JDM Evojen dynotuloksia

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Noniin, ketkäs on käyttäny näitä tuontikikkareita penkissä ja mitä on tullut pihalle? Vakio vai viritetty, jos on niin miten? Luulis että kymmenen vuoden molemmin puolin pyörivä ikä vaikuttaa jotenkin siihen mitä sieltä renkailta tulee pihalle. Pitäis omastakin varmaan suuttimet tarkistaa jne kun vähän säät lämpenee.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

En halua olla mikään ilonpilaaja, mutta nämä on vähän sellaisia juttuja kun ei julkisella puolella viitsi huudella. Oma on penkitetty ja sen verran voin paljastaa että pyöriltä enemmän kuin vakiosta koneelta.

Vakio-kolmosten tehohajonta on erään virityspajan mukaan luokkaa 240 hp koneelta eli kyllä sieltä reilussa kymmenessä vuodessa parisenkymmentä heposta on keskimäärin karannut.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Ai? Eihän kukaan nyt liikenteessä aja viritetyllä autolla, ratasäädöt on sitten erikseen ;D
Millä tehohäviöllä laskitte? Ysissä ollut kai suunnilleen 27%.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

GT-A:ssa oli täysin vakiokuosissa kokonaista 240hv koneelta. Penkittäjä oli aika kivillä automaattilaatikon kanssa. Eli vain -32hv uudesta. ;D
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

240-260 ovat Polton mukaan mitanneet Fin-Ranacolla kolmosista vakiona.

Japanin jis-hevosvoimat ovat eri asia kuin suomalaiset heposet eli Japanin lukemat ovat yläkanttiin.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Aivan tarkkaa lukemaa en muista, mutta yli 290 hepoa nelosesta tuli suoraan laivasta mitattuna. Putkivirit, ei (tietääkseni) muuta.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Juu, nuo jis-hevosethan on aikalailla sama kun SAE gross hp, voi periaatteessa olla niinkun ihan mitä vaan.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

MakeM sanoi
Ai? Eihän kukaan nyt liikenteessä aja viritetyllä autolla, ratasäädöt on sitten erikseen ;D
Millä tehohäviöllä laskitte? Ysissä ollut kai suunnilleen 27%.

Joo, noin se menee. Ratapäivinä kestää tosi pitkään saada autot pois rata-alueelta, kun kaikki palauttavat autojaan vakioiksi ennen yleiselle tielle ajamista ;)

Kolmosessa taisi olla 23% tehohukka, kun dynotin edellistä autoani.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

MakeM sanoi
Millä tehohäviöllä laskitte?
Siitä en tiedä millä tehohäviöllä ne on laskettu, mutta eri paja kuitenkin kuin Fin-Ranaco.

Omasta dynolapusta kun katsoin niin siinä oli tehonhäviöksi mitattu vain 12 %, ellen nyt prosentti-laskuja kuse aivan totaalisesti... Eli jee, mulla on tehoa vielä enemmän kuin luulin ;D Dynona toimi Rallyrentin penkki Salossa.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Tässä on edellisen evo3:n penkitystulos ST Motorsilla, kun hukkaportti oli liian löysällä ja ahtopaine oli 0,5.
http://img37.picoodle.com/img/img37/3/1/5/f_valkoinenevm_823ba4c.jpg
auto oli täysin vakio (ainakin tietääkseni) lukuun ottamatta HKS:n ilmanottoa eli putkistokin oli vakio. Tehoa löytyi tuolloin 176,4 kw eli noin 240 hv. Myöhemmin hukkaporttia kiristettiin samassa paikassa ja ahtopaine nousi 0,8:aan mutta tehoa ei mitattu uudestaan.

KaeVuRi sanoi
Omasta dynolapusta kun katsoin niin siinä oli tehonhäviöksi mitattu vain 12 %, ellen nyt prosentti-laskuja kuse aivan totaalisesti... Eli jee, mulla on tehoa vielä enemmän kuin luulin ;D Dynona toimi Rallyrentin penkki Salossa.

12% tehohukka kuulostaa tosi pieneltä ja jotain taitaa olla pielessä. Mun entisen evo3:n tehohukka oli 22,2%
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Brittipojat käyttää tehohäviön suhteen 24% nyrkkisääntöä. Kuvittelisin tuon olevan aika lähellä totuutta.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

nokonzok sanoi
Brittipojat käyttää tehohäviön suhteen 24% nyrkkisääntöä. Kuvittelisin tuon olevan aika lähellä totuutta.
Oulun AMK:n dyno kertoi muistaakseni johonkin mitsun mittaukseen joskus jotain 14,6% deltaP arvoksi.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Cirrus sanoi
Oulun AMK:n dyno kertoi muistaakseni johonkin mitsun mittaukseen joskus jotain 14,6% deltaP arvoksi.

Muistanko väärin, vai eikö juuri Oulun AMK:n dyno ollut se paikka johon kannattaa mennä jos haluaa halpoja hevosia :)
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

nokonzok sanoi
Muistanko väärin, vai eikö juuri Oulun AMK:n dyno ollut se paikka johon kannattaa mennä jos haluaa halpoja hevosia :)

No tuota joo. Näinhän sitä väitetään. Mutta kumman paljon siellä silti ralliautoja käytetään. Ja jos korjaukseen käytetään noin pieniä prosentteja niin eikö sekin kerro asiasta jotain muuta? Jos tuollaisen luvun tilalle laittaa vaikka 24% niin johan alkaa koneesta löytymään ihan naaman virnistykseen asti saavia lukuja.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Cirrus sanoi
No tuota joo. Näinhän sitä väitetään. Mutta kumman paljon siellä silti ralliautoja käytetään. Ja jos korjaukseen käytetään noin pieniä prosentteja niin eikö sekin kerro asiasta jotain muuta? Jos tuollaisen luvun tilalle laittaa vaikka 24% niin johan alkaa koneesta löytymään ihan naaman virnistykseen asti saavia lukuja.

Itsellä ei ole paikan tasosta minkäänlaista kokemusta, muistan vain tämän suuntaista juttua kuulleeni. Mitä noihin ralliautoihin tulee, niissähän se absoluuttisen oikea teholukema ei ole niinkään tärkeä, vaan tehtyjen muutosten vaikutukset. Täytyypä kysellä esim. ST-Motorsilta minkälaisia kertoimia käyttävät. Paljon sitä voimaa kuitenkin matkalla hukkuu ja omaan korvaan 14 ja rapiat % kuulostaa aika pieneltä.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Cirrus sanoi
No tuota joo. Näinhän sitä väitetään. Mutta kumman paljon siellä silti ralliautoja käytetään. Ja jos korjaukseen käytetään noin pieniä prosentteja niin eikö sekin kerro asiasta jotain muuta? Jos tuollaisen luvun tilalle laittaa vaikka 24% niin johan alkaa koneesta löytymään ihan naaman virnistykseen asti saavia lukuja.

Vai meneeköhän se ihan noinkaan? Eli jos dyno mittaa moottoritehon suunnilleen oikein ja näyttää liian suurena rengastehot, niin käy päinvastoin.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

marko_h sanoi
Vai meneeköhän se ihan noinkaan? Eli jos dyno mittaa moottoritehon suunnilleen oikein ja näyttää liian suurena rengastehot, niin käy päinvastoin.

Tuota öö? Siis eihän se dyno voi mitata muuta kuin rengastehoja? Moottoriteho sitten lasketaan aina sitten sen vapaarullausvaiheen aikana mitatusta tehohäviöstä. Toki se voi mitata mittausvirheen takia rengastehot liian suureksi ja vaikka tehohäviönkin tosi suureksi, jolloin moottorin korjattu teho tulee suureksi. Tai sitten mitata rengastehon suureksi ja tehohäviöt liian pieneksi jolloin laskettu moottoriteho suurinpiirtein oikein. Mutta tosiaan ei se regasdyno voi edes teoriassa mitata moottoritehoa.

Mutta henkilökohtaisesti ei ole mitään syytä epäillä etteiko tuokin boschin dyno pystyisi rengastehoja mittamaan suhteellisen tarkasti.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/4.penkitys/penkitys_0024.JPG/_smaller.jpg

deltaP kattokaas... alta 10% :)
Penkkinä Alavuden penkki jossa varmaan yli puolet Suomen Nasselaisista penkitetään...
Vaan katsokaan pyörä ja konetehoja...eli deltaP ei tuossa kyl sano yhtään "totta". Liekö näin monessa muussakin penkissä?
Mun mielest jos lasketaa tuost pyörä ja koneteho niin eroa on 28hp eli noin 13%....
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Harri K sanoi
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/4.penkitys/penkitys_0024.JPG/_smaller.jpg

deltaP kattokaas... alta 10% :)
Penkkinä Alavuden penkki jossa varmaan yli puolet Suomen Nasselaisista penkitetään...

Televisiokuvasta päätelleen boschi näyttää olevan tuollakin, kuten Oulussa.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Ihan noin btw, itse olen kuvitellut, että yleisesti etuvedoilla tehohäviö olisi reilun 10% hujakoilla, takavedoissa 15% kulmilla ja nelikoissa 20-30%.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

MakeM sanoi
Itse olen kuvitellut, että yleisesti etuvedoilla tehohäviö olisi reilun 10% hujakoilla, takavedoissa 15% kulmilla ja nelikoissa 20-30%.

Noin se suunnilleen menee ainakin yleisesti. Takavedoissa taitaa kyllä olla hieman suurempikin tehohukka.

Jos vakiosta tai putki+ilmanottoviritetystä evo kolmosesta löytyy paljon päälle 200 hv renkaista, niin on kyllä syytä olla epäileväinen. Alle 200 lienee yleisin tulos. 260-270 hv renkaista pitäisi tarkoittaa jo sitä, että vakiokone on äärirajoilla tai niiden ylikin.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Cirrus sanoi
Mutta henkilökohtaisesti ei ole mitään syytä epäillä etteiko tuokin boschin dyno pystyisi rengastehoja mittamaan suhteellisen tarkasti.

Harvemmin yleensä keskustellaan siitä että että onko mitatut rengastehot oikein. yleensä juuri keskustellaan noista tehohäviöistä, korjauskertoimista sun muista. Eli epäillään onko laskettu moottoriteho paikkaansapitävä. Ja voisin kuvitella että AMK:ssakin vehjettä kalibroidaan ja testataan, kuten mitä tahansa teollisuuden mittalaitteita, säännölisin väliajoin. Ainakin juuri noiden oikeiden mittasuureiden suhteen. Tosin en tätä kyllä varmaksi tiedä...
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Jälleen keskustellaan dynojen säädöistä :)

Periaatteessa ainoa oikea tapa varmistaa asia olisi se, että sama kone mitataan ensin moottoridynossa ja sitten rullilla. Täytyy yrittää jossain vaiheessa kaivella tuolta Lancerregisteristä infoa. Esim. Norris Designin rakentamat autot penkitetään nimenomaan moottoridynossa. Jos sieltä vaikka löytyisi tällaisen auton tehoinfoa rullilta mitattuna.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

nokonzok sanoi
Jälleen keskustellaan dynojen säädöistä :)

Periaatteessa ainoa oikea tapa varmistaa asia olisi se, että sama kone mitataan ensin moottoridynossa ja sitten rullilla. Täytyy yrittää jossain vaiheessa kaivella tuolta Lancerregisteristä infoa. Esim. Norris Designin rakentamat autot penkitetään nimenomaan moottoridynossa. Jos sieltä vaikka löytyisi tällaisen auton tehoinfoa rullilta mitattuna.

Hetkinen nytpäs tiedän. Keskustelemme eri suureista. deltaP dynosta ei ole se prosentti määrä millä pyörteho luku kerrotaan että saadaan moottoriteho. DeltaP on suurinpiirtein se luku mikä tulee kun korjattu moottori teho kerrotaan luvulla (100-DeltaP)/100. Tai itse asiassa en tiedä mikä on tuon deltaP% virallinen laskutapa.

24% sun muut ovat juuri näitä pyörätehon kerroinprosentteja. Ne eivät kerro tavallaan mitään hävinneestä tehosta. Se on vain tällainen nyrkkissäntö. Siksi ei kyllä kannattaisi puhua tehohäviöstä sen kohdalla vaan korjauskertoimesta 1,24.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

nokonzok sanoi
Jälleen keskustellaan dynojen säädöistä :)
Itseäni ei ainakaan haittaa että aihe venyy, ihan mielenkiintoista tämäkin.
Eräs sai 1,4 bar ahdoilla 290hp kolmosen renkailta dynossa, ihan hyvät tehot jo koneelta. Pitääpä kattoa mitä kaverin 2,3 strokeri puskee pihalle kasattuna :-*
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Kampi + männät + veivit ainakin vaihdettu, sen tarkemmin en tiedä. Ei taida tähän hätään käppyrää löytyä...
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Jatketaas offtopikkia.

Mitä ihmettä sillä koneteholla teköö? Eikö se voima siirry renkaista? :)

Tuosta alle 200hv pyörätehosta voisin vähän olla eri mieltä. Minulla oli aikanaan 180hv etupyöristä oleva etuveto ja kyllä mitsu olisi sen jättänyt vakiona.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Vaikuttaahan tuohon melko moni asia, kolmonenkaan kun ei moneen uudempaan autoon verrattuna kovin painava ole. Tuppaa kyllä nelivedot jäämään kovemmissa vauhdeissa vajaavedoille ihan auttamatta..
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

KaeVuRi sanoi
En halua olla mikään ilonpilaaja, mutta nämä on vähän sellaisia juttuja kun ei julkisella puolella viitsi huudella.

Siis mitä salaamista tuossa on ???

Vai pelkäättekö jotain virkavaltaa, joka varmaan kyllä tarvittaessa pääsee lukemaan kirjoitukset, soluttautumalla, eli maksamalla jäsenmaksun ;D


Vai sekö se on että jos haluaa tietää, niin pitää maksaa tuo jäsenmaksu.

No, ei sen puoleen kyllä niin hirveästi kiinnostakkaan nuo tehot. Ehkä sitten kun ruvetaan puhumaan +400 heppasista evoista.

No joo, tarkoitus ois ainakin oma käyttää penkissä tämän vuoden puolella ja kahtoa mitä siitä irtoaa. Odotukset ei kyllä ole kovinkaan korkealla.

Mites muuten nuo renkaat, onko niin merkitystä että onko kesä vai talvi limput alla ? Meinaan että kummilla on parempi penkittää , vai eikö sillä ole mitään merkitystä . Ja kuinka suuri merkitys on vanne ja rengaskoolla. Näyttääko penkki saman tuloksen oli alla sitten 195/55-15" tai 230/35-18"

Ei ole kokemusta noista penkeistä :( vielä.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Kitkoilla ei ehkä kannata mennä säätösessioon, saattaa kulahtaa aika pahasti. Muutaman tehovedon varmaan kestävät kun ei tule samalla tavalla lämpöä kuin pidemmässä junnaamisessa.

Paljon halvempiakin purkkeja löytyy jolla saa samat tehot kuin Haltecilla. Makuasia ja lompakon paksuudesta kiinni mitä käyttää. Yleensäkin ottaen mikä tahansa suht nykyaikainen säädettävä purkki kelpaa, enemmän se on kiinni säädöistä.

Jokainen kertoo mitä haluaa ja missä haluaa. Yleisen puolen jutut löytyvät suoraan Googlella, joten jakelu on melkoisen laajaa.

Ja ensi kesänäkin varmaan on se dynopäivä jos haluaa säästää (dynotus maksaa normaalisti enemmän kuin klubin jäsenmaksu + dynomaksu). Siinähän niitä muitakin sitten samalla näkee.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Oliko se haltech nyt 1500e vai haltech + säädöt 1500e? Esim Apexin PowerFC taitaa irrota halvemmalla.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Veikka sanoi
Siis mitä salaamista tuossa on ???

Vai pelkäättekö jotain virkavaltaa, joka varmaan kyllä tarvittaessa pääsee lukemaan kirjoitukset, soluttautumalla, eli maksamalla jäsenmaksun ;Da,


Vai sekö se on että jos haluaa tietää, niin pitää maksaa tuo jäsenmaksu.

Veikka:lle varotus: oot niin monta kertaa jo huudellu tuosta jäsenmaksun maksamattomuudestasi jne. Ellet maksa, älä ainakaa huutele "en ala maksamaan". :)
Moni jakaisi täällä paremmin tietoa kun "kaveri" viitsisi maksaa tämän 20e (tms mitä summa ny tarkkaan onkaan, en muista..maksan aina suoraan itse ;D ;D ). Moni saa täältä tuon rahan edestä TODELLA paljon hyödyllistä tietoa, myös sinäkin.

Takaisin asiaan: on totta että jäsenille näkyy muutamia palstoja lisää...mm evon virittämistä, tehonlisäämistä yms koskevissa asioista. Mutta tosiasiassa olisi monelle mieleisempää jakaa "tietoa" kun tietäisi että ko jannut siittä tämän vähäisen jäsenmaksun edes maksaisivat. Ei tuo summa tunnu normi autoharrastajan taskussa missään :)

UHG, moderaattori on puhunut :)
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

marko_h sanoi
Dynoon ei voi mennä nastarenkailla ja tietysti renkaiden pitää kestää ajettavaa nopeutta.

Kyl ihan normi 185/65-16" tms on evon alla pyörineet peltivanteilla kesätassuina penkissä. Ja ralliauton penkitys/repiminen on sellaista penkissä, että jos näkisitte niin omaa autoanne ette antaisi samaan penkkiin revittäväksi samanlailla ;D
Noissa on noin 3-5penkityskertaa renkaat kestäneet, sitte on kudosvaurioita ja patteja renkaissa, mut ainahan saa lähes ilmaiseksi "uusia" sileitä kesätassuja rengasliikkeestä ;D
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Harri K sanoi
Moni saa täältä tuon rahan edestä TODELLA paljon hyödyllistä tietoa, myös sinäkin.
Offtopic:
Itsehän olen yrittänyt tässä jäseneksi liittyä, mutta meiliin ei tule vastausta. Liekö naama- vai autorajasta jäänyt kiinni? ;D
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

MakeM sanoi
Offtopic:
Itsehän olen yrittänyt tässä jäseneksi liittyä, mutta meiliin ei tule vastausta. Liekö naama- vai autorajasta jäänyt kiinni? ;D
jatketaan vähän vierestä.

Tännehän kutsutaan vain harvat ja valitut ;D
Ja tuosta jäsenmaksusta, itsestään selvänä pidän sen maksamista. Sillä rahalla ei edes pääse evolla kovin pitkälle.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

MakeM sanoi
Offtopic:
Itsehän olen yrittänyt tässä jäseneksi liittyä, mutta meiliin ei tule vastausta. Liekö naama- vai autorajasta jäänyt kiinni? ;D

No tämä asiahan tutkitaan! :) Ei muutaku ilmotusta juuri näin meille valvojille tms. Kyllä ne pitäisi niihi mailii vastata vissii. Jäsenasioita tarkemmin hoitavat vastaavat sulle huomenna/lähipäivinä :)
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Normaalitason säädöt useimmille ecuille maksavat noin 300 euroa riippuen vähän siitä kauanko hierotaan dynossa. Asennus parhaissa kestää 15 minuuttia eli on tyyliä plug & play.

Luulisin että PowerFC uutenakin + Evo III johtosarja jää ihan kohtuuhintoihin. Ja valmiina on kartat joilla pääsee ajelemaan ainakin sinne säätöön. Käytettynä ostamalla säästää selvää rahaa tinkimättä mistään.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Tuossa olis halpa vaihtoehto kolmosen virittelyyn: http://cgi.ebay.co.uk/Mitsubishi-Evo-1-2-3-Mines-ECU_W0QQitemZ320329565674QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item320329565674&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Tiedä sitten paljonko kärsii nostaa ahtoja,ennenkuin alkaa mennä laihalle tuolla boksilla.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Hö, taitaapa jäädä omalta osaltani penkitys väliin, nastarenkaat alla. Ja toisia renkaita ei jaksa ruveta raahaamaan mukana saatikka vielä niitä vaihtamaan.

Mitäs muuta huomion arvoista olisi, mihin kannattaa varautua, kun on viemässä penkkiin autoa .
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Veikka sanoi
Mitäs muuta huomion arvoista olisi, mihin kannattaa varautua, kun on viemässä penkkiin autoa .

Dyno-operaattori antaa tarkemmat tiedot. Toiset haluavat käyttää 3.5 bar rengaspaineita, toiset ajavat peruspaineilla.

Yhteistä on ettei nestevuotoja saa olla.

Joissain dynoissa ei voi dynottaa liian matalaprofiilisilla renkailla ja liian matala alusta taas saattaa joissain paikoissa estää dynoon ajamisen.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

ast sanoi
Dyno-operaattori antaa tarkemmat tiedot. Toiset haluavat käyttää 3.5 bar rengaspaineita, toiset ajavat peruspaineilla.

Yhteistä on ettei nestevuotoja saa olla.

Joissain dynoissa ei voi dynottaa liian matalaprofiilisilla renkailla ja liian matala alusta taas saattaa joissain paikoissa estää dynoon ajamisen.

Meinasi unohtua pari juttua eli pakoputki ei saa vuotaa. Kaksi syytä: pakokaasuja on ikävä haistella ja lambda anturi laitetaan yleensä putken päähän vedon ajaksi joten vuotava pakoputki estää luotettavan seostiedon saamisen. Seokset taas tarkistetaan samalla käytännössä aina. Turboautossa kannattaa etukäteen myös katsella konehuonetta sillä silmällä mistä löytyisi imusarjan painetieto helpolla. Dynopaikoissa on yleensä erilaisia letkuja ja T-kappaleita eli letkun kiinnittämisestä ei tarvitse murehtia. Tätä tarvitaan siis ahtopainekäyrän mittaamiseen.
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Jokos on uudempia evoja V, VI -> jne käytetty penkissä? Mitä noista yleensä BPU perusvireillä pitäisi irrota?
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

rolla sanoi
Jokos on uudempia evoja V, VI -> jne käytetty penkissä? Mitä noista yleensä BPU perusvireillä pitäisi irrota?

Basic Power Upgrade? -> Perusviri -> ???
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Tänään kävi St Motorsilla dynossa oma Evo 6. Halusin tietää onko seokset kunnossa ja kunnossa oli. Pieni ongelma oli myös ahtojen nousu ja fuel cut, mutta se saatiin säädöillä kuntoon(Ei ollu vika hukkaportinkellossa vaikka niin alkuu oletin). Evo on aika pitkälle vakio peli. Ainoat muutokset kone huoneessa on vapaavirtaussuodatin ja ralliart alumiiniset välijäähdyttimen putket ja ehkä välijäähdytin en ole varma. Eniweis... Ahdot 1.2 bar. Ja tulokset...

Max moottori teho 218kw@6280rpm
Max vääntö 384nm@4800rpm
Max rengas teho 165kw@6170rpm

Noi ei ole ihan täysin tarkkoja arvoja, koska dyno sekoili kytkimen noston yhteydessä, mutta lähellä ainakin. Itse en päässy paikalle katsomaan vetoja, koska nukuin ja niiden piti soittaa hyvissä ajoin ennen kuin aloittavat rullilla ajamisen. :seina Seoksista en saanu lappua mukaan, mut en sitä tarvitsekkaan, jos sanovat, että on kunnossa niin se riittää mulle.

Edit: Unohtu vielä sanoa, että pakoputki on joku aftermarket ränni 3".
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Melko pienensorttiset vääntölukemat ja kauhean ylhäällä vielä. Yleensä tainnu tulla suht isoja vääntölukemia ST-motorsilla kun on raskas penkki?
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

EVI sanoi
Tänään kävi St Motorsilla dynossa oma Evo 6. Halusin tietää onko seokset kunnossa ja kunnossa oli. Pieni ongelma oli myös ahtojen nousu ja fuel cut, mutta se saatiin säädöillä kuntoon(Ei ollu vika hukkaportinkellossa vaikka niin alkuu oletin). Evo on aika pitkälle vakio peli. Ainoat muutokset kone huoneessa on vapaavirtaussuodatin ja ralliart alumiiniset välijäähdyttimen putket ja ehkä välijäähdytin en ole varma. Eniweis... Ahdot 1.2 bar. Ja tulokset...

Max moottori teho 218kw@6280rpm
Max vääntö 384nm@4800rpm
Max rengas teho 165kw@6170rpm

Noi ei ole ihan täysin tarkkoja arvoja, koska dyno sekoili kytkimen noston yhteydessä, mutta lähellä ainakin. Itse en päässy paikalle katsomaan vetoja, koska nukuin ja niiden piti soittaa hyvissä ajoin ennen kuin aloittavat rullilla ajamisen. :seina Seoksista en saanu lappua mukaan, mut en sitä tarvitsekkaan, jos sanovat, että on kunnossa niin se riittää mulle.

Edit: Unohtu vielä sanoa, että pakoputki on joku aftermarket ränni 3".

Aijjaijai, paha moka. Oma kolmonen kävi kans st motorssis korjauksessa ja pyysin tarkistamaan sekokset. No työtä käskettyä ja ne pisti penkkiin. Lopputuloksena sulanu takapuskuri :eek:
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

osku sanoi
Aijjaijai, paha moka. Oma kolmonen kävi kans st motorssis korjauksessa ja pyysin tarkistamaan sekokset. No työtä käskettyä ja ne pisti penkkiin. Lopputuloksena sulanu takapuskuri :eek:

mut eikös sulanut takapuskuri ole sitä tseidiiemmää? ;D
 
Vs: JDM Evojen dynotuloksia

Lähtisin kyllä sulaneesta takapuskurista syyttämään ensimmäisenä putken asentanutta henkilöä..
 
Takaisin
Ylös Bottom