vinkkejä kilpurin rakentajalle:
-tee samantien oikea kilpuri =kaaret ja turvavarusteet ralli/rata sääntöjen mukaan, ei mitään saumallista vesijohtoputkea, ei mitään putkirunkoisia penkkejä eikä nelipistevöitä (vaan kunnolliset, sääntöjen mukaiset kuusipistevyöt).
-tee kunnolliset kaaret jousituksen kiinnityspisteisiin asti, silloin kehikko toimii samallla apurunkona
-älä säästele turvavarusteissa.
-tutki muiden kilpureita, kuuntele muiden juttuja, kysele: kopioiminen ei ole kiellettyä.
-panosta jarruihin ja alustaan
-tekniikassa panosta aluksi luotettavuuteen ennemmin kuin tehoon. Panosta myös kunnollisen jäähdytykseen jos autolla ajetaan kesällä (öljy, vesi, jarrut).
-älä yritä oikoa korin tekemisessä: jos koppa kaipaa hitsaamista, niin pistä se heti aluksi nippeleiksi, puhallukseen ja hitsaukseen. Totaalisen lahosta korista ei kilpuria edes kannata tehdä. Puhtaan korin kanssa on paljon mukavampi työskennellä jatkossa, oikominen kostautuu AINA jossain vaiheessa.
Tässä linkki Roadsport esittelyyn, luokka johon meikäläisen auto joskus toivottavasti valmistuu.