En tiedä mikä tuossa ny sitte on niin vaikeata mukamas?
Puskuri irti..lokarit pois (ei naarmuunnu sit töiden lomas)...nesteet pois...letkut irti, johdot/kaapelit irti (bensa yms)...syyläri pois ja cooleri...vetarit irti...pakoputki irti..kulmavaihde irti (kone ei laske muuten pois, koska kulmavaihde makaa etukehdon yläpuolella)..kone pois vaihdelaatikkoineen(ALASPÄIN laskien lähtenyt kaikissa evoissa tähän asti ) ..ratti irti... kojelauta irti.. Johtosarjat irti (johtosarjoissa on lähes poikkeuksetta erilaisia liittimiä, joten takaisinkytkennässä ei ole ongelmaa)
Meillä ysissä jopa purettiin johtosarjan ja otettiin ylimääräiset johdot pois (lähtihän sitä aika kasa ;D ) Ysissä nostaa koneen pois illassa hyvin 2hengen purkaessa...
Ja voila..alkaa olee tyhjä konetila ja kabiinin etuosa...
Paikallaan on siis vielä etukehto sekä ohjausvaihde...siinä ne taitaakin olla
Siihen vaan sovitteleen uusia palikoita. Koneen kiinnityspaikathan eivät vaihdu, koska runko on sama kuitenkin.
Muutoksia siis: rintapelti (vaihto tai uudelleenrei'itys), kojelauta, ohjausvaihde, sähköjohtojen uudelleensijoittelua, jarrupääsylinterin paikka ehkä yms yms..
Vaatii operaatio tosin tilat ja nosturin. Mutta mikä siis ahdistaisi eniten ?
Jos vielä osat saa toisaalta "normiautosta" niin kyllä ne paikoilleen saa sopimaan.
Aikaa ko. homma vie 2kktta hiljakseen tehden vielä...
Ei ne autot kuitekaa mitää vaikeita kamppeita ole tai hienomekaniikkaa
Nim. 3kgt:tä/evoa purkanut/koonnut paljon ja kaikki on ihan järjellä ajateltavissa.. moni on kyl ihmetelly mun luonnetta et mite tuntuu järjevältä,vaikken o lukenu autoalaa koulus koskaa ;D
Vaihdelaatikkorempan tein ihan itse yksin ekaa kertaa ja sekin oli ihan ok homma.