei liene ihan vakiokeissi.. eniveis, 100kg hyppäyksissä, vuositasolla 13e suuntaan tai toiseen, 115kg lisää nostaa alkupainosta riippuen joko 13e tai 26e vuosimaksua.. Toki ero on isompi jos auto on alunperin just joku 1+1, tai peräti vain 1.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Just sain tänään vast oman tuv todistuksen 3 kuukauden odottelun jälkeen ni siinäpäs on kokonais massaksi merkattu sama ku export certificatessa. akselimassat on kyllä huomattavasti suuremmat ku tech. infossa. Siin nyt kuiteski vissii pitäs olla isompi kokonaismassa??
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tattista vaan "peukuista" yms. Isoin kiitos kuuluu kuitenkin Vemic:n suuntaan Jannelle, ei minulle.

Danin kannattaa kysyä Jannelta, että onko mahdollisuuksia todistusta kirjoittaa "ilman kättä pidempää", en osaa tuohon itse vastata.

Sama ohje koskee niitä, joilla TÜV papereissa on pienet kokonais massat. Isot akselimassathan eivät automaattisesti tarkoita isoa kokonaismassaa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Itellä kyseessä Evo VII GSR

Export certificatessa;
Omamassa 1400kg
Kokonaismassa 1675 (3,66 paikkainen)
Paikkaluku 5

Brittien rekisteriotteessa;
Omamassa -
Kokonaismassa 1770kg (4,93 paikkainen)
Paikkaluku 5

TÜV todistuksessa;
Omamassa -
Kokonaismassa 1695kg (3,93 paikkainen)
Paikkaluku -

Lancer Evolution VII Technical Information Manuaalissa;
Omamassa 1420kg
Kokonaismassa 1695kg (3,93 paikkainen)
Paikkaluku 5

Mitattu;
Omamassa 1380kg

Tässä tapauksessa Vemicin todistelu ei tuo autoa viisipaikkaiseksi? Koska TÜV- todistuksen kantavuus ei ole 375kg.

60kg pitäisi toisinsanoen laihduttaa jo valmiiksi vähän laihdutetusta. :D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mista toi brittilapun kokonaismassa on revitty? Paikallinen valmistan edustaja vai paikallinen tuv tms?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Hyeena sanoi
Mista toi brittilapun kokonaismassa on revitty? Paikallinen valmistan edustaja vai paikallinen tuv tms?

Veikkaan että paikallisen pubin baarimikon veljeltä joka heitti hatusta. Voisi ainakin veikata jos vertaa moniin saarivaltion toimintatapoihin.

Maxxximus sanoi
Hmmm... mulla tuli otteeseen kokonaismassaks 1885kg ja omamassa 1400kg.

Toisaalta, nelipaikkaisena tulee pienemmät käyttömaksut. Itse en viidennettä paikkaa kaipaa yhtään.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Twilight sanoi
Veikkaan että paikallisen pubin baarimikon veljeltä joka heitti hatusta. Voisi ainakin veikata jos vertaa moniin saarivaltion toimintatapoihin.

Toisaalta, nelipaikkaisena tulee pienemmät käyttömaksut. Itse en viidennettä paikkaa kaipaa yhtään.
Jotain tollasta ajattelin itsekkin ;D

Lisaksi kun miettii kuinka monessa henkiloautossa oikeasti takapenkille mahtuu kolme, etenkin kun nykyisin penskoilla pitaa olla ne turvaistuimet, niin harvalla taitaa oikeasti olla tarve sille keskipaikalle. Ne jotka oikeasti tarvitsevat tekenevat autovalintansa suhteen tod.nak. eri ratkaisun, kuten itse aikoinaan.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tietääkö kukaan keneen siellä TRAFI:ssa pitää ottaa yhteyttä noista TÜV papereista?
Soittelin sinne niin puhelua käänneltiin parille eri henkilölle eikä siitä tullut oikeen mitään selvää :seina
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Pakettiautopojilta vissiin saa parhaaseen hintaan ja sen perusteella sitten tuolta Vemiciltä todistus istumapaikkojen määrästä.

http://www.pakettiautopojat.fi/import/documentservice.aspx
 
Takaisin
Ylös Bottom