Lancer Evo RHD -> LHD

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

marko_h sanoi
Pari kysymystä kannattaa miettiä ennen kuin alkaa projektiin:

-tehdas on varmasti miettinyt ja suunnitellut ohjausta --> tuleeko muutoksesta yhtä hyvä?
-mitä jos katsastusmies kysyy papereita muutoksesta ja määrää auton ajokieltoon, kunnes asia on selvitetty? Eli projektista saattaa tulla Lancer Evo RHD -> LHD ja jatkona Lancer Evo -> LHD -> RHD tai myynti ratakäyttöön, jolloin häviää ainakin verojen verran.

Tulee siitä yhtä hyvä, jos käyttää alkuperäis osia jotka on tarkoitettu samanlaiseen vas. ajettavaan autoon ja vielä peltityöt tekee ammattilainen joka on evojen tulipellin vaihtoja tehnyt useita.

Kun sen tekee kunnolla, niin samalla sen työn voi dokumentoida kunnolla, ja kun vielä etukäteen käy inssiltä kysymässä mitä dokumenttejä siitä halutaan. On noita erilaisia isoja muutoksia ennenkin tehty, niin että välivaiheita on käyty näyttämässä konttorilla, jolloin he saavat vielä omat dokumentit ja voivat todeta työn laadun ja piilloon jäävät osat asianmukaisiksi.

Niin kuin sanoin, jos jotain tehdään, tehdään se kunnolla tai ei ollenkaan. ;)
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

pexi sanoi
Tulee siitä yhtä hyvä, jos käyttää alkuperäis osia jotka on tarkoitettu samanlaiseen vas. ajettavaan autoon
Niin kuin sanoin, jos jotain tehdään, tehdään se kunnolla tai ei ollenkaan. ;)

Täysin samaa mieltä, että jos jotain tehdään, niin tehdään kunnolla :) Pikkuinen ongelma voi tosin olla esim. vasemmalta ajettevan kolmosen löytäminen, josta osat otettaisiin.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

marko_h sanoi
Täysin samaa mieltä, että jos jotain tehdään, niin tehdään kunnolla :) Pikkuinen ongelma voi tosin olla esim. vasemmalta ajettevan kolmosen löytäminen, josta osat otettaisiin.

Koska kolmosia ei koskaan ole tehty LHD:nä, tehdas teki aikoinaan virallisia konversiokittejä ralliäijien tarpeisiin. Se on sitten aivan toinen asia löytyykö niitä mistään enää. Jostain kaadetusta ralliautosta kenties.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Koska kolmosia ei koskaan ole tehty LHD:nä, tehdas teki aikoinaan virallisia konversiokittejä ralliäijien tarpeisiin. Se on sitten aivan toinen asia löytyykö niitä mistään enää. Jostain kaadetusta ralliautosta kenties.

Juuri näin. Ja sitten pitää vielä vakuuttaa katsastusmies, että rallikitti on sopiva katukäyttöön Suomessa.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Koska kolmosia ei koskaan ole tehty LHD:nä, tehdas teki aikoinaan virallisia konversiokittejä ralliäijien tarpeisiin. Se on sitten aivan toinen asia löytyykö niitä mistään enää. Jostain kaadetusta ralliautosta kenties.

Kolmosen kittejä ei enää saa, ainakaan uutena. Mutta minullahan tuota ongelmaa ei ole, kun kyseessä ei ole kolmonen. ;)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

nokonzok sanoi
Jätkät on treenannu! Ei taida ihan jokaiselta kyläsepältä onnistua tuohon aikaan :)

Tunnustus: ehkä n.5 kertaa vasta ;)
Nosturin se tosin vaatii..helpottaa noin 100% tekemistä ;D

Pyörät pois
Puskuri pois.
Ahtoletkut pois
Ilmansuodatin yms pois
Syyläri pois.
Vetarit irti
Pakoputki irti
Kardaani irti
Etu ja takakorvake irti
Jakolaatikko irti (vedättämällä moottoria sidontaliinalla eteenpäin kallistukseen tulee tilaa hyvin)
Johtosarjat irti (ysissä alkaa olee kaikki pikaliittimillä)
Sivukorvakkeet irti.
ja kas..koko kone ahtimen, vaihdelaatikon kanssa on trukkilavalla valmis pilkottavaksi ;D
 
V

veikka81

Guest
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Olenpa tullut siihen tulokseen, että jos ei oikealta puolelta pysty autoa ajamaan niin sitten on jo kuskissa vikaa. Se on helppoa kuin heinän teko ;D
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

veikka81 sanoi
Olenpa tullut siihen tulokseen, että jos ei oikealta puolelta pysty autoa ajamaan niin sitten on jo kuskissa vikaa. Se on helppoa kuin heinän teko ;D

Samalla logiikalla, jos ei pärjää suomesta saatavilla olevilla autoilla, olkoon ilman. ::)

Eikai noita sen takia ettei pysty, vaan siksi kun on mukavempi. Toinen laittaa rahat elämiseen, toinen autoon. Makuasioita.
 

jarppa

Member
Liittynyt
28 Kesäkuu 2007
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

ketkäs noita lämppäri/ilmastointi-hommia on tehneet jossa paketti käännetään toistepäin?(saa ilmoittautua)
kaipailisin vähän vinkkejä ja mielipiteitä.
otan vastaan projekti-kuvia, jos niitä joltain löytyis.

vaikka privana..
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Swappi oli itselläkin mielessä niin pitkään kun auton sai alle. Sittemmin auton saatuani puntaroinut sitä saatua hyötyä tehtyyn vaivaan ja kulutettuun rahaan, ja tulos on kyllä että ei mitään järkeä. Noin 2000 kilometrin jälkeen sanoisin että RHD ei ole ainakaan sen vaikeampi ajaa kuin LHD. Samaan tapaan molemmilla puolilla on etunsa ja haittansa.
 

J-MP

CE9A
Liittynyt
5 Marraskuu 2006
Sijainti
Salla
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Itse olin kans sitä mieltä aluksi, että ohjaus pitää ehdottomasti vaihtaa vasemmalle ja kyllähän sitä tietenki ennemmin vasemmalta puolen ajais, kun suomessa ollaan.

Mutta onhan tuo menny oikealtaki puolen, ja jopa emäntäkin on oppinu ajamaan. :driver

Siinä olen samaa mieltä, että jos kerran alkaa tekemään vaihtoa, niin tekee sen sitten kunnolla eikä räpeltämällä.

Loppujen lopuksihan jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee.
 

leeman

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2017
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Oliko kellään ns.varmaa tietoa voiko perus Lancerin ohjausvaihdetta käyttää. Tarkoituksena on muuttaa ohjausvälitys Sellholmilla sopivaksi, mutta onko ohjaus muuten yhteensopiva vai ei?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Peruslancerissa on todella hidas ohjaus joka ei mielestäni sovi urheiluautoon.
 

leeman

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2017
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Basbarduu sanoi
Peruslancerissa on todella hidas ohjaus joka ei mielestäni sovi urheiluautoon.

Kyllä, siksi lähettäisin peruslancerin ohjauksen Ruotsiin Sellholmille jossa siitä tehdään nopea ohjaus ja vasta sitten kiinni evoon. Tekevät siellä näitä nopeita ohjauksia, mutta vain muutostöinä asiakkaan ohjaukseen.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

leeman sanoi
Kyllä, siksi lähettäisin peruslancerin ohjauksen Ruotsiin Sellholmille jossa siitä tehdään nopea ohjaus ja vasta sitten kiinni evoon. Tekevät siellä näitä nopeita ohjauksia, mutta vain muutostöinä asiakkaan ohjaukseen.
Onko hinnasta tietoa?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

Epäilen ettei toinna sinne lähettää. Yhtä halvalla (kalliilla) saat oikean ohjausvaihteen joka on evoon suunniteltukin ja takuulla kestävämpi.
 

leeman

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2017
Vs: Lancer Evo RHD -> LHD

akio sanoi
Onko hinnasta tietoa?

On, 8300kr pyytävät muutoksesta. Tilannehan on se että evossa on jo vasemman puoleinen ohjaus muttei tarpeeksi nopea. Evoja on oikeastaan 2 ja ajatus oli ottaa ohjaus vakiomallisesta ja muutattaa evon vakiotakin nopeammaksi. Ei viitsisi purkaa nykyistä pois koska muuten auto seisoo, mutta jos peruslancerin tehostettu toimisi aihiona niin voisi ostaa koko auton mistä lähettää ohjauksen muutettavaksi.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ilmeisesti Traficom on tiukentanut sääntöjään ja Evo4:n muutoskatsastaminen vasemman puoleiselle ohjaukselle on joko hankalaa tai mahdotonta. Mikäli siis olet aikeissa tehdä kyseisen konversion tai aiot ostaa vasuriohjauksella olevan ajoneuvon kannattaa tarkastaa että muutoskatsastus on otteessa ja ettei katsastuksen kanssa tule ongelmia.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Mikäs siinä on muuttunut? Kuitenkin yli 20 vuotta vanha auto niin eipä säädökset ole olleet kovinkaan tiukat. Laitako jonkun linkin?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Minulla ei ole tarjota mitään linkkiä mutta sain puhelun henkilöltä jolla on Evo4 johon on tehty konversio Virossa joskus vuosia sitten. Auto oli hylätty nyt katsastuksessa koska sitä ei ollut muutoskatsastettu, eikä muutoskatsastus onnistunut koska CN9A korimallille ei löydy vertailuautoa joka olisi alunperin vasemmanpuoleisella ohjauksella. Näin hän kertoi minulle ja pyysi varoittamaan muita.
 

Smakko

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2013
Sijainti
Taipalsaari
Minulla ei ole tarjota mitään linkkiä mutta sain puhelun henkilöltä jolla on Evo4 johon on tehty konversio Virossa joskus vuosia sitten. Auto oli hylätty nyt katsastuksessa koska sitä ei ollut muutoskatsastettu, eikä muutoskatsastus onnistunut koska CN9A korimallille ei löydy vertailuautoa joka olisi alunperin vasemmanpuoleisella ohjauksella. Näin hän kertoi minulle ja pyysi varoittamaan muita.

Mitään en näistä muutoskatsastuksen kiemuroista ymmärrä mutta ASA kyllä tarjoilee tälläistä.
asa.png
 
Ylös Bottom